Fisa tehnica
Marca/Model/Versiune | Toyota GT 86 |
Lungime (mm) | 4240 |
Inaltime (mm) | 1285 |
Ampatament (mm) | 2570 |
Capacitate (cc) | 1998 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 200 / 7000 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 205 / 6600 |
Marca/Model/Versiune | Toyota GT 86 |
Lungime (mm) | 4240 |
Inaltime (mm) | 1285 |
Ampatament (mm) | 2570 |
Capacitate (cc) | 1998 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 200 / 7000 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 205 / 6600 |
Toyota prezintă în sfârșit varianta de serie a coupe-ului sportiv dezvoltat împreună cu Subaru la Salonul Auto de la Tokyo, care se deschide săptămâna viitoare. Până atunci, Toyota a publicat un set oficial de fotografii și a anunțat numele oficial pentru Europa: Toyota GT 86. Foarte interesant este că modelul nu va fi denumit la fel pe toate piețele. Astfel, sportiva niponilor va fi botezară în Japonia "Toyota 86", în timp ce SUA va primi noul coupe sub o altă marcă, urmând să se numească Scion FR-S. Încă ceva: pronunția corectă a numelui mașinii este "GT opt-șase", nu "optzeci și șase".
Noul model Toyota - care devine de acum cel mai interesant din întreaga gamă a constructorului japonez la capitolul design - este animat de un motor doi litri boxer cu injecție directă de carburant care produce 200 CP la 7.000 rpm și 205 Nm la 6.600 rpm. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală sau automată cu șase trepte. Jantele de 17 inch sunt în dotarea standard.
Dimensiunile mașinii sunt: 4.240 mm lungime, 1.285 înălțime și 1.770 lățime. Ampatamentul este de 2.570 mm. Distribuția greutății față/spate este 53/47.Numele modelului este inspirat din istoria mărcii și mai ales de modelul Corolla GT AE86 din 1980. Toyota GT 86 va avea și un frate produs de Subaru. Acesta va primi aceleași caracteristici tehnice și va fi botezat BRZ. Primele exemplare ale noului GT 86 vor fi livrate fericiților posesori la jumătatea anului viitor. Prețurile nu se cunosc încă, dar publicațiile britanice anunță o etichetă care va depăși 30.000 de euro.
"Acest unic format al sistemului de propulsie se combină cu cel mai compact design al unui model cu patru locuri din lume, cu o inerție scăzută și cu un centru de greutate mult coborât pentru a dezvolta cel mai bun raport posibil putere/masă. Aceste atribute îi atribuie lui GT 86 peroformanțe vii și accesibile, abilități dinamice exploatabile imediat și cu adevărat atractive în condițiile în care intruziunea electronicii este una limitată, iar plăcerea de a conduce e la cote maxime" - comunicatul oficial Toyota. |
Via | Toyota
De spate... nu imi plac stopurile pe fond alb, imi amintesc de BRZ. Si zici ca sunt de la precendentul VW Jetta 2006. Trebuie schimbate.
Sigla de pe lateral. Sa dispara.
Volanul trebuie inlocuit, sau pus ca optional.
Probabil ca o sa fie un hibrid/electric/plug-in care ar putea avea numele "FT-86"
Sper sa nu se intample ca Verso-R/Trezia. Adica sa nu vad masina la "DOM Automobile". :)
daca nu are o masa foarte mica si suspensie excelenta nu prea e foarte sportiva
banuiesc ca strategia lor cu motorul de 2000 si putini caisori si cuplu e o strategie pt a lasa pe fiecare pasionat sa o upgradeze cum vrea el important sa aiba de unde si cu ce!! arata f bine! bordul duce putin cu cel de pe yaris dar probabil asa e trendul insa e interesant!!
Bravo Toyota(+Subaru normal).
Mi se pare perfect pentru o masina sport. imi aduce aminte de mazda mx-5 sau chiar de fiat coupe.
Da fiind japoneza toata lumea lauda o masina de 200cp, si 205Nm (JENANT) la pretul unor masini de 300cp gen Evo X, STI, Focus RS. Sa zicem ce se vrea premium, desi cu interiorul ala nu prea cred. Chiar si asa un TTS sau un 350Z sunt mult peste.
Eu pun pariu ca Megane RS, o masina de 24000 Euro nici comenteaza cu Celica asta model nou.
Oare voi daca ati avea 33000 in buzunar, i-ati da pe asa ceva avand in vedere ce ofera concurenta la banii astia?
PS: Colac peste pupaza, ca cei de la Toyota sa ne arate cat de sportiva e, ne-au oferit poze oficiale cu masina echipata cu pneuri de iarna. Da bine ca are eleron, difuzor si evacuari imense, ii trebuie neaparat apasare spate la ce putere dezvolta....
Cuplul consider ca este cam slabut, pentru un astfel de model. Exista motoare de 1.6 litri benzina 100 CP, care dezvolta cuplu de 147 Nm. Ma asteptam la mai mult de la acest motor. Cat despre interior, mi se pare ok, nu exceleaza dar nici nu dezamageste. Sa nu uitam ca este vorba despre o masina cu un pret undeva peste 30000 de euro, nu peste 50000 euro sau mai mult...
Preferam sa vad un design ceva mai simplu, iar motorul sa dezvolte un cuplu pe masura unui coupe sportiv.
dar vorba cuiva de mai sus, sunt alternative mult mai apetisante...
vezi si la avensis unde din 2.0 diesel scot 126cai sau abia din 2,2 diesel 150 cai cand azi toate marcile scot 170+ sau chiar 184 cai bmw din 2.0.
deci intreb de ce atatia bani pentru o TOYOTA?
interiorul si motorul cu note de trecere