Toyota: 6 milioane de vehicule electrificate vândute în Europa

de Tiberiu Safta
Vineri, 07.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a atins pragul de 6 milioane de vehicule electrificate vândute în Europa. Totodată, constructorul japonez a depășit pragul de 30 de milioane de mașini electrificate vândute la nivel mondial.

Vânzările de mașini electrificate Toyota continuă să crească de la an la an. De la momentul lansării primei generații Prius în 1997, prima mașină cu motor hibrid produsă în masă, până la finalul lui 2024, Toyota a reușit să vândă peste 30 de milioane de mașini electrificate la nivel mondial.

Dintre acestea, peste 6 milioane de astfel de vehicule au fost comercializate în Europa. În perioada 1997 – 2024, cele mai multe vehicule electrificate vândute pe Bătrânul Continent au fost cu motoare hibride simple. Mai exact, au fost vândute până acum 5.884.708 astfel de mașini. Acestea sunt urmate de modele cu motoare PHEV, care s-au vândut în 165.830 de exemplare până acum.

Apoi vin mașinile pur electrice, vândute în 93.259 de exemplare până acum în Europa, fiind urmate de vehiculele cu hidrogen, care au fost comercializate în 3897 de exemplare. Toyota a început să ofere în gamă și modele cu motoare cu sisteme mild-hybrid, însă până acum au fost vândute doar 35 de astfel de exemplare în Europa.

Anul trecut, Grupul Toyota, care include și marca Lexus, a vândut în Europa 1.217.132 de mașini noi și a stabilit, astfel, un nou record de vânzări.

via Toyota

Comentarii (4)

  • Pai si cate dieseluri mai vand?
    Ca la cati fani avem in Romanica, nu se pot lauda prea mult.
    4 6
  • Elektrikkk
    Electrificate..... Aşa e cu minciuna Toyota. TOATE maşinile au baterie şi deci sunt electrificate.

    Sau dacă, hai fie, luăm în calcul partea motrice şi un amarât de mild hibrid este electrificat.

    Mda
    1 0
  • Elektrikkk , ca sa fim onesti hai sa comparam mere cu pere sa vedem ce iese la aceasi masina cu sau fara hibrid:
    mers in oras : fara hibrid medie de 8% cu hibrid medie de 4%
    mers pe national: fara hibrid medie de 5%, cu hibrid medie de 3.5%
    mers pe autostrada: fara hibrid medie de 7%, cu hibrid medie de 6%
    asadar avem:
    fara hibrid 6.6% consum mixt
    cu hibrid full 4.5% consum mixt
    avem un castig de 2.1 l suta km, cca 33% reducere consum si 33% reducere co2 si alte gaze
    hibridizarea ajuta depinde cat de mult ai parte electrica pe masina:
    mild hibrid - 15% ev, 85% termic
    full hibrid - 33% ev, 77% termic
    plugin hibrid - 66% ev, 33% termic
    reev hibrid - 85% ev, 15% termic
    acuma, ca la a mea full hibrid reusesc 41% ev e ca merg pe eco si ma apropi de 50% ev ca merg incet iar cei cu plugin au o medie tot de 40% ev ca nu prea incarca, fiecare foloseste cum vrea hibridu
    frana regenerativa face foarte mult, la full hibrid incarca cu cca 35kwh frana sau motorul acea baterie de 0.8kwh prin intermediul unor capacitoare.
    A vedea partea plina a paharului e sa te gandesti cum e fara hibrid....
    0 0
  • Elektrikkk, gasisem despre prius care are baterie nimh de 1.4kwh si capacitoare de cca 2kwh, impreuna ajunge la cca 3.4kwh...
    gaseltina full hibrid sunt capacitoarele sau supercapacitoarele care suporta incarcare ultra rapida de la frane sau motor, ele transfera excesu la baterie incet sau direct la motorul electric ! asta e smecheria, capacitoarele.
    Tesla vroia acelasi lucru la full electric, niste ultra-capacitoare sa incarce bateria de 80kwh in 3 minute folosind u-capacitoare de 80kwh care transfera curentu la bateria lifepo4 in timp ce ruleaza masina sau sa dea direct curentu la motoru electric. Dar u-capacitoarele sunt mari si grele si scumpe
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru