Toyota va expune în cadrul Salonului Auto de la Geneva versiunea de producţie a noului Auris Touring Sports. Varianta break a compactei japoneze a debutat deja în cadrul Salonului de la Paris din toamna anului trecut, însă acum se pregăteşte de lansarea pe o piaţă în care modelele de acest gen reprezintă 25% din vânzările întregului segment.
Toyota speră că noul Auris Touring Sports va fi capabil să ajute familia compactă să depăşească cota de piaţă de 5% până în 2014. Noul Auris Touring Sports beneficiază de un ampatament de 2600mm, cu 285 de mm mai lung decât cel al variantei hatchback.
Mulţumită acestor noi dimensiuni, creşte capacitatea portbagajului la 530 de litri, în condiţii normale de încărcare, sau la 1658 de litri atunci când bancheta spate este rabatată cu ajutorul sistemului Easy Flat. Acesta presupune rabatarea banchetei printr-o simplă apăsare de buton.
Break-ul împrumută din designul frontal al fratelui hatchback, în timp ce în partea posterioară spoilerul este nou, hayonul are un design diferit, iar suprafaţa de încărcare este poziţionată cu 100 de mm mai jos decât în cazul hatchback-ului, pentru a uşura accesul. Nu lipsesc barele de ancorare cromate de pe acoperiş, eleronul montat pe hayon şi nici inserţiile de plastic lucios. Opţional, clienţii pot opta şi pentru acoperişul panoramic Skyview, care măsoară 1563 de mm lungime şi 960 de mm lăţime.Gama de motorizări include aceleaşi unităţi ca şi pe Auris hatchback. Este vorba despre propulsoarele pe benzină de 1.33 litri Dual VVT-i şi 1.6 litri Valvematic. Opţiunile diesel sunt reprezentate de unităţile D-4D de 1.4, respectiv 2.0 litri.
Toyota oferă însă, în premieră mondială în segmentul break-urilor compacte, şi o versiune hibridă, propulsată de celebrul sistem HSD. Acesta se compune dintr-un motor convenţional pe benzină de 1.8 litri VVT-i şi unul electric. Ele oferă o putere combinată de 136 de cai putere, suficientă pentru o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 10.9 secunde şi o viteză maximă de 180 km/h. Emisiile obţin o valoare record de 86 g/km.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Din cate stiu, 1.8 benzina scoate doar 90 CP pe Prius si Auris Hibrid. Cica ar fi un motor mai fiabil decat cele clasice, rezistent la foarte multe cicluri de pornire-oprire. Legat de puterea totala a masinii, nu se aduna CP obtinuti din cele 2 motoare, este o altfel de formula de calcul care din pacate nu o cunosc, dar rezultatul e mai mic decat suma aritmetica.
O mica corectie dupa ce am verificat pe Toyota.ro: 99 CP motor benzina, 82 CP obtinuti din 2 motoare electrice. Putere maxima combinata: 136 CP. Cu siguranta au motive intemeiate sa foloseasca acest motor de 1.8, nu le lipseste tehnologia, avand in vedere ca pe varianta clasica de Auris 1.6 benzinar motorul scoate 132 CP. Din 1.8 ar fi putut lejer sa obtina 150 CP in aceleasi conditii, fara turbo si alte "ajutoare".
Legat de modelul break, parca arata mai bine fata pe masina asta, e ceva mai legata cu restul ca la versiunea hatch. Sau poate m-am obisnuit eu cu noul design si a inceput sa imi placa putin.
LUCCI...in anul 2013, de mai bine de 15 ani de "istorie" ,nu stii cum functioneaza hibrizii?
Dincolo de silentiozitatea si confortul la drumuri lungi un hibrid face orice masina cu acelasi nivel de putere termica. Evident ca nu asta este scopul unui hibrid, dar fetele de plavani smecheri ramasi inca la semafor merita toti banii
Intorcandu-ma la hibrizi....si la faptul ca esti ca musca la arat, hibrizii au TAXA = 0. Indiferent de marimea motorului termic. Iar dimensiunea lui este justificata, da, de fiabilitate. Ca tie iti suna a1310 imi este fix in pix. Ca sufar de semaforism....o, da! Dar numai cabd vad pifteli cu mutre de bivoli aruncand flacari pe nari...