Toyota, cea mai valoroasă marcă auto, abia pe 27 în Top 100 branduri ale lumii
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Studiul Anual BrandZ, efectuat de compania americană Millward Brown şi care oglindeşte valoarea actuală de piaţă a brandurilor din întreaga lume, arată că mărcile auto şi-au pierdut farmecul pe care îl aveau pe piaţă acum câţiva ani. Cel mai bine clasat brand din industria autoturismelor - Toyota - este regăsit abia pe poziţia a 27-a, doar şase mărci auto făcându-şi loc printre cele mai valoroase 100 de branduri ale lumii.
Topul este dominat de Apple, care a depăşit Google în 2011 cu ajutorul unei creşteri de 84% faţă de anul anterior şi a pus capăt dominaţiei de patru ani a companiei de IT. Pe ultimul loc al podiumului se află IBM, care le-a luat faţa giganţilor McDonald's, Microsoft şi Coca-Cola.
La capitolul, auto, Toyota (locul 27, minus o poziţie faţă de 2010) este urmată îndeaproape de BMW, brand care anul trecut fusese cel mai considerat cel mai valoros din industria auto (locul 30, minus cinci poziţii). Urmează, la mijlocul Topului 100, Mercedes-Benz (locul 50, plus 3 poziţii), Honda urmârind Mercedes de pe poziţia a 56-a în clasament (-10 poziţii).
Porsche cade de pe locul 65 ocupat în 2012 pe locul 66 în acest an, ultima marcă reprezentantă a industriei auto în acest top fiind Nissan, care se află pe poziţia a 88-a (minus 4 locuri)."Toyota şi-a recuperat poziţia întâi în clasamentul brandurilor auto, loc pe care l-a pierdut după campania masivă de recall-uri din 2010. Trebuie specificat faptul că sondajul a fost realizat înainte de cutremurul din martie, eveniment care a scurtcircuitat producţia Toyota din întreaga lume", se arată în comunicatul oficial al Millward Brown.
P. | Brand |
Valoare de piaţă (milioane $) |
1 | APPLE | 153.285 |
2 | 111.498 | |
3 | IBM | 100.849 |
4 | McDONALD'S | 81.016 |
5 | MICROSOFT | 78.243 |
6 | COCA-COLA | 73.752 |
7 | AT&T | 69.916 |
8 | MARLBORO | 67.522 |
9 | CHINA MOBILE | 57.326 |
10 | GENERAL ELECTRIC | 50.318 |
... | ||
27 | TOYOTA | 24.198 |
... | ||
30 | BMW | 22.425 |
... | ||
50 | MERCEDES-BENZ | 15.344 |
... | ||
56 | HONDA | 14.182 |
... | ||
66 | PORSCHE | 12.413 |
... | ||
88 | NISSAN | 10.072 |
Clasamentul complet al brandurilor lumii poate fi vizualizat AICI.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
General Motors recheamă 461.839 de vehicule diesel din cauza unei probleme la transmisie care poate afecta funcționarea roților, a declarat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA). (14.11)
-
Geely, compania mamă pentru Zeekr și Lynk & Co, a pregătit o restructurare în cadrul companiei. Prin urmare, Zeekr este gata să preia controlul asupra celor de la Lynk & Co. (14.11)
-
Ford se vede nevoit să reducă din producția modelelor sale electrice pentru Europa, din cauza cererii scăzute. Constructorul american dă vina pe "deteriorarea rapidă a condițiilor de piață pentru mașinile electrice." (14.11)
- Hyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul Renault Clio
- Mazda confirmă viitoarea generație CX-5 și un nou motor Skyactiv-Z
- Noul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de ore
O sa pun si versiunea celor de la Interbrands:
1.Coca-Cola
2. IBM
3. Microsoft
Topul complet il puteti gasi aici: http://www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx
@Bethurbazal acum 10 ani Apple nu intrase puternic pe piata din Europa. In America e altceva, Apple de mult timp este considerata o companie puternica.
Intradevar Interbrand nu a scos inca topul pe 2011, dar iti imaginezi ca Apple nu are cum sara de pe 17 pe 1, si sa depaseasca giganti ca IBM, Coca-Cola, Google, Microsoft, McDonalds etc etc.
2011: http://www.brandz.com/output/
2010: http://www.brandz.com/output/brandz-top-100.aspx
Am sa ma uit si eu pe topuri mai in detaliu. Mie unul mi se pare mai relevant podiumul Brandz decat cel Interbrands intrucat Coca-Cola mi se pare un brand prafuit chiar daca e de mare valoare. Daca acum 20 de ani toti ne doream o Cola (Pepsi sau Coca) acum lucrurile nu mai stau asa cel putin din punctul meu de vedere. Astazi si sa ma bati n-as mai da bani pe o Cola. Apple, Google si IBM mi se par si mie cele mai puternice branduri la ora actuala. Ma voi uita si poate mai scriu unele, altele.