În cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie, Toyota a prezentat noul hatchback Corolla. Câteva luni mai târziu, producătorul japonez a publicat primele imagini și detalii cu break-ul Corolla Touring Sports.
Acum, cu ocazia Salonului Auto de la Guangzhou, Toyota prezintă sedanul Corolla. Noua generație mizează pe platforma Toyota New Global Architecture (TNGA). Arhitectura pregătită de japonezi propune un centru de greutate mai coborât, un comportament mai rigid al șasiului și o suspensie spate Multilink.
Pentru moment, reprezentanții Toyota nu vin cu foarte multe informații despre sedanul Corolla. Japonezii spun că ampatamentul măsoară 2.700 de milimetri, iar spațiul oferit pasagerilor este acum ceva mai generos.
La interior, clienții se vor bucura de un sistem de încărcare wireless pentru telefoanele inteligente, de un instrumentar digital de bord cu diagonala de 7 inch și de un ecran central tactil de 8 inch. De asemenea, sedanul Corolla va putea fi comandat și cu un Head-Up Display.
Gama de motorizări anunțată de Toyota include un propulsor pe benzină de 1.6 litri și un sistem hibrid de propulsie benzină+electric.
Unitatea de 1.6 litri oferă 132 de cai putere și poate fi comandată atât cu o cutie manuală cu șase trepte, cât și cu o transmisie CVT. Consumul mediu mixt anunțat de Toyota pentru această versiune este de 6.1 litri/100 de kilometri.Versiunea cu sistem hibrid de propulsie mizează pe un motor pe benzină de 1.8 litri, iar resursele oferite ajung la 122 CP. Consumul mediu mixt trecut de Toyota pe fișa acestei versiuni este de 4.3 litri/100 de kilometri. Valorile anunțate (atât pentru varianta pe benzină, cât și pentru cea cu sistem hibrid) sunt calculate conform ciclului WLTP.
În dreptul sistemelor de siguranță, Toyota a pregătit pachetul Safety Sense. Acesta include următoarele sisteme: Pre-Collision System cu monitorizarea pietonilor și a bicicliștilor, cruise control adaptiv, avertizare la părăsirea benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație și asistent pentru faza lungă. Noua generație Toyota Corolla sedan va fi disponibilă în Europa începând cu primul trimestru din 2019.
e ciudat faptul ca ofera doar sistemul hybrid de baza, ca sa zic asa.
oare cum ar fi pe hatchback motorul de pe Yaris GRMN?
Au scos in sfarsit un model super atragator pentru piata europeana. Interiorul pare super clean si putin mai tehnologizat. Bravo Toyota!
Parca toata reusita designului ,mai ales cel frontal devine anesteziat de discretia gamei actuale de motorizari.
Sunt unii pasionați inteligenți care râvnesc, concomitent, la estetica americană, la manevrabilitatea germană și la fiabilitatea asiatică…i-am calificat drept inteligenți pentru că ei ȋnșiși sunt conștienți că dorința lor frizează suprema utopie, ȋn sensul că nu poate exista vreodată mașina “ideală”, care să-i satisfacă ȋn mod plenar, dar, ȋn pofida acestui inconvenient insurmontabil, dânșii ȋți mărturisesc, calmi, că tocmai asta (imposibilul) vor! Eu nu pot să le ripostez decât: “Luați-vă, așadar, trei mașini!”…
Adorată sau contestată, Corolla rămâne un mit…Am avut-o (cu ea mi-am “făcut mâna” după obținerea permisului), de aceea mă consider ȋndreptățit să emit următoarea ipoteză (nu-i zic “certitudine”…ca să nu fiu incriminat de subiectivism) : ȋși face ȋntotdeauna treaba!...V-ați fi așteptat la vreo “erupție” descriptivă spiralată academic, nu la acest truism de grădiniță? Nu și de data asta…
Aaa, că mă simțeam, invariabil, sugrumat de plictis la volanul ei? De parcă eram singurul…Eu, unul, preferam să ȋnghit ȋn sec, dând, momentan, câștig de cauză imperativelor pragmatismului; ȋn fond și la urma urmei, nici n-aveam de ales atunci.
Pentru activități non-sport-veleitare, (pre)destinate imuabilului oraș molatic și dezolant, parcă nici acum n-aș concepe o soluție mai potrivită.
Notă: ȋncă nu m-am confruntat cu o cutie manuală mai impresionantă decât a vechii Corolla (5 trepte) – și doar am ȋncercat destule “manuale” ulterior. Culmea, am recepționat-o ca un balsam pentru sufletul meu “american”, uitând – ori de câte ori atingeam nuca schimbătorului de viteze – de aversiunea mea ȋndârjită față de acel tip de “design”. Una pesta alta, am trăit o experiență utilă, ba chiar de neuitat (nu forțez nota; sunt sincer).
Corollar: capota acestui model trebuie ridicată și pentru contemplare a motorului (te va liniști un “concert” duios, expresiv, generator de ȋncredere maximă ȋn primul rând ȋn tine ȋnsuți/ȋnsăți), nu doar pentru a schimba consumabile.
Daaar, 1.6 este un motor slab, care trebuie turat pana mult peste 4000 rpm pentru a misca masina, suna urat si consuma mult. Cat priveste 1.8 hibrid combinat cu oribilul CVT aici e si mai mult zgomot la accelerare, senzatie de lipsa de putere, termicul intra imediat ce apesi putin acceleratia.
E o contradictie intre aspectul imaginat si motorizari, interiorul e anost, tableta arata urat si e prea masiva, daca apare musamaua cusuta pe bord ca la Auris e inca o nota de ieftin, mult negru, nu poti configura nimic la ea, nu o va cumpara aproape nimeni cu farurile LED care schimba masina, vor fi doar Terra si Luna (primele doua echipari), iar agentii de vanzari vor avea viata grea sa vanda asa ceva, tinand cont ca intra pe o piata foarte competitiva, unde nu are decat argumentul noutatii si (eventual) hibridul, dar amandoua se vor eroda rapid.
si as vrea si eu comparatii cu noile consumuri/wltp cam care e diferenta intre ele?