Toyota îşi propune să revină în forţă în segmentul compact odată cu lansarea noii generaţii a mdoelului Auris. Aşteptat să debuteze chiar luna viitoare şi cel mai probabil să fie prezent la Salonul de la Paris, noul Auris este ţinut sub secret de constructorul japonez.
Tactica nu prea funcţionează însă, mai multe imagini dintr-o broşură fiind deja publicate pe internet. Fotografiile trădează designul general al modelului, care va încerca să adopte un stil sportiv, cu blocuri optice ascuţite, angulare, o priză de aer mai mare la nivelul spoilerului faţă şi un posterior complet nou şi diferit de ceea ce vedem pe actuala generaţie.
Imaginile din interior trădează liniile de design pe care mizează japonezii, dar şi faptul că Auris va beneficia de un habitaclu superior calitativ. În spatele volanului cu trei spiţe se ascunde un bord nou, un instrumentar de bord iluminat cu verde şi materiale distincte: metal, crom, inox, plastic lucios şi piele.Dacă pentru Japonia motorizările de 1.5 şi 1.8 litri pe benzină, de 109 şi 146 de cai putere, sunt principalele candidate, în Europa vom vedea unităţile de 1.6 şi 2.0 litri, supraalimentate, de provenienţă BMW.
via wcf
Mai omule,lasan-e frate cu Golful tau ca nu -i de tine aici,arata excelent noul Auris,ai sa vezi ca va fi mult peste Golf si Astra.Interior plictisitor?Pai Golful?Golful are acelasi tip de interior de 2 generatii.
"Dacă pentru Japonia motorizările de 1.5 şi 1.8 litri pe benzină, de 109 şi 146 de cai putere, sunt principalele candidate, în Europa vom vedea unităţile de 1.6 şi 2.0 litri, supraalimentate, de provenienţă BMW."
De provenienta BMW?
Am trait s-o vad si p-asta. Specialistii in monotonie imprumuta motoare de la bemveisti?
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-80-dintre-clientii-modelelor-hibride-revin-ulterior-la-motoare-44121.html
nu e nici prezentul nici viitorul deci nu o mai laudati atat
la fel si pentru 100% electrice
viitorul sta in hidrogen
Legat de schimbul de experienta, tocmai ce s-au rupt relatiile VAG-Suzuki datorita neseriozitatii japonezilor.
Masini japoneze sunt mazda si honda, restul sunt "restul".
Electricele sunt infinit mai usoare constructiv decat hybridele, problema constand doar capacitatea acumulatorilor.
Nu le cumpara nici dracul.Motorul este prea zgomotos.Hyundai diesel se vinde foarte bine.Am facut service-ul la cateva diesel hyundai,iar surpriza cea mai mare a fost cand am demontat capacul de pe motor.Un motor diesel de la vag.De generatie mai veche,ce-i drept.Este numai parerea mea:motorul de pe hyundai,cu mult peste generatia noua de la fiat.Poate ma insel.Despre hibrizi?Nu-mi plac.Mai tineti minte"hibrizii" savantei de renume mondial?A fost o gluma!
Pacat...nu ca actuala generatie ar fi ceva in materie de design, da totusi.Asa ceva ?!
Lasa-i ca multi nu o sa inteleaga,pt ca sunt incuiati la minte de la atatea fumegatoare.Ei nu vor intelege niciodata ca tehnologia hybrid Toyota este cea mai avansata la ora actuala.Iar ,ca sa stie si desteptul ala de sus @Andy.Viitorul nu va fi in hidrogen ,poate pt nemtii,pt ca cei de la Toyota vor inventa un alt tip de propulsie,care va fi mult mai avansat.Sistemul cu celula energetica hybrid.
Cat despre tehnologia hibrida, am o intrebare pentru cei care critica Toyota: cam ce facea concurenta acum 20 ani cand Toyota avea in proiect Prius 1? Era cineva care sa se gandeasca la asa ceva? Ah, nu. S-au gandit cand si-au dat seama ca tehnolgia asta in 5-6 ani va prinde si atunci s-au pus si europenii pe treaba la asa ceva, cu Renault in frunte, care vine si spune ca va reinventa segmentul hibridelor cu masini precum Fluence Hibrid. Si cand te gadesti ca sunt unii care spun ca japonezii nu stiu decat sa copieze. Culmea, au avut si ei inventii importante (motorul renesis va spune ceva?, airbagul pentru genunchii soferului, motoarele aspirate la care unii constructori inca mai viseaza, sa mai spun ceva de LandCruiser, Patrol sau Pajero, WRX STI sau Lancer EVO, Honda S2000, primele locuri ani de zile in mai toate statisticile de fiabilitate etc, etc.)
Japonezii au alte capitole la care nu stau chiar bine si sunt trasj in jos, insa eu zic sa nu aruncam cu noroi fara sa stim concret de ce o facem.
Un compromis comercial.
Pacat ca o sa piarda din fiabilitate cu motoarele BMW.
In 10 ani ajung la reciclare dar asa e moda in EU.
Cel mai fiabil turbo aspirat,este Subaru Impreza STI.Plezneste motorul cat ai zice "peste".Prefer Infinitti decat lexus.
Ar trebui sa stii ca motorul rotativ a fost inventat de un...neamt, iar Mazda a cumparat tehnologia de la Audi prin anii "60, ca l-au imbunatatit si l-au numit Renesis , este altceva, si n-a spus nimeni ca n-au inventat nimic, dar majoritatea lucrurilor in lumea auto nu le-au inventat ei, si lumea nu are mare lucru cu Toyota decat atunci cand vin niste indivizi ,sa zic ,si ti le baga pe gat ca ele "rulzs", atata tot, ca sa se poate zice despre aproape oricine"pe unde era marca x nu stiu cand"...eu pot sa zic pe unde era Lexus acum 25 de ani? Are importanta?
Dar normal ti se pare sa se abereze cu cele hibride? Pai nu in comentariul tau te intrebai "unde erau ceilalti cand Toyota..." si corect spus ca ei au implementat asta ca nu prea l-a inventat si repet, eu unul n-am nimic cu japonezele, cu toyota in speta, dar este agasant toyota in sus si-n jos, asta venite de la niste personaje care nici masina nu cred ca au, pai cand a fost prezentat seria 3 hibrid "specialistii" au umplut tot spatiul cu faptul c-a facut si bmw un hibrid copiat de la toyota, pai sa ma scuzi, da imi vine sa spun sa ma mai lase naibii cu toyota si hibridele lor, asta bineinteles este parerea mea.
tu te dai cunoscator in domeniul auto dar conduci un bmw obosit cu 150-200k km dupa cum bine ai declarat si mai mult de atat stai la bloc....deci tipicul roman, cu bmw obosit, cu foamea in gat care sta la bloc...
serios acuma, ma doare fix undeva cat de irational gandesc unii dar macar lasa-ne si vezi-ti de treaba ta, ramai in micimea ta acolo si numai comenta pe un ton apasat cand tu de fapt.... in fine, vezi-ti de treaba ca esti in lumea ta, cu cifre din reviste si site-uri auto...
bafta
Si pentru babuinii care comentau mai sus, tehnologia Hybrida Toyota este INVENTATA si PATENTATA de Toyota, principiul lor fiind total diferit de al altor constructori. Ajunge sa cautati putin pe Youtube sau Google.
pentru informatia ta, nu sunt deloc fan vag sau orice germana, sunt fan masina confortabila (frantuzesti, italiene si cateva japoneze - cu exceptia celicai din 96 nu agreez toyotele).
Vad ca te contrazici singur in legatura cu Vag-Suzuki. Suzuki a incalcat pactul, deh. japonezi... Nemtii, cu toate ca nu-i agreez, au fost seriosi.
Probabil ca din yaris si auris nu va mai urcati decat in lift.
Incercati sa mai conduceti si alte masini si apoi vorbim, dar nu ieftinaturi, ceva peste 200 de cai?
P.S. WRX STI e cea mai proasta impreza pana acum. Am motive obiective si dovezi, multe.
Si ca isa ti dau un exemplu concret, de cand a aparut, din 2005, mi-a placut foarte mult Mitsubishi Colt. De atunci este considerata o masina foarte fiabila. Am fost la un drive test anul trecut cu un Colt 1.3 95 CP benzina.
Varul meu are o Corolla Sedan (ca sa vezi, cumparata la recomandarea mea). Este foarte multumit de ea, nu a bagat niciun leu, nici macar un bec nu s-a ars in 5 ani de cand are masina. Dar lipseste ceva care sa iti faca plecere sa o conduci sute de km. Este o masina... cam monotona daca ma intelegi.
Ei bine, la drum lung Beetle-ul meu imi place mai mult. E mai confortabil, scaune mai bine profilate, insonorizare mai buna, simti mereu ce se intampla cu masina, sistemul audio este mai bun etc. Singurele lucruri pe care le-am schimat au fost niste becuri si acum 500 de km, cureaua de accesorii. Lucruri marunte in opinia mea.Am aproape 50000 de km.
Si apropo, cate Opeluri ai vazut in stare perfecta cu peste 500000 de km? Eu sincer am vazut doar doua: un Omega de prin '97 (masina unei firme si tot diesel) si o Vectra B din '96-'97 sau ceva de genul asta. Tu ai vazut unu.
Ori japoneze am vazut mult ma multe.
Si nu este singurul pe care l-m auzit ca spune asa. Concluziile le trage fiecare. Dar eu mi-am facut o parere... tipul este foarte unoscut pe forumul monomarca VW, a desfacut foarte multe motoare si mai toti au fost multumiti. Mai mult, prepara si masini pentru raliuri si off road extrem. Deci eu cred ca stie ce vorbeste.
