Toyota anunță revoluția: mașini electrice cu autonomie de 1500 de kilometri și baterii cu încărcare în 10 minute

de Tiberiu Safta
Marti, 13.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota și-a dezvăluit noile planuri cu privire la electrificarea mărcii. Constructorul nipon va lansa, spre sfârșitul deceniului, baterii solid-state și modele electrice care promit o autonomie de 1500 de kilometri cu o singură încărcare.

Japonezii de la Toyota au dezvăluit un nou plan de electrificare. Noul plan a fost prezentat în cadrul unui eveniment organizat în Japonia și care a avut ca scop prezentarea pașilor pe care Toyota le va lua cu privire la transformarea sa într-o companie complet electrică.

Noul plan al constructorului nipon este împărțit în 5 pași, fiecare dintre aceștia având loc în perioade diferite. Primul pas către electrificare este lansarea unei noi generații de baterii litiu-ion începând din 2026. Aceste baterii promit să dubleze autonomia actualelor modele electrice ale grupului japonez, iar acumulatorii vor costa cu 20% mai puțin decât în prezent.

Astfel, modele precum Toyota bZ4X vor avea o autonomie de până la 1000 de kilometri, iar repriza de încărcare de la 10% la 80% va dura doar 20 de minute.

Cel de-al doilea pas constă în lansarea unei baterii noi de tip litiu-fier-fosfat. Potrivit Toyota, aceste baterii vor contribui la o creștere cu 20% a autonomiei mașinilor electrice și costuri de producție mai mici cu 40%.

Acest nou tip de baterie urmează să fie lansat în 2026 sau 2027.

Al treilea pas prevede lansarea unei baterii litiu-ion pe bază de nichel în 2027 sau 2028. Și aici avem o creștere a autonomiei cu 10% față de ceea ce avem în prezent, iar aceste baterii promit să ofere chiar și o autonomie de puțin peste 1100 de kilometri.

Penultimul pas, al patrulea, va consta în lansarea bateriilor solid-state, tot în 2027 sau 2028. Aceste baterii vor mări semnificativ autonomia unui model electric, până la 1200 de kilometri, și vor reduce timpul de încărcare. O astfel de baterie va putea fi încărcată în doar 10 minute.

La final, ultimul pas va veni în 2028, atunci când Toyota va lansa o baterie solid-state evoluată și care va oferi o autonomie de chiar până la 1500 de kilometri.

Alături de noul plan, Grupul Toyota a mai dezvăluit că Lexus va lansa primul model electric cu noua generație de baterii litiu-ion în 2026. De asemenea, constructorul japonez va putea să producă 1.7 milioane de mașini electrice pe an cu noua platformă până în 2030.

via Toyota

Comentarii (29)

  • Banditos
    tipic japonez...pe indelete: se constata, se intelege, se dezvolta, se produce
    10 22
  • Vrajeli.
    Toyota tot aduna brevete de inventie in domeniul solid state dinainte de 2010, si nu au facut nimic, au tinut la sertar si mai dihai au aruncat cu miliarde in tampenia de hidrogen.
    Momentan astea sunt declaratii de 2 bani, vaporware. Sa vedem fizic mai multe modele Toyota electrice cu pret competitv capabile de asa ceva. In prezent singurul lor model electric este praf pulbere fina, cu probleme cat cuprinde.
    16 30
  • vorbe multe şi fapte puţine....

    Situaţia de azi este
    Tesla = Apple
    BMW, Audi, VW = Samsung
    Toyota = Sony

    Toyota.... nu îi mai crede nimeni vrăjeala.
    8 30
  • Reclama de doi bani! Vom face, vom produce, vom vinde, vom....Dar pana atunci, veniti si cumparati produsele noastre ( din ce in ce mai slabe).
    9 20
  • Pai cum asa? Nu ziceau ei ca viitorul nu e electric? De cand au facut alianta cu BMW s-au stricat si astia.
    Chiar daca ar fi adevarat si ar produce masini cu autonomie de 1000 km care se incarca in 10 minute tot nu e ok. Dieselurile au acum 1200 km si se incarca in 2 minute. Cum ar putea ei convinge romanii sa faca schimbarea?
    E grele si ei stiu ca tot mai bun e un diesel! Si stiu ei cum sta treaba cu electrificarea. Nu are rost sa incerci sa faci lumina.
    6 29
  • Banditos
    niciodata Toyota nu a spus ca viitorul nu e electric au spus doar ca nu e sustenabil pentru piata...japoneza.

    Multi au pus botul fara sa priceapa ce au vocalizat oficialii.

    Dar...fostul CEO a fost debarcat pentru ca el, personal, nu credea in electrificarea companiei...ceea ce pe termen mediu inseamna sinucidere curata si abandonarea unei piete in plina dezvoltare in mainile chinezilor.

    Faptul ca acum ofera termene clare, dovedeste cateva lucruri....se lucreaza de ani de zile ceea ce le da posibiulitatea de a oferi date concrete si, pentru ca astia deobicei nu manaca rht cu lingura, nu ar trebui sa ne mire ca in 2026 vom vedea o noua genereatie de baterii, ca in 2028 vor lansa o baterie Litiu-Ion pe baza de nichel, etc

    si mai e o chestie....se mai practica si fumigene pentru derutarea concurentei
    8 21
  • inseamna ca daca iti iei acum o electrica iti iei o mare teapa. Peste cativa ani, cand vor aparea astea performante, aspiratorul tau nu va mai valora nimic, plus ca o sa te puna sa platesti si casarea ecologica a bateriei. Deci mai asteptam cu achizitia de electrice ca altfel ramanem cu astea de acum, proaste si neperformante.
    25 6
  • @papagali electrici
    Luați-vă Nokia C3110 că nu mai prindeți telefoane așa bune! :))))))))))
    19 1
  • Exact Ionel… asta spunem mulți. Doar ca unii insista sa “desfigureze” orice informație si compara diesel-ul cu orice si cu tehnologia de peste 10 ani.
    Astăzi este astăzi, si Electricele de astăzi pe multe zone nu pot înlocui un diesel sau un benzinar.
    Este greu?
    Se pare ca da pentru unii spălați pe creier.
    Eu cred ce spune Toyota si sper sa-si poată atinge planul.
    Astăzi nu îmi electrică (sunt uzate moral, mai uzate ca un diesel in multe cazuri), ca parcurg distante prea mari si nu este infrastructură pe unde am eu treaba… dar la autonomie de 1.000 plus, clar este altceva.
    21 7
  • @dutzu
    ii vei putea pune baterii cu tehnologie noua si la o masina de acum.

    totusi pare ca si ei au tehnologia dar o tin la sertar. de-asta trebuiau interzise termicele din 2030 sau chiar mai devreme peste tot.
    4 21
  • Electric summer
    https://www.go4it.ro/content/auto/apar-primele-automobile-electrice-cu-baterii-sodiu-ion-de-ce-sunt-speciale-aceste-modele-19220374/
    5 13
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    "Este greu?
    Se pare ca da pentru unii spălați pe creier."

    Hopa, a venit și Dutzulică sa ne dea doza zilnica de aroganta. El, acest expert în orice dar mai ales în vânturi noaptea.
    5 14
  • Asa cum am mai spus, intotdeauna revolutia e dupa colt. Cu cat ne apropiem de coltz, al dracului colt se indeparteaza, ca fata morgana.
    Voi prostilor, pana cand ruleaza marea revolutie pe marile ecrane strangeti cureaua si renuntati la masini. Luati-o la talpa sau cel mult cu tramvaiul. Ca trebuie sa protejam planeta care e numai una. Voi sunteti multi si puteti crapa, ca si asa poluati cu basinile voastre, fir-ati ai dracu!
    12 5
  • andrei
    @Alin: ramai la jucariile tale, nu ai dezvoltat nimic in viata ta. habar nu ai cat ia de la proiect la produsul final si sa fie si comercial vandabil si sa si respecte toate regulile si legile. poti sa te apuci tu sa scoti solid-state. dar, atentie: trebuie MILIOANE de masini, deci capacitate de productie serioasa, nu gluma.
    1 17
  • Hop și hAUR-istul nostru. Și el se crede deștept tare. E plin de genii pe aici care semnalizează de mama focului.
    6 17
  • @Mihai
    "Dieselurile au acum 1200 km si se incarca in 2 minute"

    Sunt chiar curios câte modele mai sunt disponibile în oferta actuală. Dieselurile dispar destul de repede, sunt mulți producători care nu le mai oferă, iar ceilalți pun motoare vechi de 20 de ani. Nu cred că mai exista niciun producător care să investească în diesel, decât poate să le facă mai leneșe pe cele existente, ca să respecte EURO 7.
    6 12
  • dle PMC.... "Voi proştilor"

    Nici eu nu mi-am permis sau să mă gândesc măcar să jignesc aşa la modul general şi aşa în mod direct.

    Am cochetat cu linia la jigniri şi mai mult în glumă, dar ceea ce faceţi dvs....

    Deja nu contează dacă ca Dutz, Kap, şi dvs PMC sunteţi emigraţi la ocean cu case de 5000 square feet şi teren de golf lângă ....

    Nu contează.

    Cine crede în maşina termică sau încălzirea caselor pe gaz metan , trăieşte în secolul trecut.

    E ca şi cum aţi crede că pământul e plat.

    Deci acuzele gratuite şi nefondate se cam întorc la origine.

    Vezi ştirile cu incendiile din Canada şi temperaturile record !!

    Şi suntem în iunie, nici măcar în august !
    6 17
  • Seriff
    @Mike, tocmai suntem in iunie si inca nu e cald afara, lasa-ne cu incalzirea globala, luna trecuta au fost maxime de 15 grade ziua, povesti de adormit copiii, nu mai crede nimeni vrajeala, plus de asta, ce treaba au masinile cu incendiile din Canada? Mai au masinile sa fie de vina si daca ninge in ianuarie.
    Canta la alta masa
    13 8
  • @Seriff
    "lasa-ne cu incalzirea globala, luna trecuta au fost maxime de 15 grade ziua"

    Asta e ca și cum ai spune că ești impotent pentru ca nu ți s-a sculat aseară.

    Faptul ca poți face o asemenea afirmație demonstrează ca ești limitat. Încălzirea globală se măsoară după temperaturile anuale medii, la nivelul planetei, nu după o luna, într-un anumit loc. Nici nu spui unde.

    In UK au fost 41C anul trecut, pentru prima oara de când se măsoară temperatura! În 2020 au fost 38C în cercul polar!!!

    În plus, nu știu ce vârstă ai tu, dar eu sunt suficiente de bătrân să îmi aduc aminte cum erau iernile prin anii 80, chiar și 90.
    Sunt multe exemple despre cum ne pregăteam pentru iarnă, cum alergam după bocanci de iarnă, șoselele de lână, căciula din blana de iepure pe care mi-a adus-o bunica de la Moscova, cum îmi masa bunicul picioarele degerate când veneam de la joacă, în București, cum făceam "cazemate" din zăpadă, derdeluș Etc...

    Toate astea sunt istorie. Nu îți trebuie statistici, iti trebuie memorie, și nu foarte lungă.

    Dacă nu crezi că incalzirea globala e reală te descalifici ca intelect.

    In plus, peste câteva decenii vor fi zeci de milioane de refugiați de mediu, care vor invada Europa, pentru că acolo unde trăiesc ei a devenit nelocuibil. Plus războaie pentru surse de apa potabilă și așa mai departe. Noi nu facem față la câteva sute de mii.

    Ignoranța asta condamna generațiile viitoare la o viata de coșmar. Poate chiar pe copiii noștri.
    11 14
  • @14:40
    degeaba incerci sa explici cu frumosul si rational unui taliban, n-ai cum, el tot cu idei tembele va croncani sfatos pe mai departe, doar citeste autolatest si e expert in orice.
    6 13
  • "Cine crede în maşina termică sau încălzirea caselor pe gaz metan , trăieşte în secolul trecut. "
    As zice ca mai degraba traieste cel putin in prezent si e cu picioarele pe pamant.
    La 35k+ euro o electrica decenta si la 10k+ o instalare de pompa de caldura, e greu sa faca lumea coada la ele. In plus, la bloc ceel putin e foarte greu spre imposibil de trait comod cu ambele sau in orice caz nu e deloc usor si mai ales nu se preteaza pentru oricine. Gandeste-te doar la consumul suplimentar de curent ce-l presupun cele 2.
    La un apartament de 2-3 camere doar pompa de caldura singura are nevoie de 300-600 kwh intr-o luna de iarna normala-severa. Infrastructura de curent la rezidential e in continuare la nivelul in care crapa din toate incheieturile cand e caldura mare si merg mai multe ac-uri decat in mod normal. Si asta nu doar la noi.
    15 3
  • Seriff
    @14:40, nu sunt expert in orice, doar ca nu cred tot ce ma minte televizorul ca pe voi, v-a zis ca incalzirea globala e din cauza masinilor si voi ati pus botul fara sa ganditi, a fost cald in august in uk si gata a venit incalzirea globala, v-a zis sa stati in casa cu 5 masti pe bot si cu 3 doze si voi ati stat, ca asa v-a zis la televizor, sunteti niste oi care executati niste ordine date de niste ipocriti care merg cu limuzine germane cu motoare de la 4000 in sus, zboara in avioane private, isi fac 100 de vacante pe an, au iacht si nu dau 2 lei nici pe incalzirea globala, nici pe poluare, nici pe nimic si voi le dati apa la moara.
    Luati-va masini electrice si executati ordinele mai repede, sclavilor
    18 7
  • Banditos
    S-a activat o "Sosoaca" si pe forumul asta.
    2 2
  • @alex_cu_a_mic
    Faptul ca sunt scumpe e drept și respect opinia asta. Mulți nu își permit sa dea atâția bani pe o masina, când viața e din ce în ce mai scumpa. Sigur, și un Golf e 35k, dar asta e alta poveste.

    Însă nu am niciun respect, ba chiar detest opinii de genul exprimate de @Seriff, @PMC sau @Dutz, în special cum ca încălzirea globală nu e reală.

    E fix atitudinea care face sa ne ducem dracului cu toții. Voi credeți ca dacă nu facem nimic va fi bine?

    Tu spui ca infrastructura crapă când e căldura mare. Vom avea 45C deceniul următor. Inundații catastrofale, incendii de vegetație, agricultura la pământ. Astea vor fi mai ieftine??
    6 16
  • Florina
    Chiar sunt curios daca inginerii de la toyota pot sa produca acele baterii cu asemenea autonomie. Cel mai probabil aceste masini vor fi destul de costisitoare, intre 50.000 si 100.000 euro ceea ce nu ar fi o suma chiar atat de mica in lei conform cursului bnr https://curbnr.ro/
    4 14
  • @Mike: nu am jignit pe nimeni. Se pare ca citesti printre randuri si fara atentie. Era la modul peiorativ despre noi toti si ceea ce ni se impune. Politicienii sunt cei care ne spun noua "Voi, prostilor". Pune mana si fii atent. Nu am jignit absolut niciodata decat ca raspuns la jignirile altora. Eu da, am fost jignit si facut in toate felurile in mod direct. Eu nu am asemenea apucaturi.
    Hai succes la atentie!...
    6 1
  • @PMC aa... aha..

    Atunci îmi cer scuze dle PMC, nu am fost atent, aveţi dreptate.
    2 0
  • Ești dus de mult… ca ești un credul!!!
    “Încălzirea globală” nu este de la mașini si nu se va rezolva cu Electricele.
    7 5
  • Sper sa ai dreptate si asta pentru cei care au deja o electrică, dar la ce diversitate si varză totală în ceea ce privește standardizare… ma cam îndoiesc. Nu doar bateria este ceea care trebuie schimbată. Este si unul din motivele pentru care nu mai cred nimic din ce spun si impun politicienii actuali. Este încurajată diversitatea si varietateA. Este fooooarte scump si poluant ceea ce facem. Doar din impunerea utilizării acelorași componente, lucru posibil in foarte multe cazuri s-ar face economii majore si imediate. Nu-s in stare sa standardizeze un încărcător pentru telefon, tableta, laptop… ce sa mai vorbim de dezvoltarea unei infrastructuri care sa susțină o piața auto electrică.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru