Japonezii de la Toyota caută tot felul de soluții alternative la combustibilii convenționali, pe care să îi utilizeze nu doar pe șosea ci și pe circuit.
Anul trecut, constructorul nipon a testat o Corolla de competiție alimentată cu hidrogen (în stare gazoasă).
Acum, Toyota împinde limitele și mai departe. Tocmai a testat aceeași mașină, dar de această dată alimentată cu hidrogen în stare lichidă. O provocare foarte mare, având în vedere că vorbim despre un lichid care trebuie păstrat la -253 de grade Celsius pentru a nu-și modifica starea.
Alimentarea unei mașini de curse cu hidrogen lichid (față de hidrogen în stare gazoasă) are câteva avantaje. Spre exemplu, acest combustibil nu are nevoie de presurizare (designerii au mai multă libertate atunci când dezvoltă rezervorul), iar alimentarea în timpul cursei poate fi realizată mult mai ușor.
În luna februarie, mașina respectivă a acoperit 3 sesiuni pe circuitul Fuji Speedway, din Japonia, în condiții de cursă.
Acum, Toyota intenționează să perfecționeze mașina astfel încât să participe în sezonul actual al campionatului Super Taiku.
via Toyota
Comentarii (0)