Toyota face un nou recall: 760.000 de unităţi Rav4

de Sebastian Toma
Marti, 07.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota va rechema 760.000 de unităţi Rav4 în service pentru a verifica braţele suspensiei spate. Dacă acestea un au fost strânse la specificaţiile constructorului, pot fi avariate în timp.

Toyota a anunţat un nou recall global voluntar. Acesta afectează 760.000 de unităţi ale modelului Rav4, generaţia 2006-2011 şi vizează o verificare atentă în service la nivelul suspensiei spate. Japonezii au descoperit că strângerea incorectă a şuruburilor braţelor suspensiei spate poate duce la joc la nivelul porţiunii tratate a braţelor şi chiar la formarea ruginei, ceea ce ar putea provoca ruperea braţului respectiv într-o situaţie extremă. Celor de la Toyota nu li s-a adus la cunoştinţă vreun asemenea incident, dar japonezii preferă să pună siguranţa clienţilor în faţa costurilor.

Toyota va contacta proprietarii vehiculelor afectate pentru a-i invita la o verificare în service. Constructorul japonez se concentrează în mod special pe vehiculele ale căror roţi au fost realiniate, singurul moment în care un alt mecanic ar fi avut nevoie să desfacă suruburile care fixează braţele suspensiei spate.

Esential 760 de mii de unităţi Toyota Rav4 vor fi verificate în service pentru a preveni o potenţială problemă la suspensia spate.
Cel mai mare recall Toyota a vizat 2.17 milioane de unităţi şi a constat în verificarea pedalei de acceleraţie şi fixarea sau înlocuirea covoraşului de pe partea şoferului. În ţara noastră, recall-ul Toyota a vizat 12.500 de unităţi Din fericire, niciuna dintre acestea nu a fost implicată într-un incident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie.

Via Automiddleeast

Comentarii (11)

  • MarCHEting...
    3 5
  • Cand vad ce ziceti ma trag de cap.
    La Toyota ,,E SI NORMAL". La Dacia daca ar face asa ceva ,,CE ? RABLA AIA ?".
    18 4
  • ...si la audi ca tot ia foc ....de ce nu-i fac recall?
    6 14
  • Faza cu stransul suruburilor e comica. Sincer. E bine ca recunosc ca exista o problema insa sunt curios cati meseriasi din service-urile Toyota de la noi si-ar da seama daca exista o problema la ele cand majoritatea sunt pe dinafara (e valabil cam la toate service-urile din Romania, indiferent de firma).
    11 1
  • razvanis
    Complot americano-german, anu asta nu au comandat tsunami ci au sabotat noaptea 760.000 de masini.
    9 7
  • Numai tampenii se scriu. Mai tari comentariile decat pe Click.

    Pentru Andy: poate unii nu pot trece bacul dar mecanicii de la noi stiu meserie. Stiu prea multa. Problema e ca la serviceurile particulare de multe ori ii doare la bascheti si lucreaza cu piciorul (si pot da exemple traite de mine) iar la cele de marca sunt pur si simplu ghidati de politici de neam prost.

    De exemplu cat a fost marea problema cu "pedala ucigasa" mi-au spus de la service ca e vrajeala. Daca vin la o revizie se uita ei si la aia. Daca nu nu. La revizie am fost dar sincer nu m-am uitat sa verific insa pun pariu ca nici nu s-au apropiat de pedala.

    Pe de o parte in cazul acela aveau dreptate: era o mare magarie si tampenie stelara toata povestea.
    Pe de alta parte desi era rechemare la nivel mondial pe ei ii costa timp si deci bani. Asa ca mai bine o baga sup pres discret pentru ca spre diferenta de SUA la noi nu exista procese de clasa (de grup) sau nimeni nu se gandeste sa le porneasca in caz ca e vreun avocat pe aici.
    4 4
  • Timpul de care zici tu ca ii costa nu-i costa nimic pentru ca service-ul isi primeste banii de la fiala europeana. Deci e cam acelasi lucru cu X care are o masina de 10 ani si se duce la service-ul reprezentantei si-l costa totul din buzunar. Service-ul si reprezentanta nu pierd nimic si-si iau banii de undeva oricum.
    Si nici la faza ca la noi e o politica de genul asta nu-ti dau dreptate pentru ca daca vorbesti cu un sef de service/reprezentanta meseriasii sunt pusi pe orbita urgent.
    Acum depinde fiecare cu ce situatie s-a confruntat. Unora dintre noi ne e mai comod sa-i lasam sa-si faca mendrele decat sa ne cerem drepturile.
    1 0
  • Intamplator eu sunt unul care face gura. Uneori prea mult poate.
    Mai ieri la Sukuzi incercam sa ma prosteasca ca mi-am bagat singur cod de protectie la radio si nu mai stiu si de aia s-a blocat.
    Pana la urma au facut resoftare pe gratis. Si stii ce m-a enervat? A venit unu cu un portabil si in 10 minute era gata. Dar daca era pe bune plateam 300 de lei. E jaf cu acte.

    Poate la tine la service e mai bine. Ma bucur prieteneste pentru tine. La Toyota erau pusi pe hotie de la ala mic la seful de service pe care il puteai chema sa faca ordine.

    Eu zic oricum ca ii costa bani. In sensul ca banii astia sunt blocati pana iti da Toyota rambursarea. In plus tu tii serviceul ocupat cu rechemarea si nu mai ai timp sa iei lucrari cu adevarat banoase. Nu de alta dar cand vii tu la ei normarea iti spune ca dureaza 2 ore sa desfaca pedala dar cand e rechemare in realitate dureaza 15.

    Si apoi e ce spuneam: nepasare si nesimtire.. Dorel nu isi bate capul ca doar nu e problema lui de-acasa. Cand s-or ciocni 10-20 din cauza problemei mai vedem. Poate chemam lumea.
    3 1
  • Recallul,mana americanilor bineinteles.De ce nu s-a intamplat asta inainte ca Toyota sa revina numarul unu mondial?De aici reiese tot.
    5 15
  • zarnesteanu
    Ca de obicei, calitatea asamblarii la o masina japoneza e de-a dreptul uimitoare. Fiabilitate fara numar, fara numar ...
    4 2
  • Cu blocarea pedalei de acceleratie cu covorasul,la Rav 4,nu e vrajeala,cum scrie cineva mai sus. Eu am patit asta acum ceva timp. Ce se intamplase...Covorasul nu mai statea in pozitia lui normala, deoarece nu era prins de podea,si sa deplasat spre motor,in fata,spre pedale. A ajuns intr-o pozitie in care pedala,fiind calcata la maxim, se intepeneste,ramanand accelrat . E clar ca nu mi-am dat seama in prima clipa ce se-ntamplase,insa mi-am dat seama,ca eu luasem piciorul de pe pedala si motorul era turat. Am tras de covoras spre locul lui si problema era rezolvata. Adevarul e ca pe mocheta sunt prevazute 4 locasuri de prindere pentru fiecare covoras din fata,insa cand am luat masina in primire,cei de la vanzari,s-au laudat asa :Din partea firmei,covorasele gratis,stingatorul si trusa de prim ajutor. Daca tot erau gratis,nu mi-au dat de cele originale.
    E adevarat ca scria Toyota pe ele,insa cred ca n-avea legatura cu tara care producea masina.
    Asta e una.

    Acu alta: primesc o scrisoare,pentru rechemare in service,pentru o verificare la ansamblu suspensie spate.
    Masina are deja 5 ani, nu mai e in garantie.

    Cred ca-i o treaba buna asta,chiar daca n-ar fi ceva defect, parca-ti da un sentiment de siguranta, pentru faptul ca le pasa,nu?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru