În luna septembrie, Toyota a înfiinţat o societate mixtă cu partenerul Mazda pentru a dezvolta vehicule electrice, cei doi producători niponi încercând să recupereze decalajul care îi separă de rivalii în cursa pentru producţia cât mai multor mașini electrice.
Atât Toyota, cât şi Mazda sunt în urma competitorilor, în condiţiile în care niciunul dintre cei doi producători nu are în prezent pe piaţă un autoturism complet electric.
“Automobilele care funcţionează pe bază de baterie cu o autonomie extinsă sunt foarte scumpe şi este nevoie de mult timp pentru a le încărca. Astfel de automobile nu se potrivesc cu programul nostru.Tesla nu este inamicul nostru şi nici un exemplu de urmat. Cred că mai degrabă producătorii germani văd Tesla ca un competitor”, a spus Takeshi Uchiyamada într-un interviu acordat revistei germane Der Spiegel.
BMW şi Mercedes cred că pot produce, în sistem de masă, noi vehicule electrice bazate pe vehicule convenţionale, încercând să îi contrazică pe scepticii care susţin că este nevoie de un design mai radical pentru a răspunde la ameninţarea care vine de la Tesla şi alţi constructori de tip start-up.
Toyota a dezvăluit că lucrează la un nou tip de baterie solidă care va fi capabilă să stocheze mai multă energie şi care va putea fi încărcată mai rapid decât actualele modele.
Producția de masă ar urma să înceapă în 4-5 ani.Via Reuters
1) sa treaca la producerea de modele PHEV cu autonomie de 100 km;
2) sa treaca la producerea de ELECTRICE cu autonomie de 500-600 km ( pentru care nu este INCA pregatita dar investeste deja 1 miliard de USD).
3) Sa continue productia de hibride fara alimentare la priza electrica ( in care a investit foarte mult si sunt lideri )...
Cat timp le ies banii prin hibride cu recuperarea energiei si NU PIERD bani lucreaza dar discret...
Atunci cand VOR PIERDE BANI MULTI - datorita aparitiei competitorilor cu modele PHEV (avand autonomie electrica de 100 km) si ELECTRICE 100%.....VOR TRECE SI EI LA CEEA CE VOR CUMPARATORII !!!!!!
da, cam asa este.
As adauga ca Toyota nu mai sunt nr 1 nici macar la hybride non plugin !
Nissan e-power este sistemul hibrid care a batut acasa, in Japonia, pe Toyota Prius (synergy drive) !!
La salonul auto din Japonia, Nissan a prezentat viitoarele linii Nissan !!!! FOARTE IMPORTANT !!
Si anume : toate vehicolele lor in viitor vor fi electrificate !
Ori full-electrice cu liderul Nissan Leaf !
Ori semi-electrice cu liderul Nissan Note / Serena e-power !
Atat !
DE CE? Pentru ca Nissan mizeaza puternic pe ceea ce numesc ei comercial "inteligent mobility" adica nu doar masini electrificate dar si toata suita de produse si solutii pentru clienti care au ca baza rularea full-electrica !
Si anume pro-pilot si autonomous drive !
Pana si Mitsubishi la acelasi auto show intrata in Alianta au prezentat un concent e-volution !
Adica si ei vor avea doar (SUV-uri) electrificate !
Toyota face o grava eroare precum Microsoft la (ne) cumpararea Google sau Facebook !
Ei se bazeaza pe faptul ca sunt jucator global si ca anumite market nu vor anumite produse, lucru total deaiurea !
Cum era Microsoft care spunea ca PC-ul o sa ramana principalul si ca mobile este un moft !
Nu vad padurea de copaci si se lauda cu synergy drive prea mult, pentru ca totusi abia la a 3a versiune au reusit sa rezolve cat de cat problemele primelor doua solutii al sistemului lor hibrid si nici macar de tot, urmand generatii dupa in care tot incearca rezolvarea cu parte mecanica a problemei hibride paralel/seriale cand totusi Nissan e-power au rezolvat-o la prima generatie taind orice legatura cu trecutul (cutii de viteze mecanice) !
Pana si sistemul hibrid de la Chevrolet Volt, care este unul cam complicat, este un sistem mai fiabil decat synergy drive de la Toyota !
Parerea mea...
Pacat ca Chevrolet au facut Volt ca un EV cu extender dar nu este nici un EV bun (autonomie mica) si nici un semi-electric bun (are bateria mare si grea) !
Daca Chevrolet faceau un sistem (bazat pe Volt) de hybrid non plugin, eu zic ca erau (mai) departe , mai bine !!
Dar asta e... din incercari se invata, cateodata din greseli.
ATENTIE: la temperaturi intre (-10;-20) grade C !!!!
Coada vacii s-ar putea sa reprezinte ceva peiorativ pentru hipsterii dependenti de tehnologie de teapa ta.
Masini electrice au existat decand e lumea, DIn cand, in cand moda asta revine. Columbia (sigur n-ai auzit de astia pana acum) producea masini electrice inca din' nainte de al doilea razboi mondial. DKV au facut si ei masini electrice ca si multi alti porducatori. Au vandut cateva si gata, pa! Este posibil ca acum sa se vanda ceva mai multe hipsterii de teapa ta fiind o categorie in crestere. Dar perioada in care vor inlocui definitiv masinile conventionale, va fi muuuult mai lunga decat credeti voi. Exemplul cu aparatul de fotografiat este unul cat se poate de stupid. In Siberia sau in Alaska poti merge cu un aparat foto digital, dar nu poti merge cu o masina electrica. Asa ca cei care se grabesc sa cante prohodul motoarelor conventionale se cam grabesc!
Ai inca ceva! Daca lumea e atat de disperata dupa masini electrice, de ce singurul porducator exclusiv de masini electrice are probleme ?
https://www.forbes.com/forbes/welcome/?toURL=https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2017/11/03/investors-calm-about-tesla-loss-model-3-problems-but-some-worry-about-long-term/&refURL=https://www.google.ro/&referrer=https://www.google.ro/
Si prius a fost produs de nisha dar au incecat si a mers bine, a incercat si tesla si bubuit (luand in calcul ca este producator nou si masina costa de 3x cat un prius dotat).
este Norvegia plina de ele...poate peste 10-15 ani o sa ajunga si o dacia electrica la 10k euro ca altfel numai la salon o sa urc in una.
Ce intelegi cand spui "a bubuit"? Cand vanzarile bubuie, producatorul are profit, nu e cazul cu Tesla. Ai citit vreo statistica care sa-ti spuna ce procent reprezinta masinile electrice in state? Deocamdata cea mai bine vanduta masina in USA este seria F de la Ford. Iar, din cate stiu eu, aceasta nu are o varianta 100% electrica....Iar daca totusi are vanzarile acesteia sun total nesemnificative daca le raportam la vanzarile hibridelor sau a masinilor ce utilzeaza carburanti conventionali
Tesla e un experiment care a prins partial, pentru ca e clar ca e un brand cu preturi premium. Vand mult in California si in Norvegia, state cu venituri foarte ridicate si bonusuri mari in cazul achizitionarii de electrice. Vanzari notabile si in Franta si Germania. In 2016 productia a fost de aproape 84.000 auto.
Leaf si Bolt au sanse foarte mari, dar pana piata electricelor nu va ajunge la cel putin 10% in Big 3 (China, SUA si UE) nu putem vorbi de ceva foarte inspaimantator pentru masinile cu motorizari clasice.
Singurul mod prin care se poate face o fortare sunt normele si interdictiile care vor aparea dupa 2020 si mai ales dupa 2025 in toate tarile civilizate. Ar fi un ajutor dat electricelor, asa cum in anii '90 guvernele europene au dat un ajutor diesel-ului, care altfel nu avea nicio sansa in cazul automobilelor personale.
Reveniti-va la lumea reala tata!
In restul lumii contreaza 1.Pretul de achizitie, 2.Fiabilitatea, si apoi restul. Pe piata asta motorul pe penzina va ramane mult timp la putere dar nu chiar pentru totdeauna.
In lumea civilizata guvernele impun reglementari tot mai stricte pentru poluare si/sau bonusuri pentru electrificare ceea ce impinge dezvoltarea electricelor destul de puternic (cu toata reticenta producatorilor).Desi la momentul asta masinile electrice nu sunt inca o solutie de masa cred ca exista suficient interes si fonduri alocate pentru ca in urmatorii 5 ani sa apara solutiile care vor face masinile electrice fezabile (si aici ma refer la bateriile alea cu incarcare rapida si capacitate mare). Si de atunci cred ca va incepe numaratoarea inversa pentru termice ca solutie mainstream. Ele vor ramane mult timp in uz, dar ca solutii de nisa.