Toyota dezvoltă un motor alimentat cu hidrogen, pe care îl va folosi în cursele de anduranță

de Alexandru Monenciu
Vineri, 23.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez de automobile lucrează la un motor alimentat cu hidrogen, pe care intenționează să îl folosească în cursele de anduranță. La bază, unitatea este cea de 1.6 litri turbo care echipează modelul GR Yaris.

În urmă cu șapte ani, Toyota lansa, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, modelul Mirai: primul vehicul de serie alimentat cu hidrogen al mărcii. Debutul pe piața europeană a avut loc în 2015.

Acum, constructorul japonez de automobile anunță că lucrează la un propulsor alimentat cu hidrogen, pe care urmează să îl folosească în cursele de anduranță. Această decizie reprezintă încă un pas spre o societate în care mobilitatea să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Spre deosebire de sistemul de propulsie al modelului Mirai (propulsor cu pile de combustie care transformă hidrogenul în electricitate pentru a alimenta un motor electric), noul agregat dezvoltat de Toyota este la bază un motor clasic, cu combustie internă.

Inginerii au luat propulsorul de 1.6 litri turbo, care echipează noul GR Yaris, și i-au montat un sistem de alimentare special și unul de injecție, care îi permit să ardă hidrogen în loc de benzină.

Propulsorul va fi instalat pe o mașină de competiție, bazată pe modelul Corolla, care va alerga în campionatul de anduranță Super Taiku din Japonia.

Obiectivul celor de la Toyota este ca pe viitor să instaleze un astfel de motor pe un model de stradă.

"Deși au performanțe ecologice excelente, motoarele cu hidrogen au, de asemenea, potențialul de a transmite plăcerea de a conduce inclusiv prin sunete și vibrații," se arată în comnunicatul de presă oficial.

via Toyota

Comentarii (13)

  • Kamikaze pe hidrogen
    E plina de Toyote Mirai Romania,multe aduse second din Germania de samsari.Un succes rasunator de la lansare,ca toate masinile pe hidrogen de altfel.
    13 9
  • @edica,esti?
    Astept cu real interes si parerea lu' Edikk despre hidrogen ,problema e ca n-a mai intrat pe aici,l-a stricat anturajul,de cand a intrat in Gasca Zurli isi pierde toate zilele prin lactobaruri.
    15 5
  • Ca informatie aditionala, Germania intentioneaza sa foloseasca fostele depozite subterane de gaz (metan) pentru a inmagazina hidrogen, ce urmeaza sa fie folosit pe timpul iernii (sau oricand este nevoie) pentru a suplimenta energia din regenerabile.
    Hidrogenul respectiv urmeaza sa fie generat/separat folosind energia suplimentara din perioadele cu excedent. Nu cred ca solutia este inca implementata dar se lucreaza in directia asta.

    Poate de aici si insistenta unora pe varianta hidrogen.
    11 4
  • netam-nissan
    păcat că motoru lu GR Yaris are 1.618 cmc și n-am mălai pt impozit + RCA peste 1,6.
    altfel vindeam Nissanu meu Tiida (că sigur devine ”collector” ca Sedan ultra-hidos) și mai puneam doar 30-35 de mii c-un credit abordabil, tot pe 30-35 de ani.
    17 4
  • Edikkk
    Hidrogenul are multe probleme şi foarte puţine avantaje.

    Este produs din gaz metan şi abur cu amprentă de carbon atât de mare, de neagră că mai bine ai folosi maşini pe GNC (CNG eng)

    De altfel nici în aviaţie nu au curaj să îl folosescă ca soluţie viitoare datorită problemelor care le generează.

    Extrem de inflamabil, densitate la presiune normală mică, cerinţa de a fi lichefiat consumă multă energie, tot traseul de la generare la folosire este plin de pierderi.

    Chiar şi hidrogenul verde s-ar putea impune cu greu şi doar la soluţii extrem de.... industriale.

    De exemplu producerea hidrogenului în Australia şi apoi exportul acestuia pe nave cu containere în China, la producerea de curent electric în noi centrale noi de hidrogen - curent electric sau poate pentru alimentarea TIR-urilor

    Plus.... nu poţi încărca la vilă cu hidrogen, aşa cum faci cu bateriile litiu-ion.
    6 15
  • Edikkk
    Vedeţi eficiența între

    Panouri solare sau Parc eoliene - baterii (pentru distribuţia pe toată durata zilei) - curent produs - maşina electrică (baterii) - mişcare km efectuaţi
    PROCES VERDE INTEGRAL

    Apoi avem hidrogen, versiunea de azi extrem de poluantă,.... să zicem că ar fi producerea prin electroliză... hidrogen verde...

    Electroliză - consumi curent o gramadă să spargi legaturile dintre H şi oxigen, apoi gazul captat trebuie lichefiat... transportul acestuia la staţii (oameni, maşini transport, salarii, logistică ) staţii care trebuie să respecte standarde anti incendiu... încărcarea maşinii... pila de hidrogen.... mişcare km efectuaţi

    Tesla are ingineri foarte buni şi mereu au zis - hidrogenul este o glumă proastă
    6 18
  • Seriff
    Edikk, cred ca ai inhalat prea mult curent ca numai tampenii debitezi. ''Hidrogenul nu se poate incarca din vila'' . Uite exact aia era problema principala cu el.
    15 4
  • Edikkk
    Dle Sheriff de Nottingham, la casă - cu sau fără panouri solare, cu sau fără baterie de casă, power wall - pot încarca un PHEV sau EV astfel încât toate drumurile casă, muncă, cumpărături, oraş, etc să fie 100% electrice

    La cea cu hidrogen.... ciu ciu... zimi tu, chiar şi în Norvegia dacă există aşa ceva.... că nu există.

    Maşina cu hidrogen nu o poţi încarca acasă.
    5 11
  • După știința mea cea mai mare problemă tehnică a alimentării cu hidrogen (celelalte fiind rezolvabile) este căldura imensă dezvoltată de arderea hidrogenului, la care piesele interne ale unui motor cu ardere internă nu rezistă.
    A fost rezolvată problema?
    Cum?
    9 1
  • @Edikkk
    da mai, nici masina cu benzina n-o poti incarca acasa. Ce nasol! Iti dai seama ca avantaj si placere e sa-ti bagi in priza aspiratorul seara de seara. Ma prapadesc de ras.
    Oare de ce trebuie sa-ti incarci seara rasnita? E prea mare spaima ca iti ramane caruta in drum?
    16 2
  • Edikkk
    @Edikkk
    la 24.04.2021, 17:46

    Ăsta cu voturile multiple şi restu....

    eşti patetic

    La 30 km pe zi şi folosită doar în oraş, la o autonomie de doar 300 km iarna, chiar dacă încarci rapid 80% la mall.... câte zile poţi merge fără să încarci?

    8 zile

    Hai îţi dau şi răspunsul, că sigur nu te pricepi la matematică
    1 5
  • Bine savantule, daca merge atata, de ce repetati obsesiv "avantajul" de a incarca acasa? Ca nu e niciun avantaj. E o grija in plus.
    Ca tot esti bun la mate (mai rau stai cu limba materna..) ia zi cat sta intr-o luna furtunul in rezervorul meu si cat sta stecherul in masina electrica? Nu e nevoie sa derivezi. Spune, e simplu.
    4 1
  • Edikkk
    @edik
    la 27.04.2021, 06:51

    Cap pătrat, întrebarea este cât ţin mâna pe încărcător eu şi cât tu la benzinărie ?

    Ei bine, eu câteva secunde când bag ştecherul în maşină şi apoi câteva secunde când scot ştecherul dimineaţa.

    Iar asta o fac în medie 1 singură dată pe săptămână.

    Bun.....

    Tu, faci aşa, câteva secunde bagi ştecherul, mă rog furtunul de la benzinărie, apoi (după câteva minute de aşteptare) scoţi furtunul din maşină.

    DATE
    1) eu ţin mâna pe ştecher câteva secunde ca şi tine la benzinărie
    2) diferenţa că eu "aştept zeci de minute sau ore peste noapte" iar tu la benzinărie "câteva minute"

    Doar că eu NU STAU ŞI MĂ UIT CUM ÎNCARCĂ am pus, am plecat în casă !!! fac un grătar, înot în piscină, că doar nu stau şi mă uit cum încarcă... 10%....11%....

    :))))

    CONCLUZIE
    Este chiar mai CONFORTABIL să încarci acasă decât la benzinărie

    Plus!!!
    Când o să am şi baterie power wall, eu încarc gratis.... tu pe bani....

    hai pa
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru