Toyota şi-a câştigat pe bună dreptate reputaţia de „pionier al tehnologiei hibride”. Japonezii vor să repete însă succesul obţinut de Prius şi în domeniul vehiculelor propulsate cu pile cu hidrogen. Oficialii brandului nipon s-au declarat a fi extrem de hotărâţi în abordarea acestui tip de propulsie alternativă, motiv pentru care şi expun un prim concept cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, programat luna aceasta.
Acesta se numeşte simplu FCV Concept, abrevierea de la Fuel Cell Vehicle, şi reprezintă primul pas către producţia de serie a maşinilor de acest tip, aşteptate să debuteze în gama Toyota începând cu anul 2015.
Prototipul măsoară 4870 de mm lungime, 1810 mm lăţime şi 1535 de mm înălţime. Cu un ampatament de 2780 mm el se poziţionează în partea superioară a segmentului mediu, oferind spaţiu interior pentru patru pasageri.Pasageri ce pot fi transportaţi graţie unui motor electric care oferă 134 de cai putere şi funcţionează cu energia a două pile cu hidrogen, poziţionate sub caroserie. Acestea pot fi umplute în doar trei minute, cantitatea alimentată urmând a fi suficientă pentru o autonomie de peste 500 de kilometri.
Pentru a fi şi mai convingători, japonezii susţin că energia oferită de cele două rezervoare de hidrogen poate fi suficientă pentru a alimenta o casă normală cu electricitate, vreme de mai bine de şapte zile.
"Acestea pot fi umplute în doar trei minute, cantitatea alimentată urmând a fi suficientă pentru o autonomie de peste 500 de kilometri."
Asa masina electrica sa tot am.
in ritmul asta in 10 ani isi vor baga petrolul undeva si se vor juca cu gazele...
Va putea fi umplut cu 5 litri de hidrogen lichid si acolo unde conteaza sunt de catva timp si stati care au acest combustibil.
Ceva timp in urma am vazut si un TIR care transporta hidrogen lichid.