Tot ce trebuie sa stii despre un hibrid
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cea mai mare controversa din lumea auto din ultimele decenii este, fara indoiala, masina hibrid. Asa cum a fost tratat acest subiect si in recentul documentar realizat la Hollywood, „Who Killed The Electric Car?”, hibridul este veriga lipsa de la masina traditionala la masina electrica.
Hibridul reprezinta calea spre viitorul automobilismului dar si cea mai buna solutie a prezentului. Masina hibrid din zilele noastre foloseste atat motorul cu combustie pe benzina cat si un sistem electric care redistribuie energia uzata.
Asa cum se stie, hibridul duce la reducerea masiva a emisiilor de dioxid de carbon. Acest lucru este semnificativ in contextul in care pentru campaniile de lupta impotriva incalzirii globale acest lucru reprezinta preocuparea numarul unu la momentul actual.
Criticile la adresa masinii hibride sunt nenumarate. Limita de viteza pe care o impune o astfel de masina, numarul de kilometri pe care ii poti strabate cu un hibrid sau care este gradulsau de fiabilitate, sunt doar cateva dintre cele mai intalnite motive pentru care un hibrid nu merita sa fie cumparat.
In general, masinile hibride sunt mai scumpe, dar fanii acestor modele spun ca perioada de amortizare a investitiei este mult mai scurta, deoarece se economisesc multi bani pentru combustibilii traditionali.
Ideea ca un hibrid ar fi o masina mediocra a fost demontata de recentele modele Toyota Prius sau Honda Insight.
Daca la o masina electrica ar fi existat pericolul ca sistemul electric sa se defecteze sau sursa de energie sa se epuizeze in timpul mersului, la un hibrid aceasta situatie este irelevanta, in conditiile in care exista "acoperirea” motorului traditional.
Desigur ca masina hibrid nu este tocmai pe placul oricui, mai ales a celor care doresc masini puternice cu motoare zgomotoase, dar daca este sa ne gandim la protejarea planetei si la economisirea unor bani, hibridul reprezinta cea mai buna alternativa a momentului.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Daca se gandeste vreun producator mai acatari sa scoata un model din-asta hibrid, io sunt primul care imi fac ipoteca sa-mi cumpar unu! am zis.
Toyota/Lexus RX400 este hybrid si produce peste 300cp. Nu au putere? Asteptam noua Supra Hybrid care se asteapta sa aiba peste 500cp. Dintr-un motor V6. Un motor care a dovedit fiabilitate peste 300000km in zeci de mii de vehicole.
Urata??? Da, este de fapt ceva personal dar Corolla, Camry, Lexus, RAV4, Tacoma, ... sunt masini ffff atractive si la preturi rezonabile si de o calitate dovedita in ultimi 50 de ani. Majoritatea BMW-urilor ajung la reciclare in primi 10 ani de existenta. Dar arata SEXI.
dragul meu Robert Gheorghe, daca nu-ti place... nu-l mananci, vorba bancului. inteleg ca esti un formator de imagine ce, in fiecare zi, ne ti la curent cu ... una cu alta ... din domeniul auto. si, pentru asta-ti multumesc, dar daca ai ceva cu Toyota/Lexus, frate, lasa-te de meserie. in cateva randuri ai fost tendentios cu marca respectiva si cred ca nu-i corect sa ne informezi in felul asta. daca tot vorbesti de hibrizi, macar fa-o pana la capat ... si-apoi scrii cu caractere bold, ca o concluzie, evident negativa (strugurii de sus sunt acrii), apoi incerci s-o scalzi. De ce nu spui de TOATE caracteristicile Hondei sau ale Lexus-ului: RX400h, SUV hibrid cu o putere cumulata de 272CP, GS540h - 345CP, in viitorul apropiat LS600h - 450CP ...
DECI?
Si totusi. Stie cineva cat e de fapt economia de combustibil. Am vazut la TopGear o comparatie Citroen C2 diesel vs Toyota Prius si se pare ca hibridul pe autostrada nu face nici o diferenta, ba chiar polueaza mai mult.
Masinile hibride exista dar interesele economice de multe multe milioane de $$$ ale petrolului fac sa indeparteze omul de existenta adevaratelor masini hibride, nepoluante si ieftin de utilizat.
de ce nu baga cum e mai sus WV golf in productia de serie daca el cosuma 2-3 litri la %; chiar daca ar costa sa zicem cu cateva mii de euro bune cred ca ar merita.Dar io zic ca mai e mult pana cand ne vom deplasa ieftin ,curat si sigur mai e mult timp de acum in colo :((.
Referitor la masinile electrice, reamintesc celor care cred ca acestea sunt 100% "ecologice" (ecologic insemnand de fapt altceva; termenul corect fiind nepoluante) ca energia electrica nu creste in copaci si nici nu se gaseste in subsol, ci trebuie produsa. Asa ca daca se vor folosi pe scara larga masini electrice, iar energia electrica necesara va fi produsa preponderent tot in centrale termoelectrice (adica arzand in continuare miliarde de tone de petrol, carbune sau gaze) nu va fi nicio scofala. Aerul din orase va fi mai putin poluat, dar emisiile de CO2 si incalzirea globala vor ramane. Important este sa consumam mai putin si mai eficient si sa folosim pe scara cat mai larga modalitatile nepoluante de producere a energiei.