Toyota, cea mai valoroasă marcă auto, abia pe 27 în Top 100 branduri ale lumii
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Studiul Anual BrandZ, efectuat de compania americană Millward Brown şi care oglindeşte valoarea actuală de piaţă a brandurilor din întreaga lume, arată că mărcile auto şi-au pierdut farmecul pe care îl aveau pe piaţă acum câţiva ani. Cel mai bine clasat brand din industria autoturismelor - Toyota - este regăsit abia pe poziţia a 27-a, doar şase mărci auto făcându-şi loc printre cele mai valoroase 100 de branduri ale lumii.
Topul este dominat de Apple, care a depăşit Google în 2011 cu ajutorul unei creşteri de 84% faţă de anul anterior şi a pus capăt dominaţiei de patru ani a companiei de IT. Pe ultimul loc al podiumului se află IBM, care le-a luat faţa giganţilor McDonald's, Microsoft şi Coca-Cola.
La capitolul, auto, Toyota (locul 27, minus o poziţie faţă de 2010) este urmată îndeaproape de BMW, brand care anul trecut fusese cel mai considerat cel mai valoros din industria auto (locul 30, minus cinci poziţii). Urmează, la mijlocul Topului 100, Mercedes-Benz (locul 50, plus 3 poziţii), Honda urmârind Mercedes de pe poziţia a 56-a în clasament (-10 poziţii).
Porsche cade de pe locul 65 ocupat în 2012 pe locul 66 în acest an, ultima marcă reprezentantă a industriei auto în acest top fiind Nissan, care se află pe poziţia a 88-a (minus 4 locuri)."Toyota şi-a recuperat poziţia întâi în clasamentul brandurilor auto, loc pe care l-a pierdut după campania masivă de recall-uri din 2010. Trebuie specificat faptul că sondajul a fost realizat înainte de cutremurul din martie, eveniment care a scurtcircuitat producţia Toyota din întreaga lume", se arată în comunicatul oficial al Millward Brown.
P. | Brand |
Valoare de piaţă (milioane $) |
1 | APPLE | 153.285 |
2 | 111.498 | |
3 | IBM | 100.849 |
4 | McDONALD'S | 81.016 |
5 | MICROSOFT | 78.243 |
6 | COCA-COLA | 73.752 |
7 | AT&T | 69.916 |
8 | MARLBORO | 67.522 |
9 | CHINA MOBILE | 57.326 |
10 | GENERAL ELECTRIC | 50.318 |
... | ||
27 | TOYOTA | 24.198 |
... | ||
30 | BMW | 22.425 |
... | ||
50 | MERCEDES-BENZ | 15.344 |
... | ||
56 | HONDA | 14.182 |
... | ||
66 | PORSCHE | 12.413 |
... | ||
88 | NISSAN | 10.072 |
Clasamentul complet al brandurilor lumii poate fi vizualizat AICI.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
O sa pun si versiunea celor de la Interbrands:
1.Coca-Cola
2. IBM
3. Microsoft
Topul complet il puteti gasi aici: http://www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx
@Bethurbazal acum 10 ani Apple nu intrase puternic pe piata din Europa. In America e altceva, Apple de mult timp este considerata o companie puternica.
Intradevar Interbrand nu a scos inca topul pe 2011, dar iti imaginezi ca Apple nu are cum sara de pe 17 pe 1, si sa depaseasca giganti ca IBM, Coca-Cola, Google, Microsoft, McDonalds etc etc.
2011: http://www.brandz.com/output/
2010: http://www.brandz.com/output/brandz-top-100.aspx
Am sa ma uit si eu pe topuri mai in detaliu. Mie unul mi se pare mai relevant podiumul Brandz decat cel Interbrands intrucat Coca-Cola mi se pare un brand prafuit chiar daca e de mare valoare. Daca acum 20 de ani toti ne doream o Cola (Pepsi sau Coca) acum lucrurile nu mai stau asa cel putin din punctul meu de vedere. Astazi si sa ma bati n-as mai da bani pe o Cola. Apple, Google si IBM mi se par si mie cele mai puternice branduri la ora actuala. Ma voi uita si poate mai scriu unele, altele.