În urmă cu șapte ani, Toyota lansa, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, modelul Mirai: primul vehicul de serie alimentat cu hidrogen al mărcii. Debutul pe piața europeană a avut loc în 2015.
Acum, constructorul japonez de automobile anunță că lucrează la un propulsor alimentat cu hidrogen, pe care urmează să îl folosească în cursele de anduranță. Această decizie reprezintă încă un pas spre o societate în care mobilitatea să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Spre deosebire de sistemul de propulsie al modelului Mirai (propulsor cu pile de combustie care transformă hidrogenul în electricitate pentru a alimenta un motor electric), noul agregat dezvoltat de Toyota este la bază un motor clasic, cu combustie internă.
Inginerii au luat propulsorul de 1.6 litri turbo, care echipează noul GR Yaris, și i-au montat un sistem de alimentare special și unul de injecție, care îi permit să ardă hidrogen în loc de benzină.
Propulsorul va fi instalat pe o mașină de competiție, bazată pe modelul Corolla, care va alerga în campionatul de anduranță Super Taiku din Japonia.
Obiectivul celor de la Toyota este ca pe viitor să instaleze un astfel de motor pe un model de stradă.
"Deși au performanțe ecologice excelente, motoarele cu hidrogen au, de asemenea, potențialul de a transmite plăcerea de a conduce inclusiv prin sunete și vibrații," se arată în comnunicatul de presă oficial.
via Toyota
Hidrogenul respectiv urmeaza sa fie generat/separat folosind energia suplimentara din perioadele cu excedent. Nu cred ca solutia este inca implementata dar se lucreaza in directia asta.
Poate de aici si insistenta unora pe varianta hidrogen.
altfel vindeam Nissanu meu Tiida (că sigur devine ”collector” ca Sedan ultra-hidos) și mai puneam doar 30-35 de mii c-un credit abordabil, tot pe 30-35 de ani.
Este produs din gaz metan şi abur cu amprentă de carbon atât de mare, de neagră că mai bine ai folosi maşini pe GNC (CNG eng)
De altfel nici în aviaţie nu au curaj să îl folosescă ca soluţie viitoare datorită problemelor care le generează.
Extrem de inflamabil, densitate la presiune normală mică, cerinţa de a fi lichefiat consumă multă energie, tot traseul de la generare la folosire este plin de pierderi.
Chiar şi hidrogenul verde s-ar putea impune cu greu şi doar la soluţii extrem de.... industriale.
De exemplu producerea hidrogenului în Australia şi apoi exportul acestuia pe nave cu containere în China, la producerea de curent electric în noi centrale noi de hidrogen - curent electric sau poate pentru alimentarea TIR-urilor
Plus.... nu poţi încărca la vilă cu hidrogen, aşa cum faci cu bateriile litiu-ion.
Panouri solare sau Parc eoliene - baterii (pentru distribuţia pe toată durata zilei) - curent produs - maşina electrică (baterii) - mişcare km efectuaţi
PROCES VERDE INTEGRAL
Apoi avem hidrogen, versiunea de azi extrem de poluantă,.... să zicem că ar fi producerea prin electroliză... hidrogen verde...
Electroliză - consumi curent o gramadă să spargi legaturile dintre H şi oxigen, apoi gazul captat trebuie lichefiat... transportul acestuia la staţii (oameni, maşini transport, salarii, logistică ) staţii care trebuie să respecte standarde anti incendiu... încărcarea maşinii... pila de hidrogen.... mişcare km efectuaţi
Tesla are ingineri foarte buni şi mereu au zis - hidrogenul este o glumă proastă
La cea cu hidrogen.... ciu ciu... zimi tu, chiar şi în Norvegia dacă există aşa ceva.... că nu există.
Maşina cu hidrogen nu o poţi încarca acasă.
A fost rezolvată problema?
Cum?
Oare de ce trebuie sa-ti incarci seara rasnita? E prea mare spaima ca iti ramane caruta in drum?
la 24.04.2021, 17:46
Ăsta cu voturile multiple şi restu....
eşti patetic
La 30 km pe zi şi folosită doar în oraş, la o autonomie de doar 300 km iarna, chiar dacă încarci rapid 80% la mall.... câte zile poţi merge fără să încarci?
8 zile
Hai îţi dau şi răspunsul, că sigur nu te pricepi la matematică
Ca tot esti bun la mate (mai rau stai cu limba materna..) ia zi cat sta intr-o luna furtunul in rezervorul meu si cat sta stecherul in masina electrica? Nu e nevoie sa derivezi. Spune, e simplu.
la 27.04.2021, 06:51
Cap pătrat, întrebarea este cât ţin mâna pe încărcător eu şi cât tu la benzinărie ?
Ei bine, eu câteva secunde când bag ştecherul în maşină şi apoi câteva secunde când scot ştecherul dimineaţa.
Iar asta o fac în medie 1 singură dată pe săptămână.
Bun.....
Tu, faci aşa, câteva secunde bagi ştecherul, mă rog furtunul de la benzinărie, apoi (după câteva minute de aşteptare) scoţi furtunul din maşină.
DATE
1) eu ţin mâna pe ştecher câteva secunde ca şi tine la benzinărie
2) diferenţa că eu "aştept zeci de minute sau ore peste noapte" iar tu la benzinărie "câteva minute"
Doar că eu NU STAU ŞI MĂ UIT CUM ÎNCARCĂ am pus, am plecat în casă !!! fac un grătar, înot în piscină, că doar nu stau şi mă uit cum încarcă... 10%....11%....
:))))
CONCLUZIE
Este chiar mai CONFORTABIL să încarci acasă decât la benzinărie
Plus!!!
Când o să am şi baterie power wall, eu încarc gratis.... tu pe bani....
hai pa