Evenimentul a avut loc săptămâna aceasta și face parte dintr-un parteneriat încheiat între guvernul din Danemarca și compania japoneză. Autoritățile daneze vor ca toate taximetrele din capitala țării să fie cât mai ecologice, într-un termen cât mai scurt, astfel încât serviciul să funcționeze doar cu mașini cu emisii zero din 2030.
Cele 100 de modele Mirai sunt parte a unui proiect european amplu ce are ca scop introducerea transportului public pe hidrogen în cât mai multe localități din Europa. Acesta propune oferirea pe scară cât mai largă de astfel de soluții în toate statele membre ale Uniunii Europene. La pachet cu această propunere vor veni, ulterior, și mai multe stații de alimentare cu hidrogen, amplasate nu doar în Copenhaga ci pe tot teritoriul Danemarcei.
Această primă flotă livrată către compania publică de taximetre din capitala țării scandinave va putea fi folosită și în alte scopuri. Spre exemplu, clienții interesați vor putea închiria mașinile pentru a compara comportamentul unui astfel de model cu mașinile termice obișnuite.
Totul, în speranța de a populariza acest tip de combustibil și de autovehicul.Producătorul japonez a afirmat că planurile pe termen lung includ mai multe livrări de acest fel. În același timp, autoritățile daneze și-au declarat intenția de a investi mai mult în infrastructura necesară mașinilor alimentate pe hidrogen, dat fiind caracterul „verde” al acestora dar și similaritudinile în exploatare, comparativ cu modelele cu motoare termice.
Să sperăm că vor controla procesul de generare a hidrogenului, altfel vor fi mai poluante decât maşinile pe gaz metan.
Troacele electrice abia au prins și ele 3% din piață și le vine sfârșitul.
UE bagă bani inimaginabili în troșcuța ta de electrician ahtiat pe partea de stocare hidrogen. La nivel de transport în comun, transport marfă, hidrogenul va înlocui termicele, fără să mai trecem prin troace electrice.
Acest dezavantaj va disparea daca omenirea va reusi sa obtina energie electrica din fuziunea nucleara. Atunci hidrogenul va fi extrem de ieftin si bev-urile vor fi amintire.
El plin de dezavantaje. :)
In Romania, unde nu ai nicio statie rapida de incarcare, hidrogenul are un avantaj clar in perspectiva anilor 2030-2040. :)
Fabulatiile cu preturi mari si alte graunte pentru gaini decapitate tin de retorici ieftine de net.
In condițiile actuale preț, timp încărcare, autonomie, greutate etc. mașinile electrice nu pot fi achiziționate/utilizate de mai mult de 10% dintre șoferi.
Fără progrese considerabile, adică reducerea greutății bateriei și a timpului de încărcare cu peste 80%, se va ajunge rapid la un “platou”, asta dacă nu ni se vor impune ca și unica soluție (din păcate posibil pe unele piețe “democratice”).
La partea de transport persoane și marfă, situație este și mai defavorabilă electricelor, sub 2% potențial real.
Așa cum am spus electrice = DVD/Blue-ray, iar hidrogen = SSD.
Dacă in schimb se va înfăptui minunea pe parte de baterii, încărcare si preț, au si electricele avantajelor lor clare.
Și totuși mai rămâne o provocare la care nu se vrea sa se recunoască realitate mai mult decât evidentă… de unde electricitate pentru 100% mașini electrice, chiar ne cred complet tâmpiți???
Si cu cat se va investi mai mult, cu atat vor apare mai multe idei si optiuni.
Sa nu uitam ca la termice se discuta de downsizing continuu si s-au gasit solutii sa se obtina puteri asemanatoare intre motoarele de 2 litri si cele de 1 litru. S-a facut cu turbo. Apoi ca sa se reduca emisiile au aparut tot felul de filtre, Ad-blue, etc. Deci de ce la termice se poate si la electrice nu???
Cat despre energie, se pot face multe, daca se vrea. Asa cum in Danemarca, Norvegia, Olanda si alte tari SE FAC lucruri care nu se vor putea face in Romania pentru ca sunt multi care cred ca nu merge dom'le! Sunt ei mai destepti ca vesticii si nordicii si stiu, fara sa aiba electrice, ca ele "nu e bune!"
Daca toti ar fi asa limitati, am ramane la nivel de maimute.
Benelux şi Scandinavia – ce sunt acestea? Icoanele tale inestimabile de e-cult? Îţi recomand cu patos să le decupezi, să le transformi în corăbii şi…călătorie sprâncenată către tărâmul deja existent al Minunatei Lumi Noi, recte R.P. Chineză. Acolo, într-adevăr, nimic nu este imposibil.
PS. Ca să-ţi preîntâmpin riposta: da, bre, OK, îţi scriu prin intermediul unui produs “Made in PRC”. Da’ şi maşina mi-o spală tot nişte chinezi (nişte angajaţi, clar, mai conştiincioşi decât europenii şi americanii). Care – deloc paradoxal – se achită impecabil de sarcini! Şi – cel mai important termen al operaţiei – ei nu emit gaze în materie de negocierea salariului. Păi exact ce aveam nevoie…Noi gândim, nu muncim :D