Ca în fiecare an, publicația americană Forbes a publicat un top al celor mai valoroase 100 de branduri din lume. Spre deosebire de alte clasamente, care au la bază opinia consumatorilor, cel întocmit de Forbes calculează profitul giganților din industrie. Câștigători sunt cei care generează suficiente câștiguri în industrii în care imaginea mărcii joacă cel mai important rol.
Nu mai este o surpriză pentru nimeni că prima poziție continuă să-i aparțină gigantului american Apple, cu o valoare de brand de 154.1 miliarde de dolari. El este urmat de alte două nume grele de dincolo de Ocean, Google și Microsoft.
De altfel, Statele Unite este țara cu cel mai mare număr de reprezentanți în acest top (52), iar companiile care activează în domeniul tehnologiei sunt cele mai numeroase (17). Printre aceste nume mari au reușit să se strecoare și câteva branduri auto.
Toyota este cel mai bine cotat din clasament, reușind chiar să se plaseze în top 10. Gigantul japonez se află pe poziția a șasea în clasamentul Forbes, cu o valoare de brand estimată la 42.1 miliarde de dolari. În primul sfert al clasamentului, adică printre primele 25 de branduri din lume, se mai strecoară și alte nume cunoscute.Spre exemplu, BMW apare pe locul 14 cu o valoare de brand de 28.8 miliarde de dolari. El este urmat îndeaproape de Mercedes-Benz, pe locul 20, cu o valoare de brand de 26 de miliarde de dolari. Surpriza auto în topul primelor 25 de brandui la nivel mondial este Honda. Constructorul japonez dovedește că are o imagine puternică și, la nivel mondial, numele său este sinonim cu profitabilitate și încredere. Japonezii s-au poziționat pe locul 23, cu o valoare de 25.2 miliarde de dolari.
Sorry, că nu te am în în cultura mea generală...Oricum mulțumim ptr. că ne-ai demonstrat superioritatea ta ,,culturală,,.
Lasă Bmw, că vinde de 4-5 ori mai puțin ca Toyota și valorează aproximativ 60 % din aceasta.
De unde stii ca valoarea de brand vine absolut din vanzari ? De unde stii ca acesta este aspectul primordial al valorii de marca ? Arata-mi si mie o statitstica care sa dovedeasca ce spui. Nu ai? Asa credeam si eu ! Toyota este un brand valoros fiindca-i recunoscut pentru rezultatul complex al mai multor elemente de baza : calitate, fiabilitate, valoare emotionala, design, tehnologie si inovatie patentata, etc
Ai naibii sa fim! Pot sa spun , ca , indiferent de anotimp, toiota ma scoate din belea, indiferent de anotimp. Vara am aer conditionat toyota, Iarna am caldura toiota. De la o ciorola in calduri. Kebab, siktyr! Multe avantaje!
Lexus=Toyota= Cel mai valoros brand din lume. Te sfatuiesc sa-mi aduci un contra-argument, urmat de o statitstica care sa dovedeasca ce spui. Eu iti pot aduce mii.
Esti sigur ca Lexus=Toyota? Adica vanzarile se raporteaza separat, valorile la fel, sau te referi la faptul ca masinile in sine sunt cam la fel, adica Lexus=Toyota cu piele? Eu sunt convins ca nu sunt la fel, dar tu insisti c-ar fi .
http://www.forbes.com/companies/lexus/
Multumit? Acum spune-mi, anvelope de vara ti-ai gasit? Si astept si miile de statistici si argumente pe care le ai pregatite.
Dar Samsung?
Toyota sta linistita deocamdata ! ;)
@@WJH. Am fost pasionat Mercedes, dar datorita unora ca tine m-am retras de a mai admira acest brand. Se pare ca multi vor lua in considerare acelasi gest.
De accord. In trecut am fost fan inrait si posesor de BMW E90. Am trecut la Mercedes din alte motive decat cele legate de mentalitatile obsedante si neconventionale ale celor care iubesc BMW (persoane care fac mai mult de ras marca decat sa o ridice ca un etalon in industrie ). E90-ul era un cumul de promisiuni vizuale cu un fundament mecanic neasteptat de slab. Dincolo de ''tehnical specs'' , dotari si motorizari, intr-un timp realtiv scurt isi dovedea apartenenta la politica bavarezilor de a oferi cea mai slaba calitate posibila la orice componenta a masinii ( comparat cu concurenta: Mercedes ) Incepand cu un sasiu total depasit de masa masinii, cu arcuri foarte moi si foarte sensibile la diferente de temperatura si greutate (la 4 persoane plus bagaje rotile spate aproape ca ating aripile), cu niste amortizoare inutil de dure, departe de a da o minima impresie de rafinament, continuand cu un set ambreiaj pe varianta pe motorina care evident nu face fata nici motorizarii si nici masei totale, si terminand cu materialele din interior precum vinilinul cu impresie de piele de pe scaune si volan, extraordinar de lipsit de robustete, autocolantul lipit pe PVC cu aspect de fibra de carbon, masina, din pacate, facea cinste politicii tip "all show, no go" promovate de bavarezi. Ce sa mai zic ca pana si motorasele stergatoarelor parbriz nu faceau fata vitezei, pur si simplu se miscau in reluare peste 100 km/h sau la viteze mari ale vantului. Nu vreau sa para ca iau apararea Mercedes Benz si nici vreun disperat dupa legendara calitate a marcii din Stuttgart care, din pacate, nu prea mai are cine stie ce sustinere in realitate, dar asa o dezamagire rar mi-a fost sa traiesc. A fost prima si ultima oara cand ma mai ating de vreo masina marca BMW. Acum din pacate, tertipurile infailibile ale iubitorilor BENZ imi starnesc o alta impresie destul de palida.
va tociti neuronii pe prostii.
Vw cheltuie cei mai multi bani pe cercetare (r&d research and develompent) si asta de 5 ani consecutiv. Aloca cel mai mare procent din castiguri in comparatir cu orice alt brand din lume. Vw are cel mai
mare buget alocat r&d-ului la nivel mondial, peste intel samsung .. toyota e departe pe locul 8-9 cu doar 9 miliarde pe 2015 in comparatie cu vw de 15 miliarde.
Un top recent cu brandurile care cheltuiesc cel mai mult pe cercetare la nivel mondial , din 2015 aici: http://www.statista.com/statistics/265645/ranking-of-the-20-companies-with-the-highest-spending-on-research-and-development/
Clasament in 2014: http://fortune.com/2014/11/17/top-10-research-development/
Cica:
"De aceea Toyota Grup ( LEXUS, SCION , DAIHATSU ) este cel mai bun si mai valoros brand in acest moment, datorita multitudinii de factori mai sus enumerati. Deci Lexus = Toyota , Daihatsu=Toyota, Scion=Toyota. Intelegi ?"
Scion contribuie atat de mult la cresterea valorii companiei Toyota, incat Toyota vrea sa o lichideze si sa vanda modelele Scion, cu sigla Toyota.Pentru ca sigla aia Scion e cam deranjanta la vanzari. Pe de alta parte, punand egal intre Toyota si Daihatsu sau Lexus, inseamna ca cine alege un Lexus, e un fraier. Ca poate la fel de bine sa aleaga Toyota sau Daihatsu. Asta e cea mai mare prostie pe care o poti spune, ca sunt egale. Sunt egale ca ce? Ca Toyota e marca volum, Daihatsu e cam low cost si lexus e premium. Ca imagine? In nici un caz, vezi problemele de la Scion. Ca pret? Hai sa nu facem glume de 2 lei.Ca imagine? Numarul de vanzari nu este unul apropiat de Toyota si concurentii lor vamd mai bine. Deci...?
Undeva acolo sus este Toyota. dar companiile astea luate separat, sunt mult mai slabe. Increderea in brand inseamna si vanzari mai mari. Asta nu e greu de dedus. Doar ca Audi, BMW si Mercedes, fie ca tie iti place sau nu, vand mult mai bine ca Lexus. Asta si pentru ca increderea in ele e mai mare comparativ cu Lexus. De-asta am spus ca marcile companiei Toyota, luate separat, sunt mai slabe comparativ cel putin cu firma mama. Deci egalul ala pus de tine, ti-am demonstrat ca este o prostie.