Toyota a anunţat astăzi oficial detaliile legate de motorizările pe care le va oferi noul Auris facelift, compacta japoneză prezentată acum trei luni la Salonul Auto de la Geneva şi care va apărea pe piaţă în cursul acestei veri.
1.2T şi 1.6D-4D
Marea noutate este apariţia unor noi motoare diesel şi pe benzină de cilindree redusă care înlocuiesc vechile unităţi care au făcut carieră în cazul modelului nipon. Notăm, astfel, lansarea versiunii Auris 1.2T, echipată cu un motor turbo pe benzină cu patru cilindri care dezvoltă 116 CP şi 185 Nm între 1500 şi 4000 rpm. Acest motor va putea fi legat de o cutie manuală cu şase rapoarte sau de una automată cu variaţie continuă (CVT) şi oferă un timp de acceleraţie 0-100 km/h de 10.1 secunde. Consumul mediu mixt anunţat de Toyota pe Auris 1.2T este de 4.6 litri/100 km.
Celelalte motoare pe benzină din gama Auris, cel de 1.33 litri VVT-i şi 1.6 Valvematic, rămân în oferta constructorului japonez.
Vechiul diesel de 2.0 litri din gama lui Auris dispare începând cu anul 2015, acesta fiind înlocuit de un motor modern care are 1.6 litri. Noul Auris 1.6D-4D, denumirea oficială a acestei versiuni, beneficiază de un motor împrumutat de la BMW, dezvoltă 112 CP şi 270 Nm între 1750 şi 2250 rpm şi permite o acceleraţie 0-100 km/h în 10.5 secunde. Conform fişei tehnice oficiale, noua motorizare diesel de pe Auris permite un consum mediu mixt de 4.1 litri/100 km.
Pe lângă cele două motorizări care reprezintă noutăţi absolute, Toyota anunţă şi modificări interesante pe restul gamei de motoare de pe Auris. Astfel, o dată cu facelift-ul aplicat hatchback-ului şi versiunii break vom vedea la treabă o variantă modificată a diesel-ului de 1.4 litri. Acesta trece acum la normele Euro6, primeşte o turbină mai mică şi mai eficientă şi beneficiază de un consum mai bun. Astfel, Auris 1.4D-4D dezvoltă 90 CP şi 205 Nm, iar consumul mediu anunţat de Toyota este de 3.4 litri/100 km.Oferta de motorizări este completată de versiunea hibrid, cea mai căutată de clienţii din Europa în 2014, atunci când o jumătate din vânzările modelului compact nipon au fost reprezentate de această variantă de motorizare. Sub capota lui Auris Hybrid se ascund un motor de 1.8 litri pe benzină şi unul electric care dezvoltă împreună un maxim de 136 CP şi reuşesc un consum mediu mixt de doar 3.5 litri/100 km.
Sisteme de siguranţă noi şi un interior redesenat
Odată cu reîmprospătarea estetică şi a motorizărilor, Auris primeşte şi îmbunătăţiri tehnologice serioase. Astfel, compacta Toyota beneficiază din această vară de un pachet de sisteme de siguranţă activă care include frânare automată în caz de pericol la viteze de 10-80 km/h, alertă la părăsirea involuntară a benzii de rulare, asistent automat care coută între faza scurtă şi faza lungă şi cititor de semne de circulaţie.
Cireaşa de pe tortul noului Auris facelift este redesenarea interiorului, una dintre cele mai criticate părţi ale maşinii odată cu lansarea celei de-a doua generaţii a compactei. Planşa de bord este complet schimbată, suprafeţele au beneficiat de atenţia exstinsă a designerilor Toyota, iar pe centru este aşezat un display capacitiv de 7 inch de pe care şoferul poate comanda toate funcţiile vitale ale maşinii.
probabil consuma putin :)
o data cu auris schimba si corola ?
despre motorul 1,2 T aveti amanunte? un alt expert AM a lansat zvonul ca beneficiaza de complicatiile ciclului Atkinson.
"From Otto to Atkinson
The VVT-i (Variable Valve Timing - intelligent) system operates on both the intake and the exhaust side, and allows maximizing torque at all engine speeds. In addition, the new VVT-iW (Variable Valve Timing - intelligent Wide) allows for the intake valve closing to be delayed, which means that the engine can operate in both the Otto and the Atkinson cycle. The latter is used in extremely low load conditions, when the intake valve remains open for a fraction of time, after the compression stroke has set in, allowing part of the gas charge to be pushed back into the intake. As a result, the effective compression stroke is shortened. Pumping losses are reduced, since the pressure on the piston is lower, and also the throttle valve can be opened wider."
.
On topic: La momentul de fata Toyota si Honda ofera cele mai performante unitati turbo-benzina, cu doua cicluri de functionare, si grad de solicitare al motorului......
Aroganta care razbate din comentariul tau se poate trata... "Taiotele'" despre care vorbesti au posesori mai fericiti decat cei de BMW. :))))) stai jos si nu mai chelancai.
Ai auzit de motor pe hidrgen ? Stii care este primul astfel de motor de serie din lume ? Te las sa ghicesti!
Productia in serie se caracterizeaza prin fabricarea unei nomenclaturi relativ mari de produse in mod periodic si in loturi de fabricatie mari, mijlocii sau mici. Asadar , acum sper ca ai inteles, astept un raspuns cizelat de la tine, si care sa nu ma faca sa iti pun la indoiala cultura automobilistica.
ps. nu sunt fan vag, nu sariti cu pusca :))
NU INTELEG NICI MACAR UN DIESEL NU SUNT CAPABILI SA FACA MA REFER LA UNUL CARE SA FIE O REFERINTA
EU NU VAD DIFERENTE INTRE W SI JAPONEZI AMBELE MASINI SUNT STERSE DE CAND LE STIU
DAR FIECARE ARE CE CUMPARA
APROPO MOTORUL DE 1,6 AL BMW ESTE CEL FACUT IN COLABORARE CU PSA CU TOATE CA BMW STIE SA FACA MOTOARE
CONCLUZIA AI NAIBII FRANTUZII ASTIA PE CARE II CRITICAM TOATA ZIUA STIU SA FACA MOTOARE
Citez din latura dvs de comentariu : '' hidrogenul e cea mai mare inventie. Daca era o solutie asa buna, o adoptau altii de mult''
Pai, BMW vrea tehnologie hybrid/hydrogen de la Toyota pentru ca nu dispun de asa ceva si nici nu o sa faca vreodata(costa bani si cum ei sunt disperati pentru bani, iar totul nu se mai rezuma decat la CANTITATE si nu la CALITATE, pai e clar.
Toyota Mirai se vinde deja. Japonezii sperau sa vanda 500 de unitati intr-un an si totusi au primit 1500 de comenzi in prima luna de la lansare, iar acum au ajuns la aprox 4.000 de comenzi. Deci asta inseamna ca masinile cu motoare pe hidrogen sunt extrem de cautate si apreciate pt eventuali clienti. Deci nemtii au cam ramas in urma la acest capitol unde piata cere si propulsii alternative de noua generatie foarte sofisticate si SF. Asta va duce Toyota pe primul loc multi ani inainte, de fapt ca sa fii ''Number One'' iti trebuie capabilitate. Stai jos, esti corijent. Ai auzit cine a creat primii hybrizi de serie din lume ? Te las sa ghicesti ......
Repet, >>> Productia in serie se caracterizeaza prin fabricarea unei nomenclaturi relativ mari de produse in mod periodic si in loturi de fabricatie mari, mijlocii sau mici. Asadar , acum sper ca ai inteles, astept un raspuns cizelat de la tine, si care sa nu ma faca sa iti pun la indoiala cultura automobilistica.
honda da e regina fiabilitatii
Dar exteriorul este ingrozitor. Asa a fost la toate Toyotele de cand le stiu eu. (aproape toate). Doar Avensis modelul de dupa 2012 mi-a placut de la Toyota, in rest jale cu (Yaris, Corolla, Auris, Avensis). Land Cruiser mai merge. Rav4 e destul de urata, Urban Cruiser la fel, etc. Supra mi-a placut mult.
Revenind la articol, e chiar bine ca a primit 1.6diesel, deoarece Toyota oferea in Europa doar 1.4d si 2.2d, 2.0d mai rar pe la noi prin tara.
Cand va aud de rapoarte imi vine sa va strang de ....creier.
Daca masina o sa fie fiabila, o sa aibe un consum mic ce rost mai are sa aibe raport bun ? Ca oricum putere are destula (112cp). Si pe masa ei o sa se miste bine pentru un om normal care o mai calca din cand in cand.
Ce rost sa mearga cu 250 si sa se strice de 10 ori pe luna ?
http://piataauto.md/Stiri/2015/02/J-D-Power-Tot-mai-multe-probleme-de-fiabilitate-vin-de-la-tehnologiile-moderne-Vezi-cele-mai-fiabile-branduri/
Cat despre Honda asa e, si arata si mai bn decat Toyota. Dar pe langa Folksvagan arata chiar SF o Honda :)))
Inteleg ca basarabenii nu vorbesc prea bine romana dar topica le este complet straina acelor "stiristi".
spune-i lui vasile ca Univeristatea Al I Cuza din Iasi ofera (inca, si nu inteleg de ce) burse gratuite....
multumesc,inteleg ca manivelele raman clasice.
Doar Mazda din japoneze se pricepe la design. Toyota sunt urate si ieftine la interior .. dar fiabile domne . Honda e pentru mosi.
Sa va zic un secret , Toyota este fiabila pentru ca este facuta simplu de la motoare la tot, si este para-testata. Pana scot un model trec 1 milion de ani. Fiind o masina simpla cu motoare modeste si simple este si fiabila , nu ai sa vezi motoare performante ( aici ma refer la masinile astea normale). Toyota este departe in topul European ( cea mai exigenta piata) din cauza a cea am enumerat mai sus. Europenii nu vor doar masini care sa ii duca din A in B.
Ca tot se compara cu VW , comparati si performantele 0-100 si etc intre trepadusele astea si modele lor.
Acest forum este plin de frustrati si hateri de masini germane , fratilor o sa vi se sparga un vas de sange in curand. Nu am vazut atat hate nici in footbal.
Din ambitie sa nu va cumparati niciodata o masina VW sau alta germana , soselele noastre sunt pline de nebuni. Cumparati-va o trotineta performanta si stati in banca voastra ( macar nu se strica si faci si economie de 1l de benzina la suta). O viata ai , monotona sa fie.
J.D Power nu mai este de mult o referinta, cunoscatorii stiu de ce. J.D Power este ceva american care in ultimul timp s-a lasat foarte influentat in decizii. Se bazeaza pe satisfactia clientilor ( majoritatea americani) care se pot indreapta spre directia dorita foarte usor.
Eu m-as uita mai mult la genul ADAC unde le si testeaza nu doar se bazeaza pe pareri ale lui x si y , adica isi asuma si o responsabilitate de parere. Macar de curiozitate aruncati un ochi :)