Toyota lucrează în prezent cu cercetătorii de la Universitatea din Kyoto la dezvoltarea unei baterii mai performante pentru mașinile electrice.
Ca urmare a limitărilor fizice ale bateriilor Li-Ion, japonezii dezvoltă în prezent o baterie care folosește fluorură în loc de litiu, întrucât aceasta permite o densitate mai mare de energie comparativ cu acumulatorii tradițional Li-Ion.
Cercetătorii afirmă că bateria cu fluorură permite stocarea unei cantități de șapte ori mai mare de energie pe unitate de masa comparativ cu Li-Ion, ceea ce ar permite atingerea unor autonomii de circa 1.000 de kilometri.
Fluorura este un ion monoatomic al fluorului, cu formula chimică F-, iar bateriile bazate pe fluorură sunt cunoscute sub acronimul FIB (Fluoride-Ion Battery). Bateriile bazate pe fluorură sunt analizate de mai mult timp de producători, însă principala provocare este că acestea funcționează optim la temperaturi ridicate.
Cercetătorii japonezi susțin însă că au reușit să reducă semnificativ temperatura de operare prin utilizarea unor electrozi produși dintr-un aliaj de cobalt, nichel și cupru.
Nu este clar cât de mult cobalt folosesc cercetătorii pentru noua rețetă, însă producătorii de baterii încearcă în prezent să elimine acest metal din compoziția bateriilor tradiționale Li-Ion.
Motivul este că acest metal este cea mai scumpă componentă a bateriilor Li-Ion, ceea ce are efecte negative asupra costurilor de producție pentru baterii și, implicit, asupra prețurilor mașinilor electrice.De altfel, presa internațională a relatat în primăvara că Tesla dezvoltă împreună cu CATL o baterie ieftină fără cobalt care îi va permite să vândă mașini electrice la prețuri similare cu mașinile cu motoare cu combustie.
Via Nikkei
Sa vedem care reuseste primul!
Realitatea din hambare, arata altfel. La fel si piata actuala.
Compactele decente bat spre 40k euro iar subcompactele nu scad sub 30k euro.
Urias e articolul asta! Urias! :)))))
cu activizmul pro-electrocutare ramine deci cum s-a stabilit de f. sus, cine nu e cu ei e dujmanu a orice-oricui, you name it.
p.s. azi cind m-am curentat la bateria stivuitorului am avut viziunea (satanica cred fiindca anti-eco) unui DAF Twin Turbo X dizal fumegator-razbunator de 2400 cp tavalugind o tezla care calatorise in timp cu musk cu tot la raliul paris-dakar 1988.
Mai rămân 2 mari probleme:
1. Stațiile de încărcare suficiente in marile metropole (Tokio, Paris,....), ținând cont ca îți trebuie min 30min pentru o încărcare rapida
2. Cum produci cantitatea de curent suplimentara de care are ai nevoie, hai sa zicem pentru 20mil de mașini electrice in Europa sau 5mil de mașini in Tokio. Si aici resursele sunt limitate!
se facea ca eram acu si io si dl PMC piloti tot in raliul paris-dakar.
unu pe un camion DAF si altu pe un Kamaz dar cineva (dintre electro-fani) ne gaurise rezervoarele și ramasesem fara motorina in desert.
noroc ca m-am trezit lac de sudoare taman cind o trupa de zombi electrificati (ca aveau si colti fluorescenti) ne atacau cu niste lasere sau ceva p-aproape.
sefu lor nu era insa dl edikkk ci un calugar de la manastirea secu cu ordin pe unitate in mas-media, iarasi noroc ca i se descarcasera bateriile.
DA, în timp ce voi transmiți , lumea cauta ,cercetează, inventează noi tehnologii , pe care în curând va ve-ti întrece să le procurati