Toyota prezintă conceptul pentru noua generație Aygo: Aygo X Prologue. Acest model este dezvoltat în exclusivitate de către japonezi, spre deosebire de generația precedentă care împărțea platforma cu Citroen C1 și Peugeot 108. Chiar dacă francezii renunță la segmentul A, Toyota nu vrea să se retragă de pe această piață.
În ciuda faptului că în fotografiile conceptuluise observă roți mai mari, mânere ale ușilor ascunse și oglinzi mici, modelul de producție va renunța, probabil, la aceste detalii. Există deja imagini spion în care prototipul aflat în teste a fost fotografiat cu roți mici, mânere clasice la uși și oglinzi retrovizoare mai mari.
Cu toate acestea, noul Aygo este așteptat să înfățișeze un design îndrăzneț și modern. Accesoriile inedite se fac și ele remarcate, cum ar fi camerele de pe oglinzile exterioare. Toyota le denumește „camere de acțiune” și susține că au rolul de a capta momente de explorare. De asemenea, în spatele mașinii se află și un suport pentru biciclete pentru a accentua și mai mult ideea că această mașină este orientată spre populația tânără cu un spirit aventurier.
Ideea de vopsea în două tonuri a fost păstrată de la predecesorul său, fapt ce demonstrează că noul Aygo va putea fi personalizat ușor.
Interiorul și datele tehnice rămân încă un mister.
Pentru Europa, Aygo va avea un motor cu ardere internă, cel mai probabil unul în trei cilindri pe benzină.
Noul Aygo X Prologue va folosi platforma TNGA-B, la fel ca Yaris Cross, și urmează ca modelul de producție să fie prezentat la finalul acestui an sau la început de 2022.
Via: motor1.com
”Mai intru doar să tratez simptomele AM de virusare acută prin electrocutare cronică. :-)
Nici vorbă deci de ”zero emisii” (adică de fapt echivalent 15 tone CO2 per baterie BEV), ci de o prefigurare a viitoarei Aygo !!!
...Care va fi construită pe platforma GA-B redusă (de la Yaris) și NU va fi nici măcar hibridă, darămite electrică..”
Ontopic post-prezentare concept, taioțiștii demonstrează și-n clasa mică un salt neașteptat în departamentul design.
Erau de felicitat fie și doar datorită nerenunțării la segmentul A, dar stilul ăsta dinamic plus fuga de mirajul electrofil vor contrazice și mai abitir - prin succes de piață - aberațiile emise de alții.
(”Segmentul A nu-i profitabil, bla-bla-etcetera.)