În timp ce majoritatea constructorilor de automobile se concentrează pe extinderea automatizărilor, Toyota experimentează în cea mai veche uzină a sa cu muncă manuală pentru producţia unor piese complexe.
Esential
27
de ani i-au fost necesari lui Taiichi Ohno să dezvolte sistemul de producţie Toyota.
Toyota a anunţat o modificare neconvenţională la cea mai veche uzină a sa, Honsha. Roboţii de pe o linie de fabricaţie au fost înlocuiţi cu oameni, pentru a reduce risipa de materiale prime la producţia arborilor cotiţi, titrează Bloomberg.
Mitsuru Kawai, director tehnic executiv la Toyota Motor Corporation, a anunţat introducerea a 100 de posturi pentru personal cu înaltă calificare în uzinele Toyota din Japonia în ultimii trei ani, unde se experimentează fabricarea manuală a componentelor. Producţia respectivelor piese are loc doar pe anumite linii de asamblare din fiecare uzină Toyota din Japonia. Potrivit lui Kawai, cel care supraveghează atent progresele liniilor respective, Toyota a început deja să reducă costurile de producţie, datorită reducerii risipei de materie primă.
Mai precis, pe linia de producţie experimentală a celor de la Toyota, risipa de materie primă a fost redusă cu 10%. Toate învăţămintele culese în timpul acestui experiment vor fi aplicate următoarei generaţii a lui Prius, explică Mitsuru Kawai. În plus, muncitorii specializaţi în producţie vor putea să supravegheze mai atent roboţii implicaţi în producţia de serie, directorul tehnic de la Toyota fiind ferm convins că nu există încă robotul perfect, care să construiască piese fără greşeală.
"Când o să fie inventat acest robot, îl vom instala imediat", completează Kawai.
Mitsuru Kawai, director tehnic executiv la Toyota, are 65 de ani şi consideră că robotizarea nu este un lucru rău, cât timp operatorul este capabil să execute sarcinile robotului fără probleme.
Când eram un novice în fabrică, maeştrii erau numiţi zei şi puteau să fabrice orice
Akio Toyoda
CEO şi Preşedinte Toyota
Noua filozofie a mărcii Toyota este gândită de Akio Toyoda, preşedinte şi CEO al Toyota Motor Corporation şi descendent al fondatorului mărcii japoneze.
Strategia are scopul de a readuce în fabricile Toyota oamenii numiţi "Kami-sama", un fel de "zei" ai producţiei manuale, capabili să fabrice orice piesă cu precizie. Pentru asta, Toyoda l-a numit pe Mitsuru Kawai să conducă ofensiva de introducere a producţiei manuale în fabricile Toyota din Japonia, în regim experimental. Scopul final al directivei lui Akio Toyoda este creşterea nivelului de calitate asigurat de modelele Toyota prin îmbunătăţirea supravegherii roboţilor, alături de ridicarea nivelului de abilitate de fabricaţie a angajaţilor la cel al specialiştilor prezenţi în fabricile Toyota cu decenii în urmă, înainte de implementarea sistemului de fabricaţie în serie cu ajutorul roboţilor.
Japonezii de la Toyota nu vor să facă uitată arta prelucrării manuale a metalelor, aşa că prelucrarea umană începe cu metalul fierbinte.
Alegerea lui Misuru Kawai nu este întâmplătoare, deoarece acesta a început lucrul la compania japoneză în era lui Taiichi Ohno, părintele Sistemului de Producţie Toyota, care a ajuns să fie preluat de aproape toţi constructorii de automobile din lume.
Sistemul are mai multe reguli şi principii, toate orientate pentru a produce produse de calitate în cel mai scurt timp, fără risipă sau accidente.
În tot acest timp, Mitsuru Kawai, director tehnic executiv la Toyota, şi-a trăit viaţa ghidat de de principiile "kaizen" şi "monozukuri", care se referă la "îmbunătăţire continuă" şi la "arta de a construi obiecte".
Via Bloomberg
Respect!
In timp ce altii dau afara oameni in detrimentul robotilor ei incep sa faca invers.
La fel ca si Honda cand la inceputul crizei a preferat sa se retraga din motorsport decat sa isi concedieze oamenii.
Respect japonezilor.