Odată cu noua generaţie, Corolla este mai aproape de Auris din punct de vedere estetic, dar cele două modele sunt diferenţiate uşor încă de la nivelul părţii frontale. În timp ce grila radiatorului lui Auris are un singur set de benzi, Corolla plusează cu un set de trei benzi paralele, plasate pe ambele părţi ale siglei care marchează centrul grilei radiatorului.
Cele trei benzi au un design care continuă înspre blocurile optice, alungite la rândul lor înspre grila faţă. Bara de protecţie faţă şi proiectoarele sunt şi ele diferite faţă de cel ale lui Auris, dar design-ul este păstrat în linii mari.Interiorul celei de-a 11-a generaţii a lui Corolla prezintă aceeaşi planşă de bord ca în cazul noului Auris, semn că japonezii au decis că nu are sens să diferenţieze interioarele celor două modele compacte din portofoliul lor. În ceea ce priveşte posteriorul noului model, Corolla are un aspect diferit, similar cu cel al berlinelor Toyota vândute în SUA şi cu cel al noului Avensis. Propulsoarele oferite în gama Auris vor fi preluate de Corolla în mare parte, după cum va fi cazul şi elementelor din capitolul "tehnologie". Gama Auris include propulsoare care dezvoltă între 90 şi 132 CP, alături de o versiune hibridă, al cărei debut în gama Corolla nu este confirmat încă. În orice caz, japonezii se pot mândri cu o evoluţie plăcută la nivel estetic pentru Corolla, noua generaţie având un aspect mai modern decât al predecesoarei sale.
Via Toyota
- aer conditionat...in poze e bi-zona si automat. Ar putea fi cel mult la prima versiune de echipare single-zone.
- "comutatorul" ar putea fi broasca de la cheie
- despre interiorul "jenant" si ceasul "antic" nu comentez....nu ma pot eu...in gusturile tale
pare-se ca si toyota merge pe principiul "să se revizuiască, primesc! dar să nu se schimbe nimica..." cu toate ca designul se inscrie in noua abordare. Bordul ala e cam neergonomic (cel putin la auris ma cam intind dupa butoane) feelingul, in schimb, este ok. O usoara senzatie de mobilier (?!). Ca si VW japonezii nu vor sa (isi) iasa din tiparele obisnuite. Dar motoarele astea imense tot n-am sa le pricep...
Despre fiabilitate...no comment. Sunt sigur ca fiecare (inclusiv razvanis) isi cumpara masina (NOUA) dupa ce se documenteaza, citesc si analizeaza toate clasamentele, fisele de produs ori brosurile si documetele secrete ale concurentilor.
Din partea mea, per total, o nota de 8 pentru Corolla. Bun da' nu stralucit.
Daca tot esti fan ai bunul simt sa lasi impresia ca ai depasit stadiul de euglena verde.
sincer nu ma prea atrage design-ul exterior.....cel putin din lateral masina nu are nici un fel de identitate.....apai cu materialele de la bord care nu siguranta nu se apropie de calitatea Vw.......si in plus orice Toyota va ramane o masina plictisitoare......in afara de '86-le'
Esti curios ca nu vezi Toyota Corolla prin EU, pai tu esti orb de asta nu vezi,esti din dinastia a 14-a , rupt in 14. E plina lumea de Toyote. Daca te mai documtezi si tu din '' documentare '' la TV vei vedea numai Toyote , LA ORICE EMISIUNE DESPRE NATURA. Dar tu nu esti un fan, ci un fanatic beat .
PT Corolla reprezinta varful de lancie in acest segment.
O masina de familist PERFECTA.
O masina pt tinerele femei perfecta.
O masina pt pensionari perfecta.
Azi am vazut una inchiriata de un albastru deschis deosebit de frumos.
O masina care emana filozofia Toyota foarte mult.
Calitate si simplitate.
Banzai!
Cu cateva exceptii, japonezii (toti) parca fac in ciuda eforturilor mele de a le intelege designul si de a-l aprecia. Nu pot, pur si simplu...
dragilor, ia uitati-va asa de curiozitate la legatura de mai jos, adica kia optima ... priviti modelul din spate si apoi holbati-va la "noua" corolla !!! "copy-paste" indubitabil ... atit ca au redus dimensiunile ... cine site, poate japii-l platesc pe schreier sa le deseneze si lor ligheanele !
http://www.kia.ca/pages/showroom/gallery.aspx?model=optima&show=ext
apoi chiar ca-s de plins !!! dar ... cine-o place o ia ... cine nu ... se duce la altii ... ca cei ce-o cumpara, sigur nu se uita la aspect int/ext ci au ei alte criterii ...
drumuri bune s-aveti !
@mip, hm, stii ca ai dreptate? Bine, am putea remarca o oarecare diferenta intre forma blocurilor optice ale lui Optima si Corolla.
Nu ma mira ca doar @AndreiRN a superlativizat Corolla, cum, de fapt, procedeaza regulat in privinta Toyotei. Sincer, design-ul exterior a evoluat surprinzator de mult in curtea Toyotei, dar bordul......la naiba, si eu as putea proiecta unul mai atractiv folosind doar degetele de la picioare. As putea enumera marci si modele din anii '80 care sa-ti "ia fata" mai abitir decat aceasta "noua" Corolla......Nu-mi imaginez eventualitatea ca departamentul "artistic" din cadrul mastodontului japonez sa nu fi receptat pana acum referintele critice ale milioanelor de fani/clienti si sa nu fi purces la reconditionarea conceptiilor strict privitoare la forma si impresia bordului doar fiindca ar pune pret pe conservatorism anost (sau pe conservarea anostitatii?). Adica, in termeni de specialitate, design-ul trebuie evaluat (si apreciat) ca un concept integral si integrat, nu?! Mi-amintesc de defunctele Oldsmobile si Saab, care incercau sa ofere "totul la pachet" : tehnologie, aerodinamism, performanta, sportivitate, estetica, siguranta si - bomboana de pe tort - fiabilitate......Ca n-au reusit intotdeauna, n-a fost vina lor, disparand din prim-plan din cauza unor obtuzati rauvoitori plasati in cea mai bantuita cladire din lume.
Acum am devenit obsedat de siguranta, fiind determinat la o asemenea conversie psihologica atat din cauza inmultirii evenimentelor rutiere fatale, cat si datorita impactului emotional (greu de evitat) nascut odata cu revelatia bruta a testelor IIHS. Sub acest aspect deosebit de important, Toyota mai are de invatat (@Mafia --- aka @Pinguinul_nuclear --- sa stii ca nu-i o rusine sa-ti recunosti "fail"-ul intr-un domeniu anume......conteaza doar s-o faci si sa vezi ce ai putea remedia, nu?), iar primul "profesor" la care ar putea apela cu incredere concernul nr.1 la vanzari globale ar putea fi identificat sub pielea unei cvasi-subsidiare: Subaru! Pana si pictograma interioara a lui Subaru arata mai stilata :) Aia oricum nu sunt in toate mintile, mizand pe 4x4 inaintea "premierei" lui Audi si despicand aerul cu "boxer"-ul lor anti-vibratii.
In final, desi sunt putin mahnit de duritatea evidenta exprimata la adresa Toyotei de cei trei prieteni ai mei de pe taram american (nu ca eu as fi mai ingaduitor cu Toyota), ma declar optimist (ciudat termen pentru felul meu de a fi) in sansele acestei MARI corporatii de a multumi exigentele cat mai multor iubitori de automobile, incluzandu-i si pe cei care practica din sange "departajarea calitativa pe criterii continentale" (cei mai multi dintre noi, hahahahahaha --- daca imi permite @AndreiRN folosirea fara consimtamantul lui a unei expresii specifice lui, devenita deja trademark pe AM).
În ciuda încercărilor de abordare din partea mai multor producători de autoturisme '' de spetza Toyotei '', pot spune fara probleme ca Toyota este printre singurii producatori care beneficiază de echipamentele de calitate ultra-înaltă produse si testate la standarde riguroase. Si nu numai ! Dupa cum probabil stim cu totii, Toyota Motor Corporation acorda prioritate maxima calitatii autovehiculelor sale, astfel incat performantele autovehiculelor Toyota sunt monitorizate in centre specializate de monitorizare a performantelor printr-o varietate de surse, astfel este posibil ca uneori ei sa constate cazuri in care o anumita componenta sa nu corespunda integral standardelor lor stricte. De aici reiese o fiabilitate exemplara. In concluzie ma astept ca si aceasta Corolla sa dispuna de acelasi tratament extensiv de testare. Cat despre partea de design, si calitatea materialelor de la interior, nu pot sa comentez pana nu o voi vedea si nu o voi testa in realitate. Asa mi se pare cel mai corect !
Interiorul eu il consider un regres fata de generatia precedenta din punct de vedere al design-ului si a ergonomiei. Calitatea perceputa a materialelor ramane de vazut.
Sper sa vedem si o inprospatare in gama de motorizari. Ceva benzinare turbo ar ajuta mult la imaginea pe piata europeana, desi Toyota nu cred ca mizeaza pe asta.
@Samba
"corect" nu are grade de comparatie.
Cu motoarele astea vechi de 20 de ani, testate si verificate nu ai cum sa dai gres precum altii care scot motoare de dragul de a lansa ceva nou pe piata.
PS: 1. Corolla e cel mai bine vandut model auto din lume.
2. Toyota e cel mai voloros brand auto din lume.
PUNCT. Puteti sa comentati cat vreti despre cat de nashpa arata si cat de plictisitoare sunt motoarele si sa va luati ce vreti. Realitatea e ca Toyota e ceva aparte. Prefer 90 CP "pur sange" de la Toyota decat 115 CP "obositi" de la altii.
Sa-mi trag una....Dar de fiabil,poti sa ne spui de fiabilitatea ta? Shogunule,in ultima saptamana nu prea ai mai fost pe aici.Ai fost mahmur dupa Ziua Copilului?
Auris 2 mi s-a parut clar un avans fata de Auris 1, insa in continuare materialele din interior sunt medii, bordul hai sa zicem ca te obisnuiesti cu el, insa ergonomia este iarasi un punct slab.
Deci eu zic ca e inainte de toata o masina tipic Toyota, adica fiabila.
Si cred in continuare ca cea mai buna afacere cu o Toyota o faci daca o iei la mana a doua. Imaginea de marca nu e la fel de buna ca a unei Jetta de ex, iar asta inseamna un pret mai mic. Plus ca este o masina foarte fiabila. Iar un pret mic, o fabilitate de top, plus dotari ok sunt trei argumente foarte serioase atunci cand alegi un sh, Practic un sh care a dovedit de multi ani ca nu iti face probleme este deja un foarte mare avantaj. Dar romanul "stie" el ca intretinerea unei Toyota este foarte scumpa si oricum nemtii fac cele mai bune masini.
Dar e mai bine asa. Sansele sa-mi iau o Corolla cu cateva mii de euro mai ieftina, mai putin rulata si foarte fiabila sunt asadar mult mai mari. De-asta uneori e frumoasa Romania. :)
In rest, aceleasi motoare reciclate si obosite, ceasul de bord din anii '80, materialul de pe scaune dintre piele ce pare desprins dintr-o canapea de pe vremea lu' Nea Nicu, toate astea vor face deliciul oamenilor conservatori in prag de pensie.
Inteleg, fiabilitate, robustete, dar chiar in halul asta trebuie adusa?
Parere personala si subiectiva, nu-s neaparat prost daca n-am o parere ca a altora, cum nici altii, din prespectiva mea, nu-s prosti daca au o parere diferita de a mea.
Faptul ca Toyota e lider mondial la vanzari si ca e cel mai apreciat brand auto in lume reprezinta pentru tine un fundament destul de bun pentru ideile mele "obosite".
Sau faptul ca la fiabilitate Toyota sta destul de bine comparativ cu alte marci europene ? Probabil ca tu nu stiai, dar Corolla e cel mai bine vandut model de autoturism din lume. Asta pentru ca sunt multi cu "idei oboosite" ca mine care mai vor si masini, nu chestii cu care sa te dai smecher. Bi-turbo, n-turbo, numai turbo aveti in cap. Cred ca de atatea turbine nu au loc si neuronii.