Toyota continuă să fie cel mai bine vândut constructor auto din lume

de Sebastian Toma
Marti, 29.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota rămâne cel mai bine vândut constructor de automobile din lume, reuşind să-şi depăşească din nou rivalii de la Volkswagen şi General Motors.

Esential 9.96 milioane de unitaţi este estimarea de vânzări a concernului Toyota la nivelul anului 2013, spun analiştii din industrie.
Toyota Motor Corporation a reuşit să vândă 7.412 milioane vehicule în primele nouă luni ale anului curent. Potrivit Reuters, constructorul japonez este din nou cel mai bine vândut producător de automobile din lume, depăşind General Motors şi Volkswagen şi în acest an. Vânzările GM au crescut cu 4.7 procente în primele nouă luni ale anului, în timp ce vânzările Volkswagen Group au crescut cu 4.8 procente, dar rezultatul nu a fost suficient în niciunul din cazuri pentru a depăşi colosul numit Toyota, care a crescut cu numai 0.1 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Toyota a reuşit să-şi recupereze coroana în clasamentul vânzărilor după ce era pe locul trei în 2011. La vremea respectivă, constructorul japonez fusese afectat de dezastrele naturale din Japonia şi Thailanda, precum şi de o campanie de rechemare în service.

General Motors redevenise, pentru scurtă vreme, cel mai mare producător de automobile din lume, urmat de concernul Volkswagen.

Rezultatele de vânzări ale Toyota Motor Corporation includ rezultatele obţinute de Daihatsu şi Hino, alte două mărci din portofoliul companiei japoneze, pe lângă divizia de lux de la Lexus. În timp ce în primele nouă luni ale anului, vânzările au crescut cu 0.1 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ultimele trei luni ale anului sunt aşteptate să aducă o creştere de două procente faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012, fiin aşteptate vânzări de 9.96 milioane unităţi. Cel mai important rezultat pentru Toyota în 2013 va fi profitul operaţional, estimat la analiştii din industrie la 615.5 miliarde de yeni, aproape dublu faţă de rezultatul din 2012.

Via Reuters

Comentarii (19)

  • Asadar Toyota creste in medie cu 1% pe an sa zic, cu toate ca 0.1% in 9 luni este foarte putin, deci nici 1 % nu va avea pe tot anul, chiar daca pe ultimele 3 luni va creste cu 2 %, iar GM cu 4.7% si VAG cu 4.8%, deci cati ani mai poate rezista Toyota pe primul loc? Ceilalti recupereaza mai repede decat poate creste Toyota.
    22 15
  • GM a fost pe primul loc mai bine de 70 de ani,acum a luat un concediu de cativa ani,cu siguranta in urmatorii ani va detrona Toyota si isi va recapata coroana.
    16 17
  • @dan_grc
    Automarket a uitat sa mentioneze ca vanzarile VW Group nu includ vanzarile Scania si MAN, asa cum specifica articolul original Reuters ( Scania si MAN vand anual in jur de 200,000 de unitati ) . Toyota in comparatie cu GM si VW Group are o mare problema care cel putin pe termen mediu nu va fi rezolvata si anume piata chineza ( cea mai mare piata auto din lume ), unde atentie atat GM cat si VW Group vand cu peste 2 milioane de unitati anual mai mult decat Toyota ( si Hyundai vinde mai multe masini decat Toyota in China ) . Problema pentru Toyota cat si pentru ceilalti constructori japonezi nu o constituie masinile in sine ci disputele diplomatice foarte dese dintre Japonia si China . Marul discordiei il constituie niste insule nelocuite detinute de China si revendicate de Japonia . In acest week-end prim-ministrul nipon Abe iar a incins spiritele prin declaratiile sale si prin deplasarea de nave militare aproape de apele teritoriale chineze . Prin urmare, nu ar trebui sa mire pe cineva daca si in aceasta saptamana vom citi stiri despre showroom-urile producatorilor japonezi in China care au fost devastatate de protestantii chinezi asa cum s-a intamplat de foarte multe ori in trecut .
    19 8
  • @dan_grc

    daca se pastreaza trendul anual de 4,6% (GM) respectiv 4,8% (VAG) si doar 0,1% (Toyota) La anul GM trece pe 1, urmat de Toyota si pe 3 VAG. Iar peste 2 ani GM, VAG, Toyota. Sampania mai poate astepta cel putin 3 ani.

    Toyota practic si-a atins maximul de crestere fiind in zona de saturatie, procentele fiind destul de clare in sensul asta. Pe de alta parte, in urmatorii ani GM si VAG urmeaza sa ajunga exact acolo unde este acum Toyota dar ma indoiesc sincer ca procentele vor ramane la fel de ridicate.

    Mai sugestiv era exprimarea profitului in USD (aprox 6 miliarde) decat in yeni
    11 14
  • te sapa rau treaba asta...dupa cum vad
    12 16
  • Ghionea
    Ca vor, ca nu vor unii ( Dan Grecu )......Toyota este şi vă fi in continuare number one, fiindcă iată ca mai sunt şi pasionaţi adevăraţi care ştiu ce înseamnă o marca bună....
    17 20
  • Toyota are succesul de a fi number one.
    14 18
  • sunt cativa insi pe aici carora le sta in gat toyota, cred ca nu dorm noaptea ca e pe primul loc;nu inyteleg cu ce-ar fi mai buna viata lor daca ar fi vw pe locul 1; e...greu la deal
    19 16
  • E o vorba la romani: nu mor caii cand vor cainii.
    Asa si cu Toyota vs ceilalti.
    GM si fratii sai de faliment din State au primit un cec in valoare de 25 miliarde de la guvern, doar pt ca au fost intr-atat de prosti incat sa faca ce vor ei fara sa se gandeasca la consecinte. Au distrus un oras intreg, Detroit aproape ca nu mai exista.
    Volkwagen n-are nici cel mai elementar respect pt client si asta se vede din momentul in care iti configurezi masina. Imi aduc aminte acum 5 ani cand m-am dus sa ma interesez de o Fabia, aveau model de baza fara capac la tropedou si cu doua gauri in consola pe post de lipsa radio cd. Iar la VW, daca te apucai sa o configurezi ca o masina normal, te ducea la pret de premium. Sa nu mai vb de Audi. Pana la urma, m-au pacalit cu o Ibiza si la cat am patimit cu masina aia nu mai vreau sa aud de grupul asta cat oi trai. Defectiuni multiple inca de la 5000 km, tratarea clientului cu fundul, preturi astronomice de service, client care urlau la consilieri si vz ca le-au vandut masini defecte.
    N-am sa inteleg niciodata masochismul asta al romanilor de a cumpara masini care le fac probleme doar pt ca pe capota sta o sigla cu staif.
    Toyota a trecut printr-un scandal monstru cu pedala, i-a batut soarta si cu un cutremur devastator si au revenit bine merci pe primul loc. Si nici macar nu fac mare branza prin Europa. Au si ei problemele lor, normal, dar modul in care le gestioneaza si felul in care se adreseaza nevoilor clientilor e cu totul altfel.
    Nu incearca niciodata sa-ti ia fata cu bling-uri, led-uri, plastic cu spuma pe bord sau mai stiu eu ce inutilitati. Ofera ce tb sa ofere si ce se cere, intr-un pachet bogat la un pret decent. PT asta au respectful meu.
    Cand ii vad pe unii ca abia asteapta sa "deschida sampania" pt a se bucura de raul altuia, ma ia cu greata. Ori aveti toti actiuni la VW, ori sunteti spalati complet pe creier.
    Oricum, am incetat sa mai gasesc justificari logice la afirmatiile unora, totul se face patimas si instinctual in tara asta, niciodata cu capul. Bucuria noastra e necazul altuia.
    25 14
  • in loc sa te bucuri ca poti dormi ...deci daca ar fi vw pe 1...n-ai dormi tu.logic ,nu?
    11 9
  • Este unul cu toyota number one pe aici, adica de mai multa vreme, el nu mai poate dormi noaptea daca nu repeta acest lucru la nesfarsit, stii ce zic? Chiar crezi ca intereseaza pe bune cat vinde toyota, vag sau gm? Eu zic ca pe majoritatea nu-i intereseaza.
    18 4
  • Adevar graiesti. Imi pare foarte rau de Romania si cum va ajunge ea cu acesti spalati pe creier care nu vad decat masini germane si atat. Si stiu sa ''desconspire'' pe altii. Unii dintre ei poate nu au condus cu fata cat am condus eu cu spatele, in schimb stiu sa critice marcile pe care nu le-au condus si sa le laude numai pe cele care le-au condus, adica second hand-uri vechi si toate cojile pe care strainii le arunca le cumpara romanasii, evident cu simbolul BMW.....patethic.
    7 16
  • @ vianu
    Toyota este numarul 1 in lume datorita pietei din Asia ( mai putin China ) . In Europa Toyota sta foarte prost fiind la vanzari la nivelul Skoda si fiind depasita la vanzari de catre Audi, BMW si Mercedes . In China sta prost fiind depasita categoric de GM si VW dar si de catre Hyundai , idem in America de Sud ( Brazilia este a patra piata a lumii ca numar de masini vandute ) . In India este mult in urma Suzuki ( detine 50 % din piata auto indiana ) si Hyundai, cei mai importanti jucatori locali . Acum sa vedem pietele in care Toyota este puternica . Desi este numarul 3 la vanzari in SUA ( dupa GM si Ford ), piata americana este cea mai importanta pentru Toyota pentru ca asigura, 80 % ( !!!! ) din profitul global Toyota . Japonia este piata in care Toyota practic are monopol la vanzari cu o cota de peste 65 % ( aici un rol foarte important il are Daihatsu care impreuna cu Suzuki practic detin cel mai vandut segment de masini din Japonia si anume kei-cars, masinile cu motoare de maxim 660 cmc ) insa nu cu o mare importanta la profit . Piata auto care practic face ca Toyota sa fie numarul 1 mondial la vanzari este Indonezia ( o tara cu 200 milioane locuitori si cu o crestere economica foarte mare ) . Daihatsu detine peste 50 % din piata fiind urmat de Suzuki si .... Toyota . Pe aceasta piata atat GM cat si VW au vanzari simbolice . Asadar exista spatii de manevra pentru fiecare din cei 3 mari jucatori mondiali pentru a se extinde in viitor . Toyota poate incerca sa avanseze in Europa , China si America de Sud , VW in SUA si Asia ( in afara Chinei ) iar GM in Europa ( nu cu mult timp in urma Opel avea o cota de piata similara cu marca VW, acum risca sa fie ajuns din urma de Audi, BMW si Mercedes ) si Asia ( in afara Chinei ) .
    14 2
  • kim kardashian, lady gaga, taiota, sex & the city etc etc.
    Unii intorc capul scarbiti, altii se masturbeaza in fata lor. Chestie de gusturi, educatie.
    7 5
  • Iar ai venit distrusule pe aici cu service-ul tau? Ai luat o scurta pauza de tratament si te-ai intors?
    9 6
  • @@vianu..foarte intersante cifre si situatii pe care le stiam. :)

    eu nu am facut decat un calcul cu regula de 3 simpla tinand cont de trendul din ultimii ani ai GM, VAG si Toyota.

    Nu contest ca Toyota are loc sa creasca dar procentele constante de sub 3% arata o saturatie. Se ajunge la "orizontala" graficului. Sunt sigur ca stii despre ce vorbesc. Daca trendul se pastreaza sau nu doar viitorul ne poate spune.

    @zarnasteanu... rare comentariile tale si ABSOLUT inutile pentru un ultilizator inregistrat. Cred ca ai o suparare neexprimata in viata reala si aici e locul unde vrei sa te ....cum ziceai tu? sa te mastur....?
    7 5
  • @dan_grc
    Un raspuns pentru tine la intrebarea cati ani mai poate rezista TOyota pe primul loc: inca vreo 1000 avand in vedere ca europenii deschid din ce in ce mai mult ochii :) Chiar daca numarul meltenilor care aduc jafuri germane pe platforma este in crestere, mai sunt si multi care se informeaza si stiu ce reprezinta calitatea japoneza. Cu siguranta o Toyota din punct de vedere al raportului calitate pret este mult mai buna decat un VW, Opel sau ce masina germana vrei tu, asa cum un Lexus este superior unui BMW sau Audi.
    Cu siguranta ai vazut si studiul din SUA si probabil ca ai observat ca Lexus e pe primul loc in timp ce BMW nu stiu unde este ca nu m-am uitat decat la primele 10 pozitii si nu l-am gasit pe acolo, deci este undeva mult prea departe ca sa-l poti compara cu Lexus.
    5 10
  • @vianu. Ma bucur ca-mi tii contul la comentarii. Din pacate nu e si reciproc. Pentru mine deocamdata, esti la stadiul de umplutura pe AM. Bineinteles ca iti stau in gat puisor, asa cum iti stateam si mai demult cand te semnai cu alt(e) nick-uri. Ti-am mai spus, pe tine scrie doar atat. Evolutie zero.
    4 2
  • @@dan_grc
    Sa mori tu ca 1000 de ani? Daca peste cativa ani nu va mai fi pe primul loc n-o sa devii tu cel mai mare dobitoc? De fapt deja esti, 1000 de ani, auzi...
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru