La finalul anului trecut, Toyota a publicat primele imagini teaser care anunțau debutul modelului GR Yaris. Prezentarea noului Hot Hatch-ul fusese programată pentru 17 noiembrie cu ocazia Raliului Australiei, însă evenimentul a fost amânat din cauza incendiilor de pădure din regiunea New South Wales.
În aceste condiții, oficialii Toyota au anunțat că prezentarea modelului va avea loc cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo. Astăzi, producătorul japonez a publicat primele imagini și detalii referitoare la GR Yaris.
Hot Hatch-ul de clasă mică a fost dezvoltat de divizia Gazoo Racing cu ajutorul echipei Tommi Makinen Racing. GR Yaris este al doilea model al niponilor care face parte din gama GR (primul a fost GR Supra), iar conform reprezentanților Toyota, Hot Hatch-ul va sta la baza viitorului Yaris WRC (model pe care îl vom vedea în Campionatul Mondial de Raliuri).
Noul Toyota GR Yaris are la bază platforma actualului model de clasă mică, însă inginerii diviziei Gazoo Racing au operat o serie de modificări consistente.
Ecartamentul este ceva mai mare, puntea spate dispune de o suspensie independentă, iar anumite elemente de caroserie sunt fabricate din fibră de carbon și aluminiu.Din punct de vedere estetic, noul GR Yaris propune spoilere mult mai agresive, prize de aer mai mari, aripi mult mai late și o aripă spate. De asemenea, plafonul a fost și el modificat, iar acum, înălțimea lui GR Yaris este mai mică cu 91 de mm comparativ cu versiunea "civilă". În plus, Hot Hatch-ul nipon va fi disponibil doar în versiune cu trei portiere.
Sub capota lui GR Yaris se află cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Japonezii propun un propulsor de 1.6 litri capabil să ofere 261 de cai putere și 360 Nm. Resursele sunt gestionate de o cutie manuală cu șase trepte și de sistemul de tracțiune integrală GR-Four. Conform oficialilor niponi, acesta din urmă va integra și două diferențiale Torsen ca parte a liniei Circuit Pack.
În plus, șoferii vor putea regla sistemul de tracțiune integrală cu ajutorul unui controller.
În modul Normal, distribuția cuplului între punți este de 60:40, în modul Sport aceasta va fi de 30:70, iar în modul Track șoferii vor beneficia de o distribuție egală a cuplului între punți.Masa totală a noului GR Yaris este de 1.280 de kilograme, iar conform reprezentanților Toyota, accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc 5.5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 230 km/h.
Sistemul de frânare este și el unul de performanță și va integra discuri cu diametrul de 356 de mm și etriere cu patru pistonașe. Conform oficialilor, sistemul a fost proiectat pentru a rezistat atât pe circuit, cât și pe probe speciale de raliu.
Noul GR Yaris va fi asamblat pe o linie specială de producție integrată la uzina din Motomachi.
Pentru moment, Toyota nu a publicat prețul lui GR Yaris pentru piața din Europa. Pentru publicul din Japonia, Toyota propune o versiune de lansare (First Edition) care va avea un preț de pornire de 3.96 milioane de yeni, echivalentul a 32.570 de euro.
Curios de ce doar 3 cilindri ca in wrc au 1.6 cu 4. Bine ca nu e hibrida electrica sau alte balarii eco
Felicitari toyota ca nu stingeti si voi fantezia-pasiunea veritabila.
nu trebuie sa uitam ca un Audi A1 1.0 115 cp 2wd testat de a.m. costa vreo 35 de mii
pacat ca nemtii nu au actualizat fostul S1 2.0 quattro de 231 cp asa GR-4 nu are concurent e unica bravo ei
altfel e misto jucaria costa mult pt noi cit e de mica dar seful meu de magazin a dat la fel pe un golf gri-soarece normal banal de nu il mai gaseste prin parcare cind e aglomerat
plus asta rupe asfaltu si are tot felu de mecanizme destepte dar sigur nu se strica doar e toyota na
...deci 272 CP carbon aluminiu diferentiale Torsen etc pt 32500 euroi la japi nu pare mult zic si eu in lipsa de concurente mai ales
devine f probabil pret 28-29000 normala
Sa sti ca pentru noua octavia, vw a scos un singur teaser si a prezentat modelul, acum asteptam preturi in ro. Deja a inceput productia.
Fara glume se fac pariuri daca cu 272 cp bate compacte mai tari in cai pe circuit fiindca cele mici hot 2wd cca 200 cp le haleste sigur
Om vedea poate nu si pe ultimul Mini cu 306 cp dar cred ca da.
Simtul umorului + subtilitatilor par lipsa ca sa desenez ideea ironizam criticile ref la 3 cil. de ex. cand asta e masina surpriza pe 2020 si nu poti sa o cantaresti dupa date standard ca e rally-replica dar gata mai bine ne paruim pe cine e mai premiant premium
Si motorul e cel mai usor-puternic din clasa lui rau si asta poate.. Plus niciun panou caroserie nu e de la yaris normala dupa ce 2 ani T Makinen si echipa au luptat cu managerii niponi sa o faca diferita