Toyota: hidrogenul poate salva mașinile sport cu motoare termice

de Tiberiu Safta
Miercuri, 06.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui oficial al mărcii japoneze, hidrogenul este cea mai bună soluție pentru ca mașinile sport să păstreze motoarele termice. Cu toate acestea, este nevoie de o infrastructură îmbunătățită pentru ca soluția să funcționeze.

Aproape toți producătorii majori de automobile vor trece la mașini complet electrice începând din deceniul viitor. Excepție nu face nici Toyota, care a anunțat, mai devreme în acest an, planuri ambițioase cu privire la viitorul electric al mărcii.

Totuși, constructorul japonez nu dorește să renunțe la motoarele termice, în special pentru modelele sale de performanță. Asta pentru că divizia Gazoo Racing dorește să producă mașini sport cu motoare termice alimentate cu hidrogen. Potrivit lui Masahito Watanabe, manager-ul diviziei de performanță, hidrogenul poate salva mașinile sport cu motoare cu ardere internă.

"Încă mai credem că motorul termic are potențial și vom încerca, bineînțeles, să ne conformăm tuturor regulilor aplicabile în funcție de regiunile fiecărei țări", a declarat Watanabe pentru publicația Autocar. "Dar nu vrem să renunțăm. Încă nu s-a terminat cu motorul termic, deoarece, dacă te uiți la acesta, există arderea hidrogenului care poate să facă parte din acea gamă cu zero emisii", a mai adăugat acesta.

Față de alți producători, Toyota insistă asupra unei abordări pe mai multe căi care să includă atât mașini electrice, cât și cu motoare termice, dar care să fie mai puțin poluante.

Niponii au în plan să lanseze nu mai puțin de 15 mașini electrice noi până în 2026. Totuși, Toyota se va baza în continuare pe tehnologia hibridă și pe ce cea cu motoare alimentate cu hidrogen.

La final, Masahito Watanabe mai adaugă că, din cauza lipsei de infrastructură, soluția de a avea motoare cu hidrogen nu poate fi implementată în viitorul apropiat. "Știm că infrastructura este îngrozitor de insuficientă", spune oficialul. "Asta înseamnă că nu putem comercializa motoare termice cu hidrogen fix în acest moment."

via Autocar

Comentarii (19)

  • Hidrogenul nu salveaza nimic. Este o tampenie monumentala, pentru ca este produs din fossil fuel. Numai ca la producerea acestuia este necesara o cantitate imensa de energie.
    Sa se duca dracu toata japonia cu industria lor auto, anti consumatori. Astia au sabotat masina electrica de la inceput si nu vor ai dracu sa renunte la hidrogen.
    De ce?! Pentru ca toyota si honda au primit miliarde de dolari de la guvernul japonez si s-a dovedit a fi un esec monumental, o tehnologie inferioara. Dar fiind abonati la sifonul guvernului japonez, tot imping bazaconia asta, sa isi justifice sutele de milioane de dolari pe an pe care le fura prin aceasta prostie.
    4 16
  • Blasfemie, ”au sabotat” mașina electrică.
    De fapt ”tampenie monumentala” înseamnă să spui asta despre nr. 1 mondial, care promova hibrizii dinainte de 2000, când mentorul vostru sud-african alerga studentele prin Pennsylvania.
    Faptul că nu cunoașteți situația energetică a Japoniei, sau că mințiți cu nerușinare despre asta e irelevant, electrollilor, relevant e să fie considerate toate variantele (fosile, hidrogen din fosile sau din biomasă sau din ENERGIE VERDE).
    Nu să bateți câmpii toată ziua cu bazaconii mincinoase pentru câțiva firfirei împotriva a tot ce nu are baterie cu litiu.
    10 4
  • Așa-i Alin să se ducă dracu toți… dacă nu fură curent ca tine sunt niște prosti ;))
    Electricele nu-s subvenționate?
    Nu se minte că-s cu “zero emisii” când de fapt peste 50% din electricitate poluează?
    În China unde electricele depășesc 30% cota de piață (în unele zone) se produce cel mai mare “masacru” (la fel și India), cu centralele pe cărbuni.
    Toate efectele pozitive generate de creșterea surselor verzi și introducerea electricelor au fost anulate (este raport oficial, nu bănuiesc), de utilizarea cărbunilor în India și China pentru producerea electricității.
    Centralele nucleare au fost introduse (de curând) pe lista surselor verzi… de ce? Dacă până în 2035 și floarea soarelui o să aibă panouri solare… recunoaște că-i bună… mai descrețește fruntea ca-i bubuii de atâția nervi :)))
    Nu se face propagandă cu creșteri de 300% de la 1% la 3%, cota de piață?
    Articolul vorbește de o nișă… mașini sport și este o opinie a unora, las-o așa că nu au “fabricat” lege să interzică electricele și ești obligat să-ți iei cu hidrogen.
    Dacă tu consumi cereale cu lăptic la micul dejun, gata… deții soluția pentru toți.
    Mă da cu apă rece ca nu ești miezul universului, și ne doare undeva de frustrările de limitat pe care le ai… dǎ-i cu aplauzele.
    Mai ești plătit dacă primești “mânuțe” roșii??? Nu mă pasionează în general subiectivul, dar în cazul tău fac o excepție, nazismul trebuie oprimat neapărat ;)
    9 3
  • Mircea Badea
    termicul e ingropat deja, performantele lui sunt pt masinutele pt copii.
    5 6
  • oricine
    Deja văd că își bagă gheara în gât domnii electroșocați. Nu vor să accepte principiul liber-schimbist că e bine să poți avea mai multe posibilități de alegere. Și mie îmi plac avantajele electricelor dar prețul pentru trei piese care se învârt este peste puterea mea de fraier.
    5 2
  • Sunt doua metode de a folosi hidrogenul. Prima ar fi intr-un motor termic dar nu va avea zero emisii. Orice ardere emite noxe, asta nu spune Toyota. A doua metoda este folosirea in pila de combustie. Aceasta metoda este intr-adevar zero emisii dar nu are nevoie de motor termic, ci electric. In ambele cazuri problemele sunt: 1. extragerea hidrogenului care se face cu costuri mari 2. transportarea si infrastructura 3. Stocarea in rezervoarele masinilor la presiuni mari si care este foarte periculoasa.
    Mai pe scurt... hidrogenul deocamdata nu este o solutie pentru mase...
    5 1
  • Edikkk, tu esti?
    3 3
  • degeaba va zvarcoliti, principial @alin are dreptate si povestea cu hidrogenul nu se va materializa (sau cel mult va ramane o ultra-nisa dar si aia pe un termen limitat), pentru ca a arde hidrogen intr-un motor termic este groaznic de ineficient: 1 la mana motorul termic cu pistoane este ineficient prin insasi natura si constructia lui si 2 la mana obtinerea si toata infrastructura de utilizare a hidrogenului este ineficienta si energetic si economic. singura parte buna ar fi ca macar nu pute si nu otraveste aerul daca mergi cu o masina pe hidrogen in oras, pe langa oameni.

    in alta ordine de idei, nu merita zbaterea asta pentru masinile sport, pentru ca oricum interesul pentru ele este aproape nul. anii '80-'90, cand au avut ele priza maxima, s-au dus demult.

    mai bine, pentru extrem de putinii care isi doresc masini sport, ar fi ca ele sa ramana pe benzina, poftim, scutite de normele actuale de poluare (un euro 3-4 cred ar fi suficient) si sa poata fi folosite doar pe circuite de curse, asa ar fi toata lumea multumita.

    la ce bun sa ai o masina sport pe care sa nu o poti niciodata folosi cum trebuie. o vecina de-a mea are un audi tt generatia 2, cu motor de 2 litri turbo, quattro, jante superbe dar cum iese din curte merge 50 metri si a intrat in coloana, in haoticul si sacadatul mers prin oras. aia nu mai e nicio placere, aia nu inseamna sport, plus sta ca dracu de prost in ea, ca e incomoda si inghesuita, nici macar copilul ei de gradinita n-are bine loc in spate, portbajag mai deloc, consum enorm si poluare maxima, confort zero si placere a condusului zero.

    de acord cu ce zice @Kap, toate variantele trebuie considerate, dar trebuie considerate si ce aplicatii sunt pretabile pentru fiecare fel de propulsie.

    ca sa avem o viata buna cu totii impreuna si sa ne respectam reciproc, ia-ti o masina electrica sau hibrida si mergi cu ea prin oras daca chiar nu te poti servi de transportul in comun intr-un mod multumitor, ia-ti un diesel daca faci extraurban peste 90% din rulaj sau ia-ti o masina sport pe benzina daca vrei ceva sport si o platforma s-o duci la circuit. dar te rog, nu la job, la lidl, mall sau dus copilul cu suv diesel.
    4 4
  • Seriff
    @11:04 el e sigur, are acelasi discurs de 2 lei pe care il repeta de cativa ani buni, intre timp se reduc subventiile la electrice, homosexualul din Africa de Sud deja e in panica, poate se apuca sa faca aspiratoare ca la masini nu prea ii mai merge.
    4 6
  • petrush
    cei care azi cumpara electrice de 500 de cai, maine vor cumpara termice pe hidrogen. pentru ca merita.
    1 3
  • jiji1969
    Da, Aline și curentul electric e produs din aer și ozon pur!
    2 4
  • Banditos
    Nici eu nu-l suport pe musca si nici pe fluturasii astia in curcubeu dar controlorul ala de bilete de la @11:27 intrece orice limita.

    Pe bune? :))) atata ti-a fatat mintea aia de absolvent de 4 clase: orientarea sexuala este masura performantelor unui om?
    5 2
  • Banditos
    @21:05...hai, fugi cu cercu'
    2 2
  • Banditos
    si'a fugit...
    2 2
  • esti praf! la aceleasi performante, un benzinar turbo e la fel de econom ca un dizal. daca mai e si hibrid, alta viata! plug-in=avion.

    ma tot uimesc dizelistii cum isi mananca de sub unghii..
    0 0
  • da bine, multumesc de compliment, csf, sunt si eu praf, asta e, bine ca sunt altii destepti.

    epic fail sa ma numesti pe mine dizelist. nu sunt deloc fan diesel, ba chiar dimpotriva, dar in niciun caz ce zici tu acolo nu e adevarat, ca bezinarul turbo ar fi la fel de economic ca diesel...niciodata n-ai sa vezi asta, mai ales in aplicatia recomandata de mine pentru diesel - mers extraurban, unde mersul constant, fara variatii semnificative de ritm ii vine manusa dieselului. iar bezinar turbo plus hibrid plug-in e o adevarata catastrofa la eficienta la drum lung, ca sistemul hibrid plug in devine un mega-parazit dupa primii 40-80 km, nu mai pune umarul la tractiune. te bucuri ca mergi ieftin primii 50 km pe electric si apoi mergi cu 14-15 la suta, unde mai e eficienta?

    hai sa nu devenim si noi talibani in stilul lui seriff, a recunoaste meritele fiecarui sistem de propulsie in parte si a-i gasi locul acolo unde si-l merita ajuta mult mai mult efortului colectiv de a scapa de fum si noxe.

    si e o oarecare contradictie in a zice ca isi mananca dizelistii de sub unghie in conditiile in care sustii ca si un benzinar turbo cu plug in ar fi la fel de econom. ar insemna deci in egala masura mancat de sub unghie cand alegi o solutie la fel de eficienta ca cea care iti ofera posibilitatea de a-ti manca de sub unghie, logic, nu?

    adica cum crezi ca poti convinge pe unul care merge cu diesel cu consum de 5 la suta jignindu-l ca-si mananca de sub unghie si aratandu-i tu cum se face si cat de mana larga esti mergand cu benzinar turbo cu consum de 10 la suta? niciodata n-o sa lasa ala dieselul ca sa aleaga benzinar turbo sa dea dublu pentru orice calatorie, uite asa ii dai apa la moara lui alde @seriff si dupa aia ti-o toarna cu dieselul care ingroapa orice altceva. si in situatia lui, care merge mult extraurban, da, dieselul chiar ingroapa orice altceva si il foloseste foarte bine acolo. eu mor pe ei cand ii vad cu imputiciunea de diesel prin oras, unde motorul nu e eficient, nu se simte bine si nu e confortabil, plus mega poluant, dar in extraurban duca-se, n-am ce sa comentez, pentru aia e facut dieselul, pentru drum lung.
    4 2
  • spaclu lu manole
    Intrebare: Ce vi se pare ca e mai ieftin si mai sigur in exploatare, o retea de distributie pe hidrogen sau o retea electrica?
    Asa, dupa mintea si priceperea fiecaruia. Fara stiinta exacta, doar estimari de bun simt.
    4 2
  • Banditos
    @spaclu

    Japonezii exploateaza de ani de zile (dar nu pentru uz "casnic") o retea nationala de statii de hidrogen. Tinand cont de genul de utilizare poate de asta nici nu s-a auzit de un incident/accident legat de hidrogen. Asta, parerea mea, nu inseamna ca e mai sigur hidrogenul decat electricitatea. Sunt destui tampiti care nu stiu sa foloseasca si o pompa de benzina/motorina daramite una de hidrogen.

    Acuma, daca reusesti sa produci destul curent "verde" (din nucleare) mai bine il "transformi" in hidrogen decat sa il stochezi in baterii si sa depinzi de cine stie ce tara sau toanele unui sef de stat cand vine vorba de materia prima pentru acumulatori.

    Apoi nenea de la Toyota spune clar ca vrea hidrogen pentru masini de performanta dar cu juma' de gura pentru ca...infrastructura. Momentan.
    3 1
  • inexorabil
    Muică, ce-s cu scorurile astea pe mine? Zici că (eu) sunt FCSB.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru