Toyota va opera o rechemare majoră în service pentru 6.4 milioane de maşini. Constructorul japonez va repara cinci potenţiale defecte care pot să apară la 27 de modele din portofoliul său. În Europa, aproximativ 700.000 de unităţi ar putea fi chemate în service.
Esential
3
rechemări în service a organizat Toyota la nivel global în ultimele 18 luni, toate cu mai multe milioane de automobile implicate.
Toyota va derula cel de-al treilea cel mai mare recall din istoria sa, urmând să repare 6.39 milioane unităţi la nivel global pentru anumite potenţiale defecte.
Constructorul japonez a publicat astăzi un comunicat de presă în care anunţă că 27 modele Toyota şi alte două modele ale partenerilor săi vor fi reparate gratuit în baza unei campanii de rechemare în service. În total, sunt 6.76 milioane de automobile, diferenţa de la cele 6.39 milioane de unităţi de la Toyota fiind compusă din modelele
Pontiac Vibe şi
Subaru Trezia, produse în colaborare cu cei de la Toyota, în aceleaşi fabrici, în perioada aprilie 2004 – august 2013. Printre modelele afectate se numără RAV4, Yaris, Corolla, Vitz, Land Cruiser, Urban Cruiser, Hilux, Higlander, Tacoma şi Matrix.
Defalcat pe pieţe, recall-ul Toyota prezintă 700.000 de unităţi în Europa, 2.3 milioane de unităţi în SUA, 1.08 milioane de unităţi în Japonia şi 62.000 de unităţi în China.
În total, sunt 29 de modele implicate, iar defectele care vor fi reparate sunt cinci, dar nu toate se aplică simultan la un model. Fie că este vorba despre un cablu spiralat pentru conectarea airbag-ului, un suport al coloanei de direcţie, motorul ştergătoarelor de parbriz, un contact imperfect la demaror sau şinele scaunelor montate pe caroseriile cu trei uşi, rechemarea celor de la Toyota va fi gratuită, la fel cum este cazul şi pentru partenerii săi.
Toyota a rechemat în trecut modelele sale pentru înlocuirea preşului de la şofer, verificarea pedalei de acceleraţie şi a unităţii ECU a motorului, înlocuirea unor comutatoare şi verificarea sistemului
hibrid al lui Prius.
Declaraţia oficială a celor de la Toyota anunţă două incendii provocate de una dintre problemele vizate de acest recall, anume un contact imperfect la demarorul unor modele, care nu permite oprirea motorului.
Potrivit datelor interne ale celor de la Toyota, nu a avut loc niciun accident din cauza problemelor vizate de această campanie de rechemare în service. Reprezentanţii mărcii Toyota în România nu au anunţat încă numărul de unităţi afectate de această rechemare în service. Din rechemările anterioare, ştim că proprietarii vehiculelor afectate vor fi contactaţi de reprezentanţii mărcii japoneze atunci când va începe campania de reparaţie a potenţialelor defecte vizate de recall-ul anunţat de Toyota.
Via Business-Standard | Toyota
Cand este vorba de putorile astea japoneze ''cunoscatorii'' spun ca e vorba de respectul fata de client si bla,bla,bla...
La masinile americane, nici macar americanii nu sunt convinsi de fiabilitatea lor, cat despre cele germane, se stiu f bine defectele lor, mai ales in grupul VAG, si totusi, rechemari sunt putine sau chiar deloc. Ba dimpotriva, mai dau si cu flit clientilor, de ajung aia sa le plimbe pe platforme intru rusinea producatorului sau sa le infinga cate un topor in capota in fata sediilor.
La japonezi, nu doar Toyota recheama in draci. Spre exemplu, Honda de-abia s-a lansat cu o cutie tip DSG pe modelul Vezel in 2013 si au facut deja 2 rechemari pe probleme de soft, de genul acelorasi probleme cu care se confrunta in draci si VW cu DSG-ul lor.
In functie de unghiul in care priveste problema, da, poti considera politica asta si una de respect fata de client.
Ca de gresit, o face toata lumea, depinde cum tratezi problema dupa ce gresesti
Unii in ciuda recall-urilor cumpara Toyota fara rezerve, de aia e si cel mai vandut si apreciat brand la nivel mondial.
Germanii si americanii de frica sa nu nu le scada vanzarile trec cu vedere anumite probleme.
Deci cine are ochi sa vada si creier sa judece s-ar gandi ca Toyota tot a vandut anul trecut aproape 10 milioane de masini, chiar daca au avut recall-uri majore.
multumim mamei natura, atat de oarba ... atat de darnica
Important mi se pare faptul ca exista un continuu control al calitatii si se urmareste comportamentul pieselor utilizate. Posibil sa fie o metoda universala (intalnita la toti producatorii) dar stiu sigur ca la Toyota piesele defecte (oricat de mici - piesele ori defectele) ajung "la centru" pentru evaluare si se iau masuri in consecinta. Ori optimizare, ori recall, etc
motorul ştergătoarelor de parbriz - acesta e motiv de recall sau se schimba pe garantie cand este cazul?
2.300.000 - SUA, +
1.080.000 - Japonia +
62.000 - China =
4.142.000 unitati.
Restul de 2.248.000 unitati unde s-or fi ascuns ?!?!
Din comentariile mele ai putea invata un lucru elementar. Sa-ti faci un cont sau cel putin sa te semnezi. Stiu, lasitatea e calea cea mai usoara. Caracteristica celor slabi si plini de ura. Un taliban nespalat e primul lucru care-mi vine in minte dupa ce te citesc.
Voi indrazni sa cred ca restul de 2,5milioane sunt prin restul Asiei, Australia si Africa.
Deci decat VAG fara recall, mai bine Toyota cu recall.
Multumesc, dar imi plac recall-urile. Mai bine recunosti ca ai gresit si repari, decat sa taci si sa zici ca totul e bine.