Toyota își menține poziția de lider mondial pe piața auto după ce a vândut 9.5 milioane de vehicule în primele 11 luni din 2021. Deși nu a publicat datele pentru luna decembrie, este de așteptat ca Toyota să fi depășit pragul de 10 milioane de mașini vândute în 2021.
Prin comparație, Grupul Volkswagen a reușit să vândă 8.8 milioane de mașini în 2021. Asta înseamnă o scădere de 4.5% față de 2020, iar numărul total de mașini vândute este mai mic decât ce a reușit Toyota în 11 luni.
Criza de semiconductori a forțat grupul german să suspende temporar producția de mașini în mai multe fabrici. Toyota s-a descurcat mai bine la acest capitol și a reușit să depășească volumul de vânzări din 2020.
Dintre mărcile Grupului Volkswagen, numai Seat și Porsche au înregistrat creșteri, în proporție de 10%. Companiile producătoare de camioane MAN și Scania s-au bucurat și ele de creșteri în vânzări, fiind raportat un plus de 25%.
Grupul Volkswagen a avut creșteri pe piețele din America de Nord (15.6%), Asia Pacific (11.9%, fără China) și America de Sud (5.1%).
Pe celelalte piețe din Europa și din China, grupul german a raportat scăderi de 2.7%, respectiv 14.1%.Concernul german a reușit să vândă 452.900 de mașini electrice, cu peste 95% față de 2020. Cele mai multe dintre ele au fost comercializate în Europa, unde au fost înregistrate creșteri de 61.9% în acest segment.
via Profit
On topic, Toyota vinde ce se cere, hibrizi, care impaca si capra si varza, merg electric in oras cand stai bara la bara, la drum lung mergi pe benzina fara grija autonomiei si incarcarii, plus ca sunt mega fiabile, e perfect normal sa fie in top.
Vor ajunge ca Sony, Kodak, etc din foarte mari în foarte mici.
Nu azi, mâine, în 10-20-30 -50 de ani.
Acum par aşa pe cai mari, apoi problema că Toyota are noroc că este pe Asia (fără China) şi Africa unde există încă un boom demografic.
VW care este pe Americi, Europa , China are o scădere, logic.
Dar acest boom se va opri în 10-20 de ani şi apoi mai vedem.