În ultima perioadă, un număr din ce în ce mai mare de producători și-au amânat planurile de electrificare din cauza cererii în scădere pentru mașinile electrice. Pe această listă de amânări poate fi inclus acum și Grupul Toyota. Concernul japonez a anunțat că va amâna lansarea viitoarei generații de mașini electrice până în 2027.
Față de alți producători, motivul pentru care Grupul Toyota a decis să amâne lansarea de modele electrice noi este unul diferit. Mai exact, grupul japonez spune că are nevoie de mai mult timp pentru a dezvolta tehnologii noi și pentru a îmbunătăți performanțele acestora înainte de lansare. Printre noile tehnologii care urmează să fie dezvoltate se numără și o arhitectură nouă, care va fi flexibilă și modulară.
Viitoarele modele electrice ale Grupului Toyota vor fi produse prin tehnica de gigacasting, adică aceeași metodă folosită de Tesla. Prin acest proces, asamblarea mașinilor este simplificată prin fuziunea unor componente mari ale structurii în câteva piese mai mici.
Acest proces este mai puțin costisitor și mai eficient față de procesul de asamblare tradițional.Și pentru că tot am pomenit de procesele de producție, Toyota mai spune că liniile de asamblare tradiționale vor fi înlocuite cu unele noi, mobile și autonome. Prin folosirea noilor linii de asamblare vor fi reduse costurile de producție și va optimiza spațiul din uzine.
La final, Grupul Toyota și-a revizuit și țintele de vânzări pentru mașini electrice. Inițial, grupul japonez și-a propus să vândă 1.5 milioane de mașini electrice până în 2026. Acum, noua țintă este de un milion de mașini electrice vândute până în acel an. De asemenea, începutul producției primului model electric în Statele Unite a fost amânat până în 2026.
Primul model al Grupului Toyota care va fi bazat pe noua platformă tehnică va fi Lexus LF-ZC. Acest model promite o autonomie de 1000 de kilometri, un timp de încărcare al bateriei de la 10% la 80% în 20 de minute și o caroserie cu un coeficient aerodinamic mai mic de 0.2 unități.
via Motor1
Snapshot electric vehicle sales in January – October 2024 vs Jan-Oct 2023
Global: 13.3 million, +24%
China: 8.4 million, +38%
EU & EFTA & UK: 2.5 million, -3%
USA & Canada: 1.4 million, +9%
Rest of World: 1.0 million, +27%
Singura piață în scădere e Europa, și aici doar cu 3%. Iar în noiembrie a crescut, nu m-ar mira sa termine anul pe plus și Europa.
Producătorii își temperează planurile de tranziție la 100% electric pentru ca creșterea e sub ce se preconiza acum 2-3 ani, când au făcut planuri prea entuziaste.
Fiecare își face ce strategie dorește, indiferent de motive .
18% in 2023, probabil 20% in 2024.
Cu placere.
Diesel cât e?
ei sustin in continuare tacanitoarea ca din aia sug grosul banilor de la clienti. daca n-ar mai veni fraierii fluviu in service sa schimbe programat uleiuri, filtre, bujii, fluide, distributii, injectoare, placute, discuri, ambreiaje, curele, fulii si alte prostii, dealershipurile ar muri de foame.
cu un ev esti asteptat in sevice doar pt antigel la 10 ani si lichid de frana la 5 ani. atat. lichid de parbriz si lamele de stergatoare iti pui si singur, ca nu doare mana. iar dupa 20-25 ani, casarea masinii se face cu placutele si discurile originale din fabrica, usor ruginite, din cauza nefolosirii.
In fine, e plictisitor subiectul ăsta. Dacă nu îți place realitatea bagă capul în nisip și imaginează-ți ce-ți convine.
China: ~30% BEV; ~20% plugin; crestere usoara la BEV, crestere puternica la PHEV
EU: ~13-14% BEV 7-8% PHEV - stagnare
US: 8-9% BEV, 2-3% PHEV - crestere usoara
ROT: nu conteaza .. desi sunt vreo 6 miliarde de oameni.
La cum arata, nu e de mirare ca unii decid ca nu e cazul sa se mai grabeasca cu niste planuri care deja erau foarte tarzii.
E ca la tenis can serveste adversalul, pleci pusca dar relaxezi schema dupa juma de secunda cand e clar ca e "out".
C-asa-i in tenis.
China: ciuciu
EU: canci
US: fuck it
ROT: meh
In rest gigel electrikkku' tot cu procentele in gura si spumele pe la colturi. Trollul din tiraspol e la post. Asteapta sa cada guvernul Romaniei sa-si ia slujba inapoi de la putler. Daca mai apuca sfarsitul mandatului.
Faptul ca anumiți producători s-au hazardat și au scos mai multe modele electrice dar fără să dezvolte suficient tehnologia se reflectă în eșecul la vânzări.
Cred că in cazul lansării de BEV-uri, direcția este mai importantă decât viteza.
O alta chestie, vara la hibrid pe mers electric EV la deal imi dadea mesaj sistem hibrid s-a suraincalzit si computeru a trecut pe full benzina desi era curent mult in baterie, asa nu a luat foc, a racit bateria si dupa 2 minute mi-a dat iar curent pt EV mode. La full electric cand se incalzeste de la mers sportiv pe ce trece sa poata raci bateria daca nu are motor clasic? pe nimic, se aprinde. Dar intr-adevar racirea la full electric e mai buna ca la hibrid dar nu e perfecta, daca dai blana si mergi sportiv poate lua foc.