La începutul acestei luni, Toyota anunţa revizuiri importante pentru două dintre motoarele sale pe benzină: unitatea de 1.3 litri cu ciclu Atkinson folosit pentru modelele hibride şi agregatul cu trei cilindri şi o capacitate de un litru.
Toyota a prezentat două motorizări noi, de 1.0 şi 1.3 litri
Acesta din urmă va ajunge şi sub capota noii generaţii Aygo, prezentată în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Toyota Aygo - modelul mini japonez completează a doua generaţie de tripleţi
Potrivit constructorului japonez, noua unitate de un litru garantează o eficienţă termică maximă, de 37%, care împreună cu alte soluţii de eficientizare, cum ar fi sistemul start-stop, poate reduce consumul de carburant cu până la 30%, comparativ cu versiunile actuale.Motorul cu trei cilindri va oferi viitorilor clienţi de Aygo o putere totală de 69 de cai şi un consum mediu de combustibil estimat la numai 4.1 litri/100 de kilometri. Unitatea va fi mai uşoară decât precedenta şi va presupune o reducere a fricţiunii mulţumită inovaţiilor aduse de inginerii japonezi.
Propulsorul cu trei cilindri şi o capacitate de un litru va fi introdus treptat şi pe alte modele din cadrul grupului. Aşa se face că împreună cu celălalt motor pe benzină revizuit, unitatea de 1.3 litri, Toyota promite cel puţini 14 variaţiuni de propulsie până în 2015.
heil!
Sunteti intr-o grava eroare cu privire la ambele aspecte, cu tot respectul...
Cati dintre marii producatori europeni aveau in 2005 masini echipate cu motoare mai mici de 1000 cmc?
Exemple de japoneze: Subaru Pleo, Subaru Stela, Subaru Lucra, Daihatsu Mira, Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Daihatsu HI-jet, Subaru Sambar, Subaru Libero etc, etc... Multe dintre ele dateaza din anii '70, cand sa fim seriosi modele europene cu motoare mici erau putine si sporadice (Topolino, 500 si 2CV. Insetta)
Cat despre hibrizi, lasand la o parte faptul ca pe vremea cand Daihatsu producea in anii '80 un hibrid de serie (Charmant) nici un producator european nu se gandea la asa ceva, Prius a fost primul hibrid cu adevarat de succes.
La subiect:
Eu nu pot sa nu ma intreb in ce a constat marea revizuire, in conditiile in care aceasta a dus la cresterea puterii motorului cu surprinzatoarea valoare de 1 cp.
am inteles ca acuma daca te razi in cap, iti tatuezi un crucioi pe mecla si injuri asiaticii iti creste "self estiimu' ", devii mai inteligent si mai superior
deci....
La subiect....probabil ca eficientizeaza functionarea (cel putin asa scrie) poate creste fiabilitatea (sic!) poate ca pu si simplu e un motor mai bun sub aspect tehnic
zic si io
Imi cer scuze. Am vazut ghilimelele, insa m-am gandit doar la sensul strict figurat al cuvantului, respectiv la faptul ca ati vrut sa spuneti ca au copiat, pentru ca de furat la propriu era mai greu.. Nu mi-a dat prin cap ca e vorba pur si simplu vorba de o metafora. Ar fi trebuit sa-mi dau seama ca doar ironizati fanatismul unor citind partea a doua a comentariului dar, recunosc, nu am fost pe faza. Sper sa-mi acceptati scuzele.
tb sa ne mai si destindem...problema e ca sunt oameni care se vor a fi foarte maturi au inca mentalitatea pubertarilor in creierasul carora ideile simple, putine si preconcepute constituie liniile de urmat in viata.
Toate motoarele mici sunt eficiente si bune pe Mitsubishi, Suzuki, Toyota, etc. Asa ca nu mai vorbiti voi de europeni si marci inregistrate.
Da. Se fabrica chiar in aceeasi fabrica. Initial PSA a dat motorul diesel (era un 1.4), iar Toyota a dat benzinaru. Pentru ca acesta din urma inregistra consumuri apropiate de diesel, iar dieselul era mult mai scump, vanzarile masinilor echipat cu propulsorul PSA au fost slabe si de aceea in prezent exista doar aceasta unica motorizare.