Recent, șeful Volkswagen, Thomas Schafer, milita pentru mașinile cu zero emisii, susținând că motoarele diesel și pe benzină sunt tehnologie veche. Nu toată lumea din industrie îi împărtășește, însă, ideea.
Spre exemplu, Gill Pratt, șeful Institutului de Cercetare Toyota, este de părere că dacă oamenii sunt forțați să treacă la un vehicul cu zero emisii, aceștia vor încerca să păstreze cât mai mult actuala mașină termică.
Pratt are și o soluție: perfecționarea, în continuare, a sistemelor de propulsie hibrid. Și, desigur, transformarea combustibililor alternativi în combustibili fezabili pentru producția de masă.
Nu în ultimul rând, acesta crede că industria auto nu este încă pregătită pentru un viitor 100% electric.
"În cele din urmă, limitările de resurse vor lua sfârșit, dar timp de mulți ani nu vom avea suficiente materiale pentru baterii și resurse regenerabile de reîncărcare pentru o soluție bazată exclusiv pe BEV," a declarat Gill Pratt.
via Motor1
Si Honda a spus fix acelasi lucru, japonezii au inteles ca e o idee stupida efectiv.
VW pare ca nu a inteles nimic, de-aia rup la vanzari electrice, adica mai deloc.
In mod direct, au blocat dezvoltarea tehnologiei de masini electrice. Daca nu ar fi facut asta am fi vazut de acum pe strada vehicule electrice de generatie secunda, mult superioare la capacitati de incarcare.
Si chiar mai rau, astia au fosrtat aberatia de masini hidrogen, care polueaza mai rau decat masinile pe combustie.
Si intr-adevar, ce trebuie fortat nu sunt cetatenii, ci companiile de energie, fortate sa dezvolte infrastructura electrica (ca ele polueaza cu combustibilii lor si cu lobbyul de miliarde de dolari facut la politicieni diversi) de jur imprejur, sa creeze capacitatea de transfer energetic capabila sa sustina energia pentru masini electrice pentru majoritatea populatiei.
Fiecare PT din fiecare cartier sa fie un HUB inteligent care sa fie capabil de transfer bidirectional si sa suporte statii de alimentare in fiecare cartier.
Guvernele sa ofere subventii masive pentru panouri solare pentru blocuri, absolut fiecare cladire sa fie imbracata in panouri solare si fiecare parcare de bloc sa aiba cel putin 10 statii de incarcare fast charging si minim 50% din locurile de parcare sa fie "slow charging".
Parcarile sa fie acoperite si acoperisul plin de panouri solare.
Dar nu se prezintă totul roz!!!
Si încă nu au început “problemele”… interesant ca Musk a spus ca va vinde 5 milioane/an, aproape cât vinde Mercedes si BMW la un loc, si totuși oamenii nu au aruncat cu roșii si ouă in el… așa ceată de creduli mai rar.
In fine Toyota mișcă planeta de mulți, mulți ani si ce spun se cam întâmplă.
Clar merg pe ce spune Toyota VS obsedații electricelor si asta nu ca nu vreau eu electrice… sa fie, dar minciuna si ipocrizia trebuie eliminate.
Da-ți o căutare pe mobile sunt 587 de model Y la vânzare înmatriculate anul trecut, doar anul trecut!!! Cum naiba?
Nu au nici 15.000 de km.
Si le-au comandat unii in 2021 amețiți după ce si fost ei cu o Tesla si a accelerat in linie dreapta si acuma le vând…
Si… 1221 de model 3, toate sub 15.000 km si toate înmatriculate in 2022.
intre timp altii inventeaza tehnologi noi.
@dutz, cum reussc aia in norvegia de le si cumpara masiv si le si folosesc?
In rest bravo lor si celor care reușesc sa reducă poluarea indiferent in ce măsura si prin ce mijloace.
deci altii la fel de bogati sau mai bogati nu vor sa le urmeze exemplu. si cred ca e mai usor sa pui pe camp panouri decat sa faci hidrocentrale ca ei.
Dacă mâine Tesla model 3 şi VW ID.4 costă 25.000€ cu TVA inclus , nu mai cumpără nici dreaq maşini termice.
Vorbim de maşini noi.
Cei care au deja maşini şi nu vor să le schimbe, foarte bine, nu este asta problema.
Nici cei 80% care achiziționează maşini SH.
Doar nu un cumpărător de SH, care deci nu are bani de maşină nouă, trebuie incriminat sau altceva. Nici vorbă.
Vorbim strict de maşini noi.
PS aia cu China, vezi că Tesla nu are nicio vină, China se prăbuşeşte, stagnează... S-a umflat ca broasca-n pene... şi a supărat multă lume.
Apoi când ai 2 orașe și 3 sate la 50km una de alta, toate însumând 5 milioane, normal că poți creea infrastructura mult mai rapid
pana si zona centrala a bucurestiului trebuia sa fie full electrica.
daca tu iti cumperi soba la bloc, e problema ta cum ii pui rezistente electrice..
La fel va fi și peste 30 de ani, avem priorități diferite. Mie mi se rupe de calitatea vieții tale, tu singur va trebui să muncești, să nu mai stai ca o lepră pe net, jignind în stânga și-n dreapta pentru că ești blocat într-un coteț comunist.
@stau cu motorul diesel pornit pe loc, sper sa poluez cat mai mult
--------------
iata deci de ce termicele se cer eliminate si vor fi eliminate, din cauza unor specimene ignorante ca voi. v-o faceti cu mana voastra, niste salbatici pentru care traiul in comunitate e un chin, iar toleranta si empatia va sunt cuvinte necunoscute.
Doar ca unii sunt/suntem sătui de ipocrizie.
Am pornit din nou diesel-ul, astept sa fiu arestat, apropo ca mine au facut inca multe milioane de oameni in Europa, nasol nu?
Urmatoarea masina va fi tot diesel, va pup, bafta in a visa la Dacia Spring.
Apare un personaj aici pe chat pentru care a fi civilizat se reduce doar la faptul ca locuieste in oras si are probabil masina electrica.
Atat poate creierul lui, a cere mai mult de la el este imposibil. Stai in oras si condu masina ta minunata electrica. Fi fericit ce calitate a vietii ai ca la tine viata la atat se reduce. Betoane si metal. Doamne, daca prostia ar durea ce bine ar fi.