Toyota a prezentat Aygo facelift în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Acum, micuțul model dezvoltat de constructorul japonez poate fi comandat și pe piața din România.
Partea frontală a modelului este dominată în continuare de un X desenat cu ajutorul blocurilor optice, însă primește o serie de modificări minore pentru un aspect ceva mai agresiv. Stopurile au fost și ele actualizate, iare caroseria poate fi comandată în două nuanțe noi: albastru și magenta. Standard, niponii oferă jante de 14 inch, iar opțional clienții pot comanda jante cu diametrul de 15 inch.
Toyota Aygo facelift este disponibil atât în versiunea cu 3 portiere, cât și în varianta cu 5 uși. Pe piața din România, clienții vor avea la dispoziție următoarele versiuni de echipare: x-start (3 uși), x, x-cite, x-clusiv, x-connect, x-play, x-sport, x-trend, x-voice și x-wave. Prețul de pornire pentru varianta cu 3 uși este de 9.637 de euro cu TVA.
Toyota oferă pe Aygo motorul de 1.0 litri cu 3 cilindri care produce 72 de cai putere la 6.000 rpm și 93 Nm la 4.400 rpm.
Motorul va fi disponibile fie cu o cutie manuală cu 5 trepte, fie cu o transmisie robotizată (x-shift) tot cu 5 rapoarte.MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | x-start* | x | x-voice |
x-connect | x-sport | x-cite | x-trend | x-clusiv |
1.0 | Benzină 72 CP |
Man5 Aut5 |
9.637 - |
10.307 - |
10.337 - |
11.244 12.094 |
11.804 12.654 |
12.367 13.217 |
12.687 13.537 |
12.907 13.757 |
*singura versiune disponibilă cu 3 portiere |
La interior, Toyota Aygo facelift poate fi echipat cu un ecran tactil color cu diagonala de 7 inch. Acesta este disponibil standard începând cu versiunea de echipare x-connect. Apple CarPlay și Android Auto fac parte din oferta producătorului nipon.
Toyota Aygo facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Toyota Aygo facelift 1.0, Man5, x |
72 | 4.1 | 13.8 | 10.307 |
Fiat 500 1.2, Man, Pop |
69 | 4.7 | 12.9 | 12.332 |
Hyundai i10 1.0, Man, Duo |
66 | 4.7 | 14.7 | 12.588 |
Opel Adam 1.2, Man, Jam |
70 | 5.0 | 14.9 | 12.140 |
Skoda Citigo 1.0, Man, Ambition |
75 | 4.7 | 13.2 | 10.328 |
Volkswagen Up! 1.0, Man, Take Up |
75 | 4.1 | 13.5 | 9.889 |
Smart Forfour 1.0, Man, Basic |
71 | 4.2 | 16.9 | 11.802 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Cand am intrebat Toyota Romania de ce aceste diferente au ridicat din umeri si mi-au raspuns ca nu trebuie sa coincida echiparile pe diferitele piete. Totusi, suntem in interiorul UE.
Ce conteaza daca meritam sau nu ? Oricum romanul a penalizat Toyota si in general masinile japoneze cu lipsa de interes fata de ele. Nu prea se inghesuie nimeni sa le cumpere la noi. Alegem din 90 pana astazi numai nemtesti, italiene si eventual britanice. Dar triada si VW-ul cred eu ca vor ramane pt. totdeauna visul oricariu roman. Nu ai cum sa-l schimbi.
Sau mai stiati ca Citroen C1 (care mie imi place mai mult decat Aygo) sau Peugeot 107 (sau cat o mai fi) nu se mai aduc in Romania ?