Toyota amână lansarea viitoarei generații de mașini electrice

de Tiberiu Safta
Luni, 09.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Toyota a anunțat că amână lansarea viitoarei generații de mașini electrice pentru a avea mai mult timp de dezvoltare. Primul model electric nou ar urma să fie lansat în 2027.

În ultima perioadă, un număr din ce în ce mai mare de producători și-au amânat planurile de electrificare din cauza cererii în scădere pentru mașinile electrice. Pe această listă de amânări poate fi inclus acum și Grupul Toyota. Concernul japonez a anunțat că va amâna lansarea viitoarei generații de mașini electrice până în 2027.

Față de alți producători, motivul pentru care Grupul Toyota a decis să amâne lansarea de modele electrice noi este unul diferit. Mai exact, grupul japonez spune că are nevoie de mai mult timp pentru a dezvolta tehnologii noi și pentru a îmbunătăți performanțele acestora înainte de lansare. Printre noile tehnologii care urmează să fie dezvoltate se numără și o arhitectură nouă, care va fi flexibilă și modulară.

Viitoarele modele electrice ale Grupului Toyota vor fi produse prin tehnica de gigacasting, adică aceeași metodă folosită de Tesla. Prin acest proces, asamblarea mașinilor este simplificată prin fuziunea unor componente mari ale structurii în câteva piese mai mici.

Acest proces este mai puțin costisitor și mai eficient față de procesul de asamblare tradițional.

Și pentru că tot am pomenit de procesele de producție, Toyota mai spune că liniile de asamblare tradiționale vor fi înlocuite cu unele noi, mobile și autonome. Prin folosirea noilor linii de asamblare vor fi reduse costurile de producție și va optimiza spațiul din uzine.

La final, Grupul Toyota și-a revizuit și țintele de vânzări pentru mașini electrice. Inițial, grupul japonez și-a propus să vândă 1.5 milioane de mașini electrice până în 2026. Acum, noua țintă este de un milion de mașini electrice vândute până în acel an. De asemenea, începutul producției primului model electric în Statele Unite a fost amânat până în 2026.

Primul model al Grupului Toyota care va fi bazat pe noua platformă tehnică va fi Lexus LF-ZC. Acest model promite o autonomie de 1000 de kilometri, un timp de încărcare al bateriei de la 10% la 80% în 20 de minute și o caroserie cu un coeficient aerodinamic mai mic de 0.2 unități.

via Motor1

Comentarii (20)

  • Mai lăsați-ne cu cererea în scădere, la voi în redacție nu e nimeni care să își arunce ochii pe statisticile oficiale? Alea mai curente. Că doar sunteți jurnaliști.

    Snapshot electric vehicle sales in January – October 2024 vs Jan-Oct 2023

    Global: 13.3 million, +24%
    China: 8.4 million, +38%
    EU & EFTA & UK: 2.5 million, -3%
    USA & Canada: 1.4 million, +9%
    Rest of World: 1.0 million, +27%

    Singura piață în scădere e Europa, și aici doar cu 3%. Iar în noiembrie a crescut, nu m-ar mira sa termine anul pe plus și Europa.

    Producătorii își temperează planurile de tranziție la 100% electric pentru ca creșterea e sub ce se preconiza acum 2-3 ani, când au făcut planuri prea entuziaste.
    9 13
  • @Mitica si acum spune-ne si ce procentaj din totalul global sunt pur electrice. Nu ne mai minti cu procentaje care nu spun toata povestea
    13 8
  • Incredibil, nu mai dezinformați, știe Matei de ce își amână Toyota electricele, când acum un an spuneau japonezii ca se bazează tot pe hibride și ca electricele vor avea maxim 30% în 2030-2035, iar nu era bine, ca Toyota este un dinozaur care nu vrea sa se adapteze.

    Fiecare își face ce strategie dorește, indiferent de motive .
    11 8
  • @gigel

    18% in 2023, probabil 20% in 2024.
    Cu placere.
    Diesel cât e?
    8 11
  • @Matei
    Doar un singur distrus statea de obicei cu dieselul in gura la orice stire, ori esti acelasi, ori sunteti doi distrusi .
    10 6
  • Suntem unul și același și încă vreo 3-4 care nu-ți plac ție. Mulțumit?
    5 8
  • n-aveam mari sperante de la toyota, de fapt de la niciunii dintre inchistatii de japonezi si germani.

    ei sustin in continuare tacanitoarea ca din aia sug grosul banilor de la clienti. daca n-ar mai veni fraierii fluviu in service sa schimbe programat uleiuri, filtre, bujii, fluide, distributii, injectoare, placute, discuri, ambreiaje, curele, fulii si alte prostii, dealershipurile ar muri de foame.

    cu un ev esti asteptat in sevice doar pt antigel la 10 ani si lichid de frana la 5 ani. atat. lichid de parbriz si lamele de stergatoare iti pui si singur, ca nu doare mana. iar dupa 20-25 ani, casarea masinii se face cu placutele si discurile originale din fabrica, usor ruginite, din cauza nefolosirii.
    5 11
  • @mitica vorbeam de BEV-uri si nu de diesel-uri. Nu mai fi penibil cu procentajele alea cand 35-50% din piata BEV-urilor e China, unde 1 din 3 electrice sunt defapt jucarii de copii la 3-5k $ bucata
    8 6
  • De ce sunt penibil, Gigele? Sunt cifre corecte. Penibil ești tu ca ai impresia că nu sunt reale pentru ca nu se potrivesc cu cifrele din capul tău.

    In fine, e plictisitor subiectul ăsta. Dacă nu îți place realitatea bagă capul în nisip și imaginează-ți ce-ți convine.
    6 8
  • In mare treaba sta cam asa:
    China: ~30% BEV; ~20% plugin; crestere usoara la BEV, crestere puternica la PHEV
    EU: ~13-14% BEV 7-8% PHEV - stagnare
    US: 8-9% BEV, 2-3% PHEV - crestere usoara
    ROT: nu conteaza .. desi sunt vreo 6 miliarde de oameni.

    La cum arata, nu e de mirare ca unii decid ca nu e cazul sa se mai grabeasca cu niste planuri care deja erau foarte tarzii.

    E ca la tenis can serveste adversalul, pleci pusca dar relaxezi schema dupa juma de secunda cand e clar ca e "out".
    C-asa-i in tenis.
    8 4
  • Sorin Prelipceanu
    Dacă până acum chinezii aveau vreo 10 ani avans pe partea de electrificare, acum cu amânarea Toyota, Volkswagen, Mazda, Honda etc, ecartul se va mări undeva la 20 de ani. După aia, mai prinde-i din urmă....
    7 7
  • @alex cu creier mic
    După logica asta jucătorii de diesel declarau forfeit și se apucau de tenis de masă.

    China: ciuciu
    EU: canci
    US: fuck it
    ROT: meh
    6 7
  • Și acum, la final, voi ați înțeles pentru ce vă certați? De fapt, pentru nimic! Chinezii tac, produc și vând! În scurt timp ne vom contrazice doar pe subiectul : care dintre firmele si mărcile chinezești este mai bună și pe care să mi-o iau !
    4 0
  • Si ce se mai lăuda toyota că baterii solid state, că alea,alea.. în realitate ar face orice s-o mai lungească cu uleioasele. Treaba dumnealor, însă chinezoaicele și coreencele nu-i iarta.
    5 3
  • spaclu lu manole
    Daca citesti bine articolul de fapt zice ca le amana din cauza tehnolgiei simplificate de fabricare, pe care vor s-o copieze dupa Tesla. Exact cum au copiat modelul de control al calitatii de la americani in anii 60, acum copiaza tehnologia specifica masinilor electrice si productiei de baterii dezvoltata de Tesla.
    In rest gigel electrikkku' tot cu procentele in gura si spumele pe la colturi. Trollul din tiraspol e la post. Asteapta sa cada guvernul Romaniei sa-si ia slujba inapoi de la putler. Daca mai apuca sfarsitul mandatului.
    3 4
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    3 2
  • Vom vedea până când, dar Toyota a găsit un bun echilibru între ceea ce se poate tehnologic, ce este cu adevărat nevoie intr-o mașină și fiabilitate.
    Faptul ca anumiți producători s-au hazardat și au scos mai multe modele electrice dar fără să dezvolte suficient tehnologia se reflectă în eșecul la vânzări.
    Cred că in cazul lansării de BEV-uri, direcția este mai importantă decât viteza.
    3 1
  • ce bine, full electric e o prostie, stai cu frica cand pica bateria care e mai scumpa ca masina. La hibrid ai tot o full electrica dar cu generator pe benzina si autonomie catre 1000km, dar poluezi un pic de co2 si aia e. Bateria la hibrid e ieftina. Cine zice ca la electrica nu ai mentenanta anuala se insala, lichidu de frana se schimba anual iar discurile tin cca 3 ani ca de la nefolosire corodeaza, multi schimba discurile inaintea placutelor, la fel e si la hibrid. Anual se verifica bateria. Se mai schimba si antigelu invertoarelor si la hibrid si la electric. De exemplu mentenanta anuala la toyota hibrid 1500lei (ulei +filtre+lichid frana inlocuire anual+verificare baterie+maopera). La electrica ai cca 500lei anual la mentenanta. Salvezi 1000lei pe an intr-adevar fata de hibrid. 1000lei ca sa pierzi vremea mult si bine la incarcat iar la 10 ani stai cu stres daca mai tine bateria.
    O alta chestie, vara la hibrid pe mers electric EV la deal imi dadea mesaj sistem hibrid s-a suraincalzit si computeru a trecut pe full benzina desi era curent mult in baterie, asa nu a luat foc, a racit bateria si dupa 2 minute mi-a dat iar curent pt EV mode. La full electric cand se incalzeste de la mers sportiv pe ce trece sa poata raci bateria daca nu are motor clasic? pe nimic, se aprinde. Dar intr-adevar racirea la full electric e mai buna ca la hibrid dar nu e perfecta, daca dai blana si mergi sportiv poate lua foc.
    0 0
  • alt exemplu toyota hibrid are conducere autonoma nivel 2.5 ca si tesla full electrica. E mai complexa o masina hibrid decat electrica dpdv tehnologic ca la hibrid ai si capacitoare si power split si un AI care face trecerile si invata tiparele de condus a fiecarui sofer si bazat pe GPS ajusteaza electricitatea in functie de drum, proactive driving, face parte din sae lvl2.5 autonomous driving. Si tesla are tot lvl 2.5 a.d. desi ei zic ca ar fi lvl4 dar le-a dat peste nas si a zis nu e tot lvl 2 :)
    0 0
  • Predictive Efficient Drive nu proactive driving
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru