Toyota Hilux alimentat cu hidrogen a ajuns în faza demonstrativă: 600 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Sambata, 08.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027.

Toyota este unul dintre producătorii de automobile care au pariat pe sistemele de propulsie alimentate cu hidrogen. Până în 2030, japonezii estimează că Europa va fi una dintre cele mai importante piețe pentru această tehnologie.

La finalul anului 2022, Toyota lansa ideea unui Hilux alimentat cu hidrogen. Primul prototip a fost finalizat în toamna anului trecut, iar de atunci au mai apărut 9 prototipuri complet funcționale.

Sistemul de propulsie este preluat de la Mirai și integrează 3 rezervoare de hidrogen (7.8 kg în total), o baterie litiu ion montată în benă și un motor electric de 182 CP pe puntea spate. Potrivit estimărilor oficiale, autonomia ajunge la 600 de kilometri.

Acum, niponii anunță că prototipurile Hilux alimentate cu hidrogen au ajuns în faza demonstrativă. 5 dintre ele vor fi testate în condiții reale, iar 5 vor fi utilizate pentru demonstrații media, inclusiv la Jocurile Olimpice de la Paris.

Tehnologia celor de la Toyota a ajuns la a treia generație.

Niponii susțin că oferă cu 20% mai multă autonomie și costuri reduse cu o treime.

Potrivit reprezentanților companiei, tehnologia ar urma să fie regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027.

via Toyota

Comentarii (5)

  • Cap avem minte ce ne mai trebu
    Si hdrogenul ala din ce e produs?! Din fossil fuels?! Se obtne cu un consum extensiv de energie din gaze. Deci pe langas industria petroliera care sapa in pamant dupa gaze, mai folosesti si energie electrica sa separi hidrogenul.
    Si apoi vine treaba interesanta cu transportul si stocarea lui.
    In norvegia au eliminat cacofonia asta de combustibil acum cativa ani cand o statie de alimentare hidrogen a facut Kaboom.
    Stii, tara aia care a fost mereu prima sa adopte noi tehnologii.
    Sa vezi masina pe hidrogen abandonata in parcarea cu statie de hidrogen, caci nu mai e combustibil, aia e smecherie.
    2 5
  • ANAL-FA-BET-UL
    Ii intreb pe cei care se pricep mai bine la Chimie... Vaporii de apa care vor rezulta pe teava de esapament, nu vor contribui la cresterea umiditatii, respectiv a cresterii coeficientuLui de disconfort termic in perioada caniculara de vara pe de o parte, iar pe de alta parte la cresterea numarului/volumului norilor, cee ce ar duce la ploi peste cantitatile normale?
    Sau cantitatea de apa emisa pe esapament e asa mica, astfel incat, insumata de la zeci de milioane de masini sa nu aduca nicio modificare legata de aspectele mentionate mai sus?
    2 2
  • Așa ziceau și de BEV acum 5 ani ca nu au nici o șansă, și uite astăzi că-s viitorul ;)
    4 0
  • Diana Șosoacă
    Masinile cu hidrogen deverseaza H2O pe esapament, deci, pe cale de consecinta, o sa circulam exclusiv pe carosabil ud, ceea ce implica un alt neajuns, o sa se reduca considerabil viteza de deplasare.
    2 4
  • @Dutz, am ras de m-am spart :))))))))))))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru