Toyota a redevenit cel mai valoros brand auto din lume

de Sebastian Toma
Marti, 01.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ediţia 2013 a clasamentului Branz Top 100 realizat de Millward Brown a readus Toyota pe primul loc la categoria Auto, după ce BMW câştigase titlul din 2012.

Esential 98.3 miliarde de dolari este valoarea estimată a Apple, cel mai valoros brand din BrandZ Top 100 2013.
Toyota este din nou cel mai valoros brand auto din lume, arată un studiu realizat de Millward Brown. Vorbim despre raportul anual BrandZ Top 100, aflat la ediţia cu numărul 14. După ce BMW a fost cel mai valoros brand auto al anului 2012, Toyota şi-a recăpătat coroana, cu o valoare estimată la 35.9 miliarde de dolari. Mercedes-Benz a obţinut al doilea loc pe podiumul segmentului auto, cu 31.9 miliarde de dolari, în timp ce BMW a avut al treilea loc al podiumului, cu 31.8 miliarde de dolari. Hyundai a obţinut poziţia a patra, cu 18 miliarde de dolari, aproape cât avea Toyota în urmă cu 13 ani, iar Volkswagen are locul cinci, cu 11 miliarde de dolari.

Proaspăt intrată în BrandZ Top 100 este marca americană Chevrolet, aflată pentru prima dată în primele 100 poziţii ale acestui clasament. Marca americană s-a clasat pe locul 89 la general, depăşind Ferrari.

Reprezentanţii Chevrolet spun că rezultatul din acest an arată eficienţa strategiei aplicate în ultimii ani, GM făcând un "efort conştient de a globaliza Chevrolet", ceea ce a dus la creşterea valorii brandului american în cadrul acestui clasament.

Urmareste Automarket
Industria auto are 14 nume în BrandZ Top 100, mai multe decât orice alt domeniu. Toyota este cel mai bine clasată, cu locul 10, în timp ce Ferrari ocupă poziţia 98.
La nivel general, Apple a devenit cel mai valoros brand din lume, cu o valoare estimată la 98.3 miliarde de dolari. Compania din Coupertino este urmată de gigantul Google, cu 93.2 miliarde de dolari şi de Coca-Cola, cu 79.3 miliarde de dolari. Următoarele două poziţii din top sunt ocupate de IBM şi Microsoft, alţi giganţi americani ai tehnologiei.

Via MillwardBrown

Comentarii (25)

  • iar clasamente facute de americani? mai lasati-ne...
    19 22
  • @mda

    americanii au tot interesul sa masluiasca un clasament si sa scoata pe primul loc o companie japoneza, n'asha?

    in rest..s-a curga vinu' sa cante muzica sa vina femeile sau militia!!! Eu aduc lama de ras...venele le aduc prietenii "japilor". Sorry, nu m-am putut abtine. :))
    17 15
  • @mda Nu stiu daca esti la curent insa cele mai mari firme de audit din lume sunt americane. E logic ca top-ul sa fie facut de americani.
    15 4
  • nah, Hyundai locul 4...
    4 3
  • Da' Renault unde e? Ca am cititi eu pe-aici ca este o marca excelenta.
    17 14
  • Manuel
    Depinde ce criterii au fost incluse pentru studiu, daca una dintre criterii a fost nr de masini vandute de respectivul brand, normal ca Toyota, Hyundai a vandut mai multe masini decat Ferrari. SI nu trebuie sa fim carcotasi, pentru ca toyota produce masini destul de bune. Faptul ca la noi in Europa cele mai cautate sunt masinile nemtesti, nu inseamna ca Toyota nu e o marca buna.
    6 2
  • Renault nu exista in America - sau de fapt exista doar prin Nissan.
    Cumva topul asta e putin subiectiv...dar adevarat.
    7 4
  • George
    Pentru cei Pai foarte frumos ca si-a racapatat titlul. Merita ! Felicitari si tot asa sa o tina.
    4 4
  • AndreiRN
    Toyota a facut si face masini bune.
    Toyota a spart gheata la hibride si conduce detasat.
    Toyota este 100% responsabila de produsul pus pe piata.
    Toyota nu alearga dupa poleiala.
    8 14
  • E bine de intrebat unde sunt mai multe marci, nu doar Renault, in SUA exista Nissan, dar unde este Nissan in acest top, probabi Ghosn lucreaza inca la asta, apoi unde este Lexus? Sa fie peste ei Hyundai? Ok, aceste top-uri poate nu sunt foarte precise, iar aceste valori nu sunt 100% reale, adica o marca nu valoreaza multe zeci de miliarde, valoreaza la jumate in mod real sa zic, asa este evaluata, dar se ajunge la aceste cifre la marcile care au potential, care pot ajunge sa valoreze in 10 ani zeci de miliarde la propriu.
    5 12
  • odin27
    @LauCalin
    Amice, lasa mistocareala ieftina deoparte. Nu te prinde bine. Renault e o marca ce duce lipsa de cateva piete importante: SUA si China. In China deabia acum au intrat, fata de Nissan de exemplu care-i mult mai bine inradacinata acolo. Plus ca n-o sa vezi niciodata Renault mentionat intr-un studiu facut de americani. N-are relevanta pentru ei. Renault incearca in prezent sa mai miscoreze procentul de "50% dependenta de Europa". Aici e slabiciunea lor. Au insa o prezenta importanta in America de Sud, Rusia, India, deci piete cu potential de crestere imens in viitor. Sunt perspective bune.
    20 9
  • @odin

    Lasa ca Renault apare pe podium in fiecare an la " best engine of the year", nici asta n-are relevanta, nu? O sa vezi ce perspective bune vor fi cand va trece Hyundai-Kia in fata Renault-Nissan la vanzari in ceva ani.
    10 17
  • http://focus2move.com/item/664-world%E2%80%99s-top-25-car-brands-in-february-2013-ranking-toyota-on-the-sky

    se pare ca i'au depasit coreenii.
    4 9
  • @odin27, @unul, ma bucur ca ati inteles mesajul meu. Si nu o spun ironic. ;)
    6 2
  • Clio4, Zoe, XTrail, Q50, GT-R
    @unul
    Trece Hyundai-Kia unde? Asteapta mult si bine! Mai aveti multe vise umede? Renault-Nissan a vandut 7.772.307 unitati in 2012 si are perspective de crestere imensa pentru ca se axeaza pe tarile BRICS si pe inovatie, tehnologii dincolo de frontiera ("breakthrough technology") , in corelatie cu reinnoirea gamei aflate in curs.
    Lada, ultima achizitie, e si ea intr-un proces de modernizare, fiind o mina de aur. E "cheia" la cufarul cu bogatii a lui Putin, iar Carlos Ghosn stie bine lucrul asta.
    Deasemenea parteneriatele multiple si puternice nu pot fi intrecute de niciun korean: Daimler in Germania, Caterham in Anglia, Mitsubishi in Japonia, Dongfeng in China, Ashok Leyland in India etc.

    Cum e posibil acest lucru? Carlos Ghosn explica foarte bine:

    "Whether in business, politics, society or personal life, a basic respect for identity is the key ingredient in making any kind of cooperative arrangement work. Just consider a marriage: A couple does not assume a converged, single identity when they get married. Instead, they retain their own individuality and join to build a life together, united by shared interests and goals, each bringing something different to the union.

    In business, regardless of the industry, the most successful and enduring partnerships are those created with a respect for identity as the constant guiding principle. I am convinced this is the principle driver of our success and durability in the Renault-Nissan Alliance."

    PS: stiati ca Nissan va inlocui taxiurile emblematice din New York si Londra? De ce nu fac koreenii asta, daca sunt atat de smecheri, huh?
    Sa fim sinceri, koreenii vor ramane niste "Japanese wannabe".
    19 7
  • Lada vrea sa fie noua Dacie, asta e clar... sa vedem si daca le iese.
    3 5
  • @cel cu nume de masini,
    Ce spui tu este adevarat, insa mai spune si cat a vandut Hyundai-Kia in 2012 daca vrei sa fii sincer. Pe de alta parte sunt niste constructori care acopera cel putin la fel de bine piata auto mai peste tot unde sunt prezenti. Mai spune si ca sunt prezenti si pe niste piete pe care Renault nici nu are curajul sa intre, gen SUA. Ia uita-te tu ce masini vinde acolo Hyundai-Kia si cate (ca fapt divers, coreenii vand mai bine decat Chevrolet de exemplu in America), au niste masini care nu prea iti stranesc rasul (sau ma rog, poate doar tie iti starnesc).
    Si oricum o dai coreenii in ultimii 10 ani au crescut foarte mult in mai toate privintele si au inceput sa fie o amenintare pentru toti constructorii. Eu zic sa nu-i mai subestimezi ca gresesti. Cu toate aliantele pe care le au ceilalti vanzarile celor de la Hyundai si Kia se mentin undeva sus. Din cauza asta Hyundai si Kia au fost de multi ani in acest clasament in care Renault (inca) nu a ajuns.
    Nu contest aliantele pe care le are Renault, faptul ca au ales un drum unic alegand sa se axeze si pe electrice in conditiile in care multi inca le considera niste masini al caror timp inca nu este, motiv pentru care s-au orientat spre altceva (de exemplu dezvoltarea motoarelor mici supraalimentate). Dar sa nu fim rautaciosi si sa ne uitam si in ograda altora.
    Iar faptul ca Nissan va inlocui taxiurile din Londra si New York... s-o crezi tu ca nu este vorba de o intelegre in primul rand financiara intre autoritatile acelor orase si Nissan. Sa inteleg ca ar fi cazul sa-mi cumpar Toyota Prius sau mai ales Ford Crown Victoria ca l-au folosit americanii pe post de taxi si masina de politie?
    5 9
  • Zoe Z.E.
    @LauCalin scrii "faptul ca au ales un drum unic alegand sa se axeze si pe electrice in conditiile in care multi inca le considera niste masini al caror timp inca nu este"

    Unic?! Multi?!

    GRESESTI !

    Renault-Nissan a deschis usa, ceilalti inevitabil pasesc pe urumele lor. Pentru ca ce face Renault-Nissan, urmeaza o logica de bun simt. Nu mai putem continua asa. Cum iti explici ca in ultimii ani, au aparut atatea start'up-uri care vand masini electrice?
    Dupa ce au vazut ca merge treaba cu Leaf si gama Z.E., majoritatea constructorilor au inceput sa sara ca popcornul... isi fac acum planuri cum sa ia "tortul" din mana Renault-Nissan.
    Asta pe langa semnalele pozitive din partea guvernelor de pretutindeni: SUA, Franta, Germania, Japonia, statele scandinave + alte tari influente.

    Cele mai recente titluri pe Automarket, suna asa:

    Jaguar şi Land Rover investesc 160 de milioane de dolari în dezvoltarea vehiculelor electrice
    http://www.automarket.ro/stiri/jaguar-si-land-rover-investesc-160-de-milioane-de-dolari-in-dezvoltarea-53125.html

    http://www.automarket.ro/stiri/oficial-saab-va-produce-masini-electrice-sub-conducerea-unei-companii-45205.html

    http://www.automarket.ro/frankfurt-2013/frankfurt-2013-live-electricele-troneaza-in-standul-volkswagen-52873.html

    Pana si Martin Winterkorn care pana mai ieri lua in ras masinile electrice, azi il vedem mai catolic decat Papa ! Cata ipocrizie !
    Carlos Ghosn e un tip diplomat ce s-a abtinut intotdeauna de la remarci malitioase la adresa concurentei (spre deosebire de altii ce aduc jigniri & acuze de prost gust) , insa a facut o trimitere subtila la ipocrizia unora din industria auto.
    La ultimul salon auto de la Frankfurt, Martin Winterkorn in verva le-a declarat jurnalistilor ca intentioneaza sa devina constructorul nr.1 la masini electrice pana in 2018, asta dupa ce acolo a venit cu o pleiada de concepte electrice.
    Raspunsul lui Carlos Ghosn a fost a venit imediat, destul de ironic:

    “I have been told that we have some competition to become the largest maker of electric cars in the world,” Mr. Ghosn said. “I have been told this competition is going to come from a company that last year said electric power was only good for golf carts.
    By 2018, this rival suggests it will be the biggest. I applaud that but I will challenge it because we are already the leader and are showing leadership."

    “They want to be number one? We are number one and we will stay there.”

    "The point is that all carmakers are going to come to electric cars because we can’t do without it. Mark my words: they will all come. There will be some time between now and then but this industry can’t prosper without electric and plug-in hybrid cars."

    “This is going to be re-energized by the competition and most importantly the public believes in it.
    Tesla has a market capitalization of, what, $20 billion for something like 19,000 cars a year? That’s probably a record for a cap-to-volume ratio (at around $1 million per car sold) but it shows the public believes in electric cars.”

    Mr Ghosn’s response delivered a stinging rebuke to Volkswagen’s Dr. Winterkorn, who was already defending his company against claims that it had missed the first wave of the push towards electric cars:

    “We are not late. We are starting at exactly the right time. We are electrifying all vehicle classes and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018,” Dr. Winterkorn said.

    Sursa:
    http://www.roadandtrack.com/go/news/industry-news/industry-news-ghosn-says-vw-must-come-through-renault-nissan-to-be-tops-in-evs

    PS: eu zic ca ai venit tarziu "doctore"

    Taxiurile? Insasi faptul ca Nissan - un strain, inlocuieste niste simboluri definitorii pt identitatea nationala, nu oriunde, in 2 tari producatoare de automobile, cu ego-uri cat Jupiter, ar trebui sa te puna pe ganduri. Pe langa asta, taxiurile trebuie sa satisfaca anumite conditii de confort, siguranta si mai ales un grad ridicat FIABILITATE.
    9 4
  • Zoe Z.E.
    Si adica ce, pe langa dezvoltarea electricelor, Renault-Nissan nu s-a orientat si spre eficientizarea motoarelor cu ardere interna si dezvoltarea motoarelor mici supralimentate? Esti cam ametit !
    Cu siguranta ai auzit de gama TCe si DiG-T.
    8 2
  • Ca sa ne intelegem totusi de la inceput, primele masini electrice de serie (din timpurile noastre) au aparut in anii '90 intr-o perioada in care Renault nici nu se gandea la asa ceva sau erau mai degraba in faza experimentala, pe principiul "cum ar fi daca...". Au fost fabricate de GM, asa ca americanii s-au gandit mai inainte la acest drum. A fost insa unul scurt, practic traiam intr-o cu totul alta perioada cand automobilul, cel putin in America, trebuia sa fie mare si impozant.
    Doi la mana, ce nu intelegi tu este ca VW a ales un alt drum, nu cel al masinilor electrice cum a facut Renault. in 2005 cand Renault lucra de zori la masinile electrice VW a venit cu ceva care a schimbat cerintele industriei auto, mai ales europene. Ma refer la motoarele mici si supraalimentate de la VW care, fiabile sau nu, au stabilit un nou trend si la randul lor au deschis un nou drum. VW era apreciat peste tot cu aceste motoare, au castigat si titluri la concursul Engine of the Year si i-a facut pe cei de la concurenta sa intre in laboratoare si sa proiecteze si ei asa ceva. Cea mai grea lovituria pentru VW in acest sens a venit insa de la Ford, dar asta e o alta discutie. Deci ipocrizie sau nu cum ii spui tu, multi s-au concentrat pe astfel de motoare inainte de toate. Si ghici ce, a fost ideea "ipocritului" de Winterkorn. Si cu toate aerele lui de vedeta nu s-a sfiit sa ia la puricat un Hyundai i30 chiar in fata presei si sa recunoasca un lucru bine facut (asta apropo si de coreeni).
    VW de-abea a inceput productia de masini electrice, dar pe de alta parte si-a pus la punct partea cea mai ceruta in acest moment mai ales in Europa, si anume motoarele mici supraalimentate. Si fie ca vrei sa recunosti sau nu alaturi de 1.0 Ecoboost de la Ford, TSI-urile si TFSI-urile sunt considerate unele dintre cele mai bune motoare supraalimentate. Nu imi place neaparat sa o spun, pentru ca recunosc ca nu prea sunt adeptul acestor motoare. Inca am ramas un veteran caruia inca ii mai plac motoarele aspirate... alea care polueaza mai mult, consuma mai mult, au taxe mai mari, dar cel putin teoretic sunt mai fiabile.
    Asa ca mai degraba as spune ca ceilalti au urmat trendul lui VW. Ok, Renault are masini electrice in productie. De ce nu au si Opel, Ford, VW, PSA, Fiat, Honda etc. la acelasi nivel cu Renault? Am asa o presimtire ca imi vei spune ca nu au puterea lui Renault, pentru ca Renault e cineva pe langa ei.
    4 9
  • Inca ceva. Sti care e marea diferenta a masinilor electrice facute de Renault si facute de restul? Ca toti ceilalti le au in faza de proiect de mult mai multi ani si au reticente sa le lanseze in serie. Mercedes de exemplu si-a folosit Smart-urile in electrice in Anglia si in Norvegia in faza de proiect mai bine de 5 ani.
    Ipocritul de Winterkorn nu da acceptul sa se fabrice Golf si Polo electrice, desi cercetarile si dezvoltarile s-au facut de prin 2003-2004.
    4 6
  • Zoe Z.E.
    "primele masini electrice de serie" ...ma faci sa rad...

    Ok, tu imi scrii de EV1...partea de suprafata, ceea ce cunosti, ceea ce arata youtube... dar ce nu arata youtube e zbuciumul dinainte si dupa EV1. Vei fi surpins...
    Primele masini electrice de serie au aparut inaintea celor cu ardere interna. Pana la inceputul secolului 20, EV-urile surclasau la vanzari masinile pe benzina, considerate murdare, zgomotoase si ineficiente.
    Mai mult de 30.000 de masini electrice erau raspandite atunci prin Londra, New York si Paris. Sub toate formele, taxi, posta, curierat etc. La sfarsitul sec 20, francezii stabileau noi recorduri de viteza cu masinile electrice, ultimul Le Jamais Contende - a atins 105 km/h. Doar ca la acea vreme tehnologia bateriilor era destul de primitiva, iar ideea a fost abandonata, lasand loc masinilor conventionale de azi. Tentative au mai fost...si-n anii 70 odata cu criza petrolului si-n anii 90 (EV1) samd. Acum insa tehnologia poate fi livrata intr-un pachet acceptabil pentru o anumita patura a societatii. Treptat, pe masura infrastructura se dezvolta si Renault-Nissan vine cu a 2-a generatie de masini electrice, adresabilitatea se va extinde. E firesc.

    PS: stiu ca topicul te deranjeaza, dar chiar nu e cazul sa-mi pui cuvinte in gura. Ai putina demnitate.
    8 4
  • Zoe Z.E.
    Si degeaba spui tu de "proiecte" . E un avantaj competitiv incontestabil sa ai produsul pe piata la dispozitia clientului.
    8 3
  • Da-mi voie sa ma citez, chiar din prima propozitie a mesajului meu mai lung:
    "Ca sa ne intelegem totusi de la inceput, primele masini electrice de serie (DIN TIMPURILE NOASTRE) au aparut in anii '90 intr-o perioada in care Renault nici nu se gandea la asa ceva sau erau mai degraba in faza experimentala"
    Ce s-a intamplat acum 100 de ani e cu totul alta mancare de peste. Evident ca e bine de stiut, insa este alta discutie. Nu despre asta e vorba aici. Asa am putea spune si ca primul 4x4 a aparut in 1903 daca imi amintesc bine anul si era defapt un automobil cu un motor electric la fiecare roata.
    Deci vad ca ar cam fi nevoie sa-ti pun cuvintele in gura. Si cu tooate astea eu nu iti spun ca esti ametit, asta apropo de demnitate, bun simt si respect reciproc.

    Daca ar fi acesta viitorul, al masinilor electrice, ar fi insemnat ca pana acum Renault si Nissan sa aiba vanzari peste nivelul masinilor conventionale. Atentie, nu spun ca ar trebui sa nu existe, nici vorba de asa ceva. Spun doar ca este vorba de niste masini in care lumea si producatorii nu au deocamdata suficienta incredere. Masinile electrice inca au probleme de autonomie. De exemplu nu poti sa pleci in concediu de cateva mii de km cu o masina electrica, in conditiile in care vrei sa faci 500-600 de km/zi. Nu ai cum. Aici este problema si retinerea multora. Este in schimb o varianta pentru orase, unde in mod normal faci cel mult 100 km/zi. Asta asa, ca idee in mare. Pentru ca subiectul e mult mai complex si nu are rost sa il dezbatem aici si acum pentru ca oricum suntem off topic.

    PS: lasa youtube-ul, cand ma interesau masinile in general (nu doar o marca) internetul nici nu aparuse in Romania.
    7 6
  • Zoe Z.E.
    Nu e deloc alta mancare de peste. Discutia era de masini electrice. De ce sa fie neaparat anii 90 "timpurile noastre" ? E destul de ambiguu. La fel de bine putem spune ca "timpurile noastre" au inceput odata cu inlocuirea trasurii cu automobilul.
    In fine, cum vad eu treaba?

    Ceilalti constructori sunt niste "hiene" ... stau la panda ca tehnologia sa se ieftineasca pe spinarea Renault-Nissan si micilor producatori inovatori, pentru ca apoi sa apara "triumfatori" in al 2-lea sau al 3-lea val... cascavalul sa iasa ! E moral? Bineinteles ca nu!

    Primele telefoane mobile in anii 1970 erau de dimensiunea unor caramizi si cantareau peste 1 kg. Bineinteles ca si atunci s-au gasit imediat "critici" ca tine care sa sustina sus si tare ca erau nepractice, insa incet, incet, au castigat teren si deabia in ultimul deceniu au reusit sa depaseasca telefoanele fixe. Asta in conditiile in care au fost in permanenta pe piata de 40 ani incoace.
    Nissan Leaf - primul model electric de masa al Aliantei, a aparut in decembrie 2010... ce vrei in 2 ani? Sa ajunga la vanzarile unei compacte conventionale? Aberezi !
    Si nu-i absolut nicio problema de autonomie, atat timp cat are un target bine definit, iar cei peste 70.000 de clienti ai Leaf-ului stiu in ce s-au bagat. Oamenii o au ca o a 2-a masina, o tin in garaj noapte unde o incarca super-ieftin ca pe telefonul mobil, iar dimineata pleaca prin oras cu treburi. Poate faptul ca-i silentioasa, nu polueaza, nu miroase urat, e confortabila, ieftin de intretiunut, valoreaza mai mult pentru ei decat o autonomie de 500 km pe care 99% din timp n-o folosesc. Infrastructura, timpi de incarare? Restul se rezolva pe parcurs. Chiar in timp de vbim.

    http://blog.alliance-renault-nissan.com/blog/day-life-ev-fast-charger

    http://blog.alliance-renault-nissan.com/blog/renault-partners-bollor%C3%A9-extend-ev-car-sharing-scheme
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru