Toyota va organiza o rechemare în service pentru 1.700.000 unităţi pentru a verifica pompa de carburant, garnitura acesteia şi conductele aferente. În Europa sunt afectate 135.000 unităţi, în principal modelul Avensis.
Japonezii de la Toyota abia spălaseră ruşinea cu recall-urile operate la finele anului 2009 şi începutul anului 2010, când au decis să organizeze o nouă rechemare în service, care vizează verificarea şi reparaţia a două probleme diferite. Vorbim de o rechemare voluntară, care va afecta 1.700.000 unităţi la nivel global, printre care se numără şi 245.000 unităţi Lexus vândute în Statele Unite ale Americii. De data aceasta, cei de la Toyota Motor Corporation vor să verifice garniturile de la senzorii de presiune a carburantului, odată cu întregul sistem de alimentare cu carburant şi tot ce include acesta. În unele cazuri, senzorii de presiune au fost instalaţi incorect, iar acest lucru ar putea duce la o scurgere de carburant.
Cei de la Toyota spun că nu există niciun accident cauzat de această problemă şi că nu a fost rănit niciun om şi niciun vehicul avariat din cauza elementelor vizate de acest recall. Remedierea problemei se face prin strângerea corectă a senzorului respectiv şi înlocuirea garniturii dacă acest lucru este necesar.
Din cele 1.7 milioane de unităţi afectate, 1.34 milioane de unităţi au probleme la nivelul conductelor de carburant şi a supapelor de regulare a presiunii carburantului, dar niciunul dintre vehiculele respective nu a fost vândut pe piaţa din Statele Unite ale Americii.
În cazul celui de-al doilea recall, au fost afectate circa 1.2 milioane de unităţi vândute în Japonia, incluzând modelele RAV4, Voxy şi Noah. Circa 135.000 de unităţi afectate de acest recall se află în Europa, iar majoritatea unităţilor afectate sunt Avensis Sedan şi Avensis Wagon construite la uzina Toyota din Marea Britanie. În cazul acestor vehicule, o eroare de proiectare poate cauza microfisuri în conductele de alimentare cu carburant, care ar putea duce la o scurgere. Unele unităţi ar putea avea supape de control a presiunii carburantului defecte, lucru care nu mai permite prevenirea inversării fluxului de carburant.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Crezi ca alti producatori auto nu au probleme de genul asta?! Si crezi ca nu s-au intamplat musamalizari pana acum?!
@ fny.ro
"Atitudinea de a remedia pe cheltuiala lor o problema din proprie initiativa" este data de frica de a nu pati alt pocinog cum a fost in America atunci cand au incercat sa bage sub pres o alta problema si s-au bucurat la 100 de milioane de dolari pe care i-ar fi economisit nefacand recall...
Eu inteleg ca esti hai sa zicem foarte pasionat de marca asta dar te rog sa nu "traduci" ceea ce spun eu.
1. Nu am spus nicaieri ca altii n-au probleme.
2. Stiu extrem de bine problema Toyta din America. Cred ca tu nu o stii prea bine (sau nu vrei s-o recunosti).
3. Toyota ramane inca o masina foarte fiabila. Insa, panta pe care a apucat-o in ultima vreme nu e tocmai imbucuratoare (decat poate pentru ultrasii anti-Toyota). Iar fiabilitatea Toyota nu este vreo mare realizare in conditiile date (pret, paleta de motorizari, transmisii, optionale, etc).
4. Daca te gandesti la o Honda, ai face bine sa te grabesti ca nu prea e clar ce fel de masini vor mai face.
5. Fa-ti un bine si nu te mai lua dupa studiile de piata, chiar daca sunt facute de firme cu nume celebre. La unii din astia, studiile de calitate/fiabilitate sunt facute de saormari. Iti recomand sa intrebi mai degraba niste taximetristi din Bucuresti care fac banu` cu masini straine (Renault, Skoda, Opel, Volkswagen, etc). Ai putea sa-i intrebi de exemplu de ce nu umbla nici unul cu japoneze (eu, cel putin, n-am vazut)...
Esti de pe alta planeta, documentat pana la os dar si sfatos tot =)).
Tare curios sunt eu: 1. cam cat de "extrem de bine" stii tu "problema Toyta din Amercia" ? =))
2. tu ce masina ai?
Deci tu ai avut probleme destul de serioase cu Toyota ta. Rezolvate in abia 5 luni, poate din cauza mecanicilor, poate din cauza defectiunii in sine. Bun.
Cate Volkswagen-uri/Skode/Audi-uri vin la o Toyota in Romania. Poate asa o sa-ti explici de ce se tot aude de probleme de fiabilitate la nemtesti...
In alta ordine de idei, presedintele Toyota vine in fata Congrsului american si-si cere scuze pentru pocinoaga iar tu trezesti vorbind ca cica media, manarie, bla, bla, bla...Ntz, ntz, ntz...
@ MDA
Mda...
1. "Extrem de bine" inseamna...extrem de bine...DUH. Zi-mi tu ce stii ca sa nu ma mai complic aiurea.
2. Ce masina am nu conteaza in aceasta discutie.
@andrei
Autoritatea tehnica suprema a SUA in domeniul transporturilor spune pe 20 dec 2010 ca tocmai i-a trantit lu` Toyota doua "premii" in cuantum maxim (adica vreo 32 de milioane de parale cumulat) pe care fabricantul nu le contesta pentru niste chestii naspa legate de recall-ul pedalelor...Si astea peste o alta amenda in cuantum maxim de vreo 16 mil pe care i-a fript-o-n primavara...
O fi adevarat sau si asta e vrajeala americana?
Incet incet o sa invete si romanii care este diferenta intre marketing excelent si o masina excelenta , fiecare pe portofelul si pielea lui .
@razvanis:prietene ai cam gresit:in romania s-au emancipat romanii si de la dacii au trecut in proportie zdrobitoare la..europene dragule..cand vorbesc cu un roman despre masini, viseaza doar VAG,PSA,renault,ford eventual..de ce nu viseaza si volvo,saab,alfa?sa zicem ca japonezele le lasam pe dinafara ca-s de pe alt continent..ii praf unchiul Sam asa-i?
am avut o discutie cu un afacerist grec despre masini:concluzia lui:ai o alfa.dimineata cand mergi la lucru, ti-i mai mare dragul sa-ti vezi masina,te urci si dai sa pornesti..pauza..suni service-ul..ai o japoneza,dimineata cand cobori la masina, te uiti la ea cu lehamite, ca nu-ti incanta privirea,te urci la volan si ai plecat toata ziua fara sa ai vreo problema cu masina...concluzia mea:luati-va ce va doreste inima...pentru mine daca se poate as vrea o alfa cu motor de civic type r sau s2000,sau de evo,ceva sti sau skyline...q.e.d.
P.S.: grecu tot alfa prefera :))
http://www.automarket.ro/stiri/epopeea-toyota-peste-3000-de-vehicule-verificate-nu-aveau-probleme-la-31812.html
Asta o fi adevarata sau vrajeala americana? Oricum, nu spun ca, neaparat, Toyota face cele mai bune masini. Foarte probabil ca nu, dar asta nu inseamna deloc ca nu face masini fiabile.
A ajuns un parlit de "afacerist" grec sa emita pareri culte despre masini? Si tu ai ajuns sa-l asculti si sa-l crezi? In afara de un pic de poezie, omul asta nu a facut nimic altceva decat sa cristalizeze o parere pe baza emisiunilor de la Radio Shantz...
In SUA, regula cu volumul e si nu prea e valabila. In sensul ca piata de acolo are niste particularitati (ca sa nu spun aberatii) iar fiabilitatea Toyota e "diferita" (ca sa nu spun altceva) de cea din Europa insa cert mai buna decat a concurentei care timp de foarte multi ani a fost constituita din GM, Ford si Chrysler despre care chiar nu mai are rost sa vorbim.
Prin urmare, "unchiu` Sam" e, in majoritatea cazurilor, praf si pulbere.
@ andrei
Tu de pe ce planeta ai venit si cand ai ajuns aici? Tu-mi zici de nus` ce raport al nus` carei mari autoritati americane si-mi dai exemplu de concluzii trase de WSJ ?
Inca o data, aceleasi autoritati la care faci tu referire au amendat-o pe Toyota cu aproape $50 mil, vreo 32 din ele chiar la sfarsitul anului 2010...Pentru ce au fost date aceste amenzi? Care, repet, nu au fost contestate de Toyota...
Si chiar de mai multe ori. Ultima data aici: http://www.nhtsa.gov/PR/DOT-216-10.
Acum vreau sa vad unde a recunoscut NHTSA ca a gresit. Concret, nu articole de presa...
iar va iesi sefu (cu ochii mici) sa-si ceara scuze?????:(
Acum, daca mai multe surse din presa sustin acelasi lucru, iar NHTSA nu neaga, eu ma gandesc ca presarii n-or vorbi chiar aiurea. Plus ca e vorba despre afirmatii facute in fata Congresului, pe baza raportului interimar.
http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nb20100812a2.html
Daca chiar vrei, poti cauta si procesele verbale pe site-ul Congresului. uite aici unul dintre ele http://democrats.energycommerce.house.gov/Press_111/20100222/Toyota.Report.June.24.2004.Briefing.to.NHTSA.pdf
Uite si un raspuns la o petitie http://pressroom.toyota.com/pr/tms/toyota/document/NHTSA_Filing.pdf
Daca l-ai citit, de ce n-ai si inteles ce scrie acolo? Acolo scrie ca amenda s-a dat pentru ca a EXISTAT o problema tehnica cauzata de cel putin 2 motive (mocheta si pedala blocata) pe care Toyota n-a raportat-o in termenul legal de 5 zile lucratoare (bine, ei n-ar fi raportat-o veci pururi daca nu se intamplau nasoale). Se cauta in continuare si alte posibile cauze.
Prin urmare, amenda s-a dat pentru ca Toyota n-a raportat un DEFECT. Iar Toyota NU A CONTESTAT amenzile. Nici pe cea din primavara, nici cea de la sfarsitul anului. Prin urmare, SI-AU RECUNOSCUT vinovatia. Daca nu era nici un defect, atunci ar fi contestat amenzile fiindca logica elementara spune ca nu trebuie sa semnalezi o problema care nu exista. Restul e palavrageala, lobby si marketing care se inscriu perfect in strategia de "damage control" a lu` Toyota. Si care a fost extrem de proasta, mai ales la inceputul nebuniei.
prima amenda a fost luata pentru ca "NHTSA's investigation led the agency to believe that Toyota had not fulfilled its obligation to report a known safety defect within five days, as is required under the law"
a doua: "Then, in May 2010, NHTSA was alerted to additional information, including complaints from U.S. consumers, that Toyota had not disclosed when Toyota initially notified NHTSA that a U.S. recall was unnecessary"
Deci, a primit amenda ca nu a anuntat in timp util potentiale probleme, nu pentru ca masinile ar fi fost stricate. E posibil sa da, e posibil sa nu. Oricum, amenda a fost data pentru altceva
Adica de prin balariile de pe marginea santului. Iar de inteles ai inteles din parti de parca ai fi turc.
Daca tot te-ai apucat sa citesti, de ce te-ai oprit exact inaintea paragrafului care spunea negru pe alb care au fost defectiunile?
Adica asta:
"The defects involving pedal entrapment by floor mats and "sticking" accelerator pedals are currently the only two known causes of unintended acceleration in Toyota vehicles, although NHTSA continues to explore other possible causes. The agency has enlisted the expertise of researchers and engineers from the prestigious National Academy of Sciences and NASA for a pair of studies that seek to get to the bottom of unintended acceleration."
Ai obosit sau ce s-a intamplat? Mai e nevoie sa-ti traduc ce scrie acolo sau intelegi si singur ca e vorba de doua defectiuni/disfunctionalitati?
Deci prima amenda din decembrie s-a dat pentru niste defectiuni DOVEDITE si RECUNOSCUTE.
La a doua amenda iar te-a lovit greata de citit si n-ai mai reusit sa te opresti la paragraful care spune ca:
"In 2005, however, Toyota informed NHTSA that the steering relay rod defect was present in several models sold in the U.S. and conducted a recall for nearly one million vehicles."
Paragraful respectiv era chiar deasupra celui pe care mi l-ai citat tu. Pe asta cum nu l-ai vazut? Ti-a batut soarele in ochi? Sau ai trecut peste el doar pentru ca spunea clar ca a EXISTAT O DEFECTIUNE?
Hai ca a inceput sa-mi fie jena sa-ti desenez ca la copiii cu nevoi speciale de parca ai fi basist...
În anul 2005, Toyota împreună cu Daihatsu Motor Company a produs 8,54 milioane de vehicule, cu aproape 500.000 mai puțin decât General Motors în acel an. În luna iulie 2006 Toyota depășise Ford în vânzările de automobile...........
Cum credeți ca-i privesc americanii ???
vă rog să depășiți în gândire blondele !!! apropo....
ce consecinta are plecarea unei blonde din România în SUA ??
R: O creștere a I.Q. în ambele tari !