Anul acesta nu a fost unul prea grozav pentru Toyota, care s-a văzut în fața unui boicot al produselor sale în China și a primit o serie de amenzi usturătoare în SUA pentru administrarea eronată a unor rechemări în service.
2012 ar putea să devină însă mai bun chiar acum la final, cînd japonezii se pregătesc să tragă linie și să numere unitățile vândute la nivel mondial. Potrivit primelor estimări, constructorul japonez este pe punctul de a recâștiga poziția de lider mondial în topul celor mai mari producători auto.
Niponii au declarat că vor vinde anul acesta aproximativ 9.7 milioane de mașini, cu 22% mai multe decât anul trecut, când au fost afectați de cutremur și tsunami. Dacă dăm la o parte subsidiarii Daihatsu și Hino, Toyota a vândut 8.68 de milioane de vehicule.
Potrivit constructorului, revenirea se datorează evoluției bune pe piața din Japonia și clienților câștigați de Lexus și modelul Camry în Statele Unite. Producția a crescut și ea în 2012, atingând o cifră de 9.9 milioane de unități.
De cealaltă parte, General Motors nu a performat așa de bine în ultimul sfert al anului, deși după nouă luni conducea topul producătorilor mondiali.
Potrivit CNN, GM se așteaptă să vândă anul acesta doar 9.3 milioane de mașini, ceea ce face ca americanii să coboare pe treapta a doua a podiumului, după ce anul trecut erau lideri detașați. Principala amenințare vine însă de pe Bătrânul Continent, din partea Volkswagen. Se estimează că grupul german va încheia anul cu vânzări totale de 9 milioane de vehicule, adică foarte aproape de GM.Revenind la Toyota, trebuie să precizăm că, potrivit CNN, japonezii se așteaptă la un 2013 mai bun decât anul care se încheie.
Niponii estimează o creștere de 2% la nivelul grupului și vânzări de 9.9 milioane de unități.via cnn
De ec. honda e peste toyota la calitate si fiabilitate si nu cred ca e in top 10.
Prefer calitatea in locul volumului !
Felicitari Toyota.
Oricum,masinile produse de GM sunt mult mai interesante decat cele din curtea Toyota.
nu pot sa pun + sau - ca aveti mai multe opinii exprimate in mesaje ....
toyota face masini fiabile ..... personal nu cred ca honda e peste toyota, cred ca-s cam la fel daca nu cumva are toyota un mic avantaj fata de honda (in special la capitolul transmisii unde honda cam are probleme de vreo 10-15 ani incoace, in special la modelele 4x4, dar chiar si celebra accord nu a scapat), atit ca honda pina acum vreo 5 ani avea modele cu un aspect exterior mai interesant decit cele din ultimele 2 generatii.
pe de alta parte .... honda e specializata pe motare pe benzina. abia de vreo citiva anisori au inceput si ei sa faca ceva diesel-uri .... pe cind toyota au cred ca in orice piata si grupa de modele un diesel. asa ca ... avantaj toyota .... problema la toyota e ca-s mirlani si au finantari si preturi pe care le-as numi "obraznice" si astea ii dezavantajeaza in fata hondei .... chiar eu am fost la ei si cind am vazut ca imi cer dobinda de ~3% peste concurenta am renuntat .... cu mare bucurie ! cum am mai scri pe-aci .... si lumea m-a "inrosit" ca deh fiecare e liber sa gindeasca cum ii e voia !
GM .... ei vind ca-s mari si au multe firme si modele. au un marketing agresiv, si produsele nu rele .... raportul calitate/optiuni/pret e bunicel ca altfel nu ar fi acolo sus ....
cit despre "invirtelile" legate de "rechemari" .... sintem prea mici ca sa le stim noi pe toate si ca atare poate nu e bine sa ne pronuntam ....
personal cred ca sint multi factori ce contribuie la cifrele statistice .... fiece piata are particularitatile ei, oamenii au gusturi si nevoi diferite, ca sa nu vorbim de bugetele familiale. asa ca .... au vindut ori ba .... noi ca si clienti trebuie sa fim vigilenti si sa stim ce vrem de la o masina .... unii prefera "placerea de a conduce" "fiabilitatii", altii aspectul interior/exterior .... asa ca .... ce putem zice ?
bravo toyota ! e munca voastra ! in mod sportiv trebuie apreciata, dar asta nu inseamna ca trebuie sa facem circ atunci cind ii vedem pe altii (ex.: honda, gm, vw, hyundai-kia, etc) ca au rezultate ..... ca, asa cum e in sport, la o cursa se inscriu multi concurenti, si toti vor primul loc, insa numai unul e invingator, asta nu inseamna ca ceilalti de pe locurile urmatoare nu s-au pregatit si nu au muncit sa ajunga la rezultatele la care au ajuns ! asa ca si aia trebuie apreciati !
drumuri bune tuturor !
On topic: Toyota are un atu extrem de imporant, si anume 2 piete majore in care domina autoritar: Africa si Australia.
Si USA si ASIA sunt piete unde Toyota este pe primul loc la vanzari... deci pot spune ca domina si aceste piete dar nu intr-un mod autoritar...
Cele bune sa s-adune!
Ca ar avea produse neatractive, plictisitoare si standard(vezi Corrola) de fiabilitate nu poate contesta nimeni - se pare ca pragmatismul e mai presus de emotii.
Personal cred ca recall-urile astea sunt doar marketing la toti.
@ Mafia : masinile germane sunt cele mai bune: citeste topurile satisfactiei clientilor din Germania in ultimii 10 ani si te vei convinge. Diferenta intre masinile germane si cele japoneze e ca diferenta intre unul din BMW cu 4 clase si unul doctor sau director in Lexus.
Respect deosebit pentru cultura japoneza si sa o tina tot asa.
Pe de alta parte lumea are incredere mai mare in marca Toyota. Este daca vreti politica pe care o are Renault cu Dacia: o masina inainte de toate accesibila si fiabila. Asta face si Toyota, dar la un nivel de pret mai mare care evident se resimte ulterior si intr-o calitate palpabila mai buna (a nu se intelege ca fac comparatie Dacia vs Toyota... ma refer strict la ideea de marketing).
Mai trebuie mentionat un lucru important: nu toate masinile Toyota sunt anoste, precum Corolla, Auris sau Avensis. Sunt curios daca asa se poate spune despre un Camry, Landruiser, GT 86 sau Hilux.... sincer m-as cam mira.
Deci ca o concluzie, eu zic ca prima pozitie pentru Toyota este meritata. Imi place politica lor, mentalitatea lor, ca nu se dau cu fundul de pamant cand se arunca cu noroi in ei. Va dati seama ce scandal ar fi facut cei de la VW, GM sau renault daca ar fi patit ce a patit Toyota de vreo 3 ani? Ar fi fost destul de amuzant.
@Mafia, sezi bland si nu mai pune la suflet ce se scrie pe-aici. Eu zic ca nu se merita sa te enervezi.
Toyota produce masini, nu ligheane. In drumurile mele prin Europa, am vazut Audi si BMW ridicate de pe autostrada pe platforma, nu Toyote sau Honde. Deci chiar ca nu putem compara cele 2 marci. Toyota are ca tinta oamenii care vor masini, BMW si AUdi se indreapta catre produs avioane deoarece ei produc motoare cat mai puternice nu cat mai fiabile !!! Deci daca vrei masina pentru 2 ani, iei o germana NOUA, ca SH-ul german scoate fum ca nu mai vezi nimic in spate si trebuie sa-i schimbi distributia si inca jumatate din piese ca sa porneasca :)
Masinile germane sunt bune, dar nu mai bune decat japonezele si asta o spun chiar germaniii. La noi in ROmanica treburile stau altfel pentru ca sistemul de valori e total invers, insa sper sa ajunga toti cei cu masini germane foarte bune si sigure prin pomi si sa se curate tara noastra de "destepti" !
Clasamentele facute de JD Power in Germania arata cam asa:
2002: Toyota - Mazda - BMW - Honda - Porche
2003: Toyota - Mazda - BMW - Honda - Subaru
2004: Toyota - Mazda - Subaru - Honda - BMW
2005: Toyota - Mazda - BMW - Volvo - Honda
2006: Toyota - Honda - Mazda - Subaru - Volvo
2007: Honda - Toyota - Subaru - BMW - Mazda
.....
2011: Volvo - Mercedes - Mazda - Mini - Honda
2012: Mercedes - Toyota - Mitsubishi - Mazda - BMW
Deci mi se pare mie, sau ligheanele japoneze sunt preferatele germanilor ? :)) Rusinicaaaaaaaa pentru o tara care face BMW, Mercedes si Audi, sa fie dominata de marci japoneze sau Volvo.
Daca germanii erau super tari, in primele 5 marci preferate de ei nu trebuia sa ajunga nicio alta marca japoneza sau suedeza. Insa mai sunt si oameni care aleg masini bune, nu obiecte zburatoare de pe sosele, care devin obiecte zburatoare neidentificate la contactul cu cate un pom sau stalp.
Dar cum sa nu fie fiabila frate daca nu are nici o boaba sisteme , mergi ca in paner, nici bucse pe ulei, unele nici ESP nu au de prin anii2005 , mergi ca in cutii pai la sigur nu prea se are ce sa se defecteze, mașini Low-cost.
Torpedou din plastic ieftin (Honda Civic) sau Toyota Corola sau Camry nu sunt mașini de calibrul BMW M5 sau Audi A8care sunt pline de sisteme de siguranță si calitate si încă si desing mult mai reușit .
Topurile de fiabilitate o fi trucate o fi adevărate dar un lucru va zic sigur mașinile germane indiferent ca e Porsche sau Mercedes sunt cu mult mai avansate decât asiatecele.
De aia si directorul de la KIA e un neamt acum de aia si S-clase bate LEXUS 600 si in Japonia la ei acasă etc...
Japonezii vând mult deoarece e ieftin masini cheap si se vinde in masa.
Cam ceva de tipul MADE IN CHINA , nu contează calitatea ci cantitatea.
@BMW: si daca masinile japoneze nu au sistemele enumerate de tine, cum iti explici ca nu sunt implicate in accidente la fel de des ca super masinile germane dotate cu tot felul de ABS, ESP, BA, etc ? Concluzia: degeaba pui tu pe BMW si Audi tot felul de gadgeturi si sisteme, doar sa umpli o lista cu optionale, daca ajungi cu masina in pomi sau pierzi controlul si ajungi pe contrasens omorand oameni nevinovati. Daca vrei sa te dai smecher pe "super autostrazile" din Romania, desigur iti iei BMW M5 sau Audi A8, S8, R8, ca nu poti merge cu o Corolla de 90 CP care abia prinde 170 km/h. Si dupa vreo 2-3 ture cu BMW-ul sau Audi chemi asistenta tehnica sa ia masina ca nu mai porneste :) Deci clar nu putem compara o masina japoneza cu o masina germana pentru ca germanii le fac pentru teribilisti dornici sa iasa in evidenta, iar japonezii le fac pentru oameni de rand care vor sa le foloseasca normal. Succes celor cu masini pline de sisteme si jucarii prin ele :) Totusi masinile sunt mijloace de deplasare, nu jucarii sau obiecte de "dat smecher". Pana romaniii vor intelege asta va mai trece mult timp si vor mai muri multi in ale lor masini germane super dotate si pline de sisteme care nu se defecteaza, dar nu prea functioneaza ...
Nu vad sa fi mentionat nimic de Nissan. JD Power claseaza la acelasi nivel Honda sau Toyota cu Nissan. Se poate verifica. Nu esti de acord? Sa-ti amintesc ce categorie sociala are nevoie cel mai mult de fiabilitate? Taximetristii, prietene. Si cand discutam de un simbol al americii - NY Yellow Cab - totul capata alta dimensiune. Nissan a castigat dreptul de a inlocui faimoasele taxiuri din New York. Nu Toyota, nu Honda, nu Mazda... inteles? Sa fie New York o intamplare? Atunci ce spui ca taxiurile negre din Londra, tot de Nissan au fost inlocuite...?
@Prado
Ce vorbesti ma baiatule? :)) Adica Vw sau Nissan nu sunt marci globale?
Gasesti sa mentionezi Hyundai-Kia, de parca s-ar afla in fata unor grupuri auto precum Volkswagen AG sau Renault-Nissan... Nu amice... urmareste topurile din ultimii ani si o sa vezi ca Hyundai-Kia a evoluat, dar e mult in spate... undeva pe locul 6 sau 7, dupa Renault-Nissan, VAG si Ford.
Mda, toata lumea se pricepe la fotbal si masini...
Nu zic ca japonezele nu sunt fiabile, dar va mai zic ce sisteme au ele pentru a se defecta daca unele din ele nu au dial vanos, bucse pe ulei, brate ultrausoare din aluminiu, valvetronic, debitmetru de aer, BAS,ABS ESP , etc...
Mașina GERMANA e inteligenta si când aud pe unii zic ca la 40 000 mașina germana nu porneste îmi vine să-i scuip in ochi.
Mașina Germana la 100 000 km e ca noua daca a fost exploatata bine .
Voi care scrieti de fiabilitate nu aveți ideie cu ce se mănâncă .
"At the end our two week back-to-back test, it became obvious that the LS 600h L is the best pure hybrid luxury vehicle in the $100,000 price point. The isolation, the CVT and the AWD, all combine to make a vehicle that is perfect for the person to whom Luxury means floating on a cloud."
http://www.thetruthaboutcars.com/2011/02/comparison-review-mercedes-s400-hybrid-vs-lexus-ls600h-l/
Dai copy-paste din revistele care-ti convin tie? Si clasa S "pluteste ca un nor" cu suspensia pneumatica si fara versiuni hibride. The truth about cars a? Deci am aflat adevarul gol-golut.
Va las in visurile voastre aburite de reviste JDPOWER si alte lichele .
Strada isi are regulile ei si e simplu:
Ai bani ai Mercedes-Benz care e cu peste 5 clase peste Koyota.
Nu ai bani de Mercedes-Benz sau Porsche ei trabant cu roti si motor mai mult nimic , in schimb eee e fiabila .
Si ca sa te luminez putin: a avea bani nu e echivalentul cu a fi destept si a sti ce sa alegi.
Romania e plina de prosti cu bani. A se vedea ca majoritatea celor cu BMW si Audi de pe la noi nu stiu ce a ala BAC si cred ca e "chestia aia ca un vapor" care te trece de pe o parte pe alta a unui rau sau lac.
Deci daca ai bani si ESTI MAI LUMINAT alegi Lexus si nu Mercedes, sau o Toyota Land Cruiser in loc de un ML amarat si care isi pierde stabilitatea in curbe trecand pe contrasens. Iti suna cunoscut ? Mercedes pe contrasens ? Daca nu, intreaba-l pe Huidu cum a ajuns acolo cu super Meleul.
Deci Mercedes va fi cu 5 clase peste Toyota cand vor reusi sa produca masini care isi pot tine aderenta pe banda lor de mers.
Adevarul e ca daca ai bani .... si n-ai minte .... ajungi prin pomi sau pe contrasens cu masinile germane sau peste Toyote provocand accidente. Am inteles de ce zici tu ca Mercedes sunt peste Toyota, tu vorbeai la propriu de fapt, ca atunci cand Mercedesul isi ia avant, nu-i mai tin franele si ajunge peste Toyota. Bravo, logica ta functioneaza perfect.
Voi cred ca traiti intr-o iluzie totala , cum poti sa spui vere ca Toyota e peste Mercedes-Benz sau porsche daca ele nici nu se compara , Mercedes-Benz este cu cateva clase mai sus de cat KOYOTA nici un prezident de stat nu am vazut sa conduca Koyota nimeni nu merge in cutii pe roate hodoroabe care scartie si miroase a galbejit .
TOTI OFICIALII din LUME dau si un MILION de $ pentru un MERCEDES-BENZ S65 cu grab balistic de B6/B7 si nimeni nu cumpara toyota , toyota e cumparata in masa de clasa medie si nevoiasi ca e la un sfert din pretul unui Mercedes-BENZ .
Afirmati niste prostii , voi comparati masina germana cu japoneza ca si cum ai compara tehnologia avansata cu toporul japonez .
Masina japoneza e FIABILA ca are numai roti , plastic ieftin , bucse din cauciuc fara ulei , si brate de FIER si nu aluminiu cum fac nemtii pentru reducerea greutatii sau bucse ulei pentru amortizarea loviturii in brat .
Masina germana e cu vreo 30 de ani mai avanssata decat Toporul japonez , de ce zic topor pentru ca sunt de acord ca masina japoneza e fiabila , e ca un TOPOR , tank din fonta cam asa , mai mult nimic , nici lux , nici confort nici sport , nici calitate pur si simplu TOPOR !!!
TOPOR = cu PRET MIC si FIABIL = cu O GLOTA de oi care atat isi permit si concep idei ca ce isi permit ei e cel mai bun si cel mai fiabil va doresc VISE PLACUTE .
TOATE ESCORTELE PREZIDENTIALA nu o sa mearga niciodata in TOPOR JAPONEZ,
MERCEDES-BENZ , BMW si AUDI au facut , fac legea si o vor face mereu , pentru ca sunt masini si nu TOPOARE .
Mai departe: "productie de masa versus productie de nisa". OK, dar oare ar fi preferabil sa iesi pe piata cu numai doua modele mari si late?! In curtea GM, s-a gasit intotdeauna de unde sa se aleaga, slava Domnului, nu de imaginatie fecunda au dus lipsa marcile din portofoliul conglomeratului din Detroit.
"Electronismul exacerbat"? Sa privim lucrurile si din alt punct de vedere: cand GM a introdus in 1987, in premiera mondiala, touchscreen pe masini, alte companii, poate mai celebre, rasuceau inca din comutatoare de plastic. Stiu la ce se referea Cuantic, dar eu am combatut ferm si fara ezitare asa-zisul program futuristic "GM Advanced Tech Window", fiindca, intr-adevar, s-a ajuns cam prea departe cu explozia tehnologica, ceea ce risca sa inabuse "placerea controlului uman", cum s-a exprimat el.
In fine, exclusivismul nu inseamna o mana de masini impreuna cu o mana de fani, ci calitate veritabila, frumusete de ansamblu, senzatia unor masini realizate in mod deosebit si fiabilitate dusa la extrem (@Mafia, sa-mi cada plombele pe care nu le am daca eu am auzit de vreun club al pasionatilor de Toyote clasice, de prin anii '50-'60......nu vreau sa crezi ca-i dau apa la moara lui @BMW, dar BMW a castigat niste curse chiar si in fosta Republica Populara Romana; documenteaza-te daca nu ma crezi! ), aspecte cruciale la care GM a excelat in secolul trecut! (si iarasi te deceptionez, mafiot mic si rau, care ponegresti Mercedes cu un lexic suburban: marcile germane chiar au tangenta cu semnificatia reala a fiabilitatii......ma rog, aveau, cum si cele americane......aveau; acum industria auto este o apa si-un pamant la nivel global).
N-o sa repet la infinit aceste adevaruri incontestabile......Si sa va amintiti mereu: la pomul laudat (Volvo si Saab) sa nu va duceti cu......portofelul, adica, in materie de siguranta, desi despre GM se vorbeste cel mai putin, totusi, produsele sale ofera un sistem unic si axiomatic de securitate in trafic!
In final, in semn de bunavointa la inceput de an, va invit la......show, respectiv sa vizionati patru clipuri pe Youtube: Pontiac GTO versus Audi R8, comportarea pe 2012 a lui Corvette ZR1 la Nurburgring, respectiv a lui Camaro ZL1 pe sfertul de mila (9 sec.), si - bomboana de pe tort - Don Cruz Buick (model '87 Grand National). Intr-adevar, ii putem maguli pe americani drept "frumosii nebuni ai automobilismului" si "adevaratii in fibra sport"......De fapt, doar tractiunea spate iti poate insufla sentimentul integral al senzatiei sportive (ha ha ha, credeti ca Cuantic isi cumparase la intamplare BMW? - nu, fiindca, mai mult ca sigur, a constatat pe pielea-i proprie ca SLAAB nu-i poate satisface veleitatile de gena sportiva, desi se munceste sa creada asta! ), astfel ca, din Europa, doar BMW se poate numi, fara niciun dubiu, muscle-car (desi se bucura de una dintre cele mai performante tractiuni spate, Porsche este departe de alura specifica acestui body-style), chiar daca bavarezii nu urmaresc in mod constient sa plamadeasca muscle-car, fiind o sintagma americana prin excelenta, get-beget!
Ce sa va mai zic? Ma duc si eu la nanic, dar sa nu uit: LA MULTI ANI! Nici voi sa nu uitati: tineti aproape ;)
Ca sa fii linistit si sa dormi bine in noptile ce vor urma, iti dau dreptate: germanii au inventat lumea, masinile si tot ce vrei tu. Ei fac cele mai bune lucruri. De asta vedem pe strazi si peste tot numai lucruri facute in Germania. Mercedes este cel mai sublim nume din lume si Benz a inventat roata care se invarte si tot ce se pune intr-o masina. Fara el nici nu am fi avut masini astazi. Nici nu stiu cum au evoluat mai bine marcile japoneze, insa sigur au fost conduse tot de germani, daca in Germania sunt mai apreciate decat marcile germane autohtone. Germanii fac cele mai sigure masini si cele mai fiabile, de asta cand vei vedea vreuna stricata si ridicata pe platforma sa stii ca e o japoneza cu semn de BMW =)) Si faptul ca Volvo iese intotdeauna cel mai bine in testele de siguranta este din cauza ca ei platesc testele (cred ca au mai multi bani decat cei de la Mercedes in cazul asta :)). Faptul ca cei de la Volvo fac teste si trimit echipe de investigat accidentele e o poveste pentru ca de fapt ei au luat toate sistemele de siguranta de la Mercedes :)
Sper ca sa fiii mai linistit acum si sa mergi sanatos numai in masini germane, cele mai bune si cu cele mai sublime nume.
British royal car: Bentley State Limousine
French Presidential car: Citroen C6/DS5, Peugeot 607 limo
Swedish royal car: Volvo S80
Italian presidential car: Maserati Quattroporte
Norwegian royal car: Lexus Ls600
Danish royal car: Bentley Arnage / Audi A8
Spanish royal car: Audi A8 / Maybach 62
American president car: Cadillac Presidential Limousine
Monaco royal car: Lexus LS600 Landaulet
King of Rajkot: Rolls Royce Star Of India
Thai Royal family car: Cadillac Limousine
Japanese royal car: Toyota Crown Royal
toate... :))
Luați aminte ce informație va dau
Gottlieb Daimler (German pronunciation: [ˈɡɔtliːp ˈdaɪmlɐ]; March 17, 1834 – March 6, 1900[1]) was an engineer, industrial designer and industrialist born in Schorndorf (Kingdom of Württemberg, a federal state of the German Confederation), in what is now Germany. He was a pioneer of internal-combustion engines and automobile development. He invented the high-speed petrol engine and the first four-wheel automobile.
O sa-ti raspund eu in locul lui Mafia: http://www.toyotaenthusiasts.com/
Un an nou fericit!
Niste amarati sunteti stai sa-ti arat eu ce tu ai ascuns. :)
Argentina president uses a fleet of armored Audi A8s
Austria use Audi A8, BMW 7 Series and Mercedes-Benz S-Class
President of Azerbaijan armored Maybach 62
Bahamas Mercedes S500
Bangladesh Mercedes-Benz S-Class
Barbados Mercedes Benz S-Class
Belgium Mercedes-Benz S-Class
Bolivia BMW 7 Series
Brunei Mercedes-Benz M-Class W163 ML55 AMG
Bulgaria President of Bulgaria include Mercedes-Benz S600 and BMW Series 5 and BMW Series 7
Colombia armoured BMW 7-Series
Croatia Mercedes-Benz S600
The Czech Republic - German car Audi A8 L
Egypt armored Mercedes-Benz S-Class
El Salvador Mercedes-Benz W220
Estonia armoured Audi A8
Finland President of Finland uses an armoured Mercedes-Benz S600L
Greece W221 Mercedes-Benz S600
Grenada BMW 750Li
Hungary armored Audi A8 Ls
India Mercedes Benz S600
Indonesia Mercedes-Benz S600L
Iraq BMW E67 760 Li
Jamaica Mercedes-Benz S600
Kenya Mercedes-Benz Pullman S600
Kosovo armoured, black Audi A8
Kuwait BMW 7-series
Latvia Mercedes-Benz S500
Liberia Mercedes-Benz W220 S-class
Luxemburg Audi A8
Malaysia Maybach 62
Malawi Black Mercedes Benz S Class
Mauritius armored BMW 7 Series
MOLDOVA - S600 armoured
Morocco Mercedes 600 Pullman
Mongolia Mercedes Benz S-Class
Montenegro Audi A8
Nepal Mercedes Benz W210 E-Class
Nicaragua Mercedes-Benz G-Class
Nigeria Mercedes Benz S-Class 2012
Oman Mercedes S-Class pullman.
Pakistan armoured Mercedes-Benz W221
Philippines Mercedes Benz S600 Guards,
Portugal Mercedes S600, or a E67 BMW 760 Li.
Poland armoured E67 BMW 760 Li.
Romania Mercedes-Benz S-Class
Russia armoured Mercedes S-Class
Serbia Mercedes-Benz S600 with B7 resistance level
Singapore Mercedes Benz S350L
Slovakia Mercedes Benz Pullman,
Slovenia BMW X5 or Audi A8
South Africa armored BMW 7-Series
Spain Audi A6s, Mercedes-Benz S-Class
Sri Lanka Mercedes-Benz W221
Sweden Volvo S80, escorted by the Swedish Security Service in BMW X5, BMW 5-Series ( pentru alde LAUCALIN )
Thailand Maybach 62
Turkey Mercedes-Benz S-Class
Uganda Mercedes Benz
Ukraine Mercedes-Benz S-Class
Vatican Mercedes-Benz M-Class with an armoured
Yugoslavia Mercedes Benz
Zambia Mercedes-Benz S600 Pullman
INFORMATIE luatta de pe WIKIPEDIA.
Acum intra si vezi cati presidenti folosesc masini japoneze eu nu iam enumerat ca sunt vreo cativa nici 10% din presedinti de pe glob .
90% folosesc MADE IN GERMANY va place sau nu toti apreciaza TEHNICA GERMANA si nu TOPORUL japonez ( Bucse de cauciuc si brate din fonta :))) )
Cand spun toti imi permit sa zic toti deoarece 90% din presedinti inseamna MAREA MAJORITATE merg pe MERCEDES-BENZ , BMW , AUDI si MAYBACH . Va urinez succes :)).
insa felul in care ai terminat mesajul lasa tare mult de dorit .... faci praf tot ce-ai scris mai sus! pacat !
nu ii insulti gratuit doar pe fanaticii de japoneze ci si pe cei care citesc comentariile de pe forum ....
bine ar fi ca toti sa fim cit mai civilizati .... asa timpul petrecut pe-aci nu s-ar pierde degeaba ! ura, ura aduce! bunul simt, bucurie, respect .... si personal cred ca si tu intri aci ca sa te relaxezi, nu sa te enervezi fara rost !
fara suparare .... drumuri bune tuturor !
Aici functioneaza deviza "nu esti de aceeasi parere, esti un prost!".
S-a creat o iluzie ca masinile fie ele nemtesti sau japoneze sint indestructibile. Nu exista asa ceva, toate au micile lor probleme. Insa, putini stiu ca Japonia este peste Germania cam la toate capitolele, si economic si educativ. Cine a trecut macar o data prin Tokio si Germania stie despre ce vorbesc.
Iar pentru amarastenii de aici care au avut contact doar cu Europa, tin sa le reamintesc ca marcile germane sint absolut o raritate in tot continentul asiatic, un continent de cateva ori mai mare decat Europa, si ca suprafata dar mai ales ca populatie.
Tu nu vezi ca acolo nu e numai Africa ci si West Europa si Asia , Africa .
Încă ceva pe lângă toată lista de mașini nu am adăugat si escortele prezidențiale care la fel aproape toate sunt mașini germane .
Aproape toți prim-miniștrii folosesc mașini germane daca ii adaugam si pe ei era lista dubla de mașini germane .
Așa ca scutitima de fiabilitatea japoneza , sunt fiabile ca SUNT SIMPLE.
Ligheane pe 4 roti nici nu ai ce defecta in ele.
Da cam cu ce ma rog este Japonia mai presus de Germania ?
A mi-am adus aminte pe hârtie si in topuri , din nou in topuri așa sunt făcute topurile $ de aia japonezii produc cele mai avansate mașini din lume ( Mercedes , Porsche,Audi si BMW ) si avioane precum Airbus ,
Si încă ceva japonezii au inventat ABS-ul Bosch, BAS-ul de la Bosch SRS-ul de la Bosch, Motorul Diesel , Otto, Morile de vânt ,tot japonezii iau avut pe alde Fahrenheit, Einstein,alde Mozzart, si Carl Zeiss, japonezii au facut bomba atomica de Einstein,
japonezii au făcut primul AUTOBAHN de mare viteza si primul Intercity Express,
Si toate acestea si multe altele se datorează faptului ca Japonia e o tara mai avansată ca Mercedesul adică Germania si Japonia are oameni mai "destepti" ca nemtii .
Baii ce va mai plac sondajele si cifrele de pe hârtie ( Toyota lider, Jd Powers etc....)
Unii din voi nu aveți ochi si cap sa judecati cu propria voastra constiinta si sa nu fiti trasi de ata de gât ca niște magari.
asiaticii au copiat occidentalii ..... si de aia au fost tot timpul in "plutonul 2", e drept ca fac masini fiabile, dar sint mult mai simple si ca atare, au nu nr. mai mic de mecanisme/sisteme ce implica o probabilitate de defectare mai mica. chiar in statisticile de care aminteste @bmw putem vedea ca japele de lux (lexus, infiniti, acura) nu-s asa de fiabile precum toyota, honda sau nissan .... de ce ? au mai multe pe ele .... deci probabilitate de defectare mai mare .... e logic.
statisticile .... am mai spus-o aci, chiar lui @inexorabil .... sint facute in diferite metode (nemtii iau in calcul rezultatele reviziilor tehnice, americanii fac analize printre oamenii ce au masini, fiecare spune ce belele a avut, cit a costat reparatia, etc .... nu putem zice ca unii sau altii au dreptate ca fiece analiza are pertinanta ei), dar ele ne ofera o imagine de ansamblu ca sa stim cum sa ne ghidam cind e cazul sa cumparam o "motorishca". dar ele nu-s batute-n cuie ! depinde de prioritatile fiecaruia .... unul prefera fiabilitatea, altul confortul, altul manevrabilitatea, altul siguranta, etc ....
important e sa tinem sama de proverbul ala din batrini "la pomu' laudat sa nu mergem cu sacul" (ca venim inapoi cu el gol !) .... deci eu personal am ca idee urmatoarea: cele f. bine cotate nu-s chiar asa de grozave precum sint laudate, iar cele f. slab cotate nu-s chiar asa de rele precum se scrie in statistici ....
si iar zic ca e important sa ne gindim la vechiul nostru bun simt .... sa spunem ce avem de spus (chiar de trebuie sa ne contrazicem! ca de aia e forum, sa dezbatem ceva!), dar intr-o maniera civilizata, ca ne place tuturor sa ne consideram o natie civilizata, dar de multe ori sintem deficitari la a pune in practica teoria .... m-am uitat pe forum-uri si la americani (americani, canadieni englezi si francezi) si nu am prea vazut expresii pe care le-am gasit aci .... asa ca sper ca in anul acesta (si-n anii urmatori) pe AM sa avem parte de "discutii/dispute" cit mai frumoase, elegante, civilizate, sa aratam ca chiar sintem, nu doar avem pretentii ! asta e o provocare la care va invit pe toti utilizatorii de pe AM !!!!!!!!!!!!!!!!!
la multi ani ! si drumuri bune tuturor !
Oricum nu dau 2 lei pe cine ce voteaza la raspunsurile mele :)
@bmw: Airbus este companie franceza, cu sediul in Blagnac, Toulouse.
Motorul cu combustie interna a fost inventat de Etienne Lenoir, dar functiona pe o mixtura de gaz din cauza faptului ca benzina era indisponibila in Europa in perioada aia (presupun ca nici nu fusese inventata).
Morile de vant apar inca din istoria antica(Heron din Alexandria), si Mozart s-a nascut in... Austria :))) (Austriecii n-au fost niciodata nemti :)) )
Cat despre inventiile Bosch, tot respectul, dar nu demonstreaza cu nimic cum ca masinile germane ar fi mai bune.
Vrei simplitate? Studiaza un Lexus LS.
Totul merge ca pe roate in Germania de cand au inceput sa cumpere masini japoneze (de acum vreo 10-15 ani) :))
Sunt super tari germanii. Ei nici nu au avut criza saracii. Totul e perfect in tara aia, ca in Romania, pacat ca e locuita.
*Vezi ca ala cu pistolul automat e Mauser.
*Airbus este companie franceza, asa cum Audi este companie germana, desi are fabrici si in germania, si in ungaria, SUA si china.
*Mozart nu a fost neamt.
*AK-47 este rusesc (nu e facuta de niciun neamt), inspirat dupa Sturmgewehr 44, la fel cum motorul Otto este nemtesc, inspirat dupa conceptul lui Lenoir.
Sigur ti-ai luat pastilele azi? :))
1. multi dintre ei nu se cred presedinti si isi vad lungul nasului, asa ca isi cumpara si Toyote, Loganuri, Dustere pe langa marcile autohtone;
2. Isi vand jafurile de BMW si Audi vechi de 20 de ani la romanii fraieri care cred ca o masina germana oricat de veche ar fi e tot mai buna ca un Logan nou;
3. angajaeaza alte natii (gen romani) care muncesc de rup pe la ei ca sa stranga bani sa le cumepere BMW-uri sau Audi si sa le rupa in doua in Romania, ca apoi sa se duca in Germania sa-si ia altele.
Deci asta e explicatia bunastarii germanilor: multi dintre ei mai si gandesc, spre deosebire de multi dintre romanii retarzi care-si iau X6 sau A8 si stau cu chirie intr-o garsoniera si nu au bani de benzina sa-si miste masina de presedinti din fata blocului.
Sincer dintre toti, tu esti cel mai tare, ai adus cele mai "valabile" argumente, sa nu cumva sa afle si altii metoda bunastarii, poti s-o vinzi pe bani buni.
Mentalitatea unor romani care au A8 si stau intr-o garsoniera le influenteaza doar lor viata, nu influenteaza mersul tarii, cum nici cateva mii de "jafuri" aduse din Germania in Romania nu influenteaza bunastarea Germaniei, ar fi extraordinar sa fie atat de simplu, dar nu este si sper ca stii si tu asta.
Cand se acumuleaza frustrari prea mari vad ca din ce in ce mai multi gasesc ca motiv pt tot ceea ce merge rau in tara asta marcile nemtesti, in afara de coruptie si politicieni cred, iar aceasta idee am vazut-o si la unii useri de la care aveam niste pretentii. Ce sa zic, puteti sa asteptati pana la viitorul Revelion sa le incendiati, poate schimbati mentalitatea asta paguboasa a romanilor si Romaniei ii va merge din ce in ce mai bine.
LA constructia AIRBUS Lucreaza 3 tari :
ANGLIA , GERMANIA si FRANTA .
Cum si ROLLS ROYS-ul are piese de BMW
Cred ca compania AIRBUS e FRANCEZA dar la sigur toate motorasele sunt de la BOSCH de aia si mergeam in AIRBUS A321 si scria FINALY ASSEMBLED IN GERMANY.
Ca americanii nici nu cumpara avioane MADE IN FRANCE .
De aia si cumpara avioane din GERMANIA asamblate ca asamblate in FRANTA au senzori de viteza defecti precum cursa RIO-PARIS si ajungi cu AIR-France in ATLANTIC .
De aia si americanii nu au incredere in FRANTUJI.
;) stay calm
SI normal dupa ce iau impuscat pe Schmeisser, Mihail Kalasnikov a zis ca AK 47 l-a facut el si nu nemtii .
Cum si Americanii au facut bomba atomica , cand defapt a fost facuta de un NEAMT.
Si nu te mai screme atat ca nu are rost VORBITORII de GERMANA au sange rece de aia si au realizat lucruri marete.
DAr dealde tine cu sange cald latin mai departe de forum nu o sa ajungi niciodata.
Si sa stii ca Japonia este peste Germania si la PIB si ca nivel de educatie. Eu am fost in ambele tari si este alegerea ta ce vrei sa crezi. Dar inainte sa deschizi gura, gandeste-te la ceea ce scoti din gura.
Incearca sa te obisnuiesti cu ideea ca mai fac si altii masini bune.
Cineva spunea mai devreme ca toti cocalarii din Romania au BMW (a nu se confunda cu toti posesorii de BMW sint cocalari).
"Scutitima" se scrie "scutiti-ma". q.e.d.
asa-mi trebuie :)))))
AK47 a inceput sa fie dezvoltat in 1945 de Mihail Kalashnikov, acesta s-a inspirat de la Sturmgewehr si Moisin Garant, dar are meritul de a fi creat prima mitraliera de asalt din istorie.
Bombele atomice americane (primele) au facut parte din proiectul Manhattan, fiind o colaborare dintre USA si Marea Britanie. Au participat la acest proiect si niste oameni de stiinta germani.
"Chief among the people who unleashed the power of the atom was Robert Oppenheimer, who oversaw the project from conception to completion."
Airbus este companie franceza. Punct.
Americanii nu cumpara Airbus pentru ca au Lockheed-Martin si Boeing.
Ce vorbești tu , tu numai de pe internet citești ca papagalul.
Nimeni si niciodată nu va recunoaște istoria adevărata , exista istoria pentru alde voi unde americanii zic ca ei au inventat bomba atomică , când defapt se știe din diferite surse ca bomba atomică a fost făcută de neamt si știe o lume întreaga .
AK 47 a fost făcută de doi frați ingineri nemti care au fost deportati in Siberia .
SUA e plină de AIRBUS-uri , ce nu-mi plac copiii care nu au ideie ce scriu.
50-60 % din avioanele spre exemplu la United Airlines sunt Airbus-uri A320 eu personal am zburat de vreo 6 ori cu A320 A321 aici in state , dar cred ca daca intri pe site la United o sa găsești poate asemenea informație .
Am si poza făcută personal de mine cu fisa tehnica unde scrie clar , FINALY ASSEMBLED IN GERMANY, pentru ca americanii nu le plac francezii, aici nu exista o singura masina franceza in tara asta .
Si încă odată la producția airbus lucrează 3 tari nu numai le asembleaza dar lucrează la procesul de dezvoltare . Anglia, Germania , Franța .
Ca si cum face România Dacia cu motor de Renault si cutie de viteze.
Francezii fara nemti nu vindeau un a avion in SUA tehnica lor nu e pretuita in lume.
Dar daca scrie FINALY ASSEMBLED in Germany exista si mare succes in SUA cu airbus si îți zic sunt foarte multe A320 .
UNITED airlines , Delta ,
Daca chiar te frige atat de tare comparatia Germania - japonita da un ochi pe link-ul asta: http://www.watcheroo.com/
Click pe steagul German si o sa vezi ca au 168 de firme de ceasuri. Click pe steagul japo si o sa vezi ca au 27 de firme.
De Lange & Soehne ai auzit vreodata? ... Asa ma gandeam si eu.
PIB? Tu chiar stii despre ce vorbesti? Hai sa-ti zic altceva.
Datoria publica a Germaniei e la ~82% din PIB
Datoria publica japo e la ~ 220%. La cea mai mica fluctuatie economica sunt expusi e 3 ori mai mult ca si nemtii.
Germania e plina de turci, indieni, chinezi, paki si alte natiuni conlocuitoare. Cati emigreaza in japonia? Te-ai intrebat vreodata de ce? Chiar crezi bancul cu nivelul de educatie din japonia? Iti spun cu mana pe inima ca ai vazut tarile astea doua DEGEABA. Ai trecut pe-acolo ca gasca prin apa.
Incheiere: taiota pe primul loc spune un singur lucru. Indienii, chinezii, musulmanii si altii asemenea sunt in crestere numerica vertiginoasa. Albii sunt tot mai putini. La fel ca si sanselecopiilor nostri de a mai trai intr-o societate civilizata bazata pe drepturile omului, libertate si democratie. Mai ales cu "oameni de cultura" de calibrul tau.
Deci, pentru ca "americanii nu le plac francezii".... fluieratul ala care l-ai auzit cand ai scris fraza asta a fost sunetul scos de LOGICA in momentul in care a trecut pe langa tine.
Ak47 a fost conceputa de Mihail Kalashnikov, inspirat de Sturmgewehr 44 si Moisin Garant(probabil asta e motivul pentru care II POARTA NUMELE!?), indiferent cum o intorci.
@zarnesteanu: nu bag mana in foc, dar cred ca faptul ca in Germania poti ajunge pe pamant, limba e mult mai usoara si sistemul legislativ e mult mai prietenos cu imigrantii a dus la un numar mult mai mare de straini in Germania.
Am vrut sa scriu eu dar am vazut ca nu prea am cui, si am ajuns la concluzia ca iti dau si link-ul sa citesti .
http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47
@ztele eu daca sa ma apus sa lucrez vreo 2 zile sa colectez informatie iti demonstrez ti ca inventiile facute de nemti si companiile lor toate la un loc au o valoare de vreo 2 ori mai mare decat japonia.
Eu de cand traiesc nu am auzit de nici un nume japonez sa fi inventat ceva , bicicleta , motoare , otto , diesel , fahrenheit , einstein ... ,chiar daca sunt vreo cativa japonezi prapaditi sunt numarati pe degete, nemtii au avut mereu mai multi oameni destepti stiu ca e greu sa recunosti asta dar asta e te compatimesc .;)
N-ai auzit pentru ca nu esti in stare sa te informezi. Uite si-o lista: http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_inventions
Stii ce inseamna "claims"? Tradu cuvantul asta, reciteste textul de pe wiki si spune-mi unde n-am avut dreptate.
Ti-a mai fluierat o data logica pe langa ochi.
http://www.youtube.com/watch?v=oEA2LvcoV8Y
http://www.youtube.com/watch?v=-n3kJkUZ3k8
http://www.youtube.com/watch?v=RZZjpWhvxjI
http://www.youtube.com/watch?v=PA8RdmtYA20
http://www.youtube.com/watch?v=Xlsty44JaiU
Acum intelegeti de ce sunt mai apreciate masinile germane ?
Explicatie: poti merge cu BMW si Audi prin Romania cu cat vrea muschiu' tau de jmecher si poti depasi cum vrei si nu uita sa dai maneaua la maxim si sa te filmezi ca sa arati lumii cat de "cool" esti.
Cam astia sunt soferii masinilor germane, insa tare se mai supara cand le spui adevarul.
Eu am zis ca pana la viitorul revelion, dar tu poti sa incepi de pe acum sa le dai foc, fii rebel si stinge-ti frustrarile, e mai sanatos si ai sanse sa nu te prinda politia ca nu sunt asa vigilenti, poti sa incepi cu niste X6 ca nici mie nu-mi plac, dar vezi sa nu fie proprietar vreun interlop ca ei sunt mai vigilenti si nu mai iesi din casa dupa aia. Succes, ai grija cum te orientezi.
GM este amenintata serios de VAG asa cum apare si-n stire si parca acest grup are o politica mai clara decat GM si pot depasi chiar si Toyota in vreo 10 ani.
Spunea cineva pe aici ca nemtii de la VAG tot dau din gura ca fac ca dreg si mare lucru nu fac....pai acum 12-15 ani unde se situau, cate marci aveau si cat vindeau si unde sunt acum? Au avut o crestere impresionanta si acopera chiar toate segmentele posibile si imposibile, au acaparat tot ce le-a trebuit si anunta investitii de zeci de miliarde in urmatorii ani, mai mult decat toti.
Pe de alta parte GM are o lunga experienta de a fi numarul 1 mondial, au fost "doar" vreo 80 si ceva de ani pe prima pozitie, dar gama de modele GM nu mai pare astazi sa acopere totul f bine, mai au si Opel cu care pierd la greu bani si vor mai pierde, in aceasta privinta Toyota si VAG stau mult mai bine, n-au astfel de probleme. Eu cred ca vor fi intrecuti in cativa ani de VAG, daca aceste previziuni sunt precise, raman vreo 300 de mii de masini intre ei GM si VAG, foarte putin, iar investitiile vor fi mult mai mari la VAG pe viitor, pare o chestiune de timp.
Stai linistit, oi fi fanatic GM, dar nu unul legat la ochii mintii, de aceea observ limpede care sunt inadvertentele care trag in jos corporatia......Iar aceste gafe manageriale mi se par impardonabile, dar, daca as fi si eu la pupitrul de comanda, poate ca lucrurile n-ar parea atat de simple, asa cum se vad de pe margine, mai stii?
2. Nu sunt frustat, doar indignat de marlania unora;
3. Nivelul meu de educatie este cu mult peste cel al "meseriasilor" din clipurile prezentate;
4. La masini tot ei isi dau foc intre ei: o multime de stiri vizeaza reglari de conturi intre intelopi care-si dau foc la masini, majoriatea BMW-uri si Audi.
P.S. Nu stiu de ce sunteti asa ofticati pe realitate. Chiar daca 10% din posesorii de BMW si Audi din Romania sunt oameni pentru care am tot respectul, marea majoritate sunt mai smecheri. Trebuie sa acceptati ideea ca faceti parte din cei care nu respecta regula marlanimii si gata.
Eu nu am nimic cu nimeni si nici companie de vandut masini (deci nu are rost sa fac reclama gratuita vreunei marci) si puteti sa va luati ce masini vreti si sa conduceti cum vreti. Am un respect deosebit pentru cei care isi iau masini bune si din respect pentru toti participantii la trafic, conduc corect indiferent ca au BMW, Audi, Jaguar, Porche, Lexus, Land Rover, etc
Cam asta ar fi ultimul meu comentariu pe acest forum pentru ca nivelul de cultura al multora care posteaza e asemanator cu al celor din clipurile prezentate.
Succes si conduceti cu respect fata de voi si ceilalti din jur ! (asta daca stiti notiunea corecta de respect si nu faceti drift cu BMW-ul pe trecerea de pietoni)
EU inteleg ca faceti bani pe marketing si cine va da $ pe aceia ii aratati mai favoriti dar noi fanii automarket am fi mai recunoscatori sa puneti niste lucruri la punct .
GERMANY vs JAPONIA.
Datoria publica? Ai auzit de nivelul exporturilor? ai auzit de un nivel de educatie sa muncesti peste program fara sa ceri plata compensatorie? Ai mai auzit pe cineva sa nu se duca la masa inaintea sefului? NU. Si nici nu o sa intelegi lucrurile astea pentru ca nivelul tau de cultura este mult prea limitat.
Si tocmai ca ei conceptul asta de "munca este responsabilitate", au si deflatie. Singura tara cu deflatie in afara Japonie este Elvetia, nu Germania.
Asa ca degeaba ai invatat sa folosesti Google daca nu stii ce sa cauti.
Daca nu ti-ai dat seama pana acum, pentru mine e o mandrie sa fiu "prost" in ochii unui anumit tip de indivizi. Cand nu dau doi bani pe un rahat inghetat, la fel de multa atentie dau si etichetelor puse de 'telectuali cu facultatea pe google si "interpreti" dupa ureche la cifre pe care nu le inteleg si definitii de care habar-n-au cu ce se mananca.
"Muncesti peste program fara plata compensatorie"? Puisor, cu mentalitati din astea de sluga proasta nu o sa iesi niciodata din mlastina pana la genunchi din care culegi orezul. De paragraful din Biblie "Nici munca fara paine, nici paine fara munca" ai auzit vreodata? Daca muncesc peste program, inseamna ca firma are profituri mai mari decat normal si este obligatoriu sa ma plateasca pentru efortul si timpul meu. Timpul nu mi-l mai da nimeni inapoi vreodata.
Pauza de masa este deasemenea un drept al meu prevazut prin lege si castigat de milioane de oameni care astazi nu mai sunt pe pamant. Drept castigat prin greve, lupte de strada si sange varsat pe strazi si in pietele oraselor. Daca seful are treaba pana peste cap pentru asta primeste un salariu cu zeci de mii de dolari/euro mai mult decat mine. In Zarnesti, daca tot aduci vorba, muncitorii si pana la inginerii proiectanti primesc odata si jumatate salariu pentru orele peste program. De la Project Manager in sus, nu mai primesc nimic. Doar bonusul de la sfarsit de an sau daca proiectul a mers mai bine decat planificat. Vezi vreo problema in asta?
Toate companiile americane si europene au sindicate care au grija ca patronii sa nu puna piciorul in gatul oamenilor si fiecare sa primeasca un salariu care sa-ti permita un trai cel putin decent. Toate companiile japoneze au bagat pumnul in gura oamenilor care lucreaza pentru ele. Daca fac profit, toata lumea e multumita. Dar daca vor da vreodata de probleme, eu n-as vrea sa fiu prin preajma.
Orice economist iti poate spune ca o inflatie mica e foarte sanatoasa pentru o tara. In clipa in care ai deflatie ai o problema pentru ca devii prea scump pentru a mai vinde in afara. japonita nu mai are loc de intors pentru ca ei au papat demult toata maraja unui mecanism economic important, dobanda bancara. yenul are dobanda 0% de ani de zile si daca nu stii ce implica asta pune mana pe un manual si citeste. Mura-n gura n-am chef sa dau unui "destept" ca tine.
Prostia e relativa in functie de cel care pune eticheta. In cazul tau, se vede foarte clar ca simplul fapt de a calatori intr-o tara sau alta nu este destul. Iti lipsesc lucruri elementare care se invata in primul rand in familie. O coloana vertebrala dreapta, notiunea de onoare si apartenenta la cultura in care te-ai nascut iti sunt total straine. Iar astea nu se invata nici pe google nici printre asiatici, tigani sau musulmani.
Nu am zis niciodata ca deflatia e buna, ci ca munca lor in exces si super productivitatea care o au a dus la deflatie. Munca in exces care la nemti deocamdata, nu exista.
Credeam ca stii sa citesti. Nu te grabi sa tregi concluzii din introducere.
Japonezii au de vândut 10 Koyota sa strânga banii pentru un S-class MADE in GERMANY.
Aratati-mi mie la ce capitole au fost si sunt galbejitii peste nemti.
Oricum nu dau 2 lei pe cine ce voteaza la raspunsurile mele :)".Alt citat:"
:))) esti ca un copil de-ala cretin cu: tata are mai multi bani ca al tau."
Mare dovada de inteligenta:))),bravo ztele!
Top 20 de pe profilul lui giga este absolut halucinant. El vrea buick, ca vezi Doamne, se tuneaza in draci (dar fiabilitatea motorului????) si ca a avut primul touchscreen din lume insa este clar ca habar n-are ca nu este o functie practica doar un moft pe masini deoarece manevrarea de acest gen distrage atentia soferului in timpul mersului, spre deosebire de mijloacele clasice (butoane si comutatoare) care iti intra in reflex si devin cu timpul automatisme. Deci computerul de bord este util (introdus in premiera de Saab, nu?), dar touchscreen perturba ergonomia din cauza ca este conceput sa capteze atentia soferului si sa-i focuseze placerea pe altceva decat relatia lui personala cu masina! In anii 80 inginerii Saab au inteles acest pericol “ascuns” si de aceea nu s-au grabit sa implementeze touchscreen desi probabil ca i-ar fi tentat dpdv profesional dar au considerat cu temei rational ca a asigura confortul soferului nu inseamna a-l priva de responsabilitate! Culmea, touchscreen la buick-ul drag lui giga era plasat departe de pozitia soferului deci existau toate sansele sa intre in pom pana parcurgea tot meniul cu privirea deoarece touchscreen nu se poate folosi fara sa te uiti efectiv pe monitor asa ca amatorii de Riviera se jucau cu degetele doar cand masina era stationata sau se deplasa incet si pe drum liber. De fapt nu orice inovatie favorizeaza pilotajul.
In concluzie, vino inapoi cuantic, stiu ca ne urmaresti de pe margine, sa nu-ti fie teama de giga care nu mai are ce sa spuna acum cand l-am prins cu matza-n sac…La asa companie (gm) asa fani !!!
Despre electronismul exacerbat al lui GM s-a pronunţat deja colegul de mai sus. În al doilea rând, în privinţa acuzaţiei că Saab ar fi împrumutat mereu motoare de la alţi constructori, giga ar fi trebuit să înţeleagă că n-ar fi putut să şi le plămădească singură. De ce? Dintr-un motiv foarte simplu, pe care l-am tot repetat anii trecuţi: Saab a dispus întotdeauna de fonduri puţine, fiind un producător de nişă care promovează în mod prioritar şi neabătut calitatea de ansamblu. Deci, constrânsă de situaţie, a trebuit să apeleze la alte mărci, dar preluând numai blocurile cilindrice brute, pe care le-a “îmbrăcat” cu subansambluri proprii şi le-a asigurat output-uri specifice. Aşa s-a întâmplat cu DKW two-stoke, Ford Taunus V4 şi Triumph inline-four, pe care, din nişte ştifturi ce erau la origine, Saab le-a transformat în motoare cu care a speriat la raliuri, acţionând ca un tuner pentru cele trei firme enumerate, ceea ce am precizat de multe ori. Saab 99 a valorificat magistral motorizarea de Triumph (convertită în Saab B engine), dar, odată cu implicarea acerbă a partenerilor de la Scania, lucrurile au evoluat puţin, în sensul că design-ul original de Triumph a fost modificat substanţial, noile motoare (care constituiau Saab H engine) fiind proiectate de Saab Car Division şi executate de Scania (care avea posibilităţi productive superioare), adică fiind realizate exclusiv “in house”, pentru prima dată în istoria Saab, urmând să echipeze emblematicele 900 şi 9000 (chiar sunt suficiente “doar două modele”, dragă giga: 900 pentru treburile de zi cu zi şi pentru adrenalină sport, iar 9000 pentru ocazii deosebite, fiind o limuzină “large size”, excepţională, superconfortabilă şi, desigur, sportivă, cum actuala 9-5 nu este!). În 1990, uraganul GM a găsit-o pe Saab ancorată în motoare 100% autohtone, dar nu “pure”, ceea ce nu poate fi decât o utopie în lumea auto. De pildă, dacă te duci la un dealer Volkswagen şi îţi comanzi o benzinară, la specificaţii tehnice va apărea scris “motor Otto”, adică o licenţă originară Daimler. La fel şi în cazul Diesel-ului, licenţă originară MAN. Dar toată lumea are dreptul să utilizeze astăzi atât MAS, cât şi MAC, astfel că nu reproşează nimeni altor firme decât Daimler şi MAN de ce n-au conceput motoare de la zero absolut. Dar, când vine vorba de Saab, vai ce firmă “leneşă”, cum nu poate ea să facă singură ceva, nu?
Mai departe: cică GM a fost pionierul turbocharging la autoturisme…Da, într-adevăr, dar nu prea a “prins” la publicul larg, de atunci, din anii ’60, fiindcă turbo de pe Chevrolet şi Oldsmobile a manifestat probleme de lag. Diletantismul s-a impus drept cauză principală…De fapt, cele mai elogiate companii în privinţa eficienţei turbo au fost două: Porsche la curse şi Saab în traficul obişnuit! La urma urmei, specialiştii de la Garrett i-au deservit pe toţi – GM, Porsche, Saab, Mercedes etc. (mai puţin pe japonezi, care s-au descurcat singuri) – dar turbo nu este o invenţie americană, ci elveţiană, iar primul autovehicul dotat cu turbocompresor a fost tot elveţian: camionul Saurer, în anii ’30. Nici centura de siguranţă nu este o inventie americană, cum s-a hazardat giga să ne informeze; ea a fost născocită de un englez, dar statul american şi-a revendicat patentul, însă era vorba despre varianta cu prindere în două puncte. Volvo şi-a arogat prinderea în trei puncte, cea mai sigură în trafic, dar inginerul care s-a ocupat de problemă fusese iniţial angajatul lui Saab, care, de altfel, a introdus-o prima ca standard, fiindcă i se cuvenea moralmente.
Ce mai fabula giga? Că Saab n-ar fi fost originală în acea reprezentaţie acrobatică din ’87 (“Saab Suite Ballet”), adică ar fi copiat manevra “two wheel stunt” (mersul pe două roţi) şi săriturile de pe o trambulină pe alta de la Chevrolet Joie Chitwood Thrill din ’56. În realitate, aceste două procedee spectaculoase au debutat în anii ’20, dar s-au menţinut nereuşite, stângace, inclusiv la show-ul din ’56, iar Saab a fost prima marcă ce a executat mersul pe două roţi în mod impecabil, în ’87, ba cred că nicio maşină GM n-ar fi fost capabilă să se redreseze în mod nesperat, aşa cum un Saab 9000 era cât pe ce să se răstoarne, la aproape 90 de grade cu solul, dar a revenit pe poziţie oblică în ultimul moment! Astăzi, mai toate mărcile se pretează lejer la “two wheel stunt”, dar Cadillac a copiat grosolan (cică “mai dinamic”) la Shanghai, în 2010, mişcările lui Saab Performance Team, fiindcă “trenuleţul” şi “încrucişările” la jaloane sunt caracteristice mărcii suedeze.
Cu ce se mai lăuda giga? Cu hipercarul Oldsmobile Aerotech. Însă grila frontală a lui Aerotech I pare inspirată după cea a lui Saab EV1, iar Aerotech II avea un spate similar (tot cu plafon din sticlă) cu cel al aceluiaşi EV1. În plus, eu n-am localizat pe nicăieri o imagine video clară care să ilustreze viteza fantastică de 432 km/h pe care ar fi atins-o Aerotech pe pistă. Da, pare o mare ispravă că americanii au reuşit să stoarcă 900 CP dintr-un motor de 2.3, însă, ulterior, Saab 9-3 Viggen Pikes Peak al lui Per Eklund a ajuns la 850 CP cu un motor 100% Saab de 2.0 (tunat exclusiv în Suedia), capabil să înregistreze 2,3 sec. de la 0 la 100 km/h! O bestie limitată electronic la 250 km/h, care, pe distanţe scurte, se poate măsura, de la egal la egal, cu Veyron şi Agera!
Tot în glorioşii ani ’80, Saab a participat la un fel de Formula 1 la scară mai redusă, în speţă Barber Pro Series din SUA, căreia i-a livrat motoare supraalimentate, de calitate şi clasă, dar, după achiziţia Saab de către GM, n-a mai durat mult şi mastodontul din Detroit a oprit samavolnic această colaborare fructuoasă de ambele părţi, care s-a întins pe şapte ani…Ehei, pe GM a râcâit-o pe creier şi ideologia aparte de construcţie a lui Saab, materializată în concepte manageriale inedite, ultramoderne, la fabrica Saab din Malmö între 1989-1991, de aceea a interzis şi această activitate (descriind Malmö ca fiind “odd team building exercise”, adică o ciudăţenie), dar vă rog să căutaţi materiale pe net despre cea mai năstruşnică şi totodată cea mai evoluată filosofie automobilistică, respectiv fabrica Saab din Malmö. Input-ul uman şi pedanţa manuală, duse la extrem, au făcut din modelul 900 realizat acolo cel mai fiabil autoturism din istorie, fără exagerare! Toate modelele Saab au fost fiabile, la superlativ, dintotdeauna, dar Malmö rămâne o cangrenă greu remediabilă în sufletele fanilor loiali…Apropo de fiabilitate, referindu-ne la cea a motoarelor, poate va înţelege şi giga că nu puterea litrică mică o asigură, ci modul cum este turnat motorul, modul cum este instalat pe maşină, modul cum se aplică subansamblurile şi modul cum este întreţinut, punct! Mai zicea el că numai tracţiunea spate inspiră senzaţii sportive...Dar stabilitatea în curbe ?! Tot tracţiunea faţă este cea mai abilă…
În rest, tot ce-am scris împotriva GM, de când sunt user AM, nu suferă modificare, rămânând, deci, valabil! Ba să ştii, giga, că GM, neînţelegând şi dispreţuind apetenţa şi predilecţia Saab pentru motoare turbo pe benzină, a urmărit de la bun început să distrugă această marcă-martir, tocmai când micuţa firmă nordică se afla în plină ascensiune şi ameninţa să spargă toate tabuurile. Şi ştii ce mai cred eu? De fapt, sunt ferm convins că, chiar şi dacă ar fi fost uns şef la Saab-Scania un măturător de pe stradă, acesta, oricât de incompetent ar fi fost, tot n-ar fi putut să destrame compania dacă n-ar fi existat un complot din afară…Pus la cale de oameni de ţeapa ta, dragă giga! De obicei, de când lumea, dacă se întâmplă să se găsească pe faţa pământului un om sau un bun cu adevărat valoros, acesta trebuie neapărat călcat în picioare, fără discuţii, cu maximă urgenţă.
Altfel, întretimp, de când n-am mai postat aici, mi-am schimbat puţin (ca să nu spun radical!) optica cu privire la Saab în general, adică nu mai mizez deloc pe compromis, ceea ce se traduce prin excluderea “Saab” cu platforme şi motoare GM băgate pe gât cu forcepsul (ceea ce a determinat un recul în privinţa siguranţei la 900 NG şi la prima generaţie de 9-5! ). Cu alte cuvinte, am redevenit purist, dar unul extremist :D , prin urmare noul meu obiectiv personal este achiziţia unui Saab 900 turbo 16, dacă se poate turnat la…Malmö :) Apoi vizez un 9000 Aero (9000 nu este un compromis, cum se iluzionează mulţi, ci doar a fost trasat în schiţe de Giugiaro, ba încă asistat de echipa de design a lui Saab, atât şi nimic mai mult! – nu accept însă o anumită motorizare folosită pe 9000: cea de 3.0 de origine GM). 900 NG, AeroX, 9-3 şi 9-5…categoric nu le mai am la suflet! Or fi fascinante bordul lui 9-5 prima generaţie şi grila lui 9-3 facelift (după 2007), dar nu le consider suficiente pentru a mă determina să (mai) îndrăgesc aceste modele. Iar noul Saab 9-5 mi se pare o insultă – în primul rând, s-a “diluat” de tot grila specifică de Saab, apoi şirul de gafe impardonabile continuă cu: cabluri şi conducte care ies aiurea în relief când salţi capota, schimbător de viteze plasat prea în faţă, aproape lovind panoul cu butoane, bord foarte “boring” (păi la ani-lumină distanţă de tabloul de comandă sofisticat al lui 9000), îmbinări de tot râsul, finisaje slabe, plafon incomod şi lipsă de spaţiu pentru pasagerii din spate, portbagaj cât toate zilele care nu ştiu ce caută atât de voluminos la o limuzină declarată. Acest 9-5 parcă ar fi opera directă a lui GM :) Îl salvează doar siguranţa cvasiperfectă, dar, în acest caz, a intervenit chiar Saab. În schimb, PhoeniX…da, este tentant! Numai că a căzut în mâinile cui nu trebuia, fiindcă NEVS este doar o glumă proastă cu veleităţile ei “electrice”. Dar poporul Saab-ului actual nutreşte aspiraţii mari alimentate de la priză, doar de dragul de a subzista intemperiilor morale ale prezentului! Iată câteva motive care m-au silit să abandonez Saab Club România! Nu mă mai interesează care va fi destinul acestuia; eu i-am “mirosit” pe parcurs că nu sunt fani 100% dedicaţi lui Saab atâta timp cât unii dintre ei declară expres că maşinile lor de suflet sunt altele decât Saab, iar restul încuviinţează sau aplaudă. Nu degeaba a spus cineva odată: “The true idealism of Saab is dead!”…La urma urmei, dacă nu fac parte din vreun club anume, gestul meu şi opţiunea mea echivalează cumva cu o neîncadrare în tabloul tipologic de fan auto?! O grămadă de oameni din toată lumea conduc Saab-uri clasice fără să aparţină de cluburi de pasionaţi sau să participe la întrunirile lor regulate sau să socializeze pe forum. Nu mi se pare a fi, în niciun caz, o poziţie de frondă…A iubi realmente o marcă presupune sentiment sincer, atitudine adecvată şi statornicie necondiţionată! Atât!!! Dar eu pot fi prieten cu alţi saabişti pur-sânge, în numele aceleiaşi pasiuni mistuitoare…
În final, ca să fiu on topic, sper din toată inima ca GM să fie depăşită net şi de Toyota, şi de VAG, ba chiar şi de…Saab-Scania, dacă ar fi posibilă reeditarea acestei legendare şi extraodinare familii (a fost mai mult decât o companie! ).
Un an plin de sănătate, nădejde şi linişte pentru fiecare user serios de pe AM! Vă pup cu drag, Cuantic
Atunci ai sa intelegi de ce in Tokio exista baruri cu "Japan only!" la intrare.
http://youtu.be/CfFTOUfhOu8