Scandalul Dieselgate a fost, să spunem, picătura care a umplut paharul. Din acel moment, industria auto a îmbrățișat tot mai mult electrificarea și a investit sume uriașe în dezvoltarea de sisteme de propulsie alternative. Fortață, desigur, și de normele de emisii tot mai drastice.
Prin urmare, motoarele diesel au pierdut din popularitate. În toamna anului trecut, pentru prima dată în istorie, cererea de mașini hibrid și electrice a fost mai mare decât cea pentru vehicule echipate cu astfel de unități sub capotă.
Chiar și așa, acest tip de propulsor ar putea avea, încă, un viitor. Potrivit celor mai recente informații venite din Japonia, Toyota ar lucra la dezvoltarea unui sistem hibrid de propulsie format dintr-un motor diesel și unul electric.
Aceeași sursă pretinde că această combinație de diesel-electric ar putea echipa viitoarele modele cu tracțiune integrală și vehicule comerciale ale producătorului nipon. Astfel, de la un anumit moment, toate mașinile comercializate de Toyota în Japonia ar putea fi hibride, cu o versiune sau alta de propulsoare.
via Motor1
Toyota involuează !
Visează diesel.... locomotivă, ce să mai...
O să îi pape Tesla cu fulgi cu tot.
Asta în timp ce, în China, ipocriţii de Toyota vinde maşină full electrică la chinezi !
Mda...
Ce-i drept, eu, unul, i-am blamat pe japi, dar, dacă vor continua în domeniul în care se dovedesc (trebuie să recunoaştem, oricât ne-am agăţa de resturile flotabile pe oceanul Ersatz-ului/Nimicului suveran ale ex-civilizaţiei occidentale) cei mai pricepuţi de pe Glob, atunci m-aş bucura…Sincer!
Mă rog, conştiinţa mă îndeamnă să fac abstracţie de eterna lor hibă: calitatea estetică…Deja am constatat că mă sugrumă plictisul inclusiv în “hibridele” Toyotei, dar ştiţi cum se spune: pentru triumful cauzei :)
Tesla e o companie mult supraevaluată, o companie care speculează, in timp ce Toyota se ocupă cu fabricarea de mașini adevărate! Până una alta, motorul diesel rămâne cel mai curat (E5, E6), cu randamentul cel mai mare.
Fiind o ţară foarte dezvoltată, preţurile mari au dus la falimentul produselor lor vs China.
Iar apoi "banii vorbesc" .
Ce spui tu cu "Toyota este cea mai valoroasă" o zic nişte jurnalişti, dar economia spune altceva, Tesla este mai valoroasă decât Toyota.
Apoi unii se pare că nu înţeleg, acum 20 de ani o soluţie diesel electric era ceva, acu 10 ani Peugeot făcea aşa ceva, dar azi.... ??!?!
Orice maşină în care bagi hidrocarburi POLUEAZĂ !
Că în este hibridă şi poluează cu 10-20-30% mai puţin, dar tot poluează 70-80-90% !!
Că este PHEV şi la drum lung sau pentru că constructorii sunt nişte idioţi şi le fac să aibă range foarte mic şi să se încarce foarte greu, ajung poate să fie folosite % din timp cu hidrocarburi !
Asta este realitatea, arzi motorină, benzină, gpl, gaz metan egal poluare, încălzire globală.
Trebuie trecut pe curent şi curentul o ridicat de la, să zicem media mondială 50% verde la 100% pe verde.
Este singura şansă.
La fel la case, pompe de căldură, aer aer, aer apă, apă apă, sol apă - orice se pretează, pentru că folosesc curent.
Între timp, solar şi eolian au aproape dublu decât hidro, şi dublu decât nuclear (bine aici sunt închise multe reactoare nucleare).
Azi producţia de energie din solar sau eolian, cu tot cu buffer baterii este mai ieftin decât pe cărbune sau gaz.
Dacă nu erau renewable care să preia din şocul închiderii tuturor centralelor nucleare, Japonia ar fi avut o mare problemă.
Daca ar scoate din uz toate autoturismele de la euro4 in jos cred ca acel procent s-ar reduce la jumate.
Nu poti face o masina electrica sa prinda suta in 1.99sec si sa te numesti eco(Tesla). Consuma de rupeee.(adica polueaza indirect)
Motorul diesel cu tot cu subansamble este un motor destul de complex şi mai voluminos decât cel pe benzină.
Adăugarea părţii electrice, care înseamnă 2 motoare electrice, bateria, invertor şi unitatea de control, aduc o mare complexitate şi.... PREŢUL MULT MAI MARE PE MĂSURĂ !
Deja două companii în China produc maşini electrice mai ieftine decât cele termice (acelaşi ampatament şi aceiaşi cai putere)
Ca să nu zic, că o companie chineză se pregăteşte să anunţe maşina de 1000 km autonomie NEDC, care de fapt sunt 800 km.
Oricum să te ușu împotriva vântului indică prostie.
Până şi GM după al 7lea an de scăderi ale vânzarilor va trece full electric.
Un motor diesel este mai eficient ca unul pe benzina, eu cred ca aveau aceasta solutie pregatita de mai demult dar toata porcaria provocata de VW le-a stricat planurile.
In momentul de fata Toyota are o oferta compusa din hibride si fuel cell, e la ani distanta de competitie, urmeaza diesel hibrid. Acum s-a elucidat ce era cu videoclipul de explicare a motorului diesel.
Pana nu vor fi multumiti de performantele bateriilor dezvoltate impreuna cu Panasonic nu vor lansa modele exclusiv electrice. Sunt cea mai valoroasa companie auto din lume punct.
Pentru că, dacă vorbiţi serios, mă bufneşte râsul :))))
Toyota trăieşte pe inerţie şi are maşini PHEV foarte bune, dar pe care refuză să le producă la nivelul care merită.
Dar hidrogenul? :))))
27% eficienţă hidrogen faţă de 78% baterie ?
Toyota ori descoperă baterii mai bune, dar mă îndoiesc tare, şi îşi menţin cota de piaţă....
Ori o să cadă şi decadă.
10 ani, o să vedeţi.
PS bla bla bla.... diesel poluează mai puţin decât benzina.... ha ha ha.... ca şi cum ai zice dom'le wiskey îmbată mai puţin ca ţuica...
Dar ambele îţi fac ficatul şi creierul praf !