Anul trecut, Toyota a vândut 9.5 milioane de mașini la nivel global, în scădere cu 11% față de 2019. Totalul include și mărcile Daihatsu, Hino și Lexus.
Rezultatul le-a permis japonezilor să depășească performanța grupului Volkswagen, care deține mărcile Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Skoda, Seat, Volkswagen, MAN și Scania. Nemții au comercializat 9.3 milioane de mașini, cu 15% mai puține față de 2019.
Astfel, Toyota a devenit cel mai mare producător auto din lume, pentru prima oară după 2015. Specialiștii estimează că Volkswagen va reveni temporar pe prima poziție în 2021.
Însă, potrivit acestora, Toyota ar urma să redevină liderul global la acest capitol între 2022 și 2025.
Via Bloomberg
Adica are legatura reclama mincinoasa cu cifrele de vanzari?
E o intrebare retorica, doar glumesc si eu. Desigur ca nu are nicio legatura faptul ca oamenii au fost pacalitii ca anumiti producatori pot aduce pe piata motoare mai puternice, mai economice si mai nepoluante, cu vanzarile. E doar o coincidenta.
Si cresterea numarului de bolnavi in ultimii ani de cancer la plamani, de astm este iarasi o coincidenta.
Nimeni, absolut nimeni care vrea sa-si ia o masina nu e interesat ce emite si cat emite ea pe teava. Oricum tot ce se vinde respecta regulile si legile in vigoare la acea data. Tema e falsa si nu cred ca s-a simtit nimeni pacalit avand in vedere vanzarile. Cel putin eu ca utilizator de produs vag nu dau o cepa degerata pe toate povestile astea cu poluarea. Si copii au crescut mari si frumosi pe langa masina care i-a dus in zeci de concedii in tote colturile Europei.
Din comentariul tau deducem ca sunt multe alte lucruri pe care nu le intelegi....
Vezi ca sunt sute de mii de oameni care au ales produsul crezand ca dieselurile sunt mai prietenoase cu mediul. Tu si alti cativa puteti reprezenta minoritate. Daca VAG nu avea vreun interes in emisii,nu introducea softurile si mergea fara in continuare, ca ar fi avut aceleasi rezultate.
Daca judeci putintel, vei realiza ca ceea ce au facut cele 3 mari grupuri germane a fost inselatorie si special facuta pentru a castiga clientii.
Dar tu nu judeci, deci nu ai cum sa intelegi ca au inselat special pentru a atrage clientii.
Eu nu pot sa cred ca sunt unii atat de prosti incat sa cumpere un produs si apoi sa accepte cu seninatate sa li se reduca performante prij resoftare. Si ei sa zica ca e ok, asa e normal.
Asa cum politicienii va pacalesc ca sa atraga vonturile si apoi va fura.
Si intradevar, Dieselul emite mai putin CO2 deci e mai grijuliu cu mediul in sensul ca prin emisia de mai putine gaze de sera se reduce incalzirea globala. Ce nu e in regula cu asta? Sunteti impotriva reducerii emisiilor de gaze de sera? Care e problema voastra?
"Au cam pierdut insa startul la electrificare."
Ai impresia ca astia de la Toyota dorm in papuci? :))
Cum nu aveti voi probleme si doar altii au.
Mare noroc pe neamul romanesc.
Mai rar ca voi.
Vezi ca vreo 3 de la VAG sunt judecati pentru minciuni.
Deci cum zici tu ca nu au facut reclama mincinoasa cand au ajuns si la puscarie???
Limita se vede.
Si daca ai testa masini cum face lumea ai ajunge la Toyota, Honda, Kia.
Ce ai facut tu nu a fost test, se numeste spirit de turma.
Faptul ca, la ora actuala produc - in ceea ce priveste modelele PHEV si EV (pur electrice) doar:
- Corolla PHEV / Levin PHEV, cu autonomie pur electrica 50 km WLTP;
- Prius PHEV, RAV 4 PHEV precum si
- LEXUS UX 300e 2020 pur electric, cu autonomie de 320 km WLTP si
- cateva modele pur electrice in China construite cu producatori locali (Corolla EV/Levin EV),
nu inseamna ca acest gigant auto mondial nu face pasi mari spre electrificare (PHEV si EV)
Sunt sigur ca vor face o figura frumoasa in curand dupa colaborarea inceputa puternic cu firma PANASONIC!
Poate isi doresc cu (prea) multa ardoare sa lanseze direct bateriile solid state?!
Raspunsul il vom afla in doar 2-3 ani...
doar ca japonezii au o cu totul alta filosofie decat cea a americanilor. Pe cei din urma ii caracterizeaza heirupismul, pe japonezi frica de esec. Primii rezolva problemele din mers, japii incearca sa le rezolve de la inceput.
Dar stai linistit, vei invata pe parcurs ce si cum.
La ora actuală, repet, “hibridul” reprezintă (nu numai în optica mea) opţiunea ideală de automobil! De altfel, singurul compromis (şi el…irezistibil, ca şi celelalte) pe care îl accept este reducerea consumului (“Te constrâng condiţiile economico-financiare, n-ai de ales”, bla-bla-bla). În rest (păi de! sunt consecvent ca boul), rămân inflexibil (mai ales de “reducerea costurilor” să n-aud; fac “alergie” la această sintagmă…de aceea, consider IIHS cea mai importantă organizaţie din lumea auto! – dacă aceasta n-ar fi impus nişte standarde exigente, producătorii ar fi continuat să “mizeze” pe neglijarea siguranţei pentru cele mai multe modele, “scutind” costuri mari în acest sens…vital; pe vremuri, doar Triada – şi numai de la Segmentul E în sus – şi VW Nutzfahrzeuge puneau accentul pe elementele de siguranţă).