Toyota este cel mai valoros brand auto din lume. BMW, Mercedes și Honda sunt și ele printre fruntași

de Bogdan Mirică
Joi, 26.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Revista Forbes a întocmit un top al celor mai populare 100 de branduri din lume. Toyota este singura marcă auto care a reușit să se plaseze în top 10.

Ca în fiecare an, publicația americană Forbes a publicat un top al celor mai valoroase 100 de branduri din lume. Spre deosebire de alte clasamente, care au la bază opinia consumatorilor, cel întocmit de Forbes calculează profitul giganților din industrie. Câștigători sunt cei care generează suficiente câștiguri în industrii în care imaginea mărcii joacă cel mai important rol.

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că prima poziție continuă să-i aparțină gigantului american Apple, cu o valoare de brand de 154.1 miliarde de dolari. El este urmat de alte două nume grele de dincolo de Ocean, Google și Microsoft.

De altfel, Statele Unite este țara cu cel mai mare număr de reprezentanți în acest top (52), iar companiile care activează în domeniul tehnologiei sunt cele mai numeroase (17). Printre aceste nume mari au reușit să se strecoare și câteva branduri auto.

Esential 42.1 miliarde de dolari este valoarea celui mai puternic brand auto din lume, Toyota.
28.8 miliarde de dolari este valoarea de brand BMW, al doilea cel mai puternic brand auto.
Toyota este cel mai bine cotat din clasament, reușind chiar să se plaseze în top 10.
Gigantul japonez se află pe poziția a șasea în clasamentul Forbes, cu o valoare de brand estimată la 42.1 miliarde de dolari. În primul sfert al clasamentului, adică printre primele 25 de branduri din lume, se mai strecoară și alte nume cunoscute.

Spre exemplu, BMW apare pe locul 14 cu o valoare de brand de 28.8 miliarde de dolari. El este urmat îndeaproape de Mercedes-Benz, pe locul 20, cu o valoare de brand de 26 de miliarde de dolari. Surpriza auto în topul primelor 25 de brandui la nivel mondial este Honda. Constructorul japonez dovedește că are o imagine puternică și, la nivel mondial, numele său este sinonim cu profitabilitate și încredere. Japonezii s-au poziționat pe locul 23, cu o valoare de 25.2 miliarde de dolari.

Comentarii (28)

  • Mie chiar imi este mila de VW si de BMW si de Mercedes-Benz, au ajuns atat de jos in industrie cu toate ca ei ofera supremul in materie de ''simt de raspundere'' adica automobile. Cu Toate astea Toyota asta atat de ''anosta'' si ''invechita'' le ofera un nou K.O celebrilor producatori auto din Germania. VW absenteaza total anul acesta, oare care ar fii motivul ? Unde sunt celebrii ingineri ai motoarelor ''tehnologizate'' TE DE IU care consuma ''un litru la suta'' si polueaza si ''putin'' ? Nu-i mai vedem si anul acesta. Incep sa-mi fac griji si sa cred ca VW va da faliment. Cu toate vanzarile Audi, BMW si Mercedes, Lexus -divizia de lux a Toyota este cea mai valoroasa marca premium sub umbrela Toyotei.
    26 38
  • @madalina la extaz
    Sorry, că nu te am în în cultura mea generală...Oricum mulțumim ptr. că ne-ai demonstrat superioritatea ta ,,culturală,,.
    32 8
  • @Z, totusi redactiei Automarket le plac '' traficul'' , altfel nu ar fi permis asemenea ''superiori culturali'' sa debiteze pe aici. Primul comentariu al indivitului nu prezinta nici un argument pe tema auto. Asa se intampla cand numarul de neuroni este limitat :)))
    16 36
  • Drăguțule, aici e vorba de mărci, nu de concerne, Toyota este valoroasă, dar Lexus valorează câteva miliarde, asta cu imensul efort financiar al Toyota, bagă niște săpături să vezi valoarea Lexus, care ar trebui să fie pe minus, din punct de vedere contabil.

    Lasă Bmw, că vinde de 4-5 ori mai puțin ca Toyota și valorează aproximativ 60 % din aceasta.
    24 19
  • Lexus = Toyota ;)

    De unde stii ca valoarea de brand vine absolut din vanzari ? De unde stii ca acesta este aspectul primordial al valorii de marca ? Arata-mi si mie o statitstica care sa dovedeasca ce spui. Nu ai? Asa credeam si eu ! Toyota este un brand valoros fiindca-i recunoscut pentru rezultatul complex al mai multor elemente de baza : calitate, fiabilitate, valoare emotionala, design, tehnologie si inovatie patentata, etc
    19 36
  • Serghei, ai si de la mine un "plus". Este o inovatie patentata , etc. Simpaticule! Vai! ,,,,Ce valoare emotionala poti sa ai!
    Ai naibii sa fim! Pot sa spun , ca , indiferent de anotimp, toiota ma scoate din belea, indiferent de anotimp. Vara am aer conditionat toyota, Iarna am caldura toiota. De la o ciorola in calduri. Kebab, siktyr! Multe avantaje!
    19 33
  • In primul rând arăta tu unde scrie că Lexus este cea mai valoroasă marcă premium, iar valoarea de brand are legătură și cu vânzările, că dacă nu vinzi e mai greu, acum poate cu noul LS să aibă șanse reale de a fi numărul unu.
    21 14
  • Esti greu de cap:

    Lexus=Toyota= Cel mai valoros brand din lume. Te sfatuiesc sa-mi aduci un contra-argument, urmat de o statitstica care sa dovedeasca ce spui. Eu iti pot aduce mii.
    14 30
  • Conform Forbes, valoarea Lexus pe 2016, care a crescut binisor in ultimii ani, nu e de doar cateva miliarde, este de 9 miliarde dolari, iar pe 2015 a vandut 625 000 unitati, chiar si asa draga Andrei, este putin imposibil sa fie pe primul loc ca brand, ca valoare.
    Esti sigur ca Lexus=Toyota? Adica vanzarile se raporteaza separat, valorile la fel, sau te referi la faptul ca masinile in sine sunt cam la fel, adica Lexus=Toyota cu piele? Eu sunt convins ca nu sunt la fel, dar tu insisti c-ar fi .

    http://www.forbes.com/companies/lexus/

    Multumit? Acum spune-mi, anvelope de vara ti-ai gasit? Si astept si miile de statistici si argumente pe care le ai pregatite.
    19 13
  • Ce mi-ai oferit tu, nu constituie un contra-argument, doar o eronare a faptului ca nu stii sa faci diferenta intre valoare de brand si vanzari. Cum am mai spus, vanzarile nu sunt principalul atuu primordial care defineste valoare de brand. REPET, NU doar vanzarile influenteaza acest aspect. Poti vedea valoarea de brand, investitiile in tehnologie si invotiile pe care le propun, calitatea produselor finite, satisfactia clientilor, fidelitatea vis a vis de brand, etc. De aceea Toyota Grup ( LEXUS, SCION , DAIHATSU ) este cel mai bun si mai valoros brand in acest moment, datorita multitudinii de factori mai sus enumerati. Deci Lexus = Toyota , Daihatsu=Toyota, Scion=Toyota. Intelegi ? Aici vorbim de divizii dezvoltate de insusi compania MAMA, nu ca in cazul Audi din VW grup.
    14 30
  • Baiatu, nu Toyota Group, Toyota, stirea este despre marci separat, grupul este in capul tau, chiar te crezi atat de inteligent incat sa manipulezi cu aceste detalii? Vezi pe undeva scris VAG, Daimler, Bmw Group? Este foarte simplu, Toyota valoreaza 42 miliarde, Lexus 9 miliarde, nu are legatura cu vanzarile, dar are, pa la revedere, gaseste-ti alt nick ca nu merge nici cu asta.
    22 14
  • VAG Group are cumva divizii dezvoltate ? Audi este cumva divizie dezvoltata de VW ? Skoda este divizie dezvoltata de VW ? Rolls Royce este divizie dezvoltata de BMW ? Mini este divizie dezvoltata de BMW ?Lexus, Scion, etc sunt divizii dezvoltate de Toyota . Esti slab informat. Intre timp te-am facut pachet si te-am trimis acasa fara sa-ti dai seama. Ciao !
    14 28
  • Tu mai da-ti singur cate 7 voturi pozitive. Practic asata ramane singura ta consolare in afara de a injura de zori si a aduce contra-argumente non temeinice domeniului auto.
    9 24
  • Daca am ajuns eu posesor si pasionat masini germane, sa urasc marcile germane datorita ineptiilor pe care le scrie unii pe aici, ce pot sa mai zic ? Ca acestia fac o mare reclama negativa marcilor germane ? Logic !
    9 14
  • Esti fan Mercedes cum este si Sergiu:)
    10 9
  • Fara nici un pic de ura, unde este VW? Aveti o sursa, ceva?
    Dar Samsung?
    8 3
  • @octav71
    http://www.forbes.com/powerful-brands/list/
    Toyota sta linistita deocamdata ! ;)
    6 3
  • @sergiu esti fascinant ca de obicei ; ai +1 de la mine, foarte foarte interesanta abordarea ta
    4 7
  • VW vinde mult si prost..
    7 5
  • @top. Multumesc pentru gandurile bune. Aprecierea este reciproca . Pana la urmatoarea elucubratie de-a lui, @dan_grecu va trebui sa mai invete care-i diferenta dintre o DIVIZIE dezvoltata de compania MAMA si o divizie ACHIZITIONATA de concerne precum VAG, BMW Group, Daimler Group ( care detine doar Smart ) etc. Poate isi va da si ''dumnealui'' seama care-i diferenta, si poate poate il va face sa se gandeasca inainte sa-si ofere voturi pozitive in favoarea lui.


    @@WJH. Am fost pasionat Mercedes, dar datorita unora ca tine m-am retras de a mai admira acest brand. Se pare ca multi vor lua in considerare acelasi gest.
    6 12
  • @Andrei

    De accord. In trecut am fost fan inrait si posesor de BMW E90. Am trecut la Mercedes din alte motive decat cele legate de mentalitatile obsedante si neconventionale ale celor care iubesc BMW (persoane care fac mai mult de ras marca decat sa o ridice ca un etalon in industrie ). E90-ul era un cumul de promisiuni vizuale cu un fundament mecanic neasteptat de slab. Dincolo de ''tehnical specs'' , dotari si motorizari, intr-un timp realtiv scurt isi dovedea apartenenta la politica bavarezilor de a oferi cea mai slaba calitate posibila la orice componenta a masinii ( comparat cu concurenta: Mercedes ) Incepand cu un sasiu total depasit de masa masinii, cu arcuri foarte moi si foarte sensibile la diferente de temperatura si greutate (la 4 persoane plus bagaje rotile spate aproape ca ating aripile), cu niste amortizoare inutil de dure, departe de a da o minima impresie de rafinament, continuand cu un set ambreiaj pe varianta pe motorina care evident nu face fata nici motorizarii si nici masei totale, si terminand cu materialele din interior precum vinilinul cu impresie de piele de pe scaune si volan, extraordinar de lipsit de robustete, autocolantul lipit pe PVC cu aspect de fibra de carbon, masina, din pacate, facea cinste politicii tip "all show, no go" promovate de bavarezi. Ce sa mai zic ca pana si motorasele stergatoarelor parbriz nu faceau fata vitezei, pur si simplu se miscau in reluare peste 100 km/h sau la viteze mari ale vantului. Nu vreau sa para ca iau apararea Mercedes Benz si nici vreun disperat dupa legendara calitate a marcii din Stuttgart care, din pacate, nu prea mai are cine stie ce sustinere in realitate, dar asa o dezamagire rar mi-a fost sa traiesc. A fost prima si ultima oara cand ma mai ating de vreo masina marca BMW. Acum din pacate, tertipurile infailibile ale iubitorilor BENZ imi starnesc o alta impresie destul de palida.
    4 9
  • scamel
    ce-ti pasa tie chip de lut de-o fi toyota sau alta.
    va tociti neuronii pe prostii.
    6 0
  • @WJH_1One. Tin sa-ti dau dreptate. Din pacate nici Mercedes nu mai ofera maretia si grandoarea vechilor modele Cobra. Sa nu uitam ca Mercedes a fost la un pas de faliment cu acest model, gratie unei mecanici longevive la acea vreme. Am fost fan Mercedes la momentul creerii contului pe AM, dar citind atatea elucubratii ale diversilor utilizatori, am ajuns la concluzia ca astfel de comentarii nu fac deloc cinste unui brand consacrat ca Mercedes, drept urmare m-am reorientat spre alte marci. Daimler a trecut prin multe esecuri, cum ar fii infiintarea diviziei Maybach, cel mai mare esec din istoria lor. Nu o spun doar eu. Multi sustin acest argument. Erau din nou in piele falimentara daca nu o inchideau. VW este si el aproape de faliment . Primele semne se vad : disparitia din tabelul constructorilor celor mai valorosi nu mai include VW ca in alti ani. Macar daca era prezentat tot tabelul, si cu valoarea infima ca sa vedem si noi ca nu valoreaza nici cat Coca-Cola sau Samsung . Cel mult vor concura cu firmele de mezeluri de carnaciori afumati :))))) ....radem glumim, vorb-aia ca viata-i scurta :D
    4 9
  • Gigelu Macanelu
    Madalino, e tare cand vorbesti cu tine despre tine. E chiar un show misto. Acum hai i-ati pastilele.
    6 4
  • E vorba de valoarea brandului sau de profit? Nu prea se intelege din text...
    0 5
  • Daniel
    Chiar ma intrebam ce se intampla de nu a mai aparut mascariciul si eram sceptic, nu am vrut sa ma bucur prea devreme. Am avut dreptate, a fost asa bine cat timp nu a scris nimic.
    4 2
  • Vad ca tot se scrie de vw in special de un anume user.
    Vw cheltuie cei mai multi bani pe cercetare (r&d research and develompent) si asta de 5 ani consecutiv. Aloca cel mai mare procent din castiguri in comparatir cu orice alt brand din lume. Vw are cel mai
    mare buget alocat r&d-ului la nivel mondial, peste intel samsung .. toyota e departe pe locul 8-9 cu doar 9 miliarde pe 2015 in comparatie cu vw de 15 miliarde.
    Un top recent cu brandurile care cheltuiesc cel mai mult pe cercetare la nivel mondial , din 2015 aici: http://www.statista.com/statistics/265645/ranking-of-the-20-companies-with-the-highest-spending-on-research-and-development/

    Clasament in 2014: http://fortune.com/2014/11/17/top-10-research-development/
    3 0
  • @Sergiu
    Cica:
    "De aceea Toyota Grup ( LEXUS, SCION , DAIHATSU ) este cel mai bun si mai valoros brand in acest moment, datorita multitudinii de factori mai sus enumerati. Deci Lexus = Toyota , Daihatsu=Toyota, Scion=Toyota. Intelegi ?"

    Scion contribuie atat de mult la cresterea valorii companiei Toyota, incat Toyota vrea sa o lichideze si sa vanda modelele Scion, cu sigla Toyota.Pentru ca sigla aia Scion e cam deranjanta la vanzari. Pe de alta parte, punand egal intre Toyota si Daihatsu sau Lexus, inseamna ca cine alege un Lexus, e un fraier. Ca poate la fel de bine sa aleaga Toyota sau Daihatsu. Asta e cea mai mare prostie pe care o poti spune, ca sunt egale. Sunt egale ca ce? Ca Toyota e marca volum, Daihatsu e cam low cost si lexus e premium. Ca imagine? In nici un caz, vezi problemele de la Scion. Ca pret? Hai sa nu facem glume de 2 lei.Ca imagine? Numarul de vanzari nu este unul apropiat de Toyota si concurentii lor vamd mai bine. Deci...?
    Undeva acolo sus este Toyota. dar companiile astea luate separat, sunt mult mai slabe. Increderea in brand inseamna si vanzari mai mari. Asta nu e greu de dedus. Doar ca Audi, BMW si Mercedes, fie ca tie iti place sau nu, vand mult mai bine ca Lexus. Asta si pentru ca increderea in ele e mai mare comparativ cu Lexus. De-asta am spus ca marcile companiei Toyota, luate separat, sunt mai slabe comparativ cel putin cu firma mama. Deci egalul ala pus de tine, ti-am demonstrat ca este o prostie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru