Toyota: 6 milioane de vehicule electrificate vândute în Europa

de Tiberiu Safta
Vineri, 07.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a atins pragul de 6 milioane de vehicule electrificate vândute în Europa. Totodată, constructorul japonez a depășit pragul de 30 de milioane de mașini electrificate vândute la nivel mondial.

Vânzările de mașini electrificate Toyota continuă să crească de la an la an. De la momentul lansării primei generații Prius în 1997, prima mașină cu motor hibrid produsă în masă, până la finalul lui 2024, Toyota a reușit să vândă peste 30 de milioane de mașini electrificate la nivel mondial.

Dintre acestea, peste 6 milioane de astfel de vehicule au fost comercializate în Europa. În perioada 1997 – 2024, cele mai multe vehicule electrificate vândute pe Bătrânul Continent au fost cu motoare hibride simple. Mai exact, au fost vândute până acum 5.884.708 astfel de mașini. Acestea sunt urmate de modele cu motoare PHEV, care s-au vândut în 165.830 de exemplare până acum.

Apoi vin mașinile pur electrice, vândute în 93.259 de exemplare până acum în Europa, fiind urmate de vehiculele cu hidrogen, care au fost comercializate în 3897 de exemplare. Toyota a început să ofere în gamă și modele cu motoare cu sisteme mild-hybrid, însă până acum au fost vândute doar 35 de astfel de exemplare în Europa.

Anul trecut, Grupul Toyota, care include și marca Lexus, a vândut în Europa 1.217.132 de mașini noi și a stabilit, astfel, un nou record de vânzări.

via Toyota

Comentarii (2)

  • Pai si cate dieseluri mai vand?
    Ca la cati fani avem in Romanica, nu se pot lauda prea mult.
    0 2
  • inexorabil
    Nu, bre, nu vă “nuanţaţi” enunţul/exprimarea: sunt DOAR (P)HEV(-uri), adică “hibride” – astfel, “electrificarea” (voastră) joacă rolul precis trasat (oculto-)propagandistic de a INCULCA faptul ((rădăcina lexicală “magică” : desigur, “electro” – de la “electrificare”, care, apropo (şi a naibii coincidenţă) era la fel de febril promovată şi la debutul…Illuminati-bolşevizării)) că un “item” cel mult AUXILIAR (căci aşa este/inţepeneşte!!!) ar figura ca elementul principal al maşinii, ba chiar ca promisiunea ei (cel mai mult vă place…Fănele: “vedeta” ei – incontestabilă, pi z’ dai seama).

    De altfel, acest gen de…tactică (securistică, de care alta???) deja îl practicaţi la scară (tot mai) largă, preponderent a prezenta minoritatea drept majoritate, iar oferta drept cerere…

    Din ciclul (demult-anticipatei voastre…devize) “Ignoranța este putere, războiul este pace, libertatea este sclavie”…
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru