La începutul anului curent, Toyota a anunțat că pregătește un SUV de clasă mică dedicat pieței din Europa. Inițial, prezentarea noului model a fost programată pentru Salonul Auto de la Geneva, însă anularea evenimentului a dus la amânarea lansării.
Acum, Toyota a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul SUV de clasă mică. Acesta se numește Yaris Cross și are la bază arhitectura TNGA-B, aceeași platformă disponibilă și în cazul lui Yaris.
Noul Toyota Yaris Cross are o lungime de 4.180 de mm, cu 240 mm în plus față de hatchback-ul de clasă mică, în timp ce ampatamentul măsoară tot 2.560 de mm. În același timp, SUV-ul este mai lat cu 20 de mm (1.765 de mm), mai înalt cu 90 de mm (1.560 de mm), iar garda la sol este mai generoasă cu 30 de mm raportat la Yaris.
Reprezentanții producătorului nipon spun că noul Yaris Cross va putea fi comandat cu jante de 18 inch, iar caroseria va fi disponibilă în noua nuanță Brass Gold.
Oficialii Toyota nu au oferit informații complete despre noul Yaris Cross.
Pentru moment știm că bancheta din spate va fi disponibilă într-o configurație 40:20:40, iar clienții vor beneficia de o serie de elemente speciale la nivelul portbagajului (cârlige de prindere, podea a cărei înălțime poate fi modificată și deschidere electrică).Noul SUV de clasă mică va fi oferit împreună cu un sistem hibrid de propulsie benzină+electric cu motor cu ardere internă de 1.5 litri. În total, sistemul va livra 116 cai putere, iar resursele vor fi gestionate de un sistem de tracțiune integrală. Totodată, japonezii anunță că vor oferi și o variantă cu roți motrice față.
Noul Yaris Cross va fi asamblat la uzina din Valenciennes, Franța, iar niponii speră să ajungă la o producție de cel puțin 150.000 de unități pe an. Debutul comercial este programat pentru vara anului viitor.
Via | Toyota | Motor1
In spate arata foarte bine. Spatele imi place.
Dar fata e cam ciudatica...
In fata nu arata atat de bine...
Spatele frumos, dar fata ciudata...
Fata nu prea arata bine.
Oferind si o varianta cu tractiune integrala este O.K. - bate la MAZDA CX-30, clar!
Nu arata rau deloc si va face vanzari bunicele daca va avea si un volum al portbagajului peste 400 litri (sa zicem, in zona 410-420-430 litri)
MULT SUCCES TOYOTA!
- design frontal in noul spirit Toyota, dar ceva mai cuminte.
- tractiune integrala pentru pretentiosi
- trenul spate, evident, cu suspensii independente
- interiorul e cumintel dar sunt de remarcat solutiile hibride...touch - screen unde trebuie si butoane fizice acolo unde este necesar
numai are rost sa vorbim de economia de combustibil
Fiindcă dacă nu va avea un preț exagerat, cred că m-ar bate gândul la așa ceva, ca mașină nouă.
De hibrid ce să mai zicem, că mild-urile actuale sunt apă de plouă făcute să dea bine pe hârtiile UE.
Doar în segmentul ei rămâne deocamdată unică, fiindcă CX30 de ex. bate spre 4,40 m și asta nu doar pare, ci chiar este mai mică (cubul VW T-Cross are tot 4,18 m parcă, Juke 4,21 iar T-Roc e ca_Capturu nou la cca. 4,23 m... si toate sub 2008 la 4,30 m.)
Trecând pe felia mereu discutabilă a designului, pare simpluță dar e lucrată mult... și bine, pe dinafară cel puțin.
Prea ieftină nu va fi însă... dar nici stricăcioasă. :-)
Asa e, si eu as pune masina asta pe o lista scurta. Insa pe langa pretul masinii, as pune in balanta si calitatea/priceperea ,,mecanicilor,, la masinile japoneze (chiar reprezentanta) si daca ii ai in localitatea ta.
In plus daca o achizitionezi ca sa o tii ceva mai mult, ar fi si cat timp dureaza pana vine piesa/ansamblul japonez de inlocuit in cazul unei defectiuni ori a unui accident minor.
Un comparativ la achizitie cu orice alta marca nu ar strica.
Versiunea 4WD are în orice caz suspensie spate independentă AWD-i (duble brațe suprapuse), iar cea 2WD -- cu bare de torsiune.
Va fi oricum o mașină *globală* cu echipări în funcție de piață (posibil doar hibridă pt Europa), așa că om trăi și om vedea... dacă și covidelu ne-o lăsa. :-)
P.S. Ca să fiu *politic corect*, în segment iegzistă totuși două concurente 4x4, tot japoneze deși nu hibride (Suzuki Vitara - tot cca. 4,18 m lungime și, la limita clasei deși cu spațiu mic interior, Mazda CX3 - 4,28 m.)
Mini Countryman (4,30 m) nu se pune după mine că-i premiommum. :-P
- Yaris hibrid ofera 100 CP iar
- C-HR hibrid ofera 122 CP.
Acest Yaris Cross cu 116 CP nu va rupe gura targului nici din punctul de vedere al performantelor si nici din cel al consumului - adica va fi mai degraba o struto-camila:
- destul de lenes pentru a putea fi numit sportiv si
- destul de ciudat pentru a fi un SUV/crossover veritabil (dimensiuni de gabarit, garda la sol, volum portbagaj, spatiu interior)!
Va avea insa avantajul unei Toyote la modul general: garantie de 6 ani.
Asteptam si preturile pentru a ne face o parere mai exacta.
În mod normal motorașul acela este de pe Yaris.. până acum nu am auzit probleme cu el..
Oricum, modelul Yariss Cross, este cam ce aș vrea în general de la o mașină.
- o gardă la sol mai ridicată (pentru că drumurile patriei)
- dimensiuni destul de ok, nu prea mare, nici prea mică.
- o cilindrie foarte ok, mai ales pentru taxe
- o cutie automată fiabilă, (cel puțin până la ora actuală nu cred că este cutie mai fiabilă ca CVT-urile de la Toyota sau ECVT-urile de la hibridile lor)
- consum decent
Aș mai avea în listă și Suzuki vitara, însă stau cam în dubii cu cutiile automate.. nu știu cât de fiabile sunt..
SsangYong Tivoli XLV, iar o opțiune interesantă ce se află în lista mea..
și un Citroen c3 sau C3 aircross (însă la citroen nu știu ce să zic despre motorașele astea de 1.2)
Daca stergi logo-ul de pe volan si amesteci poza de interior pe la o prezentare Ford Puma, nu cred ca remarci diferente.
Dpdv "eco" cred ca solutia interesanta a fost (cel putin in UE) Chevrolet Volt / Opel Ampera, cu 4 motoare electrice + baterie+range extender (termic); forma exterioara nu foarte reusita.
Personal nu am fost convins de Toyota, poate si prin prisma dealer-ului (din Nord) unde nu poti face drive test sambata, doar de luni pana vineri, intr-o zona si perioada cand nu conduci ci doar stai in masina (pana sa vina corona....)...la japii de la Honda (de alaturi) in schimb te plimbai singur, fara asistent - n.b. toate astea se intamplau inainte de alegerea facuta (CX30).
*si aici nu vreau sa ma rezum la colegu' nostru confuz..."dar fata e cam ciudatica...in fata nu arata atat de bine... dar fata ciudata...fata nu prea arata bine", etc.
Multi hateri...
Nu am vrut sa spun ca fata e urata cu spume ca sa nu-mi i-au hate.
Spatele si profilul sunt interesante si frumoase.
Daca avea si fata desenata frumos, era un SUV foarte bun si interesant, mai ales ca are tractiune integrala si sistem hibrid.
Asta este parerea mea (momentan).
Acest Yaris cross e un crossover din mai larga ceata a strutocamilelor actuale...Kamik, Puma, CX3, Captur sau 2008
PS. CHR are 184CP
@fan skoda mai ai rabdare la manute rosii esti campionul nostru.
Este posibil sa fie un concurent de temut in aceasta clasa. Mai ales faptul ca are tractiune integrala, si sistem hibrid.
Nu multe SUV-ulete din aceasta clasa au tractiune integrala si/sau sistem hibrid.
Dar fata...
Fara sigla nu as stii ce model e, iar motorizarea este slaba, potrivita insa pentru oras. La fel si acel 4x4.
M-am trezit si eu ca proasta sa ma bag in seama/sa-mi dau cu parerea in categoria masinilor ce apartin firmelor serioase, mai cu seama dpdv estetic, acolo unde colegu' nostru (coleg de banca cu d'alde Rubens) este doct.
Jos palaria. O seara buna!
hmm...
Un fr****t...
Nimic nou...
Skodele sunt masini excelente MINUNATE, MIRIFICE, NISTE FRUMUSETI !....
Sunt printre cele mai frumoase masini...
Si printre cele mai fiabile...
Aceste minunatii pe patru roti sunt foarte fiabile.
Tin peste 1 milion de km.
Sunt niste MINUNATII aceste masini !
O splendoare !
Karoq si Kodiaq, sunt doua SUV-uri de familie, foarte frumoase, fiabile, masini cu 4x4, foarte bune pe Off Road...
Sunt foarte tehnologizate...
Iar Kamiq, este cel mai frumos SUV mic de oras...
Sunt excelente !
he he he...
Dar oare, chiar avea sens sa-ti raspund ?
tz, tz, tz
Un pr...t
totul e vechi
Skodele sunt masini URATE, NASPA, NISTE NASOALE !....
Sunt printre cele mai urate masini...
Si printre cele mai putin fiabile...
Aceste oratanii pe patru roti sunt foarte proaste.
Tin peste 0.1 microni de km.
Sunt niste NASPARLIII aceste masini !
O uratenie !
Karoq si Kodiaq, sunt doua CARUTE de familie, foarte urate, defectuoase, masini cu 2x2, foarte proaste pe Off Road...
Sunt foarte invechite...
Iar Kamiq, este cel mai urat CARUT mic de la tara...
Sunt proaste !
hi hi hi...
Da, chiar avea sens sa-ti raspund !
@Ace - Ch-r varianta pe benzina are garda de 16. Cea hibrida o are de doar 14.8.
Tot ce ai facut, a fost sa dai copy paste la comentariu, si sa inlocuiesti niste cuvinte cu antonimele sale.
Ce de kkt esti !
Si esti redus mintal !
Dar de ce sa vorbesc cu un kkt ?
A fost un comentariu personal, parere personala. La fel de valoroasa ca 99% dintre interventiile tale.
Daca nu esti in stare sa accepti o opinie diferita e problema ta. Ma voi abtine sa iti raspund in termenii injuriosi si jignitori cu care esti tu obisnuit.
Frumoase, Fiabile, au 4x4 pentru off road, versiune RS, Scout, etc. sunt excelente !
PS: Nu stiu daca nu cumva, vanzarile vor fi influentate de fata urata.
Au cam desenat-o cu picioarele.
Farurile imi plac, dar nu se potrivesc cu restul design-ului frontal.
Dar, are tractiune integrala si sistem hibrid.
Sa vedem preturile.
Dar, ar trebui sa faca ceva in privinta design-ului frontal. Farurile cu design frumos si interesant, nu se potrivesc pe acel design frontal esuat. Spatele si profilul, sunt desenate frumos si interesant. Daca ar fi fost si design-ul frontal desenat altfel....
S-ar putea sa piarda vanzari din cauza fetei ciudate.
Tractiune integrala este si pe T-Roc.
Am luat prin 2007 prima generatie de Toyota Auris si am fost dezamagit de felul in care era asamblata masina. A avut mai multe probleme de asamblare. Cel mai nasol a fost cand s-a desprins scutul motor pe autostrada la 160kmh.
Și Audi Q2 poate fi inclus aici teoretic, da-i și mai premiumist... nu doar în varianta R de 300 CP.
De fapt și Hyundai Kona are versiune 4WD (1.6 T-GDI 177 CP), dar inconștientul meu necolectiv :-) mi l-a / le-a scos din cap incluzându-le în alt segment (puterea + prețul sar în sus, ca să nu mai vb. de consum, chiar f. mare la Kona AWD.)
Cât depre prețurile prezumtive, Cross-Yaris 2WD non-hibrid ar debuta probabil la vreo 18.000 € în România, urcând la cca. 20 / 23.000 pentru hibridele 2WD / 4WD mai puțin bazice (preț listă fără discounturi).
Mă miră totuși prezentarea mașinii atât de devreme (abia din vara lui 2021 s-ar și vinde), în stil de plan cincinal VAG nemțesc. :-P
Mult mai mic decat cel al:
- RENAULT Captur (422-536 litri, cu bancheta culisabila),
- FORD Puma (402 litri pt. varianta mild hibrid-456 litri pt. varianta benzina),
- VW T-Roc (445 litri),
- PEUGEOT 2008 (434 litri),
- MAZDA CX-30 (430 litri),
s.a.
-Seat Arona 400 l
-Toyota C-HR 358-377 l
-Nissan Juke 422 l
- Opel Crossland X 410 l
- Opel Mokka X 356 l
- Suzuki Vitara 375 l
-Citroen C4 Cactus 348 l
- Kia Stonic 352 l
- Mini Countryman 450 l
Toyota C-HR si Yaris Cross au portbagaje foarte mici. Sub 400 l.
Sunt cateva modele cu portbagaj sub 400 l.
Skoda Kamiq si Seat Arona au ambele 400 l. O valoare buna.
Dar la sub 400 l nu merita.
Mie din acest segment, imi place foarte mult Skoda Kamiq, dar si Peugeot 2008.