La începutul acestui an, Toyota a publicat primele imagini și informații tehnice pentru GR Yaris, un Hot Hatch de clasă mică bazat pe Yaris care a fost dezvoltat de divizia de motorsport Gazoo Racing cu ajutorul echipei Tommi Makinen Racing.
La aproape două luni distanță, constructorul japonez a anunțat că modelul poate fi pre-comandat pe anumite piețe din Europa.
Clienții care se vor înregistra pe site-uri locale ale mărcii vor avea ulterior prioritate la achiziționarea mașinii, în condițiile în care primele livrări sunt programate să înceapă spre sfârșitul acestui an.
Pe piața din Germania, prețul de pornire pentru Toyota GR Yaris este de 33.200 de euro.
Noul Hot Hatch al constructorului nipon folosește cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Acesta are o capacitate de 1.6 litri și generează 261 de cai putere și un cuplu maxim de 360 Nm, la care se adaugă un sistem de tracțiune integrală GR-Four și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Întrucât este dedicată în special pasionaților de raliuri, clienții vor avea posibilitatea să regleze sistemul de tracțiune integrală prin intermediul unui controller.
Astfel, modul Normal va permite o distribuție 60:40, modul Sport va avea o distrubitie 30:70, în timp ce modul Track va oferi șoferilor o distribuție 50:50 între cele două punți.Via Toyota
Clar insa ca orice Skoda Qranqwoq are portbagaj mai mare. :)
In segmentul B, aceasta masina nu are concurenti. Dar exista Skoda Superb cu motor 2.0 TSI cu 272 cai putere, la acelasi pret, dar cu portbagaj de 625 l.
2.0 TSI de 272 CP 4x4 Sportline e 38.300 iar L&K e 41.000 euro.
Iar la noi probabil ca GR4 Yaris va fi sub 30.000.
Ce-i drept Yarisul cred ca incape in borbandajul Skodei. (asa ii zice un vecin skodist tot deranjat la mansarda cam ca tine asa.) :)
5000 de euro diferenta.
Dai 5000 de euro in plus si ai o masina cu dotari premium, 11 cai in plus, portbagaj de 625 litri si tot ce vrei. :)))
SKODA
SIMPLY CLEVER
:)))
Da, dai 5000 euro in plus pe o masina care nu e sportiva. De ce ai compara cu skoda? Poti sa bagi superbul pe circuit? Mai bine zici ca in banii astia iti iei un Megane RS, un Focus ST, un Hyundai i30N, care sunt mult mai versatile si spatioase, in aceiasi bani.
Cat despre fanaticii masinilor sportive, cred ca la banii astia gasesc ceva mai interesant, pe la Honda sau Renault.
Nu compara cu superb. Aia nu e masina sportiva sa o bagi pe circuit. Mai bine ziceai ca in aceiasi bani iti iei un Megane RS, un Focus ST, sau un I30 N, care sunt mult mai spatioase si au abilitati sportive.
Si Skoda. :))
Skoda Octavia RS este o masina sportiva
Skoda Kodiaq RS este o masina sportva si este si cel mai rapid SUV cu 7 locuri de pe circuitul din Germania.
Si mai este si Skoda Superb cu 272 cai putere si 0-100 in 5.6 secunde
Toate trei sunt masini de performanta Skoda.
Dintre voi doi...unul e SIMPLY iar celalalt CLEVER
Masinuta asta e pentru puristi. Si sa mai zica cineva ca Toyota nu se gandeste la fanii masinilor cu feeling
2. Cel mai convenabil hot-hatch cu pret + performante apropiate ar fi Megane RS de 250 CP la vreo 31K, mai marisor dar fara 4x4.
3. Fiesta ST e mai ieftina dar nu se pune cu 2WD si *doar* 200 CP (desi e unica cu 2 usi in segmentul B pe linga Mini JCW si mai scump si fara 4x4, inclusiv ultimul Limited de 306 CP.)
4. Anormalul de mine e gata sa se bage la un POWER-purice din asta. :)
Toyota Yaris GR se poate baga pe circuit ?
Raspus: NU !
Este un Hot-hatch. Daca Skoda Kodiaq vRS sau Skoda Octavia vRS nu se pot baga pe circuit.... Atunci nici Yaris GR.
Skoda Kodiaq RS este o masina de performanta. Este cel mai rapid SUV cu 7 locuri de pe circuitul din Germania. Daca nu stii, atunci taci, ca sa nu spui prostii cum ai spus mai devreme.
Abilitati sportve ?! Masinile pe care le-ai enumerat tu, sunt doar niste sportive, niste hot-hatch-uri.
Spatioase ?! HA HA HA HA HA !!! Esti tare !! Masinile pe care le-ai enumerat tu, sunt niste hot-hatch-uri. Nu ai idee cat spatiu ai in Octavia RS, ai si portbagaj urias. :))
Octavia RS a tinut pasul cu concurenta foarte bine. Skoda Octavia RS 245 generatia 3 facelift 0-100 in 6.6 secunde. Deci tine pasul cu multe hot-hatch-uri.
@Liviu
Ai fi mirat, dar un amator de masini sportive se uita in primul rand la Octavia. Are performante foarte bune. 0-100 km/h in 6.6 secunde. Niste cifre foarte bune, daca ne raportam la concurenta. Si defapt, Skoda Octavia RS nici nu are concurenti care sa-i fie rivali. Pentru ca este un sedan de volum de clasa medie cu abilitati sportive si dinamice. Concureaza cu hot-hatch-urile, chiar daca este sedan sportiv. Daca ne-am raporta si la sedan-urile premium de clasa medie, atunci ar avea multi rivali. Dar este un sedan de volum. Are si materiale premium de o calitate foarte buna. Dar este sedan de volum de clasa medie cu performante foarte bune.
Adevar graiesc: nici tu nu ai concurent.
o fi kodiaq cel mai rapid suv cu 7 locuri pe ring, dar e suv diesel. cui naibii ii pasa de asta in afara deapartamentului PR de la skoda? nimanui, in afara de tie.
octavia rs? un hatch in 2 volume si jumatate cu portbagaj urias si cam atat.
domnilor jurati, din lispa de timp si chef , imi inchei pledoaria. dar acest yaris e mai avansat si mai sportiv decat orice are skoda in gama acum. aaaa, si inca ceva dle fan skoda: te provoc sa demonstrezi cumva noua tuturor, ca sistem 4motion de pe skoda, cu diferential haldex e mai bun decat ceea ce tocmai a pus toyota pe acest yaris.
Chiar iti pot demonstra ce bun este sistemul 4motion de pe Skoda:
skoda.ro/despre-skoda/tractiunea-integrala-4x4/tehnologia
skoda.ro/despre-skoda/tractiunea-integrala-4x4/bine-de-stiut
youtube.com/watch?v=VnF9wDxepo4
Ultimul link este cu o Skoda Octavia Scout pe off road
Iar celelalte sunt despre tractiune integrala Skoda si cum lucreaza.
Sistemul de tractiune integrala Skoda lucreaza mult mai bine decat de pe acest Yaris GR.
Poate sa duca 90% din cuplu catre rotile spate
25% pe o roata. Fiecare roata primeste 25% din cuplu
Tractiune pe o roata: 85% cuplu pe o roata si doar 5% pe celelalte roti. Dar asta doar daca celelalte trei roti nu mai au aderenta.
Sau 43% cele doua roti fata si 2% pe roata spate.
Deci poate sa faca foarte multe. Si exista si modul Sport.
Ești culmea, compari o masinuta super-agilă si mica, cu Superb ? Au aproape aceeași putere, da Yarisu e cu vreo jumatate de tonă mai ușor... )))
Și nici cu Megane RS nu-l puteti compara. E mult mai agilă chestia asta la 1280kg pe 4x4 cu 2 TORSEN-e ...
PS: octavia RS nu e cu 4x4, haha
Skoda Octavia RS nu este cu 4x4, dar Skoda Kodiaq RS si Skoda Superb ST 272 cai putere, sunt 4x4. Sistemul 4x4 de pe Skoda este un sistem foarte destept de tractiune integrala. Probabil nici nu te-ai uitat pe link-urile pe care le-am pus mai sus. Daca te-ai fi uitat, ai fi inteles. Sistemul 4x4 de pe Skoda, este un sistem de tractiune integrala care lucreaza foarte bine. Poate sa ofere automat 50:50 pe ambele punti. Pe scurt poate sa faca orice. O sa pun niste paragrafe de pe site-ul Skoda.ro, despre sistemul 4x4 si cum functioneaza:
Cu tracţiunea integrală inteligentă 4x4, modelele ŠKODA oferă şi mai multă stabilitate şi o mai bună aderenţă în diferite condiţii de deplasare.
Tracţiunea integrală cu cuplaj lamelar electronic reacţionează în câteva milisecunde şi chiar şi la cele mai mici modificări. În condiţii normale, automobilul se deplasează cu tracţiune frontală. Dacă însă pe carosabil este zăpadă, gheaţă sau murdărie, se activează imediat tracţiunea integrală.
Cuplajul lamelar este un cuplaj electro-hidraulic, controlat electronic, pentru distribuţia cuplului şi asigură tracţiunea integrală la modelele SUPERB, KODIAQ, OCTAVIA şi KAROQ. Sistemul de tracţiunea integrală permanentă distribuie cuplul motorului pe toate cele patru roţi, în funcţie de situaţia de mers.
Sistemul 4x4 reacţionează rapid şi inteligent. Unitatea de comandă calculează cuplul optim pentru puntea spate. Pierderile de tracţiune sunt aproape complet excluse, datorită unui sistem de pre-control acţionat în funcţie de situaţia de deplasare. La rularea liberă sau la sarcini reduse, tracţiunea se face pe puntea faţă, ceea ce economiseşte combustibil.
Confort ridicat la condus, pentru şoferii dinamici şi sportivi.
O plăcere mai intensă a condusului, în orice anotimp, pe şosea şi în off-road.
Siguranţă sporită, pentru toţi ocupanţii.
Cu tracţiunea integrală se pot evita diverse situaţii periculoase.
Reacţie rapidă a automobilului la accelerare, în funcţie de condiţiile de drum.
Frunzele umede, pietrişul, ploaia torenţială, poleiul sau zăpada cresc riscul de derapare. Dar dumneavoastră avansaţi în siguranţă, chiar şi în condiţii nefavorabile.
Automobilele noastre 4x4 se simt ca acasă, chiar şi în afara drumurilor bătătorite.
O stabilitate mai bună la mers: în viraje, automobilul are astfel tendinţe mai reduse de supravirare şi de subvirare.
Tracţiunea îmbunătăţită transmite mai bine cuplul pe şosea.
Sistemele de tracţiune integrală sunt încă din 1999 elementul-cheie al automobilelor ŠKODA 4x4.
Interacţiunea cuplajului lamelar electronic, cu sistemele ABS şi ESC optimizează manevrabilitatea autovehiculului în situaţiile-limită.
Vă stau la dispoziţie mai multe motorizări, cu puteri între 110 şi 280 CP, care pot fi combinate cu tracţiunea integrală 4x4.
De un nivel deosebit de ridicat de confort, datorită tracţiunii pe toate cele patru roţi, vor beneficia cei care călătoresc cu remorcă, deoarece deplasarea în linie dreaptă este astfel mult îmbunătăţită.
Modelele ŠKODA cu tracţiune integrală sunt potrivite atât în oraşele mari, cât şi în expediţiile off-road. Sistemul de tracţiune integrală este activ doar când este necesară intervenţia sa.
ŠKODA OCTAVIA este una dintre limuzinele cu tracţiune integrală de mare succes.
ŠKODA se numără printre mărcile auto cu unele dintre cele mai bune sisteme de tracţiune integrală pentru autoturisme.
Sistemul 4x4 de pe Skoda este printre cele mai bune sisteme de tractiune integrala.
SKODA
SIMPLY CLEVER :))))
ma indoiesc tare ca scout ala duce 90% din cuplul pe rotile spate...sincer.
sa compari haldex cu ce a pus toyota pe yarisul asta, diferentiale torsen fata/spate cu central cu ambreaj, configurabil e mind blowing :)
Ai fi surprins, dar chiar poate:
skoda.ro/despre-skoda/tractiunea-integrala-4x4/tehnologia
Acest sistem de tractiune integrala cu haldex este facut de Skoda.
Mai ales luand in consideratie, ca nici nu te pricepi la masini si la substratul lor tehnic ))
automarket.ro/stiri/skoda-a-demarat-livrarile-noii-versiuni-fabia-r5-evo-modelul-destinat-92575.html
ei zic ca poate duce 45% pe fiecare roate spate, cred ca de fapt e 45% spate si doar o dau in vrajeala pe site. nu vad sensul sa duci 90% puntea spate la o masina cu tendinte offroad si la una sport nu...