Strategia Toyota de a amâna cât mai mult posibil lansarea unor modele electrice a fost greu de înțeles pentru publicul larg, în contextul în care aproape toți constructori au lansat numeroase modele electrice pentru a putea respecta normele de emisii care vor intra în vigoare la 1 ianuarie.
Atitudinea constructorului japonez a fost însă explicată de CEO-ul Akio Toyoda în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc în Japonia.
Discursul lui Toyoda s-a concentrat pe planurile Japoniei de a interzice vânzarea de mașini cu motoare termice începând din 2035.
"Când politicienii spun să renunțăm la motoarele pe benzină, înțeleg ce fac? Actualul model de business al industriei auto se va prăbuși și se vor pierde milioane de locuri de muncă", a declarat el, potrivit publicației The Wall Street Journal.
De asemenea, Toyoda susține că accentul pus pe dezvoltarea de modele electrice va conduce la o creștere a prețurilor pentru mașini noi, care vor deveni la fel de accesibile pentru publicul larg precum "o floare pe un vârf de munte".
Nu în ultimul rând, Toyoda susține că trecerea la mașini electrice nu are ca efect o reducere a emisiilor de dioxid de carbon, ca urmare a faptului că producția de energie electrică provine din surse cu emisii majore de dioxid de carbon.
"Cu cât producem mai multe mașini electrice, cu atât cantitatea de dioxid de carbon crește", a mai precizat el.În privința emisiilor de dioxid de carbon, Toyoda se referă însă mai ales la Japonia, țară care produce 94% din cantitatea totală de energie electrică din petrol și cărbuni, materii premii care generează cantități mari de dioxid de carbon.
În schimb, procentul este de 72% în Europa, care se bazează mai mult pe energie eoliană și energie nucleară.
Toyota va lansa primul său model electric pentru Europa în 2021, iar japonezii pregătesc și un concept concept electric cu baterie care se încarcă în numai 10 minute.
Surse: The Wall Street Journal, Barron's, Japan Agency for Natural Resources and Energy, European Union
Pps. Suedia a anuntat ca renunta total la cele trei centrale nucleare ale sale,a semnat deja asta dar si un contract cu Estonia pentru construirea de noi centrale nucleare modulare care sa trimita energia electrica inapoi in tara :))).
Pppps La stirile de genul asta,baietii de soia lasa ciocul mic pe aici,musca nu auzi.
Curajos nenea japonezu' sa declare asta, este clar ca preturile nu vor scadea, daca toate tarile vor interzice masinile clasice in zece ani, industria auto va pica cu peste 50%, electricele nu pot compensa actuala productie, asta inseamna fabrici inchise, furnizori, reprezentante, toate acestea dupa o gramada de bani aruncati pe subventii, agresivitatea cu care sunt impuse pe piata este foarte mare, renuntarea la termice trebuie facuta pe termene mai lungi, dar se pare ca politicienii sunt cam la fel peste tot.
Cred că mai mult au fost pionierii hibridului. Nu cred că i-a interesat vreodată ecologia cu Prius, ci poate un consum cât mai mic. Cred că au vrut să facă un benzinar aproape la fel de economic ca un diesel (se știe că japonezii sunt foarte buni în ce privește motoarele pe benzină, diesel nu prea) și nu au căutat să pornească vreodată vreo ”revoluție electrică.”
Japonia suferă foarte mult, pentru că nu sunt la fel de deştepţi precum britanicii, danezii şi norvegienii, care au investit enorm în parcuri eoliene offshore.
Japonia în plus are o industrie cu mentalităţi învechite care cu greu mai fac faţă chinezilor şi în parte europenilor.
În benzile desenate cea mai modernă ţară, în realitate energie 90% din fosili.
Trist bă Japonia.
PS maşinile electrice rămân 100% verzi, chestia cu poluează mai tare e o prostie spusă de moşneagul Toyoda.
1. Akio Toyoda afirma, pe buna dreptate ca, Japonia este foarte in urma cu introducerea energiilor verzi, regenerabile si este foarte dependenta de importuri dar totodata
2. tara lui este total nepregatita sa introduca masinile electrice si sa considere ca acest simplu pas - singular - ar putea schimba ceva, in bine...in Japonia.
Simpla introducere a masinilor electrice nu ar rezolva o problema decat ar agrava situatia prezenta dpdv al poluarii!!!
Atata timp cat Japonia importa:
- peste 80% din petrol din tarile arabe iar restul din Rusia, Iran, SUA etc
- integral gazul lichefiat necesar
iar energia nucleara este acolo pe cale de disparitie (cca. 1%),
acest om - intamplator seful companiei Toyota - afirma ca Japonia are o mare problema - reala - cu energia electrica si poluarea direct/indirecta ce afecteaza locuitorii tarii.
In Romania, energia electrica provenita din surse hidro+eolian+nuclear acopera circa 85 % din productia nationala!!!
In Norvegia, energia provenita din surse hidro+eolian+vant acopera cca. 85-90% fara probleme, la orice ora!
Liderii tarilor care bumbacesc benzinarele uita esentialul:
DEZASTRUL DIESEL aka Dieselgate si kilarirea plamanilor oamenilor de aceste fumigene TRAGE PE NEDREPT dupa el si motorul pe benzina!!!!
Dupa aparitii precum Skyactiv X plus ca motorul pe benzina poate fi super curat la nivele de NOX daca este inginerit cum trebuie, de ce este nevoie ca legislatia sa rupa-n-gura si benzinarul?
De ce OEM-II nu inteleg ca hidrogenul este mai promitator ca aceste baterii?
De ce toti produc ascutitori turbo benzina cand (dupa parerea personala) calea Mazda este mai buna? Aaaa nu e cuplu destul? O sa fac o comparatie trasa de par: multi merg multumiti cu 1.6 TDI cu 250Nm de pe la vreo 1600rpm. Un X 2.0 are 224Nm la 3000 rpm si oricum benzinarul se tureaza mai repede ca diesel. Iar ca placere de exploatare, rafinament si fiabilitate aceste unitati benzina bat diesel-ul (parerea mea).
Vorbesc in necunostiinta de cauza dar bateriille auto nu-s made pe Marte comparativ cu alte baterii gen telefon....etc. Cei ce dau o carca de bani pe o electrica oare realizeaza ca dupa 2-3 ani sanatatea bateriei se duce foaie verde in genunchi? Adica the average Joe care face un efort de 20000 euro pt o electrica vs un skyactiv ori hibrid Toyota...etc ce feeling o sa aiba cand la exploatarea electricei lui dupa 5 ani cand se duce garantia? Autonomie semnificativ redusa, unde mai pui ca la revanzare: "dom-le...stii bateria nu mai tine ca acu' 5 ani, dar daca ai rabdare cu ea si o incarci des....". Plus ca bateriile pot ceda dintr-o data, la benzinare sau hibride toyota de ex nu se intampla asta (confirmat in timp).
1) maşina electrică înafară de baterie şi motor - carcasa, geamurile, cauciucurile - producerea şi folosirea lor este exact ca la maşinile termice
2) motorul electric ţine şi 50 de ani dacă nu 100 de ani şi se reciclează COMPLET fiind eminamente din metal/e
Motorul termic e plin de plastice dar la folosire TREBUIE SCHIMBAT ULEIUL DE MOTOR - FOARTE POLUANT - ÎN FIECARE AN SAU 10.000 KM !!!
3) Bateria maşinilor electrice poate duce lejer 10 ani dacă nu chiar 20 de ani, urmează bateriile care duc 100 de ani de folosire = 1 milion de km
După se folosesc exact aşa încă 20 de ani minim, ca power wall la case
Apoi ele se reciclează deja în SUA 95% din ele !!!
4) curentul electric de la staţiile de încărcare Tesla sau cele Ionity, pentru non Tesla, deja AZI, ÎN PREZENT atât în SUA cât şi în toată Europa - folosesc 100% CURENT ELECTRIC PRODUS DE SURSE REGENERABILE !
Deci maşinile electrice sunt FOARTE VERZI iar POLUAREA MINIMĂ chiar spre inexistentă !
URĂSC oamenii proşti dar ce urăsc şi mai mult cei mincinoşi.
Cine vrea, pot cauta şi da articolele care susţin toate argumetele expuse de mine.
Sau să caute singur.
PS: ce se înâmplă în maxim o oră în garaj cu termica??? MORI !!!
OARE NU ESTE CLAR ?
OARE NU ESTE EVIDENT ?
https://www.transportenvironment.org/press/luxury-cruise-giant-emits-10-times-more-air-pollution-sox-all-europe%E2%80%99s-cars-%E2%80%93-study
Dar, multă lume nu ştie, că există DEJA reglementari pentru navele ACTUALE
1) circulă la viteza optimă din construcţie a navei prevăzută pentru punctul de consum minim, pe tot parcursul perioadei de croazieră
(exclus binenţeles intrarea în raza portului, port, dană, etc)
2) le este interzis să deverse orice poluant în oceane, mări iar amenzile sunt imense
3) există feriboturi electrice !
Unul în Canada, celălalt în China
4) există un tip de baterie metal lichid, grea, dar care se pretează pentru nave, este în evaluare
Noxele au scăzut şi la avioane, de exemplu Airbus XLR nou... mai eficient cu 15%
Există deja soluţii (doar în laborator, aşa este) pentru industria cimentului !
Trebuie doar pas cu pas puse în aplicare.
Dar să acoperim transportul terestru şi ENERGIA ÎN REZIDENŢIAL (uitaţi-vă ce avânt i-au pompele de căldură geotermale în SUA !!! Şi UK şi Olanda! care înainte habar nu aveau nici ce înseamnă!)
Preţul mare ale Tesla le înţeleg, că ei contruiesc şi reţeaua de chargere, dar alde VW, Audi, Mercedes, Peugeot, Renault NU ÎMI EXPLIC preţurile foarte mari.
O fi pentru cercetare... acoperirea costurilor....
Dar care? Sistem de AC vs DC şi încărcătoare există de o gramadă de vreme...
Conducere autonomă mare are doar Tesla, apoi Mercedes şi Audi aveau ceva ceva şi pe termice....
LĂCOMIA aia e.... S-au obişnuit cu profiturile colosale pe spatele proştilor iar electricele sunt prea simple.
Prea ieftine ÎN REALITATE , de aia nu le vor. Nemernicii.
Calcă pe cadavre, aşa cum făceau şi companiile de ţigări....
Desi faceti spume pe aici, cine are masina de serie pe Hydrogen? Cine are cele mai fiabile hibride?
Oare sa fie Lexus? O fi avand baterii???
Cica prin Norvegia deja au uitat multi de Ice, nici 10% nu mai cumpara modele cu ICE.
Olanda tocmai ce a mai pus in circulatie peste 250 autobuze FULL ELECTRICE.
https://cleantechnica.com/2020/12/18/246-electric-buses-hit-the-streets-in-the-netherlands/
https://cleantechnica.com/2020/12/03/norway-in-november-ev-market-share-at-80-fossils-disappearing/
Deci despre ce vorbim aici?
Cu cat se vor vinde mai multe, cu atat vor fi mai ieftine.
Dar sa nu uitam ca unele companii chiar nu vor sa vanda electrice pentru ca NU NECESITA ATAT DE MULTA MENTENANTA.
DECI DACA NU AI DE SCHIMBAT ULEI,BUJII, DISTRIBUTII, FILTRE, DIN CE MAI TRAIESC MARII PRODUCATORI?
Cica s-a facut si un test pe la VW si astia nu prea vor sa vanda electrice,ca ar intra in faliment:))
https://insideevs.com/features/461181/greenpeace-says-vw-doesnt-want-sell-evs/
Acum intelegeti de ce au nevoie germanii de prosti ca voi care sa le sustina vanzarile de troace?
https://www.google.com/amp/s/www.thesun.ie/news/2336408/did-you-know-worlds-15-largest-ships-emit-more-pollutants-than-all-of-the-worlds-cars-combined/amp/
Am mai zis,mare feribot electric,cara 16 masini pe distante scurte,un fas,cauta de curiozitate cat poate cara unul normal Ro-Ro si ai sa vezi ca exemplul tau e total aiurea(Doua fery electrice in lume :))).Noxele la avioane n- au scazut,un A-321 de pasageri arde 28 000l de kerosen pe distanta Bucuresti-Londra-Retur,cum le au scazut noxele? Ca de ars,ard la greu kerosen,le-au pus filtre si evacueaza doar aer curat cu miros de levantica?
@Marean. Ti-am mai zis ,lasa Norvegia,n-o mai da exemplu,e o tara cu populatia cat a Bucurestiului si a jud. Ilfov,care are bani garla si care traieste din redeverentele din extractiile de gaze si petrol.
Inainte sa dati exemple de ecologie si sa-mi vorbiti de Tesle care costa50 000-100 000 euro,renuntati voi la masina chiar electrica in oras,avion si la usturoiul care vine din China in Romania via Rotterdam pe vapor si apoi sa ne tineti lectii de cat de inapoiati suntem si de cat poluam
cu troacele .Ba,nu vreti sa vedeti ca nu omul de rand polueaza ci corporatiile,industria,transporturile,sa faceti gat la ei daca vreti un aer mai curat. Cum ziceam mai sus,sa se interzica benzina si motorina dar si avioanele pe kerosen si vapoarele pe pacura,in acelasi timp,asa e cinstit,nu doar prostilor de oameni normali,apoi mai stam de vorba sa cantarim rezultatele din bula voastra verde.
Pentru Marean nu mai am ce zice. E un caz definitiv pierdut. Tot ce pot face e sa mai dau un pic talpa la Dieselul meu de 3 litri si sa depasesc un mocait cu Zoe care abia se taraie cu toate ca am iesit de pe autostrada urbana si putem sa i-o dam blana pana la Ploiesti. Pesemne ca sta cu ochii pe baterie sa nu ramana in drum inainte sa ajunga la destinatie. Ce looseri! In rest ce sa zic, sunt de acord ca Dieselul emite mai putin CO2 decat Otto astfel contribui si eu la eliminarea incalzirii globale sau ce-o fi. De-aia mi-am si luat, plus cuplul enorm avut la ddispozitie. Hai pa ca trebuie sa fiu atent la drum. Banzaaaiii!
Cica prin Anglia s-a dat de curand verdictul unui proces in care aerul poluat ar fi dus la moartea unei fetite de 8 anisori.
Si cica ar fi i relatie directa intre poluare si nasteri premature.
Si ar mai fi si intre corinavirus si cei bolnavi deja de plamani.
Dar sa explici legaturile astea marlanilor care iau masini ca sa arate cat de smecheri sunt, e greu.
https://www.caranddriver.com/news/a34992832/battery-price-drop-2023/
SI daca tot zic ceva, de ce investesc in dezvoltarea lor:
https://www.youtube.com/watch?v=hS5FgfRq7Nk
mai baieti, pe ce lume traiti?
Lumea lui dan_grc si a lui Tatraurs?
Treziti-va,ca altii prin vest sunt cu vreo 50 de ani inainte.
Cica astia la VW isi iau acum alte amenzi pentru dieselgate, iar cei de la Mercedes au fost descoperiti ca faceau recall la masinile cu motoare diesel pentru: RESOFTARE, deci si ei au aplicat acelasi soft, numai ca nu le-au spus oamenilor ce le fac la masini :))
https://www.businessleader.co.uk/mercedes-recent-and-further-recall-of-diesel-vehicles-in-the-uk-adds-fuel-to-claims-of-emissions-fraud/100446/
UPS, deci ei fac recall la diesel pentru ca pute, pentru ca stiu asta, numai ca nu zic realitatea la clienti: update-u software ii lasa cu masini mai putin performante :))
deci au dat banii pe ceva teoretic mai performant, dar dupa resoftare se aleg cu performante mai scazute, ca cei de la VAG :))
De ce fac recall??? De ce sunt dati in judecata???
De ce platesc atatea amenzi ???
Hai baietii cu manutele rosii care nu vreti sa explicati :)
Dane, tatraurs: nu-i asa ca amenzile astea sunt ca niste premii pentru cele mai bune si nepoluante motoare ? :))
Hai mai baieti, ziceti de ce platesc amenzi?
Nu aveti raspuns pentru asta?
De altfel toti comentati pe aici, dar nu explica niciunul de ce sunt amendati germanii pentru aliantele ilegale si pentru manarii, pentru cifre de vanzari scoase din burta, ca sa para ca vand mult :)
N-ai cu cine, aici câteodată colcăie de indivizi care nu le pasă nici de copii lor, darămite de mediu, natură
iar la nivel de creier unii sunt înapoiaţi tare, şi başca ciuda, invidia, ura - că deh, ei fiind mai proşti, urăsc ceea ce nu înţeleg.
Asta e România în care trăim.
"AUR" ce să mai
De ce fost ? Sau ti-ai dat seama ca ai platit pe ea premium, dar pică piesele din ea pe drum, si ai aruncat-o la gunoi.
"Toyota - inafara de fiabilitate, nimic" - asta e fraza care demonstreaza cunoștintele tale despre Toyota )))
PS: bateriile din Model 3 și S sunt japoneze ;)