Cu toate astea, daca mi-as lua o japoneza? Hmm, nu stiu (vezi mai sus de ce). Poate doar atunci cand intr-o Corolla ma voi simti la drum lung ca intr-un Golf sau Focus. :p
Eu am modelul actual ( ultimul facelift ) de Corolla cumparat in 1975 si inca merge desi parcurg 2000 de kilometrii zilnic.
Parerea mea e ca masinile japoneze sunt o afacere foarte buna la mana a doua, mai ales atunci cand nu au un portofel "gras". Pentru ca sunt masini fiabile, iar imaginea de marca mult mai slaba decat a masinilor nemtesti loveste puternic in pretul sh. Sincer sa fiu as da oricand 3500 de euro pe un Yaris de 8 ani, mult mai posibil cu km reali, decat pe un Polo de vreo 10 ani cel putin si cu un trecut cam incert.
Sau vreo 4000 pe un Colt de 1.3 95 CP cu vreo 70-80000 de km decat pe un Polo de 1.4 de 75CP si destul de mult peste 100000 de km.
Dar sa dau 15-20000 pe o japoneza... poate Honda Accord. De la nivelul asta de pret masinile au km mai putin, iar acea fiabilitate japoneza se simte mai tarziu, deci in opinia mea nu prea se vede avantajul lor. Ori in primele doua cazuri poti sa-ti dai seama de el si dupa nici un an. :)
Dedic acest mic indrumar celor doi vasnici aparatori ai toyotei noastre cea de toate zilele, domnii Mafia și Pinguinul Nuclear.
Pasul 1 :
Spune ce crezi despre masina preferata - cu siguranta vei spune lucruri bune ;)
Pasul 2 :
Abtine-te de la a arunca cu noroi in masinile nemtesti, s-a demonstrat deja ca nu functioneaza in romania. Din pacate romanii, romania cu totul, sunt mult mai atrasi de masinile nemtesti decat de cele japoneze. Treubuie sa va obisnuiti cu asta si sa nu mai incercati "denigrari" copilaresti pentru ca nu asa se poate modifica mentalitatea maselor.
Pasul 3:
Ignorati-ma in continuare ;)
Si conform unor teste, "amaratul" de evoX cu aproape 100 de cai in minus e mult mai agila si mai manevrabila decat sti-ul.
Problema principală pe care eu am remarcat-o la acest model ("noul Auris") ar fi, de fapt, împărţită în alte trei: 1) interiorul banal, chiar mai “boring” decât cel al ediţiei precedente; 2) spatele pare preluat de la Hyundai i30 (OK, Dane!); 3) chiar n-a observat nimeni că forma de ansamblu a acestui model se inspiră destul de izbitor din cea a lui…Citroen C4 ultima generaţie? (modelul francez ceva mai “rotunjit” – ba încă spatele despre care discutam mai sus ar aduce mai degrabă cu C4 decât cu i30…). Poate mă înşel în această ultimă privinţă, dar pe mine, unul, mă zgârie pe ochi asemănarea, ipotetică sau reală :)
Aş mai adăuga un lucru important despre renumita fiabilitate japoneză: este exprimată la superlativ doar de…Toyota Group! Uneori priveam cu jind la Mitsubishi, mai ales variantele supraalimentate, până mi-a dat peste bot un autentic specialist: “Te cucereşte motorul de 2000 cc şi 300 CP ? Dar te-ai întrebat ce fiabilitate asigură?!”…”Păi?”…”Păi limitează-te la maxim 250 CP, inclusiv tunat, pentru orice 2.0 turbo” (evident că nu-l ascult: un 900 Talladega 2.0t 300 CP poate fi excepţia isteaţă!). Deci Toyota echivalează cu 70 % din succesul global al industriei auto japoneze din toată istoria ei! Obiecţii?
Din acest punct de vedere, al aspectului exterior, cred ca este un progres. In lateral apare un al treilea geam, care contribuie la linia generala ceva mai agresiva, mai sportiva. Fara complicatii inutile la design. Precizez ca nu sunt fan Toyota.
Actualul model nu m-a inpresionat, inca de la lansare. O masina te poate face sa te simti bine inca de cand ai luat loc in scaunul soferului, lucru pe care nu l-am simtit in actuala generatie. Nici aspectul exterior nu m-a convins, altfel prefer sa arate un hatchback.
Prefer ca un hatchback sa arate ceva mai dinamic, asa cum pare ca se prezinta noul model. Chiar daca unora li se pare banal... Cat despre interior, pozele nu sunt foarte clare. In articol scrie despre materiale de calitate, sper sa fie asa. Dupa lansarea modelului, cred ca putem sa ne formam o parere. Nu spun ca interiorul este spectaculos, doar consider ca putem sa avem fiecare ceva rezerve, pana vedem si urcam in noul model.
Desigur, noul model ''se inspira destul de izbitor'' de la noul C4...
Deoarece modelele comparate au 4 roti fiecare :)
viteza, scuze... nimeni nu este perfect :)
Atata am de zis