Toyota GR Supra primește un nou motor pe piața europeană: 2.0 litri și 258 de cai putere

de Daniel Popescu, Foto: Toyota
Miercuri, 15.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota GR Supra va fi disponibil în Europa și cu un motor de 2.0 litri cu patru cilindri care generează 258 de cai putere și un cuplu maxim de 400 Nm.

Noua generație Toyota Supra a fost prezentată oficial la începutul anului trecut, iar pe piața europeană a sosit inițial doar în versiunea de top echipată cu un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie.

Constructorul japonez a anunțat însă că, începând din luna martie, GR Supra va putea fi achiziționată și într-o versiune cu motor de 2.0 litri cu patru cilindri.

Această unitate de propulsie generează 258 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 400 Nm începând de la 1.550 rpm. Pe baza acestor specificații, GR Supra accelerează de la 0 la 100 km/h într-un interval de 5.2 secunde, în timp ce viteza maximă este de 250 km/h.

De asemenea, niponii menționează că motorul emite între 156 și 172 grame de dioxid de carbon pe kilometru, conform standardului WLTP.

Toyota susține că integrarea noului motor de capacitate mai mică a permis scăderea masei cu circa 100 de kilograme, precum și introducerea unor îmbunătățiri dinamice.

De exemplu, forma mai compactă a motorului a permis japonezilor să monteze unitatea mai aproape de centrul mașinii, pentru a oferi astfel un raport de mase 50:50 între puntea față și puntea spate.

Vă reamintim că versiunea de top cu motor de 3.0 litri oferă 340 de cai putere și un cuplu maxim de 500 Nm. În acest caz, sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 4.3 secunde, adică cu aproape o secundă mai repede decât în cazul noului motor introdus în gamă.

Anul trecut, toate cele 900 de unități GR Supra cu motor de 3.0 litri alocate Europei au fost epuizate înainte de prezentarea oficială de la Salonul Auto de la Geneva.

Via Toyota

Comentarii (11)

  • Pana si capacul motorului de Bmw a ramas neschimbat.
    11 2
  • Tembelus Rex
    Extraordinar domnule......hai sa scuipam in sus ca nu au schimbat capacul motorului si ca folosesc aceeasi platforma de la BMW.....de parca maine vreunul din comentatori se duce si comanda ferm o Supra (care probabil nici nu e la vanzare oficial in Romania).....ne dam de ceasul mortii pentru anumite marci dar tot ce vrem noi cumparam. Autohausul a doua casa/ mama a romanului.
    15 6
  • @dan_grc: ar fi fost extrem de rusinos sa descoperim acolo vreun motor de la hyundai, ford, fiat sau alte rapandule....dar asa, ca sesizam genele bmw e chiar motiv de mandrie...la urma urmei, nu exista motorist mai bun pe lumea asta decat bmw... bine, ar mai fi artizani gen porsche, lambo, ferrari, dar cam atat.
    9 6
  • Tembelus Rex
    Altul .....kelly....mai sunteti multi fratilor....dupa mintea ta Hyundai, Ford si Fiat sunt rapandule......acum eu ma intreb tu ce esti .....banuiesc ca este sub demnitatea ta sa conduci una din marcile astea.....esti vatman sau esti bogatas cu BMW ( a se sesiza ironia cu bogatasul)
    10 9
  • N-a scuipat nimeni, dar capacul puteau sa-l schimbe, ce mare economie au facut ?
    13 5
  • da, dupa mintea mea hyundai, ford si fiat sunt RAPANDULE.
    sunt 3 marci pe care le-am avut si de care am fost dezamagit, foarte nemultumit prin prisma problemelor pe care le-am avut.

    nu sunt bogatas cu bmw, mi-as dori unul, dar nu-mi permit.
    ca sa-ti satisfac curiozitatea, sunt un om normal care isi cumpara doar masini noi, de volum. am mai avut opel, iar acum sunt la renault, 2 marci de care am fost si sunt foarte multumit, chit ca pretul lor este tot la nivelul celor 3 RAPANDULE,
    9 4
  • Tembelus Rex
    @Kelly ....e asa DA ....tot respectul....si scuze daca am fost prea acid....daca ai marci de volum tot respectul. Esti de-al meu :).....Si le ei si NOI....perfect esti cum s-ar zice THE BEST!

    PS: AS fi curios daca ai timp si nu sunt indiscret sa-mi spui si mie ce probleme ai avut cu Hyundaiul. Modelul, anul, motorizarea si problemele. Robert Adam tot ridica in slavi concernul asta Hyundai-KIA!
    9 3
  • kelly@TRex
    am vazut ca ai postat la un alt articol un mesaj simultan cu al meu de mai sus...ca sa vezi ce ascultator sunt...doar de volum am luat, faza e ca unele de volum sunt mai reusite, altele mai proaste, exploatate in conditii identice.

    dar, spre deosebire de tine, nu am nimic cu cele premium si nici cu cei care isi permite sa le cumpere de noi si sa le intretina ca la carte. asadar, fara bmw la mana a 7-a cu revizie facuta doar in ani bisecti
    9 1
  • Lasand la o parte noul motor de 2L care nu are ce cauta sub capota unei masini ca Supra.....vreau sa spun de ce cred eu ca noua Supra e un gunoi de masina...
    Prin ani 80'-90' Toyota si Nissan faceau legea in aceasta clasa de masini.
    In 2007 GTR(R35) sa lansat cu vreo 480hp, tehnologie cat o nava spatiala si performante de supercar spre hypercar....OK
    In 2019...revine si noua Supra si dezamagire totala......adica in loc sa ofere o masina legendara cu vreo 600hp si tot felu de 'tehnologi japoneze' care sa merita numele de Supra au lansat o masina cu vreo 2 'segmente' mai jos decat ar trebui....
    Sincer masina asta nu merita numele de Supra...
    Puteau sa reinvie numele AE86 era mai bine....
    Si despre motoru de 2L ..260hp...doar ca sa traga media de noxe in jos....alceva nimic.
    6 4
  • kelly@TRex
    pe scurt, hyundaiul a fost totusi una dintre rapandulele care mi-au facut cele mai putine necazuri tehnice, dar mi-a mancat foarte mult timp penttu remedierea lor. a fost singura pe care recunosc ca nu am luat-o cu banii mei, ci a fost primita de la firma, insa nou-nouta. un i30 din 2014, folosit pana in 2018 cand m-am mutat de la respectiva firma. era o benzina de 1.6 manuala, cam lenesa de felul ei, cu consum mare, dar silentioasa, finuta in manevre. problemele au fost cele 2 amortizoare spate defecte din fabrica si inlocuite pe garantie in primele zile de utilizare si apoi caseta de directie extrem de proasta. am schimbat 3 casete in 4 ani, dar garantia nu le-a acoperit, reparatiile s-au platit. sa nu crezi ca nu stiu sa ma port cu o masina, am peste 20 ani de condus, vina defectarii lor nu imi apartine, cel mult poate sa fi fost afectate de drumurile proaste cu gropi imposibil de ocolit, dar cum cu altele nu am avut probleme de gen tind sa pun defectul pe seama calitatii proaste a subansamblului. cam atat, suparatoare mai erau scaunele slab profilate si obositoare la drum lung si consumul mare, cum am mai zis si mai sus. te salut si ma bucur sa suntem pe aceeasi lungime de unda.
    10 1
  • @tzenu_bmw - Supra a avut intotdeauna mai multe versiuni de motorizare, a patra generatie a inceput de la 220 CP, iar a treia de la 158 CP, asa ca o versiune de 258 CP pare "in range".

    Totusi, sunt de acord cu tine, Supra ar fi trebuit sa aiba doar motoare B58/S58. Evential S58 cu DCT si aripi evazate :D
    11 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru