Constructorii japonezi domină autoritar topul celor mai vândute mașini din lume în prima jumătate a anului, potrivit unui raport publicat de compania de analiză Jato.
Sursa citată a analizat datele de vânzări din cele mai importante 53 de piețe mondiale, iar Japonia ocupă primele 4 poziții în clasament.
Toyota Corolla a devenit cea mai vândută mașină din lume în primele șase luni ale anului cu aproape 515.000 de unități, după o creștere cu 4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Performanța are la bază atât faptul că Toyota a reînceput să vândă Auris sub numele Corolla și pe piața europeană, cât și a faptului că modelul este disponibil într-o gamă variată de caroserii.
Între timp, poziția a doua este ocupată de Toyota RAV4, care este practic cel mai vândut SUV din lume, cu aproape 435.000 de unități. SUV-ul japonez a înregistrat o creștere de 12% datorită vânzărilor bune din China, Europa și Mexic. Interesant este că următoarele două locuri din clasament sunt ocupate exact de rivalii tradiționali ai celor două modele din top, și anume Honda Civic (405.000 de unități) și Honda CR-V (392.000 de unități).
Poziția a cincea îi revine pick-up-ului american Ford F-150. Până în acest an, Jato calcula la un loc vânzările tuturor modelelor Ford din seria F, inclusiv F-150, F-250 sau F-550, motiv pentru care Ford F-150 era considerat cel mai vândut model din lume.
Singurul constructor european prezent în top 10 mondial este Volkswagen, prin cele două modele de referință ale sale, Golf și Polo, care ocupă locurile 6 și 7. Ambele modele germane scăderi de peste 14% la vânzări, la fel ca și Nissan X-Trail (comercializat drept Nissan Rogue în SUA), care ocupă locul 8.
Top 10 este completat de două modele care se comercializează preponderent în Statele Unite, și anume Toyota Camry și Nisan Sentra.
Loc | Model | Vanzari | Crestere |
1 | Toyota Corolla | 514.454 | 4% |
2 | Toyota RAV4 | 434.906 | 12% |
3 | Honda Civic | 405.142 | -2% |
4 | Honda CV-R | 391.534 | 16% |
5 | Ford F-150 | 371.165 | 0 |
6 | Volkswagen Golf | 344.603 | -16% |
7 | Volkswagen Polo | 331.351 | -14% |
8 | Nissan X-Trail / Rogue | 330.521 | -16% |
9 | Toyota Camry | 326.351 | 4% |
10 | Nissan Sentra / Pulsar | 330.521 | 5% |
Via Jato
Care se vând pe bandă rulantă ???
Dar proştii de europeni stau cu aia-n mână ca la 1900 toamna ???
La stick mă refer...
Am crezut ca germanii sunt cei mai tari si ce fac ei e cel mai bun.
Diesel rullz :))
Atat Toyota cat si Honda din top sigur sunt majoritatea versiuni diesel, de asta se cumpara :)
Unde s-a pierdut acum?
Japonezele (dar si Koreenele) se vand bine pentru ca sunt prezente in toata lumea, si pentru ca au o reputatie pentru fiabilitate.
In europa insa, unde conteaza mai mult alte aspecte (design-ul, calitatea perceputa a interiorului, pachetul tehnologic si taxele pe cilindree/emisii) vanzarile sunt mai slabe.
In restul lumii majoritatea cumpara oricum benzina, asa ca trecerea la hibrid i-a ajutat sa scape de costurile de dezvoltare a motoarelor diesel.
f150 e anomalie rau..
Iar rav, ultimul articol din automarket despre suvu asta ne a relevant calitatea slaba a fabricatiei si a materialelor. Masini lowcost pentru mase.
Mai rasfirati, baieti, mai dati cu apa rece pe fatzau. Japonezele sunt intr-adevar masini bune, nu contesta nimeni, dar eu intamplator am vazut cateva Corolle - imbatranesc urat. Dupa niste ani, nu f multi, arata ca niste rable din Mexic. Asta e problema lor in general, nu numai la Toyota. Japonezele nu "se tin" in timp. In loc sa arate ca Heidi Klumm la varsta mijlocie, arata ca Daniela Gyorfi. :)
N-am avut si nici nu intentionez sa-mi cumpar vreun VW, dar hatereala este maxima, VW se axeaza pe Europa, acolo unde este lider, iar grupul VAG sta foarte bine si global.
Cat despre " taranii " romani care prefera VW la mana a doua, in mare parte acele persoane sunt pragmatice, stiti de ce ? Pentru ca la rablele lor de masini GASESC PIESE, de la multi producatori aftermarket, pana la originale si in cele din urma dezmembrari, desigur ca sunt unii care nu stiu altceva decat Passat, indiferent de situatie, dar cred ca reprezinta minoritate.
Honda CV-R = incorect
corect e : CR-V
n-ar fi rau sa verificati si corectati ...
drumuri bune s-aveti !
215.539 Corolla in 2019 doar in China
70.807 Corolla in 2019 in Europa ...
restul sint piete mai mici ...
uite-aci :
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/toyota/toyota-corolla-sedan/
@Edikk ...
las-o balta cu CVT-urile alea;
de cind Honda a introdus CVT si motoare turbo le-a scazut rating-ul fiabilitatii ...
nissan a avut belele la greu cu ele ...
de vreo 3 ani a inceput si Subaru ... nici alea nu au pornit cu dreptul, dar se pare ca le-au mai deres ...
scopul CVT e acela de a tine motorul intr-un regim de turatie optim, pt un consum scazut ...
constructia CVT e mai simpla, mai ieftina de fabricat ...
randamentul CVT e muuult mai mic decit la o cutie automata clasica ... si cu muuult mai mic decit cel al unei cutii manuale ... daca tin bine minte, pierderile de energie la manuala sint pe la 20%, la cele automate 30% ... CVT are de vreo 35-40% ... daca nu mai mult ...
e normal sa fie asa, pt ca frecarea de rostogolire dintre doi dinti succesivi e inlocuita cu o frecare de alunecare a unui lant pe niste cilindrii ... practic toata masina e miscata de un lant, dar ala nu se rostogoleste pe dintii unor pinioane ci aluneca pe cilindrii cu suprafete drepte, nu-s dintati cilindrii aia !
(personal am avut nissan, iar cind a trebuit s-o schimb nu am mai luat nissan doar pt ca au bagat CVT !!! am preferat sa merg pe Hyundai, ei au scos cutii automate cu 6 viteze ... si-s mult mai bune; per total, de Hyundai sunt mult mai multumit decit de Nissan, si vb dpdv al unui proprietar care a tinut nissan 12 ani si am Hyundai de 8, cu Hyundai am facut 195.000 km ...)
ti-am mai scris pe aci ...
cei care cumpara Corolla si Civic sunt "proletari" (cum sunt si eu) vorba cuiva ...
se doreste un cost pe km minim !!!
nu conteaza materiale, finisari, performante, etc ...
Rav-4 a scos modelul nou acu si se vind f bine ...
l-au desenat oarecum dupa formele lui 4Runner si l-au facut la scara micsorata ...
drumuri bune s-aveti !
Ma intreb cati dintre ei chiar au condus toate masinile astea, caci si ele difera de la una la alta. Chiar asa le-ati condus voi pe toate? pfff,,,
Si daca dieselul e cam pe duca, ce credeti ca or sa faca manufacturierii? Pe langa hibride sau electrice vor trebui sa vina cu ceva chiar daca dieselul o sa fie interzis. La un SUV de 2 tone nu crezi ca un CVT ar avea mai mult sens? Mai ales ca nu faci liniute cu el....Sa-i vad atunci pe marii cunoscatori cu parerea....
pe-acipe la mine cei care iau suv-uri de 2 tone mai fac din cind in cind si liniute, dar le pun la tras de rulote/remorci ...
cei care le iau sint atenti la specificatiile tehnice, in special la capacitatea de remorcare prescrisa de constructor ...
daca are omu' o rulota de 4000 livre, atunci cauta masina care sa fie capabila de tras macar 5000, ca deh, rolota aia se mai incarca cu cite ceva inainte de a pleca la drum si limita aia e atinsa prea usor.
in primii 5 ani dupa introducerea cvt-urilor, nissan, nu dadea nici o limita maxima pt tractiunea rulotelor/remorcilor pt ca dp lor dv era contraindicat ...
plajele min si max de turatii ale cvt-urilor sunt mai restrinse ca in cazul unor cutii automate cu 6 sau 7 viteze ... chiar daca au rapoarte nelimitate intre ele, diferentele de consum sint destul de mici, daca nu chiar neglijabile; de aceea constructorii care nu au incredere in ele, prefera sa puna cutiile clasice, cu nr mai ridicat de rapoarte (6,7,8,10 chiar); ford a fost mi se pare primul constructor care le-a introdus la scara mare ... dar dupa vreo 2 ani au renuntat la ele si au pus cu 6 viteze; acu s-au asociat cu GM si au produs cutii cu 10 viteze ...
no offence man ... drumuri bune sa ai !