Toyota este unul dintre producătorii de automobile care au pariat pe sistemele de propulsie alimentate cu hidrogen. Până în 2030, japonezii estimează că Europa va fi una dintre cele mai importante piețe pentru această tehnologie.
La finalul anului 2022, Toyota lansa ideea unui Hilux alimentat cu hidrogen. Primul prototip a fost finalizat în toamna anului trecut, iar de atunci au mai apărut 9 prototipuri complet funcționale.
Sistemul de propulsie este preluat de la Mirai și integrează 3 rezervoare de hidrogen (7.8 kg în total), o baterie litiu ion montată în benă și un motor electric de 182 CP pe puntea spate. Potrivit estimărilor oficiale, autonomia ajunge la 600 de kilometri.
Acum, niponii anunță că prototipurile Hilux alimentate cu hidrogen au ajuns în faza demonstrativă. 5 dintre ele vor fi testate în condiții reale, iar 5 vor fi utilizate pentru demonstrații media, inclusiv la Jocurile Olimpice de la Paris.
Tehnologia celor de la Toyota a ajuns la a treia generație. autonomie și costuri reduse cu o treime.
Niponii susțin că oferă cu 20% mai multăPotrivit reprezentanților companiei, tehnologia ar urma să fie regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027.
via Toyota
Si apoi vine treaba interesanta cu transportul si stocarea lui.
In norvegia au eliminat cacofonia asta de combustibil acum cativa ani cand o statie de alimentare hidrogen a facut Kaboom.
Stii, tara aia care a fost mereu prima sa adopte noi tehnologii.
Sa vezi masina pe hidrogen abandonata in parcarea cu statie de hidrogen, caci nu mai e combustibil, aia e smecherie.
Sau cantitatea de apa emisa pe esapament e asa mica, astfel incat, insumata de la zeci de milioane de masini sa nu aduca nicio modificare legata de aspectele mentionate mai sus?