Touareg, Veracruz si Ranger, premiantii competitiei "Cel mai 4x4"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cea de-a noua editie a competitiei "Cel mai 4x4" s-a incheiat in acest weekend, concursul stabilindu-si premiantii la fecare categorie de jurizare. Volkswagen Touareg, Hyundai Veracruz si Ford Ranger au reusit sa isi adjudece premiile la categorii, depasindu-si prncipalii concurenti de pe piata.
Cea mai dura categorie, cea a modelelor off-road, a fost castigata de Volkswagen Touareg, modelul german adjudecandu-si premiul desi a avut adversari foarte tari in finala: Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser si Suzuki Jimny. Cel mai mare off-roader din gama Volkswagen s-a impus insa detasat, marele sau avantaj fiind motorul TDi de 3.0 litri cu care a fost dotat exemplarul intrat in concurs.
"Sunt mandra ca am primit premiul pentru Cel mai 4x4 off-roader. marca Volkswagen exista si prin relatia pe care o are cu presa, cu clientul, astfel ca acest premiu le apartine celor care au testat si apreciat calitatile off-road ale modelului Touareg", a declarat Daiana Stoicescu, responsabilul de relatii publice din cadrul Volkswagen.
Competitia SUV-urilor a fost cea mai disputata in acest an, castigatorul impunandu-se la o diferenta de doar 7 puncte in fata locului al doilea. La final, cel mai apreciat SUV a fost considerat Hyundai Veracruz, care a batut in finala adversari de marca, precum Honda CR-V, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Peugeot 4007 sau Ford Kuga.
"Asa cum ne-am obisnuit in ultimii cinci ani, Hyundai reprezinta marca auto cu cel mai bun pedigree in segmentul SUV-urilor.
Intr-o competitie cu adevarat interesanta, alaturi de adversari redutabili, noul ambasador al marcii Hyundai a reusit sa se faca remarcat si sa castige. Noul Veracruz capteaza astfel atentia atat printr-o linie de design incantatoare, cat si printr-un nivel de echipare si performante cu adevarat impersionante", a spus Marius Cocu, directorul de marketing al Hyundai Auto Romania.In sfarsit, finala categoriei "Cel mai 4x4 pickup" a fost disputata de Ford Ranger si Mitsubishi L200, premiul fiind primit, pentru al doilea an consecutiv, de modelul Ford. "Ca dovada a performantelor sale exceptionale, Ford Ranger a facut fata cu succes tuturor provocarilor editiei 2009 a concursului Cel mai 4x4, indiferent de gradul de dificultate al acestora. Suntem incantati sa punem la dispozitia clientilor nostri cel mai puternic jucator al acestei clase", a declarat Gabriel Bondarenco, director general Romcar.
De la infiintarea competitiei si pana in prezent, producatorii asiatici conduc detasat in clasamentul all-time, cu 12 victorii. Europenii au reusit trei victorii, prin Volvo XC90 (Cel mai 4x4 SUV in 2003), Land Rover Discovery (Cel mai 4x4 off-roader in 2005) si VW Touareg (Cel mai 4x4 off-roader in 2009). Victoria lui Ford Ranger din acest an reuseste sa mentine balanta perfecta intre victoriile europenilor si cele ale americanilor.
Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele au intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2009.
Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita. Nu au fost permise nici un fel de imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevazute ca echipament original al autoturismului.Acordarea celor trei distinctii s-a facut in urma testelor efectuate pe 30-31 mai de cei 9 membri ai juriului cu automobilele nominalizate in concurs. Probele pe sosea s-au desfasurat pe drumul DN 73 A pe tronsonul dintre mausoleul Mateias si combinatul Holcim. Testele off road au avut loc pe doua trasee de munte din zona Fundata.
In acest an, regulamentul a evoluat, fiind introduse noi criterii de jurizare. Astfel, alaturi de cunoscutele criterii legate de performantele on si off-road ale masinilor (stabilitate, acceleratie, franare, catarare, coborare, trecere peste obstacole) au aparut evaluari legate de gradul de poluare, consum, calitate perceputa sau pret.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
-
Ford a anunțat că a reușit să stabilească un nou record pe o distanță de un sfert de milă. Dragster-ul electric Mustang Cobra Jet 1800 a reușit să parcurgă peste 400 de metri în 7.7 secunde. (26.03)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
E vorba de cel mai complet model din segment, nu de cel mai bun catarator :)
Am scris si mai sus,dar nu cred ca ai citit.Spune-mi te rog parerea ta personala despre Ford Kuga.Sunt interesat de acest model.
Multumesc.
Ford Kuga este unul dintre SUV-urile pe care, personal, mi le-as cumpara. Nu prea sunt fan al animalelor de teren, iar Kuga e un compact interesant.
Este construit pe baza lui Focus si mosteneste de aici comportamentul dinamic si tinuta de drum. E bun pe sosea, dupa primele probe on-road era pe primul loc in clasamentul meu.
La off-road, diferentele s-au vazut fata de ceilalti concurenti, mult mai mari de altfel. Dar n-a ramas impotmolit pe nicaieri si nici nu a facut "scandal". Am fost insa ceva mai atent cu Kuga prin noroaie decat am fost cu celalalte.
Per total, insa, e o alegere corecta. Si arata si interesant.
A castigat Touareg. Ok. De ce il contestati? A mers careva cu toti concurentii acestui model, atat on-road, cat si off-road? Daca ati mers, desi cred ca majoritatea nu au facut-o, atunci mai luati in considerare si confortul, pretul, consumul de carburant, performantele, emisiile de CO2, etc. Credeti ca doar cataratul conteaza? Si daca asta conteaza, eu, unul, prefer sa urc un drum de munte accidentat in maxim de confort si fara zgomote deranjante. Dar poate ca sunt eu gomos...Ca fapt divers, oricat de bune sunt Pajero si Land Cruiser, sunt depasite rau de tot.
@robert adam Ma bucur ca esti printre cei mai vechi din presa, dar nu vad evolutia ta spectaculoasa in toti acesti ani. Pentru ca nu exista.
@carismaticul Juriul a fost compus din 9 jurnalisti din presa auto si televiziune. Numele sunt irelevante. Daca doresti sa persisti in aceasta problema, foarte bine, vei constata ca esti singurul.
@R Exista mai multe masini care au un cuvant greu de spus, dar dupa cum observi, nu au fost in competitie.
Cat despre evolutia mea in presa, de asemenea nu am spus ca am fost vreodata spectaculos, ci doar ca sunt vechi - poti interpreta asta cum vrei. Bun sau prost, vechimea nu ti-o ia nimeni, din cate stiu. Poate ai vreun exemplu de jurnalist auto cu performante spectaculoase in Romania, sa stim si noi un etalon, ca banuiesc ca ne cunoastem daca stii asa multe despre mine tu. Si vad ca nu esti un fan. Macar sa stim la cine ne raportam, cine e dumnezeul nostru in bransa asta. Ah, o observatie, incearca sa nu ne spui dumnezeul banilor, ca pe ala il stim...
Marele preferat in aceste tari este Toyota Land Cruiser, mai ales in versiunea V8. Am avut ocazia sa discut cu cei care se ocupa de evenimente gen safari si chiar sa particip la asa ceva.
Ce a putut sa faca masina aia prin desert sau printre munti, nici nu va pot explica. Nu credeam ca se poate, fizic, sa faci asa ceva. In plus de asta, nici comportamentul on-road nu era mai slab. Discutam cu ei si de alte marci, printre care si de VW, cu Touareg. Mi-au spus ca e foarte departe de performantele Toyotei si de aceea nici nu se cumpara. Tind sa-i cred, pentru ca se pricepeau excelent la ceea ce faceau. Acolo, VW practic nu exista, oamenii mai putini instariti preferand Toyota, Honda, Hyundai, Kia, Suzuki iar cei bogati Lexus, Mercedes, Porsche si altele de genul acesta.
Iar pentru pretentiosi, exista si versiunea Lexus LX, sora geamana a Land Cruiser V8, ce vine cu un plus de dotari si comfort, pastrand aceleasi calitati offroad.
De aceea, tare ma indoiesc ca Touareg repezinta chiar cea mai buna alegere si tind sa fiu de acord cu unii cum ca acest premiu este doar un simplu exercitiu de marketing.
Ar fi ideal ca fiecare jurnalist sa prezinte fisa sa cu notele alocate.
Nu vad nici un motiv pentru lipsa de transparenta.
Revistele mari auto care au conditii echipamente si bugete pentru teste publica in clar criteriile, modul de testare , masuratorile si notele date.
Daca acum nu se pot dezvalui mecanismele evenimentului, macar reprezentantul Automarket poate da dovada de transparenta si veti castiga respectul cititorilor.
Altfel vom continua cu discutii inutile raportate la criterii diferite ca unul cara , ca altul sta pe drum, ca unul are confort, ca altul e rapid si ca duce copii la scoala mai bine...
hyundai japonez???? :))))
eu stiam ca-i coreean