În cadrul evenimentului anual SEMA, un eveniment pentru mașini modificate și prototipuri, Toyota a dezvăluit un nou prototip, bazat pe cel mai accesibil model de performanță al său, GR86.
Modelul a fost transformat într-o mașină de raliu și a fost creat pentru a aduce un omagiu lui Toyota Celica, mașina cu care marca japoneză a câștigat două titluri în Campionatul Mondial de Raliuri în anii ’90. Mai exact, Toyota a câștigat campionatul constructorilor în 1993 și în 1994 cu Celica.
Noul prototip prezentat la SEMA primește inconfundabila grafică albă în combinație cu verde și roșu, care sunt culorile companiei petroliere Castrol. Aceasta a fost sponsorul echipei Toyota în WRC, dar și în alte discipline din motorsport în anii ’90.
Alături de grafica specială, noul prototip al lui GR86 primește și numeroase modificări vizuale. Printre acestea sunt farurile suplimentare montate în față, ca la o mașină de raliu, precum și jantele noi de concurs și un eleron inspirat de vechea Celica.
Apărătorile de noroi vopsite în roșu completează modificările la exterior.Interiorul noului prototip este aproape de nerecunoscut prin comparație cu un GR86 obișnuit. Asta pentru că habitaclul a fost modificat special pentru a arăta ca cel al unei mașini de concurs. Astfel, avem aici scaune Sparco de tip scoică, un volan nou îmbrăcat în alcantara, un instrumentar digital și numeroase elemente din fibră de carbon.
Toate elementele care nu sunt necesare unei mașini de concurs, cum ar fi covoarele, consola centrală, radioul, clima și panourile portierelor au fost eliminate pentru a reduce din greutate. În locul consolei centrale este acum montat schimbătorul de viteze pentru cutia secvențială.
Cea mai mare noutate este prezentă sub capotă. Motorul boxer de 235 de cai putere al lui GR86 a fost înlocuit cu un motor nou, mai puternic, împrumutat chiar de la GR Corolla. Deși noul motor are un cilindru în minus, acesta este mai puternic, grație celor 304 cai putere și 370 Nm.
Toyota a pregătit și câteva modificări, cum ar fi un intercooler mai performant, un răcitor de ulei nou, dar și un ECU special de performanță.
Pentru montarea noului motor, Toyota a trebuit să modifice cadrul din față al lui GR86. Bineînțeles, prototipul beneficiază și de tracțiune integrală.Toyota nu are planuri de a transforma acest prototip într-un model de serie sau chiar într-o mașină de concurs.
via Toyota
Comentarii (0)