După ce şi-a câştigat titulatura de pionier al tehnologiei hibride, Toyota intenţionează să inoveze şi în alte segmente ale propulsiei alternative. Constructorul japonez lucrează acum la o soluţie de încărcare fără fir a maşinilor sale hibride şi a viitoarelor modele electrice.
În prezent, tehnologia de alimentare wireless este disponibilă pentru doar câteva telefoane mobile, însă ea va consemna o explozie în următorii ani. Industria auto va fi unul dintre promotorii tehnologiei, iar Toyota nu vrea să piardă startul.
hibridului. Acesta se poate încărca fără fir, de îndată ce este parcat în aliniament cu o bobină montată în podea. Sistemul trimite electricitate folosind rezonanţă magnetică ce ia naştere prin modificarea intensităţii câmpului magnetic între bobina transmiţătoare din podea şi cea montată în interiorul maşinii.
Inginerii niponi au dezvoltat un sistem de încărcare wireless pentru actualul Prius Plug-in, versiunea alimentată la priză aToyota intenţionează să producă în serie un asemenea sistem de încărcare fără fir.
El va fi capabil să încarce o baterie actuală în doar 90 de minute.Pentru a uşura procesul de încărcare, Toyota a instalat şi un asistent inteligent pentru parcare, capabil să indice şoferului unde se află poziţionată bobina la nivelul solului. Testele vor demara în această lună în prefectura Aichi din Japonia.
Sa auzim numai de bine!
dumbass strikes again!
... am avea pozitii la semafor sub care ar sta astfel de bobine, senzori la masini, cipuri de identificare, si am incarca masina stand la stop, pentru drumul pana la urmatorul.
Nu vreau sa par profetic dar lumea mi se pare destul de sanatoasa la cap deoarece tehnologia actuala a bateriilor nu este destyul de buna pentru masini electrice, iar hibridele sunt relativ scumpe si a naibii de complicate.
atunci poate explici de ce prius-ul a bifat vanzari record (ca si crestere procentuala) in 2013 fata de 2012. Cat despre complexitate, din experienta, ca utilizator, apesi pe butonul de start si te joci cu doua pedale. Nu vei simi niciodata ca in masina exista si niste acumulatori. Barbile unor diversi nemultumiti de prezenta bateriilor sau de service-ul dublu (o mai mare TAMPENIE n-am auzit) sunt dovezi ale ignorantei.
Romanul se pricepe la femei, fotbal, politica si de cativa ani la hibride....e dat dreaku' romanu' nostru.
Problema este campul magnetic foarte puternic care se pare ca nu e prea sanatos pt nici-o vietuitoare.
Daca un biet mobil iti poate oferi si cancer sau impotenta imaginati-va campul magnetic al unui astfel de sistem.
INFINITI va pune la comercializare in 2014 conceptul wireless prezentat in 2012. (Infiniti LE). Implementarea ulterioara pe Nissan Leaf va fi usoara.
http://gas2.org/2012/08/22/infiniti-le-electric-sports-car-coming-in-2014-with-wireless-charging/
Plus de asta... avem pt masini conventionale asa ceva:
http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-prezentat-masina-cu-comenzi-wireless-11365.html