Toyota face un nou recall: 1.7 milioane unităţi la nivel global

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 26.01.2011
Toyota va organiza o rechemare în service pentru 1.700.000 unităţi pentru a verifica pompa de carburant, garnitura acesteia şi conductele aferente. În Europa sunt afectate 135.000 unităţi, în principal modelul Avensis.

Esential

135 de mii de unităţi Toyota vândute în Europa vor fi rechemate în service-urile producătorului japonez de automobile.
1.2 milioane de unităţi Toyota afectate de această problemă au fost vândute pe piaţa din Japonia.
18 milioane de unităţi Toyota au fost rechemate din 2009 până în prezent (inclusiv cele 1.7 milioane unităţi anunţate astăzi).

Japonezii de la Toyota abia spălaseră ruşinea cu recall-urile operate la finele anului 2009 şi începutul anului 2010, când au decis să organizeze o nouă rechemare în service, care vizează verificarea şi reparaţia a două probleme diferite. Vorbim de o rechemare voluntară, care va afecta 1.700.000 unităţi la nivel global, printre care se numără şi 245.000 unităţi Lexus vândute în Statele Unite ale Americii. De data aceasta, cei de la Toyota Motor Corporation vor să verifice garniturile de la senzorii de presiune a carburantului, odată cu întregul sistem de alimentare cu carburant şi tot ce include acesta. În unele cazuri, senzorii de presiune au fost instalaţi incorect, iar acest lucru ar putea duce la o scurgere de carburant.

Cei de la Toyota spun că nu există niciun accident cauzat de această problemă şi că nu a fost rănit niciun om şi niciun vehicul avariat din cauza elementelor vizate de acest recall. Remedierea problemei se face prin strângerea corectă a senzorului respectiv şi înlocuirea garniturii dacă acest lucru este necesar.

Din cele 1.7 milioane de unităţi afectate, 1.34 milioane de unităţi au probleme la nivelul conductelor de carburant şi a supapelor de regulare a presiunii carburantului, dar niciunul dintre vehiculele respective nu a fost vândut pe piaţa din Statele Unite ale Americii.

În cazul celui de-al doilea recall, au fost afectate circa 1.2 milioane de unităţi vândute în Japonia, incluzând modelele RAV4, Voxy şi Noah. Circa 135.000 de unităţi afectate de acest recall se află în Europa, iar majoritatea unităţilor afectate sunt Avensis Sedan şi Avensis Wagon construite la uzina Toyota din Marea Britanie. În cazul acestor vehicule, o eroare de proiectare poate cauza microfisuri în conductele de alimentare cu carburant, care ar putea duce la o scurgere. Unele unităţi ar putea avea supape de control a presiunii carburantului defecte, lucru care nu mai permite prevenirea inversării fluxului de carburant.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (27)

  • uraaaaaaaaaaa la mai mare ! frecati-ne ficateii ca am facut greseala sa va cumparam masinile supra-evaluate...
    17 13
  • vasile
    macar astia recheama masinile defecte. ceilalti tac.
    14 7
  • fny.ro
    Pretul Toyota
    Cred ca pretul Toyota este mult mai corect decat multe alte marci. Si pe langa asta, ar trebui sa apreciezi atitudinea lor de a remedia pe cheltuiala lor o problema din proprie initiativa.

    Crezi ca alti producatori auto nu au probleme de genul asta?! Si crezi ca nu s-au intamplat musamalizari pana acum?!
    20 4
  • george
    BA DA, S-AU INTAMPLAT MUSAMALIZARI...
    ultima data la...Toyota.

    @ fny.ro

    "Atitudinea de a remedia pe cheltuiala lor o problema din proprie initiativa" este data de frica de a nu pati alt pocinog cum a fost in America atunci cand au incercat sa bage sub pres o alta problema si s-au bucurat la 100 de milioane de dolari pe care i-ar fi economisit nefacand recall...
    7 18
  • @george
    de parca n-ai stii de problema Toyota in Sua si GM..hai sa fim seriosi..au probleme,vor avea probleme si le vor rezolva..tot ramane una dintre cele mai fiabile marci din lume..crezi ca mi-as fi luat si ultima masina tot toyota pentru ca is praf?da-mi voie sa-ti spun ca in momentul de fata,daca ar fi sa schimb masina,desi sunt modele in curtea germana care imi fac cu ochiul (nu marci premium), as avea retineri mari in a achizitiona respectiva masina.tot la o japoneza m-as orienta (ii adevarat ca as incerca o honda,subaru sau mazda);conform unui studiu de piata se pare ca in europa la capitolul fiabilitate honda sta mai bine ca si toyota,chiar si mazda; si vin din urma coreenii
    10 7
  • george
    AI INTELES GRESIT
    @ yo

    Eu inteleg ca esti hai sa zicem foarte pasionat de marca asta dar te rog sa nu "traduci" ceea ce spun eu.

    1. Nu am spus nicaieri ca altii n-au probleme.
    2. Stiu extrem de bine problema Toyta din America. Cred ca tu nu o stii prea bine (sau nu vrei s-o recunosti).
    3. Toyota ramane inca o masina foarte fiabila. Insa, panta pe care a apucat-o in ultima vreme nu e tocmai imbucuratoare (decat poate pentru ultrasii anti-Toyota). Iar fiabilitatea Toyota nu este vreo mare realizare in conditiile date (pret, paleta de motorizari, transmisii, optionale, etc).
    4. Daca te gandesti la o Honda, ai face bine sa te grabesti ca nu prea e clar ce fel de masini vor mai face.
    5. Fa-ti un bine si nu te mai lua dupa studiile de piata, chiar daca sunt facute de firme cu nume celebre. La unii din astia, studiile de calitate/fiabilitate sunt facute de saormari. Iti recomand sa intrebi mai degraba niste taximetristi din Bucuresti care fac banu` cu masini straine (Renault, Skoda, Opel, Volkswagen, etc). Ai putea sa-i intrebi de exemplu de ce nu umbla nici unul cu japoneze (eu, cel putin, n-am vazut)...
    4 15
  • bune dar scumpe
    Toyota face masini foarte rezistente si destul de placute pentru condus, insa au materiale execrabile in interior si niste preturi mult prea mari pentru ce ofera.
    9 7
  • fiabilitate
    Eu am Toyota. Anul trecut am avut ceva probleme mecanice pe care au reusit abia in 5 luni (!!!!) sa le elimine si nu total din cauza mecanicilor slab pregatiti. Am avut noroc cu garantia, ca altfel ma costa inca o masina :):). Insa parca tot as lua Toyota. Despre nemtesti tot aud de diverse probleme de fiabilitate, asa ca nu as indrazni. Tot japoneza sau chiar coreana (Japonia nr 2). Cat despre recall ... ce a fost in SUA a fost manarie, mai ales ca producatorul pedalei era local!!! Restul e media
    13 4
  • Hahahahaha !!!
    @ george

    Esti de pe alta planeta, documentat pana la os dar si sfatos tot =)).

    Tare curios sunt eu: 1. cam cat de "extrem de bine" stii tu "problema Toyta din Amercia" ? =))
    2. tu ce masina ai?
    8 2
  • andrei
    @ george
    Intamplator, daca stii asa bine despre ce a fost vorba cu problema Toyota in SUA, stii si faptul ca, dupa toata tevatura, autoritatile SUA au dat publicitatii propriul raport in care spunea ca problema este extraordinar, nemaipomenit de grava, doar ca nu exista. Deloc. Si ca totul s-a datorat nestiintei si panicii clientilor.
    4 4
  • george
    THE ANSWER MIGHT BE IN NUMBERS
    @ cupitza

    Deci tu ai avut probleme destul de serioase cu Toyota ta. Rezolvate in abia 5 luni, poate din cauza mecanicilor, poate din cauza defectiunii in sine. Bun.

    Cate Volkswagen-uri/Skode/Audi-uri vin la o Toyota in Romania. Poate asa o sa-ti explici de ce se tot aude de probleme de fiabilitate la nemtesti...

    In alta ordine de idei, presedintele Toyota vine in fata Congrsului american si-si cere scuze pentru pocinoaga iar tu trezesti vorbind ca cica media, manarie, bla, bla, bla...Ntz, ntz, ntz...

    @ MDA

    Mda...

    1. "Extrem de bine" inseamna...extrem de bine...DUH. Zi-mi tu ce stii ca sa nu ma mai complic aiurea.

    2. Ce masina am nu conteaza in aceasta discutie.
    8 15
  • george
    CARE AUTORITATI?
    Burger King si Starbucks Coffee?

    @andrei

    Autoritatea tehnica suprema a SUA in domeniul transporturilor spune pe 20 dec 2010 ca tocmai i-a trantit lu` Toyota doua "premii" in cuantum maxim (adica vreo 32 de milioane de parale cumulat) pe care fabricantul nu le contesta pentru niste chestii naspa legate de recall-ul pedalelor...Si astea peste o alta amenda in cuantum maxim de vreo 16 mil pe care i-a fript-o-n primavara...

    O fi adevarat sau si asta e vrajeala americana?
    4 10
  • :)
    @george baiat destept, restul navlegi. Toyota este un brand parfuit, care nu face masini mai fiabile ca majoritatea si care au un pret nesimtit de mare (un jeg de Yaris nu poate fi mai scump cu 2000 euro decat un Clio, care este masina, nu jucarie pt femei).
    6 14
  • Godcar
    Numai in Romania unde s-au emancipat posesorii de dacii si au sarit in japoneze si li se pare ca sunt multi ani inaintea tuturor este atat de supraevaluata aceasta marca , nu are nimic special , si totusi snobul roman documentat la "radio shantz" plateste preturi umflate cu nesimtire pentru marea si mult trambitata calitate toyota , tin sa va amintesc un vechi proverb romanesc - la pomul laudat ...

    Incet incet o sa invete si romanii care este diferenta intre marketing excelent si o masina excelenta , fiecare pe portofelul si pielea lui .
    8 8
  • @C-G-C
    Clio nu e masina baiete, indiferent de modelul de care vorbim. Si da, am un Yaris de 4 ani, daca ai fi condus un clio asa cum am condus eu Yarisul (mi-am batut joc efectiv de ea, la modul cel mai nesimtit), nu faceai cu ea 100.000 km fara nici o interventie (exceptand cele necesare unei revizii, placute de frana si alte consumabile.....). Nu stiu de ce numesti tu Yarisul un jeg. (vorbesc de modelul din 2006 - 2009, deoarece cel din prezent nu-mi creaza nici macar mie, un sentiment aparte)
    4 1
  • clio
    @ razvanis : nota 10, mi-a placut iar @alex imi pare rau dar nu are relevanta asta.Sunt si logan-uri si clio-uri si audi-uri care au trecut de 100.000 fara interventii si nu le vezi pe locul 1 in topul fiabilitatii.Tot timpul am crezut si cred in continuare ca Toyota si majoritatea masinilor din Japan sunt supraevaluate si din pct de vedere al design-ului foarte putine atrag.Sigur ca sunt bune pentru cine vrea o masina sa-si faca treburile cu ea, dar pentru asta orice masina aproape e buna, pentru cine vrea ceva mai mult nu vad de ce ar gasi asta la Toyota si nu la Ford, VW, Volvo sau mai stiu eu ce.Umbla o vorba prin lume , vine de la americani si zice cam asa "toyota sunt number one" si mai ales romanu cand aude de America se inchina si ia de buna tot ce zice nenea Sam, pacat ca nenea asta nu are o imagine prea bine definita a automobilului "perfect". El isi cumpara masina sa-l tina 3 ani apoi o da pentru alta.Toyota intrand tare in state cu consumuri mici, vezi Prius, americanii o fi crezut ca doar o tehnologie extraterestra poate oferi un consum de 10-15 litrii la suta.La Hollywood a fost o perioada in care nu mai erai un actor bun daca nu conduceai un Prius, erai un criminal al ecosistemului asa ca toate vedetele s-au mobilizat in fata dealer-ului si de aici pana la o obsesie globala nu a fost decat un pas.Sincer aleg un Volvo, SAAB sau Alfa oricand in fata unei masini made in Japan, exceptie fac cateva cum ar fi un R34 , WRX, EVO sau mai stiu eu ce bomba.
    4 6
  • @cativa
    ..tot o dati in sus si-n jos vis-a-vis de unchiul Sam;poi dragilor,cand noi,europa,o sa cumparam atatea masini cate se cumpara la unghiu' Sam,atunci sa vorbim;dupa cum spunea george,fiabilitatea se poate afla cand vinzi volum da?sau regula asta nu-i mai valabila, george, in Sua?numa in europa?din cate stiu in Sua se vand o gramada de japoneze..pentru ca-s praf te pomenesti...or fi prosti americanii astia..isi iau masini asa numa sa fie..sa se strice peste juma de an...@mowgli..treaba cu designu ii relativa...daca ar fi sa-mi iau si eu masina dupa criteriul design,clar as merge pe alfa,ca majoritatea japonezelor la design lasa de dorit;dar prefer sa ma plimb 5-6 ani cu masina si sa ma coste numa consumabilele(combustibil,uleiuri,filtre si eventual placute frana) decat sa fiu tot la 4-5 luni in service.nu-mi iau masina sa dorm in ea sau sa defilez pe la expozitii;imi trebuie masina sa ma duca de la A la Z in conditii bune de confort si siguranta cu costuri de exploatare cat mai mici
    @razvanis:prietene ai cam gresit:in romania s-au emancipat romanii si de la dacii au trecut in proportie zdrobitoare la..europene dragule..cand vorbesc cu un roman despre masini, viseaza doar VAG,PSA,renault,ford eventual..de ce nu viseaza si volvo,saab,alfa?sa zicem ca japonezele le lasam pe dinafara ca-s de pe alt continent..ii praf unchiul Sam asa-i?
    am avut o discutie cu un afacerist grec despre masini:concluzia lui:ai o alfa.dimineata cand mergi la lucru, ti-i mai mare dragul sa-ti vezi masina,te urci si dai sa pornesti..pauza..suni service-ul..ai o japoneza,dimineata cand cobori la masina, te uiti la ea cu lehamite, ca nu-ti incanta privirea,te urci la volan si ai plecat toata ziua fara sa ai vreo problema cu masina...concluzia mea:luati-va ce va doreste inima...pentru mine daca se poate as vrea o alfa cu motor de civic type r sau s2000,sau de evo,ceva sti sau skyline...q.e.d.
    P.S.: grecu tot alfa prefera :))
    4 2
  • andrei
    @ george
    Uite
    http://www.automarket.ro/stiri/epopeea-toyota-peste-3000-de-vehicule-verificate-nu-aveau-probleme-la-31812.html
    Asta o fi adevarata sau vrajeala americana? Oricum, nu spun ca, neaparat, Toyota face cele mai bune masini. Foarte probabil ca nu, dar asta nu inseamna deloc ca nu face masini fiabile.
    3 0
  • george
    DUMM GREEK BUSINESSMAN
    @ yo

    A ajuns un parlit de "afacerist" grec sa emita pareri culte despre masini? Si tu ai ajuns sa-l asculti si sa-l crezi? In afara de un pic de poezie, omul asta nu a facut nimic altceva decat sa cristalizeze o parere pe baza emisiunilor de la Radio Shantz...

    In SUA, regula cu volumul e si nu prea e valabila. In sensul ca piata de acolo are niste particularitati (ca sa nu spun aberatii) iar fiabilitatea Toyota e "diferita" (ca sa nu spun altceva) de cea din Europa insa cert mai buna decat a concurentei care timp de foarte multi ani a fost constituita din GM, Ford si Chrysler despre care chiar nu mai are rost sa vorbim.

    Prin urmare, "unchiu` Sam" e, in majoritatea cazurilor, praf si pulbere.


    @ andrei

    Tu de pe ce planeta ai venit si cand ai ajuns aici? Tu-mi zici de nus` ce raport al nus` carei mari autoritati americane si-mi dai exemplu de concluzii trase de WSJ ?
    Inca o data, aceleasi autoritati la care faci tu referire au amendat-o pe Toyota cu aproape $50 mil, vreo 32 din ele chiar la sfarsitul anului 2010...Pentru ce au fost date aceste amenzi? Care, repet, nu au fost contestate de Toyota...
    1 6
  • andrei
    @ george
    Esti haios. Exact de pe planeta de pe care "Autoritatea tehnica suprema a SUA in domeniul transporturilor " cum o numesti tu a recunoscut oficial ca a gresit atunci cand a obligat Toyota sa faca cea mai mare rechemare in service din istorie. Si tocmai aceasta rechemare e motivul pentru care multa lume spune acum ca Toyota nu face masini bune.Eu, unul, prefer Fordul, din randul masinilor pentru oameni normali, dar mi se pare haios cand se aduc tot felul de argumente aiuristice pentru a sustine ca, de fapt, alt producator, Toyota, in cazul asta, face masini proaste. E diferenta foarte mare intre preferinte si calitate. Asa cum este diferenta intre calitatea reala si cea perceputa.
    2 1
  • george
    TOYOTA A RECUNOSCUT CA A GRESIT
    @ andrei

    Si chiar de mai multe ori. Ultima data aici: http://www.nhtsa.gov/PR/DOT-216-10.

    Acum vreau sa vad unde a recunoscut NHTSA ca a gresit. Concret, nu articole de presa...
    1 3
  • gluma....
    hmmmmm ........se cam vede ca gluma se ingroasa in randurile Toy.
    iar va iesi sefu (cu ochii mici) sa-si ceara scuze?????:(
    1 1
  • andrei
    @ george
    Daca ai si citi ce scrie comunicatul ar fi genial. In ceea ce priveste raportul, cei de la NHTSA spun ca nu l-au publicat inca pentru ca nu au reusit sa gaseasca nicio problema, dar inca mai cauta. http://www.ridelust.com/wheres-the-nhtsa-report-on-its-toyota-findings/
    Acum, daca mai multe surse din presa sustin acelasi lucru, iar NHTSA nu neaga, eu ma gandesc ca presarii n-or vorbi chiar aiurea. Plus ca e vorba despre afirmatii facute in fata Congresului, pe baza raportului interimar.
    http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nb20100812a2.html
    Daca chiar vrei, poti cauta si procesele verbale pe site-ul Congresului. uite aici unul dintre ele http://democrats.energycommerce.house.gov/Press_111/20100222/Toyota.Report.June.24.2004.Briefing.to.NHTSA.pdf
    Uite si un raspuns la o petitie http://pressroom.toyota.com/pr/tms/toyota/document/NHTSA_Filing.pdf
    1 0
  • george
    DA` TU L-AI CITIT?
    @ andrei

    Daca l-ai citit, de ce n-ai si inteles ce scrie acolo? Acolo scrie ca amenda s-a dat pentru ca a EXISTAT o problema tehnica cauzata de cel putin 2 motive (mocheta si pedala blocata) pe care Toyota n-a raportat-o in termenul legal de 5 zile lucratoare (bine, ei n-ar fi raportat-o veci pururi daca nu se intamplau nasoale). Se cauta in continuare si alte posibile cauze.

    Prin urmare, amenda s-a dat pentru ca Toyota n-a raportat un DEFECT. Iar Toyota NU A CONTESTAT amenzile. Nici pe cea din primavara, nici cea de la sfarsitul anului. Prin urmare, SI-AU RECUNOSCUT vinovatia. Daca nu era nici un defect, atunci ar fi contestat amenzile fiindca logica elementara spune ca nu trebuie sa semnalezi o problema care nu exista. Restul e palavrageala, lobby si marketing care se inscriu perfect in strategia de "damage control" a lu` Toyota. Si care a fost extrem de proasta, mai ales la inceputul nebuniei.
    0 3
  • andrei
    @ george
    dau citatele ca sa nu spui ca am tradus gresit:
    prima amenda a fost luata pentru ca "NHTSA's investigation led the agency to believe that Toyota had not fulfilled its obligation to report a known safety defect within five days, as is required under the law"
    a doua: "Then, in May 2010, NHTSA was alerted to additional information, including complaints from U.S. consumers, that Toyota had not disclosed when Toyota initially notified NHTSA that a U.S. recall was unnecessary"
    Deci, a primit amenda ca nu a anuntat in timp util potentiale probleme, nu pentru ca masinile ar fi fost stricate. E posibil sa da, e posibil sa nu. Oricum, amenda a fost data pentru altceva
    0 0
  • george
    NU AI TRADUS GRESIT, DOAR AI CITIT PROST
    @ andrei

    Adica de prin balariile de pe marginea santului. Iar de inteles ai inteles din parti de parca ai fi turc.

    Daca tot te-ai apucat sa citesti, de ce te-ai oprit exact inaintea paragrafului care spunea negru pe alb care au fost defectiunile?
    Adica asta:
    "The defects involving pedal entrapment by floor mats and "sticking" accelerator pedals are currently the only two known causes of unintended acceleration in Toyota vehicles, although NHTSA continues to explore other possible causes. The agency has enlisted the expertise of researchers and engineers from the prestigious National Academy of Sciences and NASA for a pair of studies that seek to get to the bottom of unintended acceleration."

    Ai obosit sau ce s-a intamplat? Mai e nevoie sa-ti traduc ce scrie acolo sau intelegi si singur ca e vorba de doua defectiuni/disfunctionalitati?

    Deci prima amenda din decembrie s-a dat pentru niste defectiuni DOVEDITE si RECUNOSCUTE.

    La a doua amenda iar te-a lovit greata de citit si n-ai mai reusit sa te opresti la paragraful care spune ca:
    "In 2005, however, Toyota informed NHTSA that the steering relay rod defect was present in several models sold in the U.S. and conducted a recall for nearly one million vehicles."

    Paragraful respectiv era chiar deasupra celui pe care mi l-ai citat tu. Pe asta cum nu l-ai vazut? Ti-a batut soarele in ochi? Sau ai trecut peste el doar pentru ca spunea clar ca a EXISTAT O DEFECTIUNE?

    Hai ca a inceput sa-mi fie jena sa-ti desenez ca la copiii cu nevoi speciale de parca ai fi basist...
    1 1
  • drobul de sare
    ținând cont că :
    În anul 2005, Toyota împreună cu Daihatsu Motor Company a produs 8,54 milioane de vehicule, cu aproape 500.000 mai puțin decât General Motors în acel an. În luna iulie 2006 Toyota depășise Ford în vânzările de automobile...........
    Cum credeți ca-i privesc americanii ???
    vă rog să depășiți în gândire blondele !!! apropo....
    ce consecinta are plecarea unei blonde din România în SUA ??
    R: O creștere a I.Q. în ambele tari !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru