Toyota crede în “potențialul uriaș” al mașinilor alimentate cu hidrogen: “Vor avea același preț ca hibrizii în cel mult 10 ani”

de Paul Cosma
Miercuri, 22.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota crede în “potențialul uriaș” al mașinilor alimentate cu hidrogen, care vor avea prețuri similare cu hibrizii în cel mult 10 ani, potrivit unui oficial al companiei. Toyota pregătește o a doua generație pentru modelul Mirai, iar a treia este deja luată în calcul.

Mașinile cu propulsie pe hidrogen sunt mai degrabă un subiect marginal în industria auto de astăzi, vânzările acestora fiind estimate la 70.000 de unități până în 2027.

Cu toate acestea, Toyota mizează în continuare pe tehnologia fuel cell, în care își pune mari speranțe pe viitor. Constructorul crede că mașinile alimentate cu hidrogen vor avea prețuri similare cu mașinile cu propulsie hibridă, în cel mult 10 ani, după cum a declarat Matt Harrison, directorul de vânzări și marketing al Toyota Europe.

“Credem că mașinile alimentate cu hidrogen au un potențial uriaș. Până la a treia generație (n.a. a modelului Mirai), costurile vor fi comparabile cu hibrizii,” a explicat Harrison.

În prezent, Toyota comercializează prima generație a modelului Mirai (foto), dar este “aproape” de lansarea unei a doua generații, în timp ce a treia ar urma să vină în următorii 10 ani. Unul dintre argumentele reprezentantului Toyota în favoarea fuel cell este scăderea prețului platinei, metal prețios folosit în producția mașinilor cu hidrogen.

Via Automotive News

Comentarii (12)

  • in sfarsit ceva serios, cu poluare minima. Sper sa fie cat mai multi constructori care sa imbratiseze Hidrogenul.
    28 3
  • Rudolf D.
    Sansele sunt cele mai mari in directia asta.
    Pentru ca tehnologia electrica actuala cu baterii nu va merge mai departe din motive de ... fizica, sau mai bine zis chimie.
    Cand o firma ca Toyota spune asta, ar trebui sa luam aminte.
    21 2
  • Si eu cred in aceasta alternativa. Nu cred in Toyota, intotdeauna mi s-a parut ca fac produse indoielnice, dar nu numai Toyota pariaza pe aceasta tehnologie. Si eu cred ca aici exista potential cu adevarat.

    Masinile cu baterii n-au niciun viitor.
    17 5
  • Cand am afirmat cu ceva vreme in urma ca H e viitorul am primit doar manute rosii....mda, acum e altceva, a zis Toyota!
    11 1
  • Producătorii abia se mișcă în direcția electricelor și voi, cârcotași o dați pe hidrogen, toată lumea pe hidrogen, batman batman, nu zic nimic!
    1 2
  • Clique
    Vezi tu, să produci o mașină cu sistemul respectiv, este mai ieftin decât să produci o mașină pe baterii.
    Nu ești limitat, alimentarea se face rapid, nu trebuie să stai cu orele la pompe.

    Și ca de obicei, tot asiaticii se gândesc la evoluție, în timp ce corporațiile Europene și cele din SUA se gândesc la cum să stoarcă cât mai mulți bani de la oameni și să profite de autonomia limitată a electricelor.
    8 0
  • Edikkk
    Maşina cu hidrogen cică zero poluare HA HA HA !!!!

    95% din hidrogenul produs în lume este pe bază de hidrocarburi... gaz metan... Aceiaşi industrie petrolieră !!!!

    Sub 2% este prin electroliză !!



    Singurii care au promis hidrogen 100% prin hidroliză sunt cei de la NIKOLA USA pentru TIRurile lor hibdride electric hidrogen.

    Atât.
    4 1
  • @Edikkk
    hidroliza?

    incurci termenii/fenomenele
    1 1
  • M-am saturat de cand se vorbeste de aceasta tehnologie. Sunt convins ca daca chiar era una fiabila o vedeam acum peste tot. Sunt multe decenii de cand se tot vorbeste. Iar faptul ca Toyota revine cu aceasta declaratie nu inseamna decat ca vor sa faca ceva marketing la modelul lor in care au bagat ceva bani de-a lungul timpului si vor sa-si mai scoata acum din cheltuieli odata cu valul "eco"combustibililor din prezent. Iar modelul cu pricina din imagine arata de fapt cat de mult iau ei in serios aceasta tehnologie , sa fim seriosi , e un cosmar pt. orice pereche de ochi din aceasta lume.
    2 3
  • Clique
    Prietene, tu nu pricepi, că aici este vorba despre afaceri, rafinăriile de petrol, producători de piese auto pentru motoare etc. ?
    Toate sunt legate între ele.
    Tocmai de asta nu se grăbesc prea tare, fiindcă vor să mai profite de pe motoarele cu ardere internă o perioadă.

    Stai liniștit, tehnologie există, sistemele cred că sunt deja pregătite pentru schimbarea radicală ce va veni mai târziu, adică peste câteva zeci de ani buni, nu cum se bat cu pumnii în piept fumatul ăla de Musk sau Vw cum ar fi că peste 4-5 ani mașinile electrice vor domina, asta e o prostie mai mare cât casa și o să vezi că tot asiaticii vor fi înaintea tuturor și tot ei vor fi primii ce vor implementa acele sisteme.

    În SUA de exemplu, recent s-ar fi calculat că abia în anul 2030 teoretic 7% din mașinile din America vor fi electrice, teoretic, nu și practic.
    Și stai liniștit, dacă vrei să știi sunt deja stații pentru alimentare cu hidrogen pentru Miray, în state, puține momentan întradevăr, dar este un început.

    Deci să nu crezi că la noi vor apărea prea curând electricele, la noi abia au început să intre pe piață de câțiva ani și la noi electricele și nu se avântă nimeni la ele, dar mi-te alte tehnologii.

    Dar, tehnologia pe hidrogen, ESTE și VA FI cea mai viabilă variantă.
    6 4
  • "Prietene" Clique , gogorite d-astea cu "tehnologie viabila dar peste 50 ani sa spui altcuiva". La fel de "viabila" era data si acu 50 ani cand incercau sa modifice motorul termic sa mearga cu hidrogen , si acu 30 ani si la fel si acu 10 ani de cand cu celulele. Eu nu stiu ce o insemna pt. tine (si altii) cuvantul "viabil" dar in nici-un caz nu se refera la ceva care teoretic va merge peste n ani. De cate ori sa-ntamplat ceva in industria auto in legatura cu combustibilii (crize, scumpiri, emotii ecologiste,etc) de atatea ori a iesit in fata solutia minune - hidrogenul. Daca asa crezi tu, ca sta tehnologia acolo intr-un sertar si asteapta sa se epuizeze actualele tehnologii , e treaba ta ,dar daca asa ar fi gandit lumea ...mergeam si acu pe abur . In ziua de astazi , in acest climat supra competitiv , nu sta nimeni cu o tehnologie VIABILA de motricitate (cu emisii zero ci costuri mai reduse) la sertar , indiferent de motive, consecinte sau presiuni.
    1 3
  • https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY&feature=share

    O analiza electrice - hidrogen
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru