Toyota a anunţat un nou recall global voluntar. Acesta afectează 760.000 de unităţi ale modelului Rav4, generaţia 2006-2011 şi vizează o verificare atentă în service la nivelul suspensiei spate. Japonezii au descoperit că strângerea incorectă a şuruburilor braţelor suspensiei spate poate duce la joc la nivelul porţiunii tratate a braţelor şi chiar la formarea ruginei, ceea ce ar putea provoca ruperea braţului respectiv într-o situaţie extremă. Celor de la Toyota nu li s-a adus la cunoştinţă vreun asemenea incident, dar japonezii preferă să pună siguranţa clienţilor în faţa costurilor.
Toyota va contacta proprietarii vehiculelor afectate pentru a-i invita la o verificare în service. Constructorul japonez se concentrează în mod special pe vehiculele ale căror roţi au fost realiniate, singurul moment în care un alt mecanic ar fi avut nevoie să desfacă suruburile care fixează braţele suspensiei spate.
Cel mai mare recall Toyota a vizat 2.17 milioane de unităţi şi a constat în verificarea pedalei de acceleraţie şi fixarea sau înlocuirea covoraşului de pe partea şoferului. În ţara noastră, recall-ul Toyota a vizat 12.500 de unităţi Din fericire, niciuna dintre acestea nu a fost implicată într-un incident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie.Via Automiddleeast
La Toyota ,,E SI NORMAL". La Dacia daca ar face asa ceva ,,CE ? RABLA AIA ?".
Pentru Andy: poate unii nu pot trece bacul dar mecanicii de la noi stiu meserie. Stiu prea multa. Problema e ca la serviceurile particulare de multe ori ii doare la bascheti si lucreaza cu piciorul (si pot da exemple traite de mine) iar la cele de marca sunt pur si simplu ghidati de politici de neam prost.
De exemplu cat a fost marea problema cu "pedala ucigasa" mi-au spus de la service ca e vrajeala. Daca vin la o revizie se uita ei si la aia. Daca nu nu. La revizie am fost dar sincer nu m-am uitat sa verific insa pun pariu ca nici nu s-au apropiat de pedala.
Pe de o parte in cazul acela aveau dreptate: era o mare magarie si tampenie stelara toata povestea.
Pe de alta parte desi era rechemare la nivel mondial pe ei ii costa timp si deci bani. Asa ca mai bine o baga sup pres discret pentru ca spre diferenta de SUA la noi nu exista procese de clasa (de grup) sau nimeni nu se gandeste sa le porneasca in caz ca e vreun avocat pe aici.
Si nici la faza ca la noi e o politica de genul asta nu-ti dau dreptate pentru ca daca vorbesti cu un sef de service/reprezentanta meseriasii sunt pusi pe orbita urgent.
Acum depinde fiecare cu ce situatie s-a confruntat. Unora dintre noi ne e mai comod sa-i lasam sa-si faca mendrele decat sa ne cerem drepturile.
Mai ieri la Sukuzi incercam sa ma prosteasca ca mi-am bagat singur cod de protectie la radio si nu mai stiu si de aia s-a blocat.
Pana la urma au facut resoftare pe gratis. Si stii ce m-a enervat? A venit unu cu un portabil si in 10 minute era gata. Dar daca era pe bune plateam 300 de lei. E jaf cu acte.
Poate la tine la service e mai bine. Ma bucur prieteneste pentru tine. La Toyota erau pusi pe hotie de la ala mic la seful de service pe care il puteai chema sa faca ordine.
Eu zic oricum ca ii costa bani. In sensul ca banii astia sunt blocati pana iti da Toyota rambursarea. In plus tu tii serviceul ocupat cu rechemarea si nu mai ai timp sa iei lucrari cu adevarat banoase. Nu de alta dar cand vii tu la ei normarea iti spune ca dureaza 2 ore sa desfaca pedala dar cand e rechemare in realitate dureaza 15.
Si apoi e ce spuneam: nepasare si nesimtire.. Dorel nu isi bate capul ca doar nu e problema lui de-acasa. Cand s-or ciocni 10-20 din cauza problemei mai vedem. Poate chemam lumea.
E adevarat ca scria Toyota pe ele,insa cred ca n-avea legatura cu tara care producea masina.
Asta e una.
Acu alta: primesc o scrisoare,pentru rechemare in service,pentru o verificare la ansamblu suspensie spate.
Masina are deja 5 ani, nu mai e in garantie.
Cred ca-i o treaba buna asta,chiar daca n-ar fi ceva defect, parca-ti da un sentiment de siguranta, pentru faptul ca le pasa,nu?