În 1998, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, Toyota prezenta prima generație Yaris. În Japonia, producția a debutat la începutul anului 1999, iar în 2000 a fost aleasă Mașina Anului. Un an mai târziu debuta și producția europeană.
Chiar dacă avea dimensiuni reduse, Toyota Yaris miza pe un interior confortabil și practic. Gama de motorizări era compusă din unități pe benzină și diesel. De fapt, unitatea de 1.0 litri chiar a fost desemnat Motorul Internațional al Anului 1999.
Prima generație Yaris a fost comercializată în peste 1.2 milioane de exemplare la nivel global.
A DOUA GENERAȚIE YARIS
A doua iterație Yaris a debutat în 2005. A crescut în dimensiuni, volumul portbagajului măsura 737 de litri (cel mai bun din clasa sa) , iar coeficientul aerodinamic era 0.30. Mai mult, vorbim de o mașină sigură, cu 5 stele primite de la Euro NCAP.
Gama de motorizări cuprindea 3 propulsoare. În 2006, Toyota a lansat versiunea sportivă Yaris TS, cu motor de 1.8 litri și 132 de cai putere.
În 2012, odată cu lansarea celei de-a treia generații, Toyota Yaris a trecut la un al nivel. hibrid. Cei care îl bifau aveau la dispoziție 100 de cai putere.
Era pentru prima oară când oferea un sistem de propulsie
Cinci ani mai târziu, Toyota revenea în WRC. Cu această ocazie a lansat ediția specială Yaris GRMN, care a fost replicată în doar 400 de exemplare. Toate au fost vândute chiar înainte de a ajuns în reprezentanțe.
Actuala generație Toyota Yaris, a patra, a debutat în 2020. Avem o platformă nouă, TNGA, motorizări mai eficiente, o versiune de performanță Yaris GR, dar și o variantă nouă: Yaris Cross.
Așa cum spuneam, Yaris este al șaselea model Toyota care depășește pragul de 10 milioane de exemplare asamblate, alături de Corolla, Camry, RAV4, Hilux și Land Cruiser.
via Toyota
Comentarii (0)