Toyota este cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și Grupul Hyundai, pe podium

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 22.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Analiștii Brand Finance au concluzionat că Toyota este cel mai valoros brand auto. În topul constructorilor de automobile, niponii sunt urmați de Mercedes-Benz și de Grupul Hyundai.

Analiștii Brand Finance au întocmit topul celor mai valoroase companii din lume. Implicit, în acest top intră și producătorii de automobile.

Așadar, în urma calculelor, Toyota este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 64.7 miliarde de dolari, o creștere de 23% comparativ cu anul trecut. În clasamentul general al mărcilor, condus de Apple, Toyota se află pe locul 18.

Revenim la topul constructorilor de automobile, acolo unde, pe poziția secundă, regăsim Mercedes-Benz, evaluat la 53 de miliarde de dolari (-11%). Locul 3 este ocupat de Grupul Hyundai.

Valoarea Tesla a scăzut în ultimii doi ani. Dacă în 2023 valora 66.2 miliarde de dolari, suma a scăzut la 58.3 miliarde în 2024, iar acum la 43 de miliarde de dolari. Suficient pentru a urma pe poziția a 4-a.

Urmează apoi în Top 10, pe rând, BMW, Porsche, Volkswagen, Honda, Ford și Audi.

via Brand Finance

Comentarii (7)

  • ce e bazaconia asta ?
    toyota e brand, mercedes-benz e brand, dar grupul hyundai nu e un brand. asa si stellantis e brand, na poftim.
    9 3
  • Anti Dacicea
    Off și brandul Daicea nimic? Nici un loc pe podium?
    Lasă că le dau eu locul 1.
    La fabrica conserve Made in Maroc
    Scuzatz casco fonia.
    4 13
  • espertul
    Da Reno unde este, patroana Daciei ? Fara Dacia ar fi mai jos Reno acum
    4 1
  • Unde ar fi Dacia fără Renault? Îți spun o părere… pe marginea drumului cu un portbagaj de piese, ulei în uși și vaselină pe podea. Chiar așa de greu să ne recunoaștem situația? Că am avut și încă mai avem mult de învățat și de demonstrat? Nu zic că nu putem sau că nu am făcut și chestii faine… dar nu generăm ca popor nici pe departe ceea ce ar trebui.
    3 1
  • Inteleg importanta Renault pt Dacia, e clar ca nu putea supravietui singura, dar cred ca daca nu era Renault, ar fi fost alta marca occidentala, Dacia avea potential prea mare pt a fi lasata, cum s-a intamplat cu ARO, din pacate .
    2 1
  • Banditos
    La momentul respectiv, Aro ar fi fost o piatra de moara pentru orice producator si nu avea nici punctele forte ale Daciei. Plus ca Stroe s-a cam zbatut pentru uzina. Directorasii de la Aro (ca majoritatea) erau simpli executanti ale maretelor directive venite de la Bucuresti.
    2 1
  • Elektrikkk
    BYD construieşte o fabrică gigant în Indonesia, ţara cea mai populată din Asia SE.

    În timp, vor eroda puterea Toyota în Asia şi îi vor lua locul.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru