Toyota anunţă un nou recall global: 6.4 milioane de maşini vor fi chemate în service pentru reparaţii

de Sebastian Toma
Miercuri, 09.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota va opera o rechemare majoră în service pentru 6.4 milioane de maşini. Constructorul japonez va repara cinci potenţiale defecte care pot să apară la 27 de modele din portofoliul său. În Europa, aproximativ 700.000 de unităţi ar putea fi chemate în service.

Esential 3 rechemări în service a organizat Toyota la nivel global în ultimele 18 luni, toate cu mai multe milioane de automobile implicate.
Toyota va derula cel de-al treilea cel mai mare recall din istoria sa, urmând să repare 6.39 milioane unităţi la nivel global pentru anumite potenţiale defecte. Constructorul japonez a publicat astăzi un comunicat de presă în care anunţă că 27 modele Toyota şi alte două modele ale partenerilor săi vor fi reparate gratuit în baza unei campanii de rechemare în service. În total, sunt 6.76 milioane de automobile, diferenţa de la cele 6.39 milioane de unităţi de la Toyota fiind compusă din modelele Pontiac Vibe şi Subaru Trezia, produse în colaborare cu cei de la Toyota, în aceleaşi fabrici, în perioada aprilie 2004 – august 2013. Printre modelele afectate se numără RAV4, Yaris, Corolla, Vitz, Land Cruiser, Urban Cruiser, Hilux, Higlander, Tacoma şi Matrix.

Defalcat pe pieţe, recall-ul Toyota prezintă 700.000 de unităţi în Europa, 2.3 milioane de unităţi în SUA, 1.08 milioane de unităţi în Japonia şi 62.000 de unităţi în China.

În total, sunt 29 de modele implicate, iar defectele care vor fi reparate sunt cinci, dar nu toate se aplică simultan la un model. Fie că este vorba despre un cablu spiralat pentru conectarea airbag-ului, un suport al coloanei de direcţie, motorul ştergătoarelor de parbriz, un contact imperfect la demaror sau şinele scaunelor montate pe caroseriile cu trei uşi, rechemarea celor de la Toyota va fi gratuită, la fel cum este cazul şi pentru partenerii săi.

Toyota a rechemat în trecut modelele sale pentru înlocuirea preşului de la şofer, verificarea pedalei de acceleraţie şi a unităţii ECU a motorului, înlocuirea unor comutatoare şi verificarea sistemului hibrid al lui Prius.

Urmareste Automarket
Declaraţia oficială a celor de la Toyota anunţă două incendii provocate de una dintre problemele vizate de acest recall, anume un contact imperfect la demarorul unor modele, care nu permite oprirea motorului.
Potrivit datelor interne ale celor de la Toyota, nu a avut loc niciun accident din cauza problemelor vizate de această campanie de rechemare în service. Reprezentanţii mărcii Toyota în România nu au anunţat încă numărul de unităţi afectate de această rechemare în service. Din rechemările anterioare, ştim că proprietarii vehiculelor afectate vor fi contactaţi de reprezentanţii mărcii japoneze atunci când va începe campania de reparaţie a potenţialelor defecte vizate de recall-ul anunţat de Toyota.

Via Business-Standard | Toyota

Comentarii (17)

  • Ar trebui sa faca la fel ca si marii constructori americani, sa moara cativa clienti, sa calculeze cam cat ar costa despagubirile familiilor indoliate, sa compare cu costul recall-ului si in functie de rezultat sa decida sau nu schimbarea piesei. Nu asa se face biznis!!!
    13 18
  • Jing Ping
    Fiabilitate japoneza,tata. Cand o marca americana sau germana anunta un recall toata lumea spune ca nu sunt fiabile si nu sunt bune.
    Cand este vorba de putorile astea japoneze ''cunoscatorii'' spun ca e vorba de respectul fata de client si bla,bla,bla...
    30 27
  • @JingPing
    La masinile americane, nici macar americanii nu sunt convinsi de fiabilitatea lor, cat despre cele germane, se stiu f bine defectele lor, mai ales in grupul VAG, si totusi, rechemari sunt putine sau chiar deloc. Ba dimpotriva, mai dau si cu flit clientilor, de ajung aia sa le plimbe pe platforme intru rusinea producatorului sau sa le infinga cate un topor in capota in fata sediilor.
    La japonezi, nu doar Toyota recheama in draci. Spre exemplu, Honda de-abia s-a lansat cu o cutie tip DSG pe modelul Vezel in 2013 si au facut deja 2 rechemari pe probleme de soft, de genul acelorasi probleme cu care se confrunta in draci si VW cu DSG-ul lor.
    In functie de unghiul in care priveste problema, da, poti considera politica asta si una de respect fata de client.
    Ca de gresit, o face toata lumea, depinde cum tratezi problema dupa ce gresesti
    31 17
  • Recall-ul este vazut din 2 unghiuri diferite de lume.
    Unii in ciuda recall-urilor cumpara Toyota fara rezerve, de aia e si cel mai vandut si apreciat brand la nivel mondial.
    Germanii si americanii de frica sa nu nu le scada vanzarile trec cu vedere anumite probleme.
    Deci cine are ochi sa vada si creier sa judece s-ar gandi ca Toyota tot a vandut anul trecut aproape 10 milioane de masini, chiar daca au avut recall-uri majore.
    15 17
  • Claudiu
    Pana acum aproape toate recall-urile facute, din proprie initiativa, sunt pentru chestii minore care nu necesita bani foarte multi pentru reparatii. Aceste recall-uri sunt doar chestiuni de marketing de obicei. Pana acum, parca doar Porsche a facut recall din proprie initiativa ca sa schimbe integral motorul, in rest e vorba de nimicuri precum un cablu sau o pompa mica, sau un buton banal, sau un update de soft, etc.
    18 3
  • Inca 6 milioane jumate de clienti umpluti de respect din cap pana-n picioare.
    10 17
  • @zarnesteanu
    prezenta ta si comentariile tale "inteligente" ne umplu de respect, domnule zarnesteanu

    multumim mamei natura, atat de oarba ... atat de darnica
    13 18
  • Vad recall-urile ca o sabie cu doua taisuri: masini testate putin si grabite pe piata insa in acelasi timp un respect mare pentru clienti pentru ca recunosc greselile si le repara pe banii lor. Prima problema o au toti producatorii insa putini fac recall-uri. Trageti singuri concluziile...
    6 11
  • problema cea mare e faptul ca multe dintre subansamble sunt produse de terti. Si chiar daca sunt realizate conform unor caiete de sarcini destul de dure exista si scapari.

    Important mi se pare faptul ca exista un continuu control al calitatii si se urmareste comportamentul pieselor utilizate. Posibil sa fie o metoda universala (intalnita la toti producatorii) dar stiu sigur ca la Toyota piesele defecte (oricat de mici - piesele ori defectele) ajung "la centru" pentru evaluare si se iau masuri in consecinta. Ori optimizare, ori recall, etc

    motorul ştergătoarelor de parbriz - acesta e motiv de recall sau se schimba pe garantie cand este cazul?
    7 2
  • 6,4 milioane de masini.Normal ca numarul asta sare in ochii tuturor.De aceea se face si public.Niciodata nu vor face un recall public pentru 200 de masini.
    11 0
  • 700.000 - Europa +
    2.300.000 - SUA, +
    1.080.000 - Japonia +
    62.000 - China =
    4.142.000 unitati.
    Restul de 2.248.000 unitati unde s-or fi ascuns ?!?!
    7 0
  • @@zarnesteanu,
    Din comentariile mele ai putea invata un lucru elementar. Sa-ti faci un cont sau cel putin sa te semnezi. Stiu, lasitatea e calea cea mai usoara. Caracteristica celor slabi si plini de ura. Un taliban nespalat e primul lucru care-mi vine in minte dupa ce te citesc.
    7 11
  • Toyota, tot Toyota ramane. Jos palaria ! Ce-i drept nu prea nimeresc ei designul la anumite modele, dar macar sunt constienti de lucruri mult mai serioase.
    3 11
  • @cgino2000 :)

    Voi indrazni sa cred ca restul de 2,5milioane sunt prin restul Asiei, Australia si Africa.
    5 0
  • Seriozitatea zaponeza ,cam incepe sa scartaie. Unde sunt produsele japoneze riguros testate? Asa spunea unul pe aici.Repeta ca un papagal treaba asta.Toata lumea stie cat de spalati la creier sunt americanii.Dar ce ziceti de japonezi? Aici ,unde sunt eu,a fost o competitive auto off road.Au venit si o gramada de echipaje din Japan,pentru ca masinile japoneze fac legea pe aici. Suzuki swift este o masina foarte buna pentru curse.Cutia de viteze se poate schimba pe marginea drumului.Japonezii nu pot sa o schimbe decat in atelier ,cu masina pusa pe elevator.Asa s-a intamplat.Li s-a defectat cutia,au scos manualul ethnic,au cautat la simptomele cere le-au avut,iar manualul le-a spus ca cutie de viteze trebuie schimbata s-au reparata in ateliere de specialitate.Competitia nu are premii,este pentru caritate,nu conteaza cine castiga.Seful meu participa in cursele auto cu Suzuki.El si cu copilotul ,le-au dat japonezilor o cutie de viteze (care o aveau de rezerva).Si le-au si schimbat-o ,pe marginea drumului.Cam asa sta treaba cu roboteii cu ochi oblici.
    8 2
  • Andrei
    Pai daca stau sa ma gandesc bine, prefer masina cu recall de la o firma ce are ca merit ca in topurile de FIABILITATE si SATISFATIA CLIENTULUI face legea si pe la germani, chiar la ei prin tara.
    Deci decat VAG fara recall, mai bine Toyota cu recall.
    Multumesc, dar imi plac recall-urile. Mai bine recunosti ca ai gresit si repari, decat sa taci si sa zici ca totul e bine.
    4 5
  • De curiozitate,ai cumva o Toyota? Nu cred!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru