Toyota a anunțat astăzi două noi motoare diesel cu patru cilindri în portofoliul său, dedicate gamelor Hilux și Land Cruiser. Vorbim despre noua familie de motorizări echipate cu tehnologia Thermo Swing Wall Insulation, care are unități de 2.8 și 2.4 litri, și care se bucură de creșterea cuplului motor cu 25% și reducerea consumului cu 15%. Noile propulsoare diesel cu injecție directă sunt echipate și cu un sistem selectiv de reducere a emisiilor de NOx-uri, pentru a asigura respectarea normelor de mediu aflate în vigoare în lume. Datorită noii tehnologi Thermo Swing Wall și a utilizării de pistoane din aluminiu anodizat ranforsate cu siliciu, pierderile de căldură din combustie au fost reduse cu aproximativ 30%.
Cele două motoare de la Toyota împart alezajul (92 mm) și raportul de compresie (15.6). Unitatea de 2.393 centimetri cubi anunță 150 CP la 3.400 rpm și un cuplu maxim de 400 Nm între 1.600 și 2.000 rpm. La turația de 1.200 rpm, motorul diesel 2GD-FTV de la Toyota, de 2.4 litri, asigură 330 Nm.
Între timp, fratele său mai mare, 1GD-FTV, anunță un cuplu de 370 Nm la 1.200 rpm și un moment maxim de 450 Nm între 1.600 și 2.400 rpm. Puterea maximă a motorului diesel de 2.754 centimetri cubi de la Toyota este de 177 CP. Toyota a echipat noile sale motoare și cu o nouă turbosuflantă, care este cu 30% mai mică decât unitatea pe care o înlocuiește și care promite un răspuns instantaneu la accelerație și o elasticitate mărită. Noua familie GD de motoare diesel de 2.4 și 2.8 litri de la Toyota va înlocui treptat actuala familie KD. Japonezii vor să producă aproximativ 700.00 de unități până în 2016 și să ofere noile motoare pe 90 de piețe. Până în 2020, motoarele diesel noi de la Toyota vor fi oferite pe cel puțin 150 de piețe.Via Toyota
Tot cu patru cilindri.
Dar mi se pare cam ciudata gandirea celor de la Toyota,
Da, mai investeste, parteneriatul cu Bmw se opreste la cilindreea de 2 litri, cele de 3 litri sunt prea performante pentru Toyota, apropo, pentru cei care de cativa ani tot considerau JD Powers Dumnezeu pe pamant, studiul din 2015 s-a vazut? Adica e posibil ca Bmw sa fi dat spaga, altfel nu se explica cum de a iesit inaintea Lexus si Toyota, iar Mazda binisor sub media industriei, adica in a doua jumatate, deci @ivanoafe, baga link-uri, nu mai vorbesti de top-uri de fiabilitate si de JD Powers?
A apărut topul Jd power anul asta în Germania??? Da și tu un link ca eu am găsit asta:http://www.thetruthaboutcars.com/2015/02/lexus-takes-gold-2015-jd-power-dependability-study/
Și vad ca Lexus e în top iar Bmw abia deasupra industry average.
Pentru curiosi sunt rapoartele facute anual pe serii de ani:
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/tv-report-2015-cele-mai-fiabile-masini-second-hand-din-germania-13786360/pag5
Daca intre 2-3 ani se gasesc marci germane, din cate se poate vedea pe la 10 ani ajung functionand vreo 7 marci japoneze.
Deci Dane, lasaneeeee, lasaneeeeee si mai pune mana si citeste:
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/sfatul-mecanicilor-nu-cumparati-masini-bmw-echipate-cu-motorul-diesel-2-0-sau-n47-d
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/peste-21-000-de-masini-bmw-diesel-pot-lua-foc-in-sezonul-rece
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/noul-bmw-x1-are-probleme-grave-de-siguranta-conform-iihs