Toyota GR Yaris a fost prezentat oficial la începutul acestui an, iar Hot Hatch-ul bazat pe Yaris a devenit disponibil pentru pre-comandă începând din luna martie.
Constructorul nipon a anunțat acum că producția efectivă a modelului a început în 26 august la uzina din Motomachi din Japonia, iar livrările pentru piața europeană vor demara în luna noiembrie.
În plus, producătorul afirmă că cei care au depus pre-comenzi își vor primi noua mașină în ultima parte a anului 2020 sau în prima parte a anului viitor.
Noul Hot Hatch al constructorului nipon folosește cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Acesta are o capacitate de 1.6 litri și generează 261 de cai putere și un cuplu maxim de 360 Nm, la care se adaugă un sistem de tracțiune integrală GR-Four și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Întrucât este dedicată în special pasionaților de raliuri, clienții vor avea posibilitatea să regleze sistemul de tracțiune integrală prin intermediul unui controller. Astfel, modul Normal va permite o distribuție 60:40, modul Sport va avea o distrubitie 30:70, în timp ce modul Track va oferi șoferilor o distribuție 50:50 între cele două punți.
Pe piața din Germania, prețul de pornire pentru Toyota GR Yaris este de 33.200 de euro.
Via Motor.es
Ceva mai serios, GR Yaris îmi pare cea mai important-semnificativă mașină lansată-n 2020.
De unde și interesul manifest al pasionaților (drifterul nipon Daigo Saito i-a implantat deja un 6L Turbo 2JZ de Supra, tip BC de 3.4 l și +1.000 CP micuței.)
Se pare că, la câte mașini vând (mai ales hibride), pe japi îi lasă reci amenzile pt emisii CO2, de unde și producția ne-limitată a bombiței rally-car-replica.
...Pe care o să fac tot posibilul s-o încing măcar o oră-două, chiar dacă n-o (pre)văd disponibilă pe la noi.
Iar puținii adepți ai polivalentelor distractive ar/vor prefera la aceiași bani un clasic Golf-8 GTI.
(Excluși evident din micro-analiză *reisării-poseri* de bani gata.)
@multe_cifre :-) -- Ai perfectă dreptate, sau mai precis ai avea... dacă și eu aș avea cu 20 de ani mai puțin.
O s-o probez însă din pură curiozitate, deși am trecut de epoca *turbulentă*, ca posesor zic (prima fază: Clio-1 Williams în anii 90, faza 2: Saxo VTS post-2000 și finalul -- Swift Sport tunat la 172 CP, dar vândut că-mi rămăsese mic, era mereu certat cu radarele și halea cauciucuri pe pâine. :-))
Nici eu nu i-aș da, că nu-i am. :-) Dar asta nu mă împiedică să apreciez lupta de uzură (+2 ani) a lui Tommi Mäkinen cu tartorii Taiota.
...Până i-a convins că și-ar scoate și banii investiți, nu doar și-ar spăla imaginea de marcă nu tocmai dinamică :-) prin proiectarea unei mașinuțe care nu are de fapt nimic în comun cu Yaris-ul -- nici măcar vreun panou de caroserie.
D-aia mă și mir de prețul cam... mic -- serios zic, doar alea două diferențiale Torsen + central configurabil ar fi dus un ipotetic urmaș al lui Audi S1 la +50K €.