Standul Toyota va avea în prim plan un concept surpriză anul acesta cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. Este vorba despre Yaris Hybrid R, anticipat deja de o serie de teaseruri, publicate săptămânile trecute. Japonezii au revenit astăzi cu o serie de informaţii oficiale despre ceea ce vom găsi sub caroseria conceptului expus la Frankfurt.
Deşi va fi o surpriză pentru mulţi, inginerii Toyota s-au gândit să transplanteze micului model ansamblul motor al monopostului TS030, dezvăluit la începutul anului şi folosit în mai multe curse de anduranţă alături de piloţi celebri precum Alex Wurz, Kazuki Nakajima sau Sebastien Buemi.
În cazul lui Yaris Hybrid R, japonezii folosesc un motor pe benzină de 1.6 litri, supraalimentat, capabil să dezvolte 300 de cai putere şi să pună în mişcare roţile faţă. Conceptul dispune însă de un total de 420 de cai, deoarece pentru axa spate Toyota a mai pregătit alte două motoare electrice, fiecare dispus să ofere 60 de cai.
Aceste unităţi folosesc la propulsie, dar acţionează şi ca generatoare în momentul frânării, încărcând un super capacitor. Acesta înlocuieşte vechea baterie NiMh a hibridelor Toyota, având avantajul că este mai uşor, mai rapid de încărcat şi descărcat.Alături de cele două motoare electrice, Toyota a instalat un al treilea, poziţionat între motorul convenţional şi transmisia secvenţială cu şase trepte. Acesta are doar rolul de generator atunci când super capacitorul are nevoie de energie.
Toyota anunţă că Yaris Hybrid R Concept poate oferi două moduri de rulare. Unul normal, în care cele două propulsoare electrice de pe axa spate oferă doar 40 de cai pentru 10 secunde. Altul pentru circuit, când hibridul se foloseşte de toată puterea celor două unităţi electrice (120 în total) pentru a oferi maximum de performanţe vreme de 5 secunde.
Comentarii (2)