Constructorul japonez a anunțat, în urmă cu câteva zile, probabil cel mai ambițios plan al său de electrificare din ultimele decenii. Începând din 2026, Toyota se va concentra și mai mult pe lansarea și dezvoltarea unor modele electrice noi, care promit să ofere autonomii de peste 1500 de kilometri și baterii care se încarcă în doar 10 minute.
Chiar și în epoca electrificării, Toyota va continua să producă și modele de performanță și va încerca să păstreze și câteva tehnologii care, în mod obișnuit, nu ar fi compatibile cu un propulsor electric. Una dintre ambițiile mărcii japoneze este aceea de a oferi pe piață o mașină electrică echipată cu o cutie de viteze manuală.
Tocmai de aceea, constructorul nipon a dezvăluit că a construit un astfel de prototip al unei mașini sport electrice cu o cutie manuală. Prototipul, despre care nu cunoaștem foarte multe informații, a fost creat de către divizia de performanță Toyota Gazoo Racing. Mai mult, mașina a fost testată inclusiv de către Akio Toyoda, președintele comitetului de directori al grupului japonez.
El spune despre această mașină că arată ca o mașină electrică obișnuită. Însă, el remarcă faptul că această mașină produce un sunet identic cu cel al unui motor termic. „Cea mai mare diferență față de celelalte modele electrice pe care le dezvoltăm este aceea că, atunci când te afli într-un GR electric, poți auzi sunetele unui motor termic, chiar dacă nu poți să miroși benzina”, a declarat Akio Toyoda pentru publicația Autocar.
Mai mult, Toyoda mai spune că: „Dacă pui pe cineva în această mașină și îl pui să o conducă și să ghicească tipul propulsorului, atunci este probabil că nu ți-ar putea spune.”
Deocamdată, nu există mai multe informații despre acest prototip.
via Autocar
atunci nimeni nu are nevoie de 1500 km când poate avea 500 km range şi cu o baterie de peste 3 ori mai uşoară !!!
Dar vorbele goale nu costă nimic.
Despre sunete, da, ideea e foarte bună şi pusă în practică de mulţi (în Europa este şi obligatorie pentru prevenirea pietonilor) aşa că nu este absolut nicio noutate.
Ca să nu zic că în există, la acest capitol, Porsche şi Audi electrice care sunt foarte bune, au o suită mare de sunete şi foarte bine făcute, foarte apreciate.
Akio Toyoda este Chairman of the Board (COB) si nu presedintele Toyota aka Chief executive officer (CEO). Presedintele/CEO Toyota , din aprilie 2023 e Koji Sato.
asa, ca idee
Iar bateriile acestea au mai fost explicate si pe AutoMarket; sunt celebrele baterii fara lichid, numite "solid state".
Sunetele de pe masinile curente sunt o gluma. Dar sunt si eu de acord ca ideea este buna, chiar vitala daca vrei sa mai ai vreo urma de placere cand conduci si mai ales daca vrei sa ai un indiciu/feeling despre acceleratie si viteza.
https://www.youtube.com/watch?v=9EF2inScuaw
Să pună și un simulator de flash-uri.
iar schimbatorul (si ambreiajul) ar trebui interzise prin lege, distrag atentia soferului.
zi'mi ca e la plesneala faza cu distragerea atentiei :))